معرفی و دانلود کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره

عکس جلد کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره

کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره اثر رابرت ای. اف تورمن، به بررسی غضب که یکی از مخرب‌ترین گناهان کبیره است و خود را با سخنان تند، بداندیشی، عداوت، یورش غضبناک آدرنالین و... نشان می‌دهد، می‌پردازد.

غضب می‌تواند خانواده‌ها را نابود کند، به سلامتی فرد لطمه بزند، آسودگی خاطر را از بین ببرد و بدتر از همه، منجر به قتل، نسل کشی و جنگ شود.

رابرت ای. اف تورمن (Robert A.F Thurman) که از صاحب‌نظران پیشتاز آمریکا در حوزه فلسفه شرق و آیین بوداست، کتاب غضب: هفت گناه کبیره (Anger: the seven deadly sins) را ارائه می‌کند که کتابی است روشنگر در خصوص این گناه مهلک.

تورمن با به کارگیری خرد نهفته در آیین بودا، مبارزه فردی با غضب، بحران‌های جهانی به وجود آمده بر اثر ایدئولوژی‌های عقیدتی، تعصب‌ورزی مذهبی و تبعیض‌ نژادی را بررسی می‌کند و در این دوران جنگ و تروریسم، مسیری همراه با آرامش را پیش روی ما ترسیم می‌کند. 

هفت گناه کبیره در سنت مسیحی (غرور، طمع، بی‌بندوباری، حسد، شکمبارگی، غضب و تن‌پروری) فهرست تعدیل شده همان هشت عمل شیطانی (تکبر، حرص و آز، بی‌بندوباری، خودستایی، شکمبارگی، غضب، غم و یأس) است که راهبی یونانی به نام اِواگریوس پونتیکوس (Evagrius Ponticus) به دست آورده بود، فهرستی که پاپ گرگوری در قرن شانزدهم با جایگزینی تن‌پروری به جای غم و یأس آن را به هفت گناه مهلک یا کبیره تقلیل داد. 

در سنت مسیحی ارتکاب این گناهان مستوجب دوزخ است و راه بخشایش این گناهان نیز دست‌ کم با یکی از دو طریق ذیل میسر می‌شود: راه اول: برگزاری مراسم مذهبی اعتراف، راه دوم: توبه و پرهیز همیشگی.

در مجموعه پیش رو در باب این هفت گناه کبیره که به همت کتابخانه‌ عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد انتشار یافته است سعی شده تا در قالب مجلدهای مجزا و از چشم‌انداز جهان امروز، به‌ ویژه سنت فرهنگی مغرب‌ زمین، به استفسار از هر یک از این گناهان در گذشته و امروز و به‌ ویژه در سنت مسیحی پرداخته شود. در این راه سعی شده تا با به کارگیری زبان‌های مختلف (جِد و طنز)، وضعیت اسفبار، انسدادها و وضعیت متناقض حاصل از ارتکاب این گناهان در جهان امروز به تصویر کشیده شود. 

در قسمتی از کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره می‌شنویم:

عیسی تاکید می‌کند که ایمانِ تنها، تعلقات فرقه‌ای، تعصبات توخالی و شرکت در مراسم اعتراف، بدون عمل تکاملی مثبت گفتار، کردار و پندار، برای ورود فرد به ملکوت و رهایی از آتش خشم، سیل امیال و قفس حماقت کفایت نمی‌کند. این امور سد راه مجاهدانی می‌شود که به نام عیسی مرتکب یا محرک قتل می‌شوند، آن سرمایه‌داران دندان گردی که گلوی مردم را به خاطر مشتی پول می‌فشارند تا ثروت بیندوزند و بعد با کمک به کلیساها در صدد رستگاری بر می‌آیند، یا افرادی که ذهنشان گنداب شهوت و عداوت گشته است و نابخردانه روزگار می‌گذرانند بی‌آنکه برای کنترل یا آزادی خویش کاری کنند، و بعد با استغاثه از درگاه قادر مطلق درصدد رهایی از عواقب کارهایشان بر می‌آیند. خیر، عیسی به آن‌ها می‌گوید «کامل باشید»، درست همان‌طور که خدا کامل است، چرا که عمل کردن مطابق این آموزه‌ها برای غلبه بر غضب و سایر مفسده‌ها مثل بنا نهادن خانه‌تان بر روی سنگ است و عمل نکردن به آن‌ها مثل بنا نهادن آن بر آب.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
بخش اول: زمانه دوران ساز کنونی
24 دقیقه
بخش دوم: تن دادن به غضب - مروری مختصر
10 دقیقه
بخش سوم: غضب چیست؟
31 دقیقه
بخش چهارم: روی گرداندن از غضب - شیوه غربی
10 دقیقه
بخش پنجم: روی گرداندن از غضب - شیوه بودایی
16 دقیقه
بخش ششم: یوگا برای برگذشتن از غضب
10 دقیقه
بخش هفتم: صبر مداراآمیز
20 دقیقه
بخش هشتم: صبر بینش آفرین
25 دقیقه
بخش نهم: صبر بخشنده - قسمت اول
23 دقیقه
بخش نهم: صبر بخشنده - قسمت دوم
9 دقیقه
بخش دهم: تن دادن به غضب - مرحله نهایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره
نویسنده
مترجممهین خالصی
راویمحسن زرآبادی پور
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره

صالح خدابخش
۱۳۹۷/۸/۱۴
نسخه چاپی این کتاب رو هم دارم و نسخه صوتی رو فقط بخاطر صدا و اجرای جناب زرآبادی پور خریداری کردم. صدای پخته ایشان کاملا به دو جلدی که از این مجموعه برایشان انتخاب شده، برازنده می‌باشد.
امیرحسین شیروانی
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
به نظر من این گونه کتاب‌ها برای هر کسی مفیده چون در درون همهی ما این مشکلات هست. پس بهتره اونا رو بشناسیم و ازشون به نفع خودمون یعنی تبدیل به ارزش‌های خوب استفاده کنیم.
پاییز ب.ن
۱۳۹۸/۳/۱۰
شنیدن این کتاب با صدای فوق العاده‌ی آقای زرآبادی پور تاثیری دوچندان داشت.
مهدی میرزایی
۱۳۹۷/۶/۸
کتاب علمی و فلسفی است بطوری که لازم است بعضا چند بار خواند و با دقت بررسی نمود
مریم غلامی
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اصلا بنظرم کتاب خوبی نبود ترجیح میدادم صدا لحن دیگه‌ای داشته باشه جملات بهتر ترجمه بشه
مسعود زارع
۱۳۹۸/۸/۳۰
اصلا جالب و جذاب نبود قطعا خواننده این کتاب در ابتدای امر دنبال این مطالب نبوده
آرمان محمودی
۱۳۹۷/۴/۲۹
واقعا پر مغز پر محتوا
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره

برای دریافت کتاب صوتی غضب: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.