معرفی و دانلود کتاب غلبه بر اهمال کاری

عکس جلد کتاب غلبه بر اهمال کاری
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر اهمال کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر اهمال کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غلبه بر اهمال کاری

کتاب غلبه بر اهمال کاری نوشته‌ی پل نیوتن، با ارائه‌ی تکنیک‌ها و تمرین‌هایی کاربردی به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌هایی مانند تنبلی، سستی و پشت گوش‌اندازی کارها را رها کنید و زندگی خود را تغییر دهید.

درباره‌ی کتاب غلبه بر اهمال کاری (How to overcome Procrastination):

اکثر افراد در مقطعی از عمر خود شروع کاری را به تأخیر انداخته‌اند، هر چند با این کار احساس ناراحتی به آن‌ها دست داده است. به تعویق انداختن کارها یعنی جایگزینی کارهای دارای اولویت بالا با اموری که از اولویت کمتری برخوردارند، یا انجام کاری که فرد از آن لذت می‌برد.

نتیجه به تأخیر انداختن کارهای مهم ایجاد یک حس گناه است که خود باعث از دست رفتن انگیزه و بهره‌وری شخصی می‌شود. همچنین به دلیل عدم تائید در قبال عمل نکردن به تعهدات خود دچار استرس می‌شویم. برخی مواقع به تأخیر انداختن کارهای با اولویت بالا کاملاً توجیه‌پذیر است زیرا همه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ندارید یا احساس می‌کنید که با تغییر شرایط، این کار اولویت کمتری پیدا خواهد کرد.

اگر می‌خواهید بهره‌وری فردی خودتان را بهبود بخشید، لازم است نوع کارهایی را که به تأخیر می‌اندازید و دلایل و بهانه‌هایی را که برای خودتان می‌آورید، شناسایی کنید. به تأخیر انداختن کارهایی که دوست نداریم آن‌ها را انجام دهیم یک ویژگی متداول است. متأسفانه، اکثر کارهایی که به تأخیر می‌افتند از بین نمی‌روند آن‌ها همچنان باقی می‌مانند و باید انجام شوند، این کارها در پس ذهنمان باقی می‌مانند و اغلب باعث ایجاد احساس گناه و حواس‌پرتی می‌شوند.

پل نیوتن (Paul Newton) در این کتاب هفت علتی که منجر می‌شود شما کارهای مهم خود را به تعویق بیاندازید مورد بررسی قرار می‌دهد و با ارائه‌ی شیوه‌های عملی و سودمند به شما کمک می‌کند تا از شر این خصلت منفی راحت شوید و به آرامش برسید.

کتاب غلبه بر اهمال کاری برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به افرادی توصیه می‌شود که به کتاب‌های روانشناسی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند دلیل به تعویق انداختن کارهای مهم خود را در طول روز بدانند.

در بخشی از کتاب غلبه بر اهمال کاری می‌خوانیم:

وانمود کردن به اینکه از شروع نکردن مزیت کسب می‌کنید: خودتان را متقاعد می‌کنید که اگر کار را تا لحظه آخر به تعویق بیندازید، عملکرد بهتری خواهید داشت.

برای مثال، «من اغلب این کارها را زمانی بهتر انجام می‌دهم که تحت‌فشار و استرس باشم.»

به یاد داشته باشید، به تعویق انداختن امور رفتاری است که در اکثر موارد در یک دوره زمانی طولانی رشد کرده و توسعه ‌یافته است.

به همین دلیل، اتخاذ یک راه‌حل سریع برای این موضوع کاری دشوار خواهد بود، اینکه برای خودتان توجیه بیاورید؛ وقتی موقعیتش پیش بیاید رویکرد مناسب را اتخاذ کرده و دیگر این کار را به تعویق نمی‌اندازید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها این مساله مطرح نیست که باید قدرت اراده بیشتری برای غلبه بر به تعویق انداختن کارها به کار برید چرا که این موضوع به ‌ندرت کارساز خواهد بود.

بلکه باید یاد بگیرید که چطور کارهایتان را اولویت‌بندی کنید و خودتان را ملزم سازید که به تصویر کلی نگاه کنید، و ‌فقط به چشم‌اندازی که نقش شما ایجاد می‌کند، توجه نداشته باشید این نوع تعادل اغلب یک منحنی یادگیری شیب‌دار محسوب می‌شود.

اگر متوجه شدید که رفتاری شبیه به رفتارهای ذکرشده را از خود نشان می‌دهید، بهترین روش برای دنبال کردن برنامه کاری‌تان آن است که موانع روانی و محیطی که شما را از آغاز کار باز می‌دارد، شناسایی و تجزیه‌وتحلیل نمایید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. مقدمه
2. چرا افراد کارهای خود را به تعویق می‌اندازند
3. شناخت محرک‌هایی که باعث به تعویق انداختن امور می‌شوند
3.1 این کار خسته‌کننده و بی‌معنی به نظر می‌رسد
3.2 این کار یک مواجه احتمالی به همراه دارد.
3.3 مسئولیتی که اخیراً در آن کار به شما داده ‌شده است
3.4 ظاهراً این کار سخت و طاقت فرساست
3.5 نمی‌دانید که چطور باید پیشروی کنید
3.6 از شکست می‌ترسید
3.7 از موفقیت می‌ترسید
4. خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غلبه بر اهمال کاری
نویسنده
مترجمطوبی مردانی
ناشر چاپیانتشارات اردوی سوره
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-7465-10-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غلبه بر اهمال کاری

ترلان *
۱۴۰۰/۲/۳۱
الان که دارم این نظر رو مینویسم چند روز از خوندن کتاب میگذره، این کتاب یک گنج واقعیه، خیلی خوب دلایل اهمال رو موشکافی کرده. تونست دید منو عوض کنه و بمن کمک کرد کارهامو بهتر انجام بدم. با اینکه تعداد صفحاتش کم بود ولی خیلی حرفهای تازه برای گفتن داشت.
زهره چگنی
۱۴۰۰/۳/۲۷
این کتاب به بررسی دلایل تعلل و تعویق انداختن کارها و ناتمام گذاشتن آن‌ها می‌پردازد. در حقیقت با شناخت گره‌های رفتاری خود در برطرف کردن مشکلات مربوط به اهمال کاری می‌توانید موفق باشید
فاطمه
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
من همیشه به دنبال راه حل هستم و ترجیح میدم کتاب‌ها بیشتر راه حل ارائه بدن تا تعریف و شناخت مفاهیم و....، این کتاب هم میتونست راه حل‌های بهتری و بیشتری ارائه بده
Maryam Rahimi
۱۴۰۰/۷/۲۶
من تازه این کتابو خوندم. خوب بود چیزهایی که میشه تأیید کرد آره همینه در واقع یه جوری میخواد بگه علتاش ایناست و یک سری راه حل‌های کلی رو هم برای رهایی بیان می‌کنه.
ا.جباری
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتاب خوبی هست به شرط آن که با دقت خوانده شود و بصورت عملی به گفته هایش به شکل گام به گام عمل شود. ولی کمی خلاصه و کلی هست بیشتر شبیه یک مقاله هست تا کتاب
محمد زارع زاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
این کتاب خیلی به صورت کلی توضیح داده و در کل شاید بتوان در دو برگ A4 خلاصه ش کرد
Ali Amadi
۱۴۰۰/۳/۱۹
بیشتر برای افرادی بود که کارمند هستند و جایی مشغول به کارن و برای منی که 17 سالمه خیلی جالب نبود
فاطمه جوی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
ترجمه‌ی خوبی داره و روان و قابل فهمه
گرچه ایرادات جزئی هم داره
Ξღاخرین ستاره شبღΞ
۱۴۰۱/۹/۲۴
عالی بود کتابش حتما یکبار باید هر ادمی بخونه این کتاب رو
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب غلبه بر اهمال کاری

برای دریافت کتاب غلبه بر اهمال کاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.