معرفی و دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات

عکس جلد کتاب صوتی قلعه حیوانات
قیمت:
۵۵۰۰۰ 38500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قلعه حیوانات

کتاب صوتی قلعه حیوانات اثر جورج اورول داستان هیجان‌انگیز گروهی از حیوانات اهلی است که طی یک اقدام آرمان‌گرایانه و انقلابی، اداره مزرعه را به‌ دست می‌گیرند تا برابری، رفاه و عدالت را در آن برقرار سازند، ولی پس از مدتی این حکومت به حکومتی خودکامه با شرایط مشابه قبل تبدیل می‌شود.

کتاب قلعه حیوانات یا مزرعه حیوانات (Animal Farm) با زبانی ساده، روان و طنزآمیز در قالب یک داستان، نمادین بسیاری از واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی یک جامعه را توصیف می‌کند. این رمان از لحاظ سبک نوشتار در دسته رمان‌های نمادین و سمبلیک قرار می‌گیرد.

این رمان در طول جنگ جهانی دوم نوشته شد و در سال ۱۹۴۵ میلادی منتشر شد، ولی در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ میلادی محبوب شد. معروف‌ترین جمله این کتاب «همه حیوانات باهم مساویند، اما برخی مساوی‌ترند» است که در زبان انگلیسی به صورت یک ضرب‌المثل و جمله کنایه‌آمیز وارد شده‌ است.

مخاطب اصلی جورج اورول در مزرعه حیوانات حکومت کمونیستی شوروی سابق و نمودار شخصیت‌های صحنه داستان همان سردمداران حکومت در سال‌های 1930 تا 1950 بودند ولی در واقع نیش تیزقلم او تمامی دیکتاتورهایی را مورد حمله قرار می‌دهد که چه پیش از آن بوده‌اند و چه در حال حاضر وجود دارند و چه در آینده خواهند آمد. دیکتاتورهای مورد حمله ارول جغرافیای خاصی ندارند و آن‌ها را می‌توان در جای‌جای جغرافیای امروز و لا‌به‌لای صفحات تاریخ یافت.

جورج اورول (George Orwell) خود جز کسانی بود که به نقاط مختلفی سفر کرده بود و همواره کشورهای سوسیالیستی را از نزدیک دیده بود. او از یکی منتقدین انقلاب‌های سوسیالیستی بود.

جورج اورول، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروش مزرعه حیوانات و 1984 می‌شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتاب دیگری از یک نویسندهٔ قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
2 دقیقه
شناسنامه
23 دقیقه
فصل اول
21 دقیقه
فصل دوم
16 دقیقه
فصل سوم
14 دقیقه
فصل چهارم
23 دقیقه
فصل پنجم
20 دقیقه
فصل ششم
27 دقیقه
فصل هفتم
26 دقیقه
فصل هشتم
25 دقیقه
فصل نهم
23 دقیقه
فصل دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قلعه حیوانات
نویسنده
مترجموحید کیان
راویآسمان مصطفایی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۵۰۰۰ 38500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قلعه حیوانات

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 یه شاهکار سیاسی دیگه!! نمی‌دونم با چه نیرویی جورج اورول اینقدر زیبا می‌تونه تاریخ رو جوری توصیف کنه که بیشتر پیشگویی به نظر بیاد تا مرور و نقد تاریخی! چه در این کتاب و چه در کتاب ۱۹۸۴ اورول یه پیشگویی جسورانه‌ی قابل ستایشی داره! این کتاب رو اورول توی جنگ جهانی دوم به نقد سیاستمداران دیکتاتوری و نوشته، خودش همیشه یه شخص سوسیالیست بوده. این دید وسیعی که اورول از سیاست داره اون رو به عنوان یک سیاستمدار توی ذهن من بیشتر بولد میکنه، تا نویسنده، شاعر، روزنامه نکار، یا منتقد ادبی!
انتخاب سمبلیک حیوانات بر حسب رفتار و جایگاهشون بسیار حیرت انگیز هستش. مثلا خوک که توی ادبیات آلمانی نماد شانس زیاد (آدم‌های خرشانس!) هستش، توی مسند قدرت هستش، چون شانس داشته، فرصت طلب بوده و زیرک‌نما! و یا اسب باوفا بوکسر، که اینقدر بی چون و چرا و احمقانه از خودگذشتگی برای انقلاب ‌و بعد از انقلاب کرد، که آخر سر به جای بیمارستان به کشتارگاه رفت و کشته شد! پایان تلخ و منطقی کتاب هم برام خیلی سنگین و غمناک بود!!
در کل تاریخ توی برهه‌های مختلف و کشورهای مختلف به ما نشون داده که انقلاب توسط سیل عظیمی از مردم با اهداف خوراک و دین، میتونه اشتباه و تباه کننده باشه! ولی افسوس که جوامع پندی از تاریخ نمی‌گیرند ‌و اصرار به تکرار تاریخ دارند!
درضمن برای دوستانی که دوست داشتن کتاب رو به صورت تصویر هم‌داشته باشن، وب سایت شبکه‌ی من و تو یه ویدیو نود دقیقه‌ای به همین نام و بر اساس همین کتاب داره، که واقعا زیباست. پیشنهاد میکنم ببینید، چراکه کل این کتاب رو توی ذهنتون تصویرسازی میکنه!
کتاب صوتی زیبا ‌و بی نقصی بود.
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
ص مولازاده
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
هرکسی از ظن خود شد یار من
وز درون من نجست اسرار من
نقدها و تعریف‌های بسیاری از این نوشته هست و گاهی حتی تفسیر‌هایی با آب و تاب فراوان
جرج اورول را خیلی‌ها همچون پیشگویی نشسته، دست بر گوی بلورین نهاده....
محیط جامعه‌ای که در آن به سر برده و سرنوشتش پیش مطالعه آثارش باشد او را آینه‌ای زیرک و خوش
قلم می‌بینی و بخصوص در این اثر دانستن وقایع تاریخی نظیر انتقال محل امور از تالار شهر به کاخ تیلری، بوی خون و خاک اره پای گیوتین در میدان اصلی، تغییرات شخصیتی نظیر فوشه در اوایل بعد انقلاب و در سال‌هایی نه چندان دور پس از آن....
در یک گونه ایم و اگر روی قسمتی از صورت یا اندام تمرکز کنیم حتی بین شرق‌ترین شرق آسیا و غربی‌ترین غرب آن شباهت‌هایی خواهیم یافت
انقلاب‌ها و جنبش‌های مختلف برخاسته از طبقات مختلف و حتی کودتاهای گوناگون، فرجام‌هایی متفاوت داشته و دارند ولی اما در همه جنس و شعور اکثریت جامعه است که استدلالی هیجان محور دارند یا منطق محور.
در انقلاب فرانسه گردن زدن‌ها، مصادره شدن انقلاب و تاج گذاری مجدد رو به خوبی می‌توان مشاهده کرد ولی در انقلاب پنجاه و هفت ایران مصداق دشوار میشه هرچند در اون هم فردی از بدنه انقلاب مستاجر کاخی شد که قرار بود موزه بشه و شباهت‌هایی از این دست ولی چون راس امور دو شعبه میشه تفکیک تفکر واقعی انقلابی و منحرف از اون دشوار میشه تا جایی که به اکثریتی از مردم بدون تحقیق به همون کاخ نشین رای میدن و چند سال بعدم جوان‌هایی گریبان می‌درند.
جامعه‌ای که هوش هیجانی بالایی داشته باشد یا انقلاب نمی‌کند یا اگر روزی به این نتیجه برسد که باید انقلاب کند کابینه انقلاب را در بند نگه می‌دارد.
آیا چنین مردمی ممکن است؟
سهیل صفاری
۱۴۰۲/۴/۱۲
من این کتاب رو ۲ سال پیش خونده بودم و به حدی واسم جذاب بود که وقتی کتاب صوتیش رو دیدم دلم خواست یکبار دیگه گوش بدم. به قطع میتوان گفت یکی از کتاب‌های بسیار قوی بوده که با بیانی بسیار ساده و حتی میشه گفت به شکل داستانی کودکانه یه جامعه که دچار انقلاب میشه و سیاست‌های بعد و قبل اون و افراد جامعه رو و به تصویر میکشه ‌.
خلاصه داستان:
داستان در مورد یک مزرعه حیوانات اون مزرعه هست که چون از مزرعه دار ناراضی‌اند، یک جرقه کوچیک باعث میشه شورش کنن و مزرعه رو خودشون به دست بگیرن (عین یک انقلاب) که پس از پیش آمدن کلی اتفاق در آخر کتاب خواهید دید که چه راحت در جامعه سیاست مداران دروغ رو در لفافه و پوشش حقیقت به خورد مردم جامعه میدن و از همه چیز بدتر اینه که چه ساده ما میپذیریم این دروغ‌ها رو... و در کتاب هم در آخر حیوانات می‌بینند بعد از این همه رنج و سختی هیچ چیز عوض و بهتر نشده هیچ بلکه بدتر از قبل شده.....
فاطمه رحیمی
۱۴۰۲/۳/۶
موضوع داستان در عالم واقعیت بوقوع پیوسته وحتی نام ناپلئون برگرفته از آن است وموید این واقعیت است که قدرت معمولا فساد آور است او تاج گذاری وکشور گشایی میکند و تا قبل از آن هیچ قدرت خارجی یا داخلی بطور جدی تهدیدش نمی‌کند بطوریکه می‌توان گفت انقلاب خودش خودش را میخورد بهر حال گنجاندن این گونه مفاهیم و در قالب داستان واز زبان حیوانات لطیف تر وقابل فهم تر است ونویسنده آزادی بیشتری در بیان ایده‌ها واندیشه‌های خود دارد ظاهرا او منتقد حکومت‌های سوسیالیستی است به نظر من شکست جوامع سوسیالیستی فقط مربوط به این مسئله نیست که انقلابی‌ها جا پای خودکامگان گذاشتند بلکه مهمتر به جهت سرکوب کردن طبیعت انسانی فردیت او بوده است و سخن دیگر اینکه انقلاب‌ها ساختگی نیستند که ما بخواهیم بگوییم غلط یا درست بودند عوامل زیادی طی سالها باید دست بدست هم بدهند تا انقلابی بوقوع بپیوندد. در تمام انقلابهای مهم جهان براندازی حکومت‌های سلطنتی و آرمانگرایی ملت‌ها موتور محرکه آن بوده در جوامعی که امکان انتخاب وجود داشته باشد یا مردم در حدی نباشند که برای آرمان خود بخواهند رنج ببرند انقلابی رخ نخواهد داد جامعه‌ای که بتواند ساختارهای لازم را برای اهداف خود ایجاد کند و تعریف درست کاربردی و منطقی ومتعادل از آن‌ها داشته باشد و کارکرد ساختارها نمود عینی در جامعه داشته و در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی اقتصادی فعال باشند و هیچیک به نفع دیگری کنار گذاشته نشوند بلکه منسجم وتناتنگ با یکدیگر عمل کنند نیازی به انقلاب نخواهد داشت زیرا چنین جامعه‌ای قادر است خود را ارتقا دهد اگر و تنها اگرفرهنگ عمومی به سمت تحلیل‌های شناختی پیش رود
Ali Akbari
۱۴۰۱/۵/۲۹
این کتاب خیلی عالی برخی سنت‌ها، دولت‌ها، مذهب‌ها و برخی مکتب‌ها رو نشون میده که چجوری بوجود میان چجوری تغییر میکنن و چه نتیجه‌ای برای اونایی که ازش پیروی میکنن داره، چجوری مردم و طبقات مختلف رو گول میزنن، چجوری همه چی رو بر طبق میل خودشون و به نفع و سود خودشون تغییر میدن و اون رو طوری مطرح میکنن که انگار به نفع همه است، چجوری از ایجاد ترس بر بقیه، ایجاد ارمان‌های دروغین و ایجاد دسیسه‌هایی که وجود ندارن اصلا استفاده میکنن و خودشون رو قهرمان نسون میدن، و بواسطه اون کلی امتیاز رو برای خودشون قرار میدن، چجوری طبقه پایین همچنان به حماقت‌های خودش ادامه میده و چقدر بهش پایبند میمونه تا نابود شه، طبقه کارگر که اونارو به اسب‌ها شبیه کرده که از تمام تسهیلاتی که حق طبیعیشون هست میگذرن و فقط شعار تلاش بیشتر رو هدف راه خودشون قرار میدن، چجوری یک شخص که بواسط رای گیری صرفا موقت بعنوان رهبر انتخاب شده انقدر مسیرش رو تغییر میده در طول زمان که خودش رو پیشوا و خدا میدونه و خودش رو کاملا جدا میکنه از همه، چجوری عده‌ای گوسفند و احمق هستن و به هر نحوی ازشون استفاده میشه و چقدر زیبا این قضیه رو جورج نشون میده، جورج توی کتاب 1984 هم دل پری از دولت‌ها و حکومت‌ها داشت ولی اینجا چون حیوانات نماد و استعاره‌ای از بخشی از یک کشور یا مردم یا دولت بودن براحتی تمام حرف دلش رو میزد و براحتی تمام هربه‌ها و نیرنگهای دولتمردان و کسانی که خودشون رو پیشوا و رهبر مردم میخونن رو نشون میده و به زیبایی تمام هم اینکار رو میکنه، هر کار و اتفاقی که در این داستان میوفته نمادی از اتفاقی در دنیای واقعی است و اگر اونو در دنیای واقعی پیداش نکردید باید چندبار کتاب رو بخونین و ببینین کجا دارن دقیقا همین حیله‌ها رو بهتون میزنن
مهدی شعبانی
۱۳۹۷/۱۰/۲۶
نویسنده به خوبی نقش‌های سیاسی جامعه [خوک‌ها، گوسفند‌ها، سگ‌ها و... ]، ترفند‌ها و راه و روش حکومت کردن، ضعف‌ها و دلایل پیشرفت یا پسرفت جامعه را نشان می‌دهد و به خوبی حوادثی که ممکن است در راه رسیدن به هدف و حفظ آن رخ دهد را به تصویرمی کشد، از جمله سرود‌ها، تغییر قوانین، تعیین حق خاص، تخریب چهره و... نویسنده در این اثر به مسئله ژن برتر نیز پرداخته (البته اینجا گونه برتر!) " خوکان خود را موجودی می‌دانند که صرفا خودشان می‌توانند افسار جامعه را به پیش کشند، از این رو حق خاصی برای خود قائل هستند " که این نیز شایسته تامل است.
صدای دلنشین گوینده با همراهی موسیقی خاص در زمان‌های خاص (جنگ و گریز، جلسات و... ) لذت گوش دادن به این اثر ارزشمند را چند برابر گرده و همراهی این‌ها تصورات آدمی را بال و پر بیشتری می‌دهند.
با تشکر.
Nadia Elahi
۱۳۹۷/۸/۱۵
کتاب بسیار جالبی بود
من سراسر داستان فقط داشتم جایگذاری میکردم شخصیت‌های داستان رو با شخصیت‌هایی که الان تو جامعه ما حضور داشتن و دارند
هاشم میرزایی
۱۳۹۷/۱۱/۱۱
کتاب بسیار عالی و آموزنده‌ای است چطور یک جامعه از ایده آل‌های خود تهی می‌شود و حتی بدتر از مالکان قبلی می‌تواند بشود.
این واقعه‌ای است که هر روز در هر جامعه‌ای ممکن است رخ دهد از یک شرکت کوچک گرفته تا یک جامعه بزرگ
یادمه یک مدیری داشتیم خیلی از ظلم‌هایی که تو شرکتشون بر علیه کارمندان بود می‌نالید
تا اینکه چرخ زمان او را مدیر شرکتی کرد با ۸ کارمند یادمه بدترین دوران کارمندی‌ام در زمان او بود
هیچ وقت یادم نمی‌ره کل تعطیلات عید رو اومدیم سرکار بدون هیچ استراحتی ولی خودش ۱۰ روز رفت شمال و یا هر روز بچه‌ها رو تهدید به اخراج میکرد
انشالله ما اینطور نباشیم و قوانین اخلاقی را زیر پا نگذاریم
Mehri ****
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
عجب حکایت آشناییست😭😔
عجب حکایت آشناییست....
ذهن‌های زنگ زده، فراموشکار، نادان، بیسواد، زود‌باور و...
و حاکمان نامرد، دروغگو، خائن، پول پرست و...
همه بدی و سختی‌ها برای طبقه پایین و رفاه و آسایش برای حاکمان..
به راحتی قوانین و مقررات رو به نفع خودشون تغییر بدهند و یه ذره دلشون برای جامعه
زحمتکشان نسوزه😔😭😢
شعار مرگ بر... سر دادن و در خفا با همان‌ها ارتباط داشتن و معامله کردن...
ای واااای از این حکایت آشنا...
کتاب واقعا محشر بود و کتاب بسیار خوبی بود
گوینده، آهنگ و صداگذاری عاااااالی
توصیه میکنم حتما بخونید
با تشکر از کتابراه😍🙏🙏
کاربر Ab
۱۳۹۷/۱۰/۲۹
کتاب فوق العاده خوبی بود.. اما از انجایی که قبلا کتاب 1984 از همین نویسنده را مطالعه کردم چون محتوای هردو کتاب خیلی به هم شباهت داشت تاثیر خاص و جدیدی در من بوجود نیاورد. اگر قرار باشد کتاب را به کسی پیشنهاد کنم اول می‌گویم 1984 را بخواند چون محتوای قوی تری نسبت به این کتاب داشت و از خیلی نظر‌ها را محتوای این کتاب هم شامل میشد.. اما بطور کلی دید واقع گرایانه‌ای که این کتاب به من راجع به جهان اطراف می‌دهد را ستایش میکنم.. انتظار پایان خوش برای هر مسئله‌ای به پایان منطقی اگر چه تلخ برایم تغیر کرد
Morteza World
۱۳۹۹/۶/۱۸
با سلام دوستی که گفته بود اگر نمایشنامه بشه خوبه. در جواب ایشون بگم که اگر فیلم یا نمایشنامه بشه که بخوان راحت عموم ببینند. یا اجازه پخش نمیگیره یا چون به قول همه دوستان آشناست خیلی زود طرفدار پیدا می‌کنه و جلوشو میگیرن. اگر همینم میتونید گوش کنید به خاطر اینه که بیشتر متعصبین و کم سوادان اهل کتاب نیستن وگرنه همینم نبود
ابراهیم امانی
۱۳۹۷/۱۰/۱۲
چقدر زیبا وچقدر آشنا با شعار آب، برق، گاز رایگان وآخرش شد اختلاس و ویژه خواری و غیره.... . .
نگار شاهمرادی
۱۳۹۷/۸/۱۳
خود کتاب که فوق العاده زیبا نوشته بود و خیلی از ماها میدونیم آثار اورول خیلی قوی هستن. لحن گوینده هم خیلی خوب بود و موزیک متن‌ها خیلی به جا و قشنگ بودن. در کل این کتاب صوتی به نظرم خیلی زیبا و گوش‌نواز بود.
Elham Havaeji
۱۴۰۲/۵/۸
کتابی ترکیب از قدرت قلم نویسنده و پیشگویی سیاسی دیکتاتوری است که به طور عجیبی داستانی است که نسل دهه ۱۳۳۰ تا ۱۴۰۰ با پوست و گوشت خود درک کردن. من پیشنهاد میکنم این کتاب رو چند بار گوش کنید و کتاب داستان جاوید هم حتما گوش کنید. ممنونم از کتابراه برای کتاب‌های خوبی که نسخه صوتی و متنی رو در اختیار ما گذاشتید ولی من پیشنهاد میکنم این دو کتاب رو حتما صوتی گوش کنید
میثم ک
۱۳۹۶/۱۲/۱۳
بهترین داستانی بود که تا حالا شنیدم
بامعنی و عمیق
درود بر جورج اورول و مترجم و گوینده و همچنین برنامه‌ی کتابراه
مشاهده همه نظرات 335

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قلعه حیوانات

برای دریافت کتاب صوتی قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.