معرفی و دانلود کتاب مدارس جاسوسی

عکس جلد کتاب مدارس جاسوسی
قیمت:
48750 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدارس جاسوسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدارس جاسوسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدارس جاسوسی

دانیل گلدن در کتاب مدارس جاسوسی با تحقیقات و دلایل قابل قبول خود نشان می‌دهد که سازمان‌های اطلاعاتی خارجی چگونه تاکنون موفق شده‌اند دانشگاه‌های آمریکا را مورد استثمار خود قرار دهند و آموزش عالی این کشور را به خط مقدمی برای جاسوسی‌های بین‌المللی بدل سازند.

درباره کتاب مدارس جاسوسی:

این کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود: به ترتیب، بررسی جاسوسی خارجی و آمریکایی در دانشگاه. یک واقعه هولناک در بخش یک فاش می‌شود؛ یک دانشجوی فارغ‌التحصیل چینی از طریق آزمایشگاه دانشگاه دوک، تحقیقی دربارۀ نامرئی بودن با بودجۀ پنتاگون را می‌دزدد؛ سپس توسط دولت چین سرمایه‌گذاری می‌شود تا دست به اقدامی‌ رقابت‌آمیز در شنژن (چین) زده و او را میلیاردر کند.

از سوی دیگر یک زن پورتوریکویی تحسین‌کنندۀ رژیم کاسترو، هم خودش برای کشور کوبا جاسوسی می‌کرد و هم همکلاسی دانشگاهی‌اش را - که به یکی از مخرب‌ترین عوامل نفوذی داخل دولت ایالات متحده تبدیل شد و اکنون خارج از اختیارات آمریکایی‌ها در دبیرستانی در سوئد تدریس می‌کند - برای جاسوسی به کار گرفت. برای جذب دانشجویان چینی با حقوق کامل، یک سازمان وابسته به دانشکدۀ اوهایو با دانشگاهی در شهر پکن که توسط سرویس اطلاعاتی چین اداره می‌شود ارتباط برقرار می‌کند و اساتید خود را برای آموزش جاسوسی دربارۀ فرهنگ آمریکایی در آینده به آنجا می‌فرستد.

در بخش دوم کتاب مدارس جاسوسی (Spy schools) بیان می‌شود که سازمان CIA کنفرانس‌های فرهنگی برگزار می‌کند تا بتواند دانشمندان برنامۀ سلاح‌های هسته‌ای را برای ترک آنجا و پناهنده شدن ترغیب کند. مأموران CIA به طور مخفیانه در دانشگا‌ه‌ هاروارد به استخدام افراد در حین تحصیل و برنامه‌های کارآموزی که کارشان آموزش مقامات ناآگاه است، می‌پردازند و داجین پنگ، استاد مستأصل شدۀ دانشگاه فلوریدای جنوبی، به مصاف مأمور FBI، دایان مرکوریو می‌رود.

نکوداشت‌های کتاب مدارس جاسوسی:

- چه یک معلم باشید و چه دانش‌آموز و یا پدر و مادر، دانیل گلدن به دقت درباره تجاوز به آزادی‌های دانشگاهی ما توسط سرویس‌های اطلاعاتی تحقیق کرده که بسیار به موقع و تکان‌دهنده است. (John le Carré)

- این زندگی واقعی است "جاسوسی در مقابل جاسوسی"... در این کتاب مهم، گلدن می‌نویسد که دانشگاهیان نه تنها آنچه در فضای دانشگاه‌هایشان اتفاق می‌افتد را نادیده می‌گیرند، بلکه گاهی اوقات آن‌ها را به روش‌هایی که باعث ایجاد سؤالاتی جدی در مورد امنیت ملی آمریکا می‌شود، نیز تأیید می‌کنند... این کتاب جذاب است. (The Washington Post)

- این تحقیقات قانونی در خصوص جاسوسی در دانشگاه‌ها، بینشی بسیار خواندنی درباره بهره‌برداری بی‌پروایانۀ آژانس‌های اطلاعاتی که بی‌رحمانه در سراسر جهان فعالیت می‌کنند، به شما ارائه می‌دهد. (Nigel West)

- کتاب مدارس جاسوسی بیش از این نمی‌توانست خوب و کامل باشد. این کتاب هم درباره حکمت و خرد و هم در مورد هوشیاری است و باید به طور گسترده در داخل و خارج از دیوارهای دانشگاه خوانده و درباره آن بحث شود... (E. Gordon Gee)

- رویکرد گلدن این خوبی را دارد که خوانندگان را در داستان‌های منحصربه‌فردش فرو می‌برد... کتاب او پر از داستان‌های اخطارآمیز است که همه دانشگاهیان باید آن را جدی بگیرند. (The American Association of University Professors)

کتاب مدارس جاسوسی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به علوم سیاسی و مسائل جاسوسی در سیاست خارجی علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شماست.

با دانیل گلدن بیشتر آشنا شویم:

دانیل ال گلدن (Daniel Golden) روزنامه‌نگار آمریکایی در سال 1957 در تولیدو اوهایو به دنیا آمد. او در خانواده‌ای دانشگاهی رشد کرد و والدینش در دانشگاه ماساچوست آمهرست تدریس می‌کردند. او اکنون به عنوان سردبیر ارشد ProPublica فعالیت می‌کند. این نویسنده قبل از این در نشریه‌های Portfolio و Conde Nast و Bloomberg News کار می‌کرد. گلدن در سال 1978 تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در دانشگاه هاروارد به پایان رساند. او به خاطر مجموعه مقالاتی که برای وال‌استریت ژورنال می‌نوشت، برنده جایزه پولیتزر شد.

در بخشی از کتاب مدارس جاسوسی می‌خوانیم:

اسمیت باز هم به این موضوع اهمیتی نداد. او به من گفت، "از نظر من که باور داشتم همکار هستیم، احساس کردم که فقط لازم است کارها را کمی‌ با هم هماهنگ کنیم." او به آن دانشجوی فوق دکترا گفت که، "اگر از این وضعیت ناراحت است مجبور نیست جزئیات پروژه‌اش را به اشتراک بگذارد." این دانشجو به همکاری خود با لیو پایان داد و تقریباً دیگر با او حرف نزد. اسمیت قبلاً گفته بود، "او کار خوبی کرده است که در مورد نتایج کارش در آزمایشگاه محتاط باشد!"

این دانشجوی فوق دکترا با جستجو در اینترنت متوجه شد که لیو با تیم کوی در نوشتن مقالات علمی‌ همکاری می‌کند. او اسمیت را، که چیزی دربارۀ نشر این مقالات نمی‌دانست، از این موضوع آگاه کرد. اسمیت گفت، "همۀ اینها برایم تازگی دارد، من خوش‌بین بودم، و فکر می‌کردم آن‌ها متوجه نمی‌شوند که تو نباید این کار را بکنی." او با لیو صحبت کرد و لیو گفت که این یک سوءتفاهم بوده است، دیگر تکرار نخواهد شد. اما تکرار شد.

بعد از بازدید تیم چینی از دانشگاه دوک، لیو برای تلافی همکارانش در گروه اسمیت را به چین دعوت کرد. دانشجوی فوق دکترا که هنوز از این که کوی اطلاعات او را تصاحب کرده بود خشمگین بود، دعوت او را نپذیرفت. اما اسمیت و چند عضو دیگر او در آزمایشگاهش قبول کردند که به چین بروند. مقاومت در برابر این نوع پیشنهادها سخت بود، زیرا این سفرها مجانی بودند: دولت چین هزینه‌های آن را می‌پرداخت.

اوایل سال 2008، جونا گولوب با لیو در سفر به چین همراه شد و در پنج دانشگاه دربارۀ پژوهش خود سخنرانی کرد. گلوب به من گفت، "من در مورد این که چرا لیو مرا به آن جاها می‌برد گیج شده بودم. ما گروه‌های بسیار متفاوتی را دیدیم. این به نوعی برای ما عجیب بود. حتی آن موقع من گفتم، "چرا این کار را می‌کنیم؟" گلوب اضافه کرد که، "روشن بود که آن‌ها برای این نوع کارها پول دارند."

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمین
مقدمه
بخش اول: جاسوسی خارجی در دانشگاه‌های آمریکا
فصل اول: ردای نامرئی
فصل دوم: چینی‌ها می‌آیند
فصل سوم: جاسوس بدون کشور
فصل چهارم: ارز خارجی
فصل پنجم: فریب‌خورده
بخش دوم: عملیات مخفی ایالات متحده در آموزش عالی
فصل ششم: یک جاسوس ناقص
فصل هفتم: رئیس دانشگاه محبوب CIA
فصل هشتم: برخوردها و رابط‌ها
فصل نهم: پنهان در Ivy
فصل دهم: “نمی‌گذارم به زندان بروید”
فصل یازدهم: منطقۀ بدون جاسوس
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدارس جاسوسی
نویسنده
مترجمسید علی موسوی
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک978-622-247404-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
48750 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدارس جاسوسی

سیناقادری
۱۴۰۱/۲/۳۰
کتاب عالی هست برای ارتباط گیری با افراد سطح بالای جامعه مانند افراد مولتی میلیاردر و رهبران کشور ها
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مدارس جاسوسی

برای دریافت کتاب مدارس جاسوسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.