معرفی و دانلود خلاصه کتاب مثل یک گربه فکر کن!

عکس جلد خلاصه کتاب مثل یک گربه فکر کن!
قیمت:
۴۸۰۰ 2400 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مثل یک گربه فکر کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مثل یک گربه فکر کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب مثل یک گربه فکر کن!

میکروکتاب مثل یک گربه فکر کن! به قلم استفان گارنیه، شما را با 40 ویژگی منحصربه‌فرد گربه‌ها آشنا می‌کند که اگر این ویژگی‌ها را در زندگی خود به کار بگیرید می‌توانید از شادی، خوشبختی و آرامش بیشتری برخوردار شوید.

قطعاً برای شما هم پیش آمده که بعضی از روزها حوصله انجام هیچ کاری را ندارید و دوست ندارید خود را درگیر اخبار یا فکر کردن به آینده کنید. دیگر نمی‌خواهید به خود یا به سبک زندگی‌تان فکر کنید. برخی مسائل از قبیل: آیا غذایی که می‌خورید سالم است یا خیر؟ آیا آب را هدر می‌دهید؟ و... دیگر برایتان اهمیت ندارد و فقط دوست دارید برای لحظه‌ای از برق کشیده شوید و از همه چیز دور بمانید.

گربه‌ها راهنمای مناسبی برای سبک زندگی انسان‌ها به شمار می‌روند. ممکن است این حرف باعث تعجب شود که یک گربه چگونه شما را جهت ساختن زندگی بهتر یاری می‌دهد. استفان گارنیه با معرفی گربه‌اش زیگی، فلسفه زندگی یک گربه با راهنمایی‌های زیگی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و در اختیار شما می‌گذارد. او قصد دارد در میکروکتاب مثل یک گربه فکر کن! (How to Think Like a Cat) به شما نشان دهد که فقط به کارهای ضروری بپردازید و از زندگی لذت ببرید.

استفان گارنیه را بیشتر بشناسیم:

استفان گارنیه (Stephane Garnier)، نویسنده جوان فرانسوی است که بیشتر با مقاله‌ها، رمان‌ها و مطالب طنزش در روزنامه‌های فرانسه شناخته می‌شود. او قبل از اینکه به طور حرفه‌ای به نویسندگی مشغول شود، شغل‌های مختلفی از جمله ادیتور صدا، بازاریاب خودرو، طراح وبسایت، مدیر هتل، خوانندگی و... را امتحان کرده است که این تجربه‌ها کمک بسیاری به نوشته‌های طنز او می‌کند چرا که با قسمت‌های مختلفی از زندگی‌ها و شغل‌های افراد آشنایی دارد. در حال حاضر او در لیون فرانسه ساکن است و در آن جا به نوشتن ادامه می‌دهد.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب مثل یک گربه فکر کن! می‌خوانیم:

زیگی، گربه من را که به یاد دارید. او در یک سالگی کنترل یکی از پنجه‌هایش را بعد از تصادف با یک موتورسیکلت از دست داد. اما خیلی سریع خودش را با شرایط جدید وقف داد و اگر دقت نمی‌کردید متوجه نمی‌شدید که او مشکل جسمی دارد. او بیشتر وزن خودش را روی پنجه‌های دیگراش می‌انداخت مثلا وقتی می‌دوید مثل یک خرگوش اینکار را می‌کرد، مهم این بود که او باز می‌دوید و نحوه دویدن برای او اهمیتی نداشت. حتی با اینکه در عشق‌بازی با گربه‌های دیگر دچار مشکل می‌شد اما راه‌حلی پیدا کرده بود و به نوع دیگری جفت‌گیری می‌کرد. حالا آیا ما هم مثل زیگی این قدرت را داریم که در صورت وجود یک مشکل سریع با شرایط جدید سازگار شویم؟ ما که در صورت وجود یک ضعف کوچک سریع غم‌باد می‌گیریم باید از گربه‌ها یاد بگیریم. گربه زندگی را دوست دارد و نمی‌خواهد آن را با غم شریک شود برای همین سعی می‌کند در کمترین زمان ممکن با شرایط و محیط جدید، خودش را سازگار کند.

گربه‌ها عاشق آرامش هستند

ما در دنیایی از استرس، سر و صدا و عجله گرفتار شده‌ایم. اما برای گربه مهم‌ترین کار نگهداری از آرامش خودش است. چرا ما هم در روز سعی نمی‌کنیم در سکوت، آرامش گمشده خودمان را بازیابیم؟ این آرامش هم درونی است و هم بیرونی. شما هم مثل گربه اگر دیدید در محیطی هستید که آرامش در جریان نیست، آن جا را ترک کنید و تا زمانی که به سطح آرامش نرسیدید به محیط قبلی برنگردید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: دوست شما، گربه!
آزادی به سبک گربه
کاریزماتیک به سبک گربه
روز گربه‌ای شما
گربه آسوده و آرام است (بیشتر اوقات)
گربه می‌داند چطور خودش را نمایش دهد
گربه عاقل است
گربه اول به فکر خودش است
روز گربه‌ای شما
گربه خودش را پذیرفته و دوست دارد
فصل دوم: گربه افتخار به نفس دارد
گربه‌ها، مرکز توجه هستند
قضاوت، گربه‌ را هراسان نمی‌کند
روز گربه‌ای
گربه و کنجکاوی طبیعی‌اش
گربه، مستقل است
رازهای گربه
اعتمادبه‌نفس مثل گربه
گربه‌ها کارها را محول می‌کنند
روز گربه‌ای
فصل سوم: نگه داشتن زمان به سبک گربه‌ای
سازگاری سریع مثل گربه
گربه‌ها عاشق آرامش هستند
گربه انتخاب می‌کند
روز گربه‌ای
گربه عاشق خواب است
گربه می‌داند چه زمانی «نه» بگوید
گربه از درگیری دوری می‌کند
گربه قلمرو دارد
روز گربه‌ای
فصل چهارم: گربه اعتماد می‌کند
گربه ذاتا مدیر است
رازهای گربه‌
گربه سرسخت است
گربه همیشه محتاط است
روز گربه‌ای
گربه به عشق زیادی نیاز دارد
گربه‌ ذاتا آرام است
گربه روراست است
گربه اگر لازم باشد کمک می‌خواهد
روز گربه‌ای
فصل پنجم: گربه همواره صادق است
گربه می‌نگرد و ساکت است
گربه دوست صمیمی شماست
گربه روی مسائل ضروری تمرکز می‌کند
روز گربه‌ای
گربه‌ خودش است
گربه فروتن و بخشنده است
گربه با هر چیزی سرگرم می‌شود
گربه زیباست و آن را می‌داند
روز گربه‌ای
فصل ششم: گربه در هر شرایطی راحت است
گربه همدل است
آزمون گربه‌ای
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب مثل یک گربه فکر کن!
نویسنده
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب مثل یک گربه فکر کن!

شبنم هاشمی باغی
۱۴۰۰/۶/۷
بنظر من کتاب فوق العاده‌ای و هر آدمی باید یک بار با دقت بخونه. من درست وقتی که برق رفته بود نشستم و خوندم و تمومش کردم. عالیه و به ما درس‌های زیادی میده اصلا بنظر من، ما باید از حیوانات خیلی چیز‌ها یاد بگیریم.
گلی مهرمنش
۱۴۰۱/۹/۲۳
بنظر من خیلی عالی بود، من پنج تا گربه در خانه دارم اما تا الان اینقدر در رفتارشون دقیق نبودم، تازه میفهمم که چقدر این حقایق گفته شده در کتاب راسته و از الان سعی میکنم از گربه هام روش بهتر زندگی کردن رو یاد بگیرم:)
فرزانه احمدی
۱۴۰۱/۲/۱
سلام. کتاب جالبی بود. خواهر من وهمسرش گربه دارن. این کتاب عین خلقیات اونهارو منعکس می‌کنه. از وقتی اونو خوندم در رفتار گربه‌ها دقت میکنم. واقعا مثل اونها رفتار کنیم موفقیم تا حدودی. پسندیدم
حوری سادات
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
علی رغم عنوان کتاب، که شاید به نظر خیلی جالب نباشه، کتاب خیلی خوبی هست، هم سرگرم کننده است، هم در عین سادگی راهکارهای عملی ارائه می‌ده،
غزل انصاری
۱۳۹۹/۸/۱۴
برای منی که تو سال گربه به دنیا امدم کتاب جالب و جذابی بود. برام جالب بود که ادما تحت تاثیر گربه سال تولدشون قرار میگیرن.
زهرا مویدی
۱۴۰۲/۲/۱۳
خوشم اومد واقعا. گربه‌ها رو دوست ندارم اما این کتاب خیلی دیدم رو نسبت به این حیوانات تغییر داد
سهام پزشکپور
۱۳۹۹/۸/۴
کتاب بامزه‌ایه. خصوصن اگه یه گربه هم تو خونه داشته باشید. مفید هم هست.
Sonia Vosogh
۱۴۰۰/۶/۲
خیلی جالب بود توصیه میکنم حتما بخونید و از نکات جالبش استفاده کنید
پریسا افشارزاده
۱۳۹۹/۴/۱۴
کتاب مفیدیه باید عمل گرا باشید تا بتونید این کتاب را خوب درک کنید
bahar gharaghani
۱۴۰۰/۹/۲۶
بسیار عالی واقعا باعث اعتماد بنفس انسان میشود
Artemis✨
۱۳۹۹/۴/۱۱
کتاب خوبیه حتما بخونید
معصومه رفیعی
۱۴۰۱/۹/۴
کتاب متوسطی بود میشد بهتر از این باشه
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب مثل یک گربه فکر کن!

برای دریافت خلاصه کتاب مثل یک گربه فکر کن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.