معرفی و دانلود کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران

عکس جلد کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران
قیمت:
۴۵۰۰۰ 22500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران

علیرضا موذن در کتاب محور مقدس 3: یگانه، بنیادی‌ترین موضوعات اعتقادی و جریان‌های دینی در عصر مدرن را با قلمی روان و طنزآمیز واکاوی می‌کند.

درباره‌ی کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران:

در کتاب حاضر جایگاه محوری حجت برگزیده الهی را در ابعاد و حوزه‌های دیگر بررسی می‌کنیم و در نهایت آن را بسیار مهم و مؤثر درمی‌یابیم. موضوع و هدف کتاب یگانه دوران این است که نسبت به مقام منحصر به فرد و جایگاه ویژه چهارده معصوم علیه السلام معرفت بیشتری کسب کنیم تا در پایان کتاب به دیدگاهی علمی و ویژه نسبت به جهان هستی دست یابیم و «جهان بینی» ما به «هستی بینی» تبدیل شود.

درباره‌ی مجموعه محور مقدس:

هدف مجموعه حاضر این است که اطلاعاتی درباره‌ی حقیقت دنیای پیرامونمان ارائه دهد. در ابتدای راه، ممکن است این پرسش به ذهن شما خطور کند که این مجموعه، چه حرف جدیدی می‌تواند داشته باشد؟ پاسخ، ساده و صریح است: عصر جدید یعنی دورانی که ما در آن زندگی می‌کنیم با تحولات شگرف خود، تمدنی مدرن پدید آورده است. از این رو پرسش‌ها و شبهات، تغییر یافته و شکل‌های جدیدی به خود گرفته است. این فضا، نیازمند تبیین جدیدی برای این پرسش‌هاست.

دنیای جدید، مخلوقات جدیدی را هم به وجود آورده است؛ در این دوران انواع اطلاعات به راحتی در دسترس افراد است که آن‌ها را با سیل بی‌شماری از اطلاعات ضد و نقیض مواجه می‌کند که نتیجه‌ی آن هویتی چند تکه است. عصر امروز زمانه‌ی اشباع اطلاعات است؛ این حجم از افکار، شبهات و اطلاعاتی که به ذهن انسان دنیای جدید راه می‌یابد از تحمل روانی و فکری او بسی بالاتر است.

از جهت دیگر نیز، صنعت سرگرمی نیز با قدرت به ذهن انسان هجوم آورده و آن را شکل داده است. در نتیجه‌ی این فضا، نسل تازه با افکار پریشان و اذهان پر سوال رشد می‌یابند که چندان توان، تحمل و حوصله مباحث فکری و اعتقادی را ندارند. نتیجه‌ی این اوضاع نسلی پدید می‌آید که از فکر کردن و دانستن دوری کرده و روز به روز از سعادت دنیای دینی دور می‌شوند و در انبوهی از اطلاعات تباه کننده گم می‌شوند. این مجموعه می‌خواهد راهی برای سعادت ما پیش رویمان قرار دهد.

کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید درک و شناخت بهتری از دنیای پیرامون خود پیدا کنید، خواندن این کتاب گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

علیرضا موذن را بیشتر بشناسیم:

او دکترای علوم قرآن و حدیث دارد و رشته‌ی فلسفه‌ی اسلامی را نیز در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسانده است. علیرضا موذن مجموعه دوران ما را تاسیس کرده که هدف آن شناخت ویژگی‌های عصر جدید است. او طراحی و اجراهای برنامه‌های آموزشی این موسسه را نیز خود بر عهده دارد. موذن علاوه بر اینکه از اعضای هیات تالیف فکر و سواد رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش است، به عنوان استاد دانشگاه، نویسنده، محقق و... نیز فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران می‌خوانیم:

دشمنان اهل بیت عالی در طول تاریخ، از هیچ کوششی برای خاموش کردن نور الهی فروگذار نکردند. از به شهادت رساندن حضرات معصومین علیه السلام و یاران و شیعیانشان گرفته تا محدود کردن آن‌ها. یکی از بزرگترین توطئه‌ها و رایج‌ترین آن‌ها، وضع وجعل و نشر روایت‌های مختلف با الگوهای گوناگون در راستای تخریب عقاید شیعی و جایگاه امام علیه السلام بوده است. آنان در برخی از این روایات، مقامات اهل بیت عالی را برای دیگران مصادره می‌کردند. گاه نیز شخصیت امام را تخریب و به فضائل ایشان حمله می‌کردند. ولی شاید از همه آن‌ها خطرناک‌تر، ساخت و پرداخت داستان‌هایی بود که در طی آن، با ذکر یک فضیلت و منقبت ساده و یک ویژگی خوب برای امام عالی یک مقام و موقعیت بزرگ و شأن و جایگاه ویژه ایشان را به گونه‌ای پنهانی و مرموزانه تخریب می‌کردند.

در درس حاضر، این ترفند خطرناک را در داستان «شعبی پلید»، شاهد بودیم. در این قصه پردازی، با اثبات سوء استفاده نکردن امام عالی از مقام و قدرت حکومت خود، علم الهی، عصمت الهی، جایگاه رفیع امام دردین و حتی تعادل شخصیتی وی، مورد حمله آشکار و پنهان، ولی مؤثر قرار می‌گیرد. در حقیقت شکلاتی می‌دهند و برلیانی می‌گیرند. عصمت و مقام امامت گرفته می‌شود و ایمان یک غیر مسلمان اضافه می‌شود. ما در ادامه این سلسله مباحث، در جلد «بزرگ استراتژیست دوران» در درس فضیلت‌های شکلاتی» درباره این ترفند و توطئه خطرناک، بیشتر سخن خواهیم گفت

فهرست مطالب کتاب

درس 1: همه در برابر قانون مساویند
درس 2: پشت پرده
درس 3: فقط برای تو
درس 4: نوشابه‌ای برای انسان
درس 5: محوری برای ابدیت
درس 6: یگانه دوران
درس 7: آزمون و میزان: شب شعر شاعران شهیر
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محور مقدس 3: یگانه دوران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-208-802-6
موضوع کتابکتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ 22500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران

برای دریافت کتاب محور مقدس 3: یگانه دوران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.