معرفی و دانلود کتاب مفاهیم بنیادی ITIL: امروزه فراگیرترین رویکرد مدیریت الکترونیک در جهان است...

عکس جلد کتاب مفاهیم بنیادی ITIL: امروزه فراگیرترین رویکرد مدیریت الکترونیک در جهان است...
قیمت:
39900 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم بنیادی ITIL: امروزه فراگیرترین رویکرد مدیریت الکترونیک در جهان است... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم بنیادی ITIL: امروزه فراگیرترین رویکرد مدیریت الکترونیک در جهان است... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفاهیم بنیادی ITIL: امروزه فراگیرترین رویکرد مدیریت الکترونیک در جهان است...

کتاب مفاهیم بنیادی ITIL، به بررسی تجربیات موفق سازمان‌های دولتی انگلستان در حوزۀ مفاهیم تکنولوژی اطلاعات و مدیریت پرداخته است.

ITIL مجموعه‌ای از تجربه‌های موفق و بهترین افکار، الگو‌ها و روش‌ها در زمینۀ مدیریت است که در یک سازمان فرآیند گردش کار را مشخص می‌کند. ITIL یک استاندارد نیست، بلکه یک سری تجربیات موفق است که سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی مرتبط باIT در دولت انگلستان، برای مدیریت کارهایشان از آن استفاده می‌کنند. به زبان ساده می‌توان گفت که دولت انگلستان برای سازمان‌دهی فعالیت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، یک سری الگو طراحی و ارائه کرده است که با انجام آن‌ها شرکت‌ها و سازمان‌های حوزۀ فناوری اطلاعات می‌توانند نتایج بهتری بگیرند.

ITIL فرآیند تحویل خدمات را تسهیل می‌نماید. فرآیندها و رویه‌ها را ساده‌سازی کرده و اطمینان حاصل می‌شود که خدماتی با کارایی بالا تحویل مشتری می‌گردد. فناوری اطلاعات با استفاده از ابزارهایی که از نظر اقتصادی به صرفه می‌باشند و با خودکار نمودن فرآیند، این امکان را فراهم می‌آورند تا سازمان انرژی خود را بر روی مشکلات و بهبود فرصت‌ها متمرکز نماید. این سیستم با فراهم نمودن ابزارهای کارا و با صرفه، فرآیند اندازه‌گیری عملکرد و بهبود خدمات را آسان می‌نماید.

با پیاده‌سازی این چارچوب، مشتریان از کیفیت و دسترسی به خدمات مورد نظر خود مطمئن می‌شوند، بخش مالی از پایین آمدن هزینه‌ها خرسند شده، کارکنان فناوری اطلاعات از افزایش کارایی عملیاتی سخن می‌گویند و مدیران ابزارهای مناسب را برای تجزیه و تحلیل در اختیار می‌گیرند.

امروزه ITIL فراگیرترین رویکرد مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در جهان است؛ رویکردی که به‌ گونه‌ای عملی و نه صرفاً نظری، قالبی را برای شناسایی، برنامه‌ریزی و طراحی، ارائه و انتقال، پشتیبانی و بهبود مستمر خدمات فناوری اطلاعات، با تمرکز بر نیازمندی‌های یک کسب‌وکار فراهم می‌‌کند. کتاب مفاهیم بنیادی ITIL (ITIL foundation with introduction of cloud computing)، مباحث مربوط به محاسبات ابری را در حوزۀ فناوری اطلاعات بررسی می‌کند.

در بخشی از کتاب مفاهیم بنیادی ITIL می‌خوانیم:

تغییرات اضطراری گاهی موردنیاز بوده و باید تا حد ممکن قبل از استفاده به‌ دقت طراحی و آزمون شود، یا تأثیر تغییر اضطراری ممکن است بزرگ‌تر از حادثه اصلی باشد، جزییات تغییرات اضطراری ممکن است با نگاهی به گذشته مستند شده باشد.

تعدادی از تغییرات اضطراری مطرح‌ شده باید در حداقل مطلق نگهداری شود، زیرا آن‌ها عموماً بیشتر در هم گسیخته و متمایل به خطا می‌باشند. تمام تغییرات احتمالاً باید موردنیاز باشد، عموماً پیش‌بینی و برنامه‌ریزی با در نظر گرفتن دسترس‌ پذیری منابع برای ساخت و آزمون تغییرات است. با این‌ وجود، فرصت‌ها زمانی که تغییرات اضطراری رخ می‌دهد، ضروری بوده و بنابراین روال‌ها باید برای مقابله با سرعت آن‌ها بدون فدا کردن کنترل‌های مدیریت طبیعی، طراحی ‌شود.

روال تغییر اضطراری، برای تغییرات در نظر گرفته‌ شده جهت تعمیر خطا در خدمت IT که تأثیر منفی با درجه بالابر کسب‌وکار می‌گذارد، رزرو می‌شود. تغییرات در نظر گرفته‌ شده برای معرفی مستقیم بهبودهای تجاری موردنیاز به‌عنوان تغییر طبیعی برای ارزیابی داشتن بیشترین اضطرار بکار می‌رود. اگر تغییر نیاز به اضطرار پیدا کرد، (به علت برنامه‌ریزی ضعیف یا تغییر ناگهانی در نیازمندی‌های کسب‌وکار) این باید به‌عنوان تغییر طبیعی رفتار شود، اما بیشترین اولویت را داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مقدمه دوره
بخش 2: مدیریت خدمات به‌ عنوان یک روش کار
بخش 3: چرخه حیات خدمت
بخش 4: راهبرد خدمت
بخش 5: طراحی خدمت
بخش 6: انتقال خدمت
بخش 7: عملیات خدمت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفاهیم بنیادی ITIL: امروزه فراگیرترین رویکرد مدیریت الکترونیک در جهان است...
مترجمناصر پسران
ناشر چاپیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات351
زبانفارسی
شابک978-964-2695-92-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
39900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مفاهیم بنیادی ITIL: امروزه فراگیرترین رویکرد مدیریت الکترونیک در جهان است...

Masoud Farahani
۱۳۹۷/۷/۲۷
من تا الان 20 صفحه از کتاب رو خوندم. انگار توسط یه دانشجوی زبان که هدفش تمرین بوده ترجمه شده. خیلی بی‌کیفیته. کتابهای تخصصی باید توسط یه فردی که به اون مطلب تسلط نسبی داره خونده بشه و بعد یه جورایی بازنویسی بشه. این یعنی ترجمه متن تخصصی. دوستاره هم با ارفاق دادم.
hesam hosaini
۱۳۹۷/۶/۱۵
ممنون ازکتب مختلف ولی کتبی ازمخابرات وict ودیگر ابزارات مخابرات گفته نشده ممنون میشوم گفته شود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مفاهیم بنیادی ITIL: امروزه فراگیرترین رویکرد مدیریت الکترونیک در جهان است...

برای دریافت کتاب مفاهیم بنیادی ITIL: امروزه فراگیرترین رویکرد مدیریت الکترونیک در جهان است... و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.