معرفی و دانلود کتاب نبردی برای نجابت

عکس جلد کتاب نبردی برای نجابت
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نبردی برای نجابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نبردی برای نجابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نبردی برای نجابت

در کتاب نبردی برای نجابت و چند گفتگوی دیگر، مجموعه‌اى غنى از مصاحبه‌هاى میشل فوکو گردآورى شده است، که اغلب آن‌ها پیش از این به زبان انگلیسى در دسترس نبوده‌اند و جذابترین مشغولیات ذهنى سال‌هاى پایانى زایش انتقادى وى را توضیح مى‌دهند.

کتاب نبردی برای نجابت و چند گفتگوی دیگر (Politics, Philosophy Culture) با بیانى رسا، نگرش اجتماعى و سیاسى فوکو و تکامل نظریه جنسیت وى را شرح مى‌دهد. علاوه بر این در این کتاب برخى دل مشغولى‌هاى نظرى مورد اشاره در این مصاحبه‌ها «سیاست و خرد، ماهیت مدرنیته، تاریخ جرم‌شناسى و اخلاق جنسى» را مورد «سنجش» قرار داده است. سیاست، فلسفه، فرهنگ به روزترین رهنمود را به سوى فوکو توسط فوکو فراهم مى‌آورد و خودنگارى یک اندیشمند بى‌مدعا و فروتن، یک جستجوگرِ «سیاست به مثابه اخلاق» را پى مى‌گیرد.

میشل فوکو (Michel Foucault) مجموعه باارزش و تأثیرگذاری از مصاحبه‌ها از خود برجای گذاشته است که گستردگی و تنوع دلمشغولی‌های وی را به نمایش می‌گذارند و فرصتی بی‌نظیر را فراهم می‌آورند تا با کل مجموعه کارهای وی آشنا شویم. خصلت گفت و شنودی مصاحبه به فوکو این امکان را می دهد تا عمیقاً درگیر تأملی انتقادی بر دگردیسی‌های حیاتی دیدگاه‌ها و دورنماهای فلسفی، سیاسی و فرهنگی خود شود. از زمان ژان پل سارتر هیچ متفکر اروپایی دیگری وجود نداشته است که تا این اندازه به مصاحبه همچون یک شیوه فرهنگی مقید باشد. فوکو با استادی تمام از این روش برای پرداخت و تکمیل کارهای نظری خود به شیوه‌ای قابل فهم و شخصی بهره گرفت و بدین طریق به اعطای جایگاهی محوری به این شیوه در پیکره آثارش قطعیت بخشید.

در بخشی از نبردی برای نجابت و چند گفتگوی دیگر می‌خوانیم:

رابطه نامشروع در قیاس با دیگر گناهان یک خصوصیت هستى‌شناختى دارد که اهمیت زاهدانه خاصى به آن مى‌بخشد. همچون حرص این هم ریشه در بدن دارد و ضربه زدن به آن بدون مجازات سخت ناممکن است. حال آنکه در مورد غضب و دلسردى مى‌توان تنها در ذهن خود با آن به مبارزه برخاست، ولى رابطه نامشروع را نمى‌توان بدون «ریاضت دادن به تن، عبادت شبانه، روزه و کار کمرشکن» ریشه کن نمود. اینجا هنوز نبردى که ذهن باید علیه خود برپا دارد از قلم نیفتاده است، چون رابطه نامشروع ممکن است از تصورات، انگاره‌ها و خاطرات زاده شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. نبردى براى نجابت
2. قدرت و سکس
3. بازگشت اخلاق
4. دل‌نگرانى براى حقیقت
5. اخلاق جنسى و قانون
6. وظایف ادبیات
7. موسیقى معاصر و مردم
8. فیلسوف نقاب‌دار
9. تأمین اجتماعى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نبردی برای نجابت
نویسنده
مترجممحمدرضا اخلاقی منش
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-7436-59-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نبردی برای نجابت

نگار نگارستانی
۱۳۹۷/۶/۵
جالب بود و پیامی رسا داشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نبردی برای نجابت

برای دریافت کتاب نبردی برای نجابت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.