معرفی و دانلود کتاب نگاه ناب: مرگ رنگ (کتاب اول)

عکس جلد کتاب نگاه ناب: مرگ رنگ (کتاب اول)
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاه ناب: مرگ رنگ (کتاب اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاه ناب: مرگ رنگ (کتاب اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاه ناب: مرگ رنگ (کتاب اول)

کتاب اول از مجموعه کتاب های تحلیلی سهراب سپهری

سهراب سپهری شاعری است که درباره‌ی او بسیار نوشته و گفته‌اند. عده‌ای چنان او را ستوده‌اند که گویی سهراب در قله‌ی شعر معاصر قرار دارد و هیچ شاعر دیگری به پای او نمی‌رسد. این عده بدون در نظر گرفتن مقام هنری و شاعری کسانی چون «نیما، مهدی اخوان‌ثالث، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، فریدون توللی، فریدون مشیری» و ... سهراب را یکّه‌تاز این میدان می‌دانند؛ و عده‌ای دیگر نیز حضور مؤثر او را در شعر معاصر و تأثیرگذاری او را بر شاعران بعد از خود و بر نسل جدید هنرمندان به کلی نفی و استقبال نسل جوان را به این شاعر، احساسی و بی‌پایه قلمداد می‌کنند.

برای شناخت اندیشه و تفکر سهراب سپهری هیچ راهی صریح‌تر و صحیح‌تر از تحلیل آثار او نیست و این روش نوعی نگاه هرمنوتیک است به متن، یک نوع شالوده‌شکنی یا تأویل متن. ملاک من برای فهم اندیشه‌ی سهراب، خود متن هشت کتاب و استخراج راز متن است، تأویلی که فراسوی کلام ظاهری است.

هدف این تحلیل و تفسیر شناخت قراردادهای نمادین و عرفانی است که به محقق نیروی ساختن معنایی دیگر می‌دهد.

این نوع تحلیل و تفسیر از مجموعه‌ی اشعار هشت کتاب در نوع خود بدیع و تازه است و چه بسا در ادبیات معاصر و شعر نو اولین کار مفصلی است که تاکنون به رشته‌ی تحریر در آمده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاه ناب: مرگ رنگ (کتاب اول)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلیدر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگاه ناب: مرگ رنگ (کتاب اول)

Hemmat .N
۱۳۹۴/۶/۲۳
(کتاب ناب) واقعأ کتابی ناب در تفسیر، تحلیل و تأویل آثار و هشت کتاب زنده یاد (سهراب سپهری) است.
دکتر ضرابیها با شناختی که از ادبیات معاصر و شعر سهراب دارد با مهارت تمام به این کار دست زده و حقا که موفق هم شده است.
(نگاه ناب) در سال ۸۴ و در ۲ مجلد و تقریبا ۲۰۰۰ صفحه بچاپ رسیده است. اما اینک آنگونه
که از سیاق کار پیداست بر اساس کتاب (هشت کتاب) در ۸ مجلد به چاپ رسیده و سایت وزین و فرهنگی (کتاب راه) آنرا بر اساس چاپ اخیر انتشار داده است.
سعی آنان مشکور باد. انشأالله
رضا جو
۱۳۹۹/۱/۱۷
باسلام باتوجه به نمادین بودن شعر سهراب و جمله بندی‌های خاص مصراع‌ها، علیرغم اینکه میل زیادی به خواندن هشت کتاب داشتم، برای من فهم منظور شاعر، سخت ومبهم بود. با این وجود بعد از حدود دوسال بدنبال کتاب یا مقاله‌ای که شرح اشعار هشت کتاب در آن باشد (که تقریبا پیدانکردم). بالاخره بعداز یه سرچ چند روزه (در روزهای اخیر) در گوگل این کتاب رو پیدا کردم و به آرزوی چند ساله‌ام رسیدم خیلی خیلی ممنون
Heliya Moghaddam
۱۳۹۹/۵/۲۳
به حق که یکی از برجسته‌ترین کتابها در این حوضه و در مورد این شاعر بزرگ هستش. شاید به راحتی نشه چنین دیدگاهی رو حتی در پس خواندن ده‌ها کتاب این چنینی بازیافت. اما اکنون آقای ضربیها این رو به سادگی برامون میسر کردن
مهدی اسماعیلی
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
کتاب خیلی خوبی بود. ساده و سلیس به تحلیل تفکر و طرز نگاه شاعر در خلق مرگ رنگ پرداخته شده است و با اشتیاق خواندم.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب نگاه ناب: مرگ رنگ (کتاب اول)

برای دریافت کتاب نگاه ناب: مرگ رنگ (کتاب اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.