معرفی و دانلود کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان

عکس جلد کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان

نادر نینوایی در کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان، ضمن روایت زندگی نویسندگان بزرگ جهان به شکلی تطبیقی، رابطه زندگی آن‌ها با داستان‌هایشان را نیز تا حدودی برای شما شرح می‌دهد.

نکته‌ی قابل توجه در مورد نویسندگانی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند این است که زندگی آن‌ها با آثاری که به رشته تحریر درآورده‌اند تا حدود زیادی مطابقت دارد. به این معنی که اگر داستایوفسکی می‌تواند با آن همه دقت و با جزییات مشخص صحنه اعدام را در رمان «ابله» به تصویر بکشد به این دلیل است که خود یک بار به اعدام محکوم شده و حتی تا پای چوبه دار هم رفته است؛ یا توصیفات دقیق همینگوی در کتاب پیرمرد و دریا از زندگی یک پیرمرد دریانورد، حاصل تجربیاتش از زندگی و قایق‌سواری در سواحل کوبا است.

با نادر نینوایی بیشتر آشنا شویم:

در سال 1370 بود که پدربزرگ نادر نینوایی فوت کرد؛ ارثیه این پیرمرد کتابفروش برای تمام فرزندانش بیش از هر چیز دیگر کتاب بود. همین بود که به سرعت خانه نادر نینوایی و خانواده‌اش پر از کتاب شد و یک اتاق به صورت کامل تبدیل به کتابخانه‌ای بزرگ شد. از وقتی 9 ساله بود هر بار یکی از این کتاب‌ها را از قفسه خارج کرد و می‌خواند.

وی به مرور به روزنامه‌نگاری و نویسندگی علاقه‌مند شد و همزمان با تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری شروع به فعالیت در مطبوعات کرد. اولین باری که پایش را داخل تحریریه یک خبرگزاری گذاشت به سرعت حوزه مورد علاقه‌اش یعنی ادبیات را انتخاب و مشغول نوشتن مطلب در مورد نویسندگان مشهور ایران و جهان شد.

او برای نوشتن هر مطلب تمام آثار نویسنده‌ای که درباره‌اش می‌نویسد را با دقت مطالعه کرده و نت‌برداری می‌کند تا آنچه به عنوان یادداشت یا مقاله ارائه می‌دهد خلاصه و چکیده‌ای از زندگی و آثار نویسندگان باشد.

در بخشی از کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان می‌خوانیم:

تولستوی را باید بزرگترین و شاید یگانه حماسه‌سرایی دانست که اسطوره‌هایش در عهد باستان زندگی نمی‌کنند. اگر هومر در ایلیاد از شجاعت و دلاوری‌های ملت یونان می‌گوید، و کژی‌های آگامنون حاکم خودکامه را برای ما روایت می‌کند، تولستوی نیز در «جنگ و صلح» راوی دفاع جانانه و میهن پرستی روس‌ها در برابر حاکمی خودکامه چون ناپلئون است.

اگر فردوسی در شاهنامه روح جمعی ایرانیان را برانگیخته کرده و رستم را به عنوان روح ایرانی و میهن پرستی در برابر اهریمن‌ها قرار می‌دهد، تولستوی هم در «جنگ و صلح» ‌کوتوزوف سردار روسی را نه به عنوان یک شخصیت تاریخی، بلکه همچون روح جمعی ملت روس در برابر ناپلئون و اراده معطوف به قدرت او به تصویر میکشد.

شخصیت‌ها در «جنگ و صلح» بر دو دسته‌اند، برخی مثل شاهزاده آندره، پی‌یر، ناتاشا و... زائیده خیال و تخیل نویسنده‌اند که هر یک به نحوی بازگو کننده بخشی از ملت روسیه و بالاتر از آن روح هستی آدمی‌اند، و برخی همچون «ناپلئون»، «کوتوزوف» -سردار روسی- و «الکساندر» -تزار روسیه- شخصیت‌های تاریخی‌اند. در جریان داستان این دو دسته شخصیت به موازات یکدیگر حرکت می‌کنند تا حماسه‌ای جاودان را خلق کنند.

تولستوی در دوره‌ای که اروپائیان عمدتاً به تمجید از ناپلئون می‌پرداختند و او را سردار موفق جنگ و برقرار کننده آزادی مطبوعات می‌شمردند، با به تصویر کشیدن چهره‌ای حقیقی از حاکمی جنگ‌طلب که تمام اروپا و حتی قسمت‌هایی از آفریقا را به صحنه جنگ و خونریزی بدل کرده است، بتی را که از او ساخته بودند شکست.

تولستوی این توانایی را دارد که داستانش را گاهی از نگاه «ناتاشا» دختر شانزده ساله‌ای که تب و هیجان جوانی دارد روایت کند و گاهی از نگاه پیرمرد با تجربه و جنگاوری چون «کوتوزوف»، و زمانی از دید جوانک ساده لوحی همچون «پی‌یر» که مرتب در جریان داستان فریب می‌خورد. استفاده و بکار بردن در حدود پانصد شخصیت در رمان «جنگ و صلح»، بی شک گویای توانایی انکار ناشدنی تولستوی در شخصیت پردازی و قلم توانای اوست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
داستایفسکی و مصائبش؛ نگاهی به زندگی ...
خون تولستوی در رگ‌های «جنگ و صلح»؛ نگاهی به زندگی ...
جهان داستانی پزشک طناز در گورستان‌های روسیه؛ نگاهی ...
نویسنده‌ای که زیر سایه بزرگان دیده نشد؛ نگاهی به زندگی ...
آلن پو نویسنده‌ای که خیال مرگ هرگز رهایش نکرد ...
پیرمردی با یک دریا تصویر؛ نگاهی به زندگی ...
تصویری از خیال با طعم شیرین واقعیت؛ نگاهی به زندگی ...
ورق پاره‌های طلایی آقابزرگ؛ نگاهی به زندگی و آثار بزرگ علوی
حقیقت با طعم تک جمله‌ای‌های «آل احمد»؛ نگاهی به زندگی ...
«احمد محمود» خورشید جنوب بر فراز داستان‌نویسی ایران ...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اردوی سوره
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-622-99786-4-1
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های بزرگان و مشاهیر
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان

زهره چگنی
۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نادر نینیوایی خبرنگار و روزنامه نگار است. وی با توجه به حرفه پیش روی خود به قطع جهان و همچنین ادبیات را از نگاهی منتقدانه و ریزبینانه مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب حاضر شرح مختصری از ادبیات کلاسیک ایران و جهان است که به قطع آثار مورد تحلیل نویسندگان آن از پایه‌های اصلی و مهم ادبیات هستند.
نیکتوم نینوایی
۱۳۹۹/۲/۵
در معرفی کتاب و نویسندگان بزرگ راهنمای عالی بود و نثر موجز و روانی داشت.
مهراد کریمی
۱۳۹۸/۱۲/۹
کتاب هم به لحاظ محتوا و هم نگارشی بسیار ارزشمند بود. متشکرم برای انتشار این کتاب خوب
ب صفوی
۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ادبیات روسیه به شکل بسیار عالی در این کتاب کالبدشکافی شده.
کیانا احمدیان
۱۳۹۸/۱۲/۶
متن خیلی کامل و دقیق بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان

برای دریافت کتاب نگاهی به زندگی و آثار بزرگان ادبیات ایران و جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.