معرفی و دانلود کتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک

عکس جلد کتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک
قیمت:
۴۱۰۰۰ 28700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک

کتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک اثر باربارا ای. سامرویل، از مجموعه شخصیت‌های تاثیرگذار است که به زندگی و شرح تعالیم این ستاره‌شناس، ریاضیدان و اقتصاددان لهستانی می‌پردازد. این کتاب توسط نرگس مساوات به فارسی برگردانده شده و با صدای گرم و دل‌نشین آرمان سلطان زاده روایت شده است.

نیکلاوس کوپرنیک (Nicolaus Copernicus) را بنیان‌گذار اخترشناسی‌نوین می‌دانند. او با مشاهده حرکت ستارگان و سیاره‌ها کشف کرد که خورشید، مرکز کیهان است نه زمین، و سیاره‌ها دور آن می‌گردند. نظرات مناقشه‌انگیز او در تصوراتی که چندین قرن قدمت داشتند تردید افکند؛ چرا که خلاف آموزه‌های کلیسای کاتولیک رومی بود.

نیکلاوس کوپرنیک در سال 1473 در شهر تورن واقع در لهستان متولد شد و چون پدرش را از دست داده بود تربیت و پرورش او به دست عمویش انجام گرفت، عمویش که یکی از کشیشان بزرگ بود او را برای تحصیل به دانشگاه کراکووی فرستاد. کوپرنیک در 23 سالگی برای تحصیل در رشته طب به دانشگاه پادو وارد شد و ضمنا در دانشگاه بولونی تحصیل نجوم می‌کرد، طولی نکشید که در اثر بروز استعداد خویش یک کرسی تدریس ریاضیات را بدست آورد.

کوپرنیک در سن 25 سالگی به شهر رم آمد، او در دانشگاه رم استاد اخترشناسی شد و به شاگرادنش علوم آسمان‌شناسی نقل شده از دوران‌های پیشین را که اختر شناس یونانی بطلمیوس حدود 1370 سال قبل از زمان او بنیان نهاده بود تدریس می‌کرد. او در سال 1501 پس از چند سال تحقیق در ایتالیا به وطن خود بازگشت و در آنجا به عنوان متولی کلیسای جامع شهر فرائن بورگ در پروسیا و دبیر و مشاور عمویش در منطقه ارم لند به کار پرداخت. او به عنوان کشیش کلیسای شهر مراسم مذهبی را رهبری می‌کرد و به عنوان پزشک به معالجه بیماران می‌پرداخت. کوپرنیک در 24 مه سال 1543 وفات یافت.

کوپرنیک تقریبا‌ چهل سال برای تکمیل پژوهش‌های اخترشناسی خود وقت صرف کرد، با پایان یافتن پژوهش‌ها ثابت کرد که تصویر جهانی بطلمیوس اشتباه است، خورشید و سایر ستارگان فقط در ظاهر به دور زمین می‌گردند. کوپرنیک تا اواخر عمر خود از چاپ کامل نظرات خارق‌العاده خویش خودداری کرد و تنها در سال ۱۵۴۳ بود که «گفتار درباره چرخش کرات سماوی» او انتشار یافت. افکار آماده در کتاب کوپرنیک بنیادی‌تر از آن بود که بتوان آن‌ها را جدی گرفت، یک نسخه چاپ شده از آثارش درست قبل از مرگ در بستر بیماری به دست او رسید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
فصل اول: مرکز جهان
5 دقیقه
فصل دوم: دوران کودکی در لهستان
12 دقیقه
فصل سوم: تحصیلات درازمدت
15 دقیقه
فصل چهارم: در خدمت کیسا
9 دقیقه
فصل پنجم: نظری بر ستارگان
10 دقیقه
فصل ششم: نظریۀ کوپرنیکی
11 دقیقه
فصل هفتم: اواخر عمر
18 دقیقه
فصل هشتم: انقلاب علمی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک
نویسنده
مترجمنرگس مساوات
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ 28700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک

Hamed Zeyghami
۱۳۹۶/۸/۱۸
طبق معمول عالی، صدای آقای سلطان زاده و لحنشون بسیار قابل توجه و دلنشین هست. پیروز و پاینده باشید
حسین رمضانی
۱۳۹۹/۲/۲۷
اولش خیلی خوب نبود اما از وسطاش که درباره نظریش حرف زده خیلی حال کردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک

برای دریافت کتاب صوتی نیکلاوس کوپرنیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.