معرفی و دانلود کتاب کتاب‌ها و سیگارها

عکس جلد کتاب کتاب‌ها و سیگارها
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کتاب‌ها و سیگارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتاب‌ها و سیگارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتاب‌ها و سیگارها

کتاب‌ها و سیگارها مقاله‌هایی سرگرم‌ کننده و بی‌نظیر از جورج اورول است؛ با داستانی درباره‌ی مقایسه‌ی هزینه‌های خرید کتاب، مطبوعات و سیگارها شروع می‌شود و به مشکلات افرادی همچون کتاب‌ فروش‌های دست دوم، منتقدان ادبی، مسئله‌ی آزادی مطبوعات و معنای واقعی وطن‌ پرستی می‌پردازد.

جورج اورول (George Orwell)، یک سیگاری قهار بود؛ به شکلی که با وجود وضعیت وخیم ریه‌هایش همیشه در حال سیگار کشیدن دیده می‌شد. از نظر او یک شخص عادی بیشتر پولش را که معادل هزینه‌ی معیشت روستاییان هندی است، ‌صرف خرید پاکت سیگارها می‌کند. اورول معتقد بود ‌اگر میزان خواندن کتاب در کشور اندک بماند‌، ‌باید پذیرفت دلیلش این است که کتاب خواندن نسبت به سگ گرداندن‌، ‌رفتن به سینما یا میخانه‌ها‌ هیجان کمتری دارد‌، ‌و نه بخاطر اینکه کتاب‌ها چه قرضی و چه خریدنی‌، ‌بسیار گرانقیمت‌اند.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن‌ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌اند. آن‌ها زندگی‌های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع‌بینان را فراهم آورده است. ایده‌هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده‌های بزرگ)

در بخشی از کتاب‌ها و سیگارها (Books v. cigarettes) می‌خوانیم:

این‌ دفعه سامبو ضربه‌ها‌ی شلاق را حسابی فرود می‌آورد و اینقدر ضربه زد که واقعا مرا وحشت‌زده و مات و مبهوت کرده بود. ‌پنج دقیقه طول کشید و همچنان داشت ادامه می‌داد که ناگهان دسته شلاق شکست و ضربه‌ها‌ پایان گرفتند. ‌دسته شلاق با شتاب فراوان به این طرف و آن طرف پرتاب شد و بعد سامبو با حالتی غضبناک گفت: ‌"ببین مجبورم کردی چکار کنم!" من که از شدت درد روی صندلی افتاده بودم بی‌اختیار گریه می‌کردم. آب بینی‌ام ‌راه افتاده بود و مدام فین فین می‌کردم. ‌خوب به خاطر دارم که در دوران کودکی فقط همین یک بار کتک خوردن به شدت مرا به گریه انداخته بود. ‌اما با این حال دومین مرتبه شلاق خوردن هم صدمه روحی زیادی به من نزد گویی ترس و شرمساری برایم عادی شده و مرا سست و بی‌حس کرده بود. ‌گریه‌ام ‌تنها به خاطر عدم توانایی فشار ناراحتی و ترس کودکی بود و هم چنین احساس غم و اندوهی عمیق به خاطر عدم کنترل آن معضل که تحمل کردنش برای یک کودک خیلی سخت است.

احساس تنهایی و بیچارگی و گیر کردن در دنیایی خصمانه که هیچ درکی از کودک نداشت. در دنیایی که قوانینش طوری بود که رعایت کردنش با توان کودکی چون من بسیار بعید به نظر می‌رسید. ‌من کاملا به این مسئله آگاه بودم که مشکل شب ادراری داشتن فقط به گردن خود کودک است و جا خیس شدن دو تبصره دارد یک:‌ گناهی بزرگ و زشت محسوب می‌شد. ‌دو:‌ خارج از کنترل من بود. ‌من کاملا از تبصره شماره دو آگاه بودم اما نمی‌دانستم در مورد گناهی که مرتکب می‌شوی، بدون اینکه نسبت به آن کنترل و آگاهی داشته باشی و یا حتی ناخواسته آن را مرتکب می‌شوی درحالیکه می‌خواهی از آن اجتناب کنی، چگونه می‌شود سوال پرسید. ‌گناه لزوما چیزی نبود که شما بخواهید انجام دهید‌، ‌گناه ممکن بود چیزی باشد که برای شما رخ داده است. ‌البته نمی‌خواهم بگویم که این افکار مانند پدیده‌ای ‌نو، دقیقا زیر ضربه‌ها‌ی شلاق سامبو به ذهنم خطور کرد. چرا که قبل‌تر ‌از آن وقتی می‌خواستم خانه‌مان را ترک کنم چنین دیدگاهی در من به وجود آمده بود چون دوران کودکی دوران شاد و خوشایندی نبودند. ‌تنها نکته مثبت این اتفاق در دوران کودکی‌ام ‌یادگرفتن صبر و استقامت و پایداری بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کتاب‌ها و سیگارها
خاطرات کتاب فروشی
اقرارنامه‌ها‌ی یک منتقد کتاب
منع آثار ادبی
کشور من‌، ‌راست‌گرا یا چپ‌گرا
فقرا چطور می‌میرند
آدم‌ها‌ی شاد این چنینی و آن چنانی هستند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتاب‌ها و سیگارها
نویسنده
مترجمسمانه جعفری پور
ناشر چاپینشر روزگار نو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-7339-60-2
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کتاب‌ها و سیگارها

کاوه عزیزی
۱۳۹۷/۷/۱۰
چند مقاله عالی و خواندنی درباره موضوعاتی مثل زندگی در مدرسه شبانه روزی، روزگار یک منتقد ادبی، نقد کمونیسم اروپایی و...
Returned ...
۱۳۹۷/۷/۱۷
اسمه کتاب منو یاد فیلم قهوه‌ها و سیگارهای جیم جارموش میندازه.
BABAK moradi
۱۴۰۰/۹/۲۱
کِتابهای وی وُسعت دیدِ اجتماعی و سیاسی را بهبود می‌بخشد.
سهیل قهرمانی
۱۳۹۷/۱۱/۳
هرچه در وصف استاد جورج اورل بگیم باز هم کمه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب کتاب‌ها و سیگارها

برای دریافت کتاب کتاب‌ها و سیگارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.