معرفی و دانلود کتاب صوتی هرگز رهایم مکن

عکس جلد کتاب صوتی هرگز رهایم مکن
قیمت:
۹۹۰۰۰ 69300 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هرگز رهایم مکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هرگز رهایم مکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هرگز رهایم مکن

کتاب صوتی هرگز رهایم مکن (بهترین رمان سال ۲۰۰۵) اثر کازوئو ایشی گورو (برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۷) است که در آن کتی اچ پرستاری ۳۱ ساله، داستان زندگی خود را روایت می‌کند.

هرگز رهایم مکن رمانی علمی و تخیلی است اما نمی‌توان این رمان را در طبقه‌بندی‌های رایج قرار داد چرا که کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) در کنار همذات‌پنداری با کاراکترهای داستان درصدد پاسخگویی به سؤالات بسیاری است که نشان می‌دهد، این رمان یک کتاب سرگرم‌کننده است.

رمان هرگز رهایم مکن (Never Let Me Go) در سال ۲۰۰۵ نامزد جایزه بوکر و در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه آرتور سی کلارک شد. مجله تایم نیز آن را به عنوان بهترین رمان سال ۲۰۰۵ برگزید و آن را در لیست ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی زبان، از سال ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ قرار داد. در سال ۲۰۱۰ این رمان به کارگردانی مارک رومانک، با همین نام «هرگز رهایم مکن» از سوی هالیوود نیز دستمایه اقتباس سینمایی قرار گرفت.

کتی، روت و تومی قهرمانان رمان ایشی‌گورو، دانش‌آموزان مدرسهٔ شبانه‌روزی نامعمولی به نام هیلشم هستند. در هیلشم دانش‌آموزان فقط به یادگیری و آفرینش هنرهایی مثل سفال‌گری، نقاشی و کاردستی می‌پردازند و بر سلامتی بچه‌ها نظارت شدیدی اعمال می‌شود. آن‌ها برای اولین بار چیزی به نام عشق را درون خود حس می‌کنند. این عشق در هر یک از این سه نفر، اندازه و درجه خاصی دارد. تومی اگرچه سعی دارد آن را کنترل کند تا دیگران متوجه آن نشوند اما جریان داستان به مخاطب خلاف آن را ثابت می‌کند. تومی امیدوار است بتواند برای کتی و روت دوست خوبی باشد.

داستان از دوران کودکی و تحصیل کتی در مدرسه هیلشم آغاز می‌شود و کم‌کم با روت و تومی آشنا می‌شویم. شخصیت‌های این رمان رفته‌رفته به حقیقت دوران کودکی به ظاهر شاد و نیز آینده خود پی می‌برند. آن‌ها پس از سال‌ها در می‌یابند که چرا مؤسسه «هیلشم» آنان را از کودکی پناه داده است.

رمان هرگز رهایم مکن آن طور که از عنوانش بر می‌آید جزو قصه‌های عاشقانه آبکی نیست. اصلا عاشقانه نیست گرچه از عشق حرف می‌زند اما عاشقانه حرف نمی‌زند. نویسنده فضای داستان را به گونه‌ای طراحی کرده که مخاطب ابتدا شک می‌کند به این که قهرمانان داستان آوای عشق را می‌شنوند یا آوای هنر را و یا هر دو را؟ لذا نویسنده مخاطب رادر یک بحران قرار می‌دهد که حل آن نیازمند داشتن دید و نگاهی فلسفی به مقوله زندگی است.

کازوئو ایشی گورو در ناکازاکی ژاپن به دنیا آمد و در سال 1960 همراه خانواده به بریتانیا مهاجرت می‌کند. ادبیات انگلیسی و فلسفه از رشته‌هایی است که ایشی گورو در دانشگاه «کنت» به تحصیل در آن‌ها پرداخت. او یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان معاصر انگلستان است و در سال ۱۹۸۶ برای کتاب هنرمندی از جهان شناور برندهٔ جایزهٔ وایت‌برد و در سال ۱۹۸۹ برای کتاب بازماندهٔ روز برندهٔ جایزهٔ بوکر شد.

از بین آثار او کتاب‌های وقتی یتیم بودیم و هرگز رهایم مکن نیز به فهرست نهایی جایزهٔ بوکر راه یافتند. در سال ۲۰۰۸، مجله تایمز او را در رده ۳۲ در بین ۵۰ نویسنده برتر انگلیسی از سال ۱۹۴۵ قرار داده‌ است. ایشی‌گورو در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه نوبل ادبیات شد. کارهای این نویسنده ژاپنی‌الاصل تاکنون به 30 زبان دنیا ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی هرگز رهایم مکن می‌شنویم:

حالا که با ماشین در اطراف کشور پرسه می‌زنم، چیزهایی می‌بینم که مرا به یاد هیلشم می‌اندازد. گاه از گوشه مزرعه‌ای مه‌آلود می‌گذرم یا حین پایین آمدن از کنار دره‌ای، از دور، بخشی از خانه‌ای بزرگ و گاه حتی درختان سپیدار دامنه تپه را با نظم و آرایشی خاص می‌بینم، و با خود می‌گویم: «شاید خودش باشه! پیداش کردم! این واقعا فیلشمه!» بعد متوجه می‌شوم که محال است، و افکارم گرد جایی دیگر می‌چرخد و به رانندگی ادامه می‌دهم.

در قسمت ابتدایی کتاب صوتی هرگز رهایم مکن می‌شنویم:

اسمم کتی اچ است. سی و یک سال دارم و بیش از یازده سال است که پرستارم. می‌دانم، یک عمر است اما راستش می‌خواهند هشت ماه دیگر هم ادامه بدهم، یعنی تا آخر سال. با این حساب تقریبا می‌شود دوازده سال تمام. حالا می‌دانم که سابقۀ کار طولانی ام ضرورتا به این معنا نیست که از نظر آن‌ها محشر است. پرستاران خیلی خوبی را می‌شناسم که دو سه ساله عذرشان را خواسته‌اند و دست کم یک پرستار را می‌شناسم که به رغم بی‌مصرف بودن چهارده سال آزگار به کارش ادامه داد. پس قصدم لاف زدن نیست اما به هر حال حتم دارم که از کارم راضی بوده‌اند و در کل، خودم هم همین طور.

بهبود بیمارانم همیشه بیش از حد انتظار بوده، دورۀ نقاهتشان به نحوی قابل ملاحظه کوتاه بوده و تقریبا هیچ کدامشان ذیل گروه پریشان دسته‌بندی نشده‌اند، حتی تا قبل از اهدایی چهارم. قبول، حالا شاید دارم لاف می‌زنم اما همین که می‌توانم کارم را درست انجام دهم برایم خیلی مهم است، به خصوص خونسرد نگه داشتن بیمارانم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
نمونه 5
28 دقیقه
فصل اول - بخش اول
32 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
32 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
32 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
32 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
41 دقیقه
فصل اول - بخش ششم
32 دقیقه
فصل اول - بخش هفتم
26 دقیقه
فصل اول - بخش هشتم
32 دقیقه
فصل اول - بخش نهم
29 دقیقه
فصل دوم - بخش دهم
30 دقیقه
فصل دوم - بخش یازدهم
24 دقیقه
فصل دوم - بخش دوازدهم
27 دقیقه
فصل دوم - بخش سیزدهم
33 دقیقه
فصل دوم - بخش چهاردهم
42 دقیقه
فصل دوم - بخش پانزدهم
32 دقیقه
فصل دوم - بخش شانزدهم
17 دقیقه
فصل دوم - بخش هفدهم
30 دقیقه
فصل سوم - بخش هجدهم
28 دقیقه
فصل سوم - بخش نوزدهم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل سوم - بخش نوزدهم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل سوم - بخش بیستم
27 دقیقه
فصل سوم - بخش بیست و یکم
30 دقیقه
فصل سوم - بخش بیست و دوم - قسمت اول
31 دقیقه
فصل سوم - بخش بیست و دوم - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل سوم - بخش بیست و سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هرگز رهایم مکن
نویسنده
مترجمسهیل سمی
راویمریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۹۰۰۰ 69300 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هرگز رهایم مکن

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۳/۲۹
من قبلا این کتاب را شنیدم و نظر دادم ولی از آنجایی که نظر اول را غیر منصفانه می‌دانم حالا نظر جدیدی ثبت میکنم. باشد که دوستانی که به تازگی می‌خواهند کتاب را بشوند بهره ببرند.
قبلا نوشتم که رمان متوسطی است ولی حالا که فکر میکنم می‌بینم رمان بی‌نظیر‌ی است اما چون مملو از غم است و شاید من در شرایطی
که نباید آن را شنیدم نظر خوبی ندادم.
داستانی است کاملا شریف و انسانی درباره روابط ناعادلانه بشری در دنیایی مدرن که آنقدر پیشرفت کرده که برای حفظ جان انسان‌ها دست به شبیه سازی می‌زند و انسان‌های بی هویتی را خلق می‌کند که زندگی‌شان متعلق به دیگری است. آنچه که در رمان کلارا و خورشید هم شاهد آن هستیم ولی اینجا به مراتب دردناک تر است چرا که با انسان طرفیم.
فضای داستان بسیار غم بار و خاکستری است و اطلاعات ذره ذره به مخاطب داده می‌شود که از نقاط قوت داستان است.
گویندگی خانم پاک ذات عالی است و فضای غم آلود داستان را به خوبی نشان می‌دهد.
با سپاس از کتابراه.
Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
تابحال چنین داستانی منحصربفرد و خاص نخوانده و نشنیده بودم، واقعا نویسنده قلم بسیار توانایی دارد و شاید باورتون نشه و شاید بخندین ولی چیزی که میخام بگم کاملا واقعی و با تمام صمیمیت خودم بیان میکنم… در کل من آدم خشک و خشنی هستم و تابحال یادم نمیاد با دیدن فیلمی یا کتابی یا داستانی زیاد متاثر بشم و شد این کتاب باعث اولین بار تو عمرم بعد شنیدنش گریه کردم و واقعا کتاب بار احساسی فوق العاده‌ای داره و نهایتا باعث میشه آدم به همبن چیزی که هست و چیزایی که داره شکر کنه و برای مدتی هم که شده آدم و از غرق شدن کامل تو مادیات بیدار کنه…کتاب فوق العاده‌ای هست و نمیخام بگم افرادی که این مدل یا اون مدل رمان‌ها رو دوست دارند ازش استفاده کنند بلکه بدون شک باید همه این کتاب رو حتما مطالعه کنند. با تشکر از کتابراه🌹
حامد واحدی
۱۳۹۹/۴/۱۱
موقعی که داشتم فصل به فصل کتاب رو گوش میدادم، به ذهنم میرسید که تجربه‌ام رو از متن کتاب و همینطور صدای گوینده، با بقیه به اشتراک بگذارم. ولی وقتی تموم شد حیفم اومد که لذت تجربه کردن در برخورد اول با این کتاب رو از دیگران بگیرم. واسه همین فقط این دو کلمه رو در وصفش میگم که البته در تقدم اینکه کدوم کلمه رو اول بگم دو به شک شدم. ولی نظر نهاییم درباره کتاب این شد: زیبا و غمناک
مونا فراهانی
۱۴۰۱/۶/۹
کتاب عجیبیه... تو رو با خودش میبره حتی اگه نخوای چون موضوعی داره که برات مدام سوال پیش میاد... نویسنده این کتاب ذهن بازی داره و میتونه طوری داستانو جلو ببره که تخیل خودشو به واقعیت خیلی نزدیک کنه... از یه جاهایی از داستان متوجه میشی که داری همزاد پنداری میکنی با موجوداتی که خیالین... صدای خوانش عالی و تاثیر گذار بود
مهشید مهشید
۱۴۰۲/۹/۱۷
کتابی بسیااار خسته کننده بدون هیچ موضوع خاصی، با ریتم یکنواخت، موضوعش متفاوته ولی اصلا گیرایی نداره از معدود کتابهایی بود که نصفه رها کردم، واقعا دوست دارم بدونم دوستانی که کتاب به نظرشون بی نظیر و جالب بوده چی متوجه شدن که من نفهمیدم
حیف از خانم پاک ذات که وقت برای این اثر گذاشتن
لیلی خانی
۱۳۹۸/۶/۲۷
ضعیفترین و بی‌معنی‌ترین کتابی که تاحالا دیدم، کپی خیلی ضعیفی از یه فیلمه قدیمی که موجودات آزمایشگاهی برای اعضا به وجود میومدن و وسط یه بیابون دور از تمدن بزرگ میشدن و فکر میکردن دنیای اصلی پشت دروازه هاست، حتی قسمتهایی نشون میداد که رفتن و اصل خودشون رو پیدا کردن، غیر از قسمت آخرش که کمی معنا داشت در کل کار بدرد نخوری بود و حیف پول
یاس عباسی
۱۴۰۲/۴/۹
تا آخر کتاب منتظر بودم اتفاق خاصی بیفته و هنوز هم نمیدونستم داستان این اهدای عضو‌ها بر چه اساس هست
... و در آخر هم خیلی کوتاه به این قضیه توضیحی داده شد
باید بیشتر به اصل موضوع شکل گیری و چرایی این داستان میپرداخت تا خاطرات شخصی... بطور کل کتابی نیست که به بقیه معرفی کنم
فاطمه سلیمانى
۱۴۰۲/۹/۱۳
على رغم اینکه کتابى رو نصفه و نیمه رها نمیکنم واقعا جزء معدود کتاب هایى هست که اصلا و ابدا نتونستم تمومش کنم حتى به زور و حتى با گوینده توانمند کتاب
بالطبع به کسى هم توصیه نمیکنم (٦٠٪؜ کتاب رو گوش کردم ولى ادامه دادنش غیرممکن بود)
مریم م.م.ف
۱۴۰۰/۱۱/۲
اولین چیزی که باید ثبت کنم تشکر از خواننده این کتاب است، بسیار عالی و با حس این رمان خوانده شده.
در مورد خود رمانی چیز نمیگم جز اینکه هنگام خواندن روح انسان را به درد می‌آورد و گاهی نفس را بشماره می‌افتد. زیباوتلخ
Bbj Jbj
۱۴۰۲/۲/۱۵
خیلی لذت بردم. سیر داستان بسیار گویا و روان هست با اینکه در زمان گذشته و حال رفت و آمد می‌کند. حتی اگر به لایه‌های فلسفی مضمون داستان توجه نکنید از گوش سپردن به ان لذت میبرید مخصوصا که صدای گوینده با داستان عجین می‌شود.
رضا جوانی
۱۳۹۹/۱/۲۰
زاویه نگاه جدیدی بود که تن آدم رو میلرزونه این نوع نگاه به موجودی که آدم نیست و هست و اینکه خودش بردگی جسمی‌اش رو. تا این حد پذیرفته، تکان دهنده بود و ارزش یه بار تحربه کردن رو داره.
Mahroo Makhlooghian
۱۳۹۸/۷/۲۲
داستان عجیب و متفاوتی داره. به سختی قابل باوره. اما همین متفاوت بودنش داستان رو جذاب و گیرا میکنه. جزئیات اتقاقات و روابط بسیار خوب توصیف شدن و صدای راوی فوق العادست. در کل پیشنهاد میشه. با تشکر زیاد از کتابراه
نسیم شارقی
۱۳۹۷/۸/۲۸
این کتاب واقعا زیباست من چاپیش رو خوندم و باید بگم که کاملا دیدگاه منفاوتی از داستان گویی و داستان نویسی رو ارایه کرده کلا با خوندنش شوک میشید
مریم محمدی
۱۳۹۷/۷/۱۳
باعث شد چن روزی تو فکر برم و هر وقتم بش فکر میکنم برم تو فکر این داستان ب نظرتون بزرگنماییه اون چه ک داره اتفاق میوفته تو زندگی ماها نیست؟
ایما طالم رود
۱۳۹۸/۱۱/۲۰
این کتاب از دید من خیلی خسته کننده بود، بارها میخواستم خوندمش رو ادامه ندهم، از دید من شخصیت‌های کتاب هم خیلی منفعل بودند که این قضیه ناراحتم میکرد. این کتاب رو پیشنهاد نمیکنم
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هرگز رهایم مکن

برای دریافت کتاب صوتی هرگز رهایم مکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.