معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی

عکس جلد کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی

با کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی اثر پیتر هالینز، شخصیت خود را کشف کنید، قوت‌هایتان را بشناسید، به خودآگاهی برسید و یک زندگی متناسب با خود بسازید.

کتاب هنر و علم خودشناسی (The Art and Science of Self-Discovery) شما را با نظریات و تئوری‌های مهم و اصلی حوزه شخصیت و شخصیت‌شناسی آشنا می‌کند، چرا که یادگیری درباره شخصیت و هویت برای داشتن یک زندگی هدف‌مند و معنادار ضروری است.

وقتی بدانیم ریشه اصلی صفات ما از کجاست خودآگاهی بیشتری به‌ دست می‌آوریم و این کلید رسیدن به فهم و شناخت بیشتر از خودمان است. ما در دورانی هستیم که معنا و کشف هویت فردی برای هر کس به بخش مهمی از زندگی تبدیل شده و افراد تلاش می‌کنند تا خود و مقصود و هدف‌شان از زندگی را پیدا کنند، لذا به نظر می‌رسد شناخت خود و آشنایی با صفات و خصوصیاتی که داریم اولین گام برای رسیدن به این هدف است.

وقتی از شخصیت خودمان و کارکردهای خاصی که داریم اطلاعی نداشته باشیم، یعنی دقیقا خودمان را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم دلیل برخی از رفتارهایمان چیست. در این صورت نمی‌فهمیم چه چیزی باعث شده جایی باشیم که اکنون هستیم. علاوه بر این از موانع و سختی‌هایی که در آن‌ها رشد کرده‌ایم و توانستیم شخصیت‌مان را بسازیم غفلت می‌کنیم و مهم‌تر از همه این‌ها اینکه نسبت به خواسته‌ها و نیازهای واقعی خودمان در موقعیت‌های مختلف بی‌اطلاع خواهیم بود.

هنر پیتر هالینز (Peter Hollins)، در این کتاب پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین مفاهیم روان‌شناسی و فلسفی را با بیانی ساده و شیوا به مخاطب ارائه می‌کند و این کار را بدون کاستن ذره‌ای از ظرافت‌های علمی و آکادمیک مطالب، انجام می‌دهد.

در قسمتی از کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی می‌‌شنویم:

آخرین مرتبه‌ای که دل به دریا زدید و یک کار جدید را امتحان کردید چجور احساسی داشتید؟ این تجربه جدید می‌تواند خوردن یک غذای دریایی عجیب و غریب یا مثلاً ثبت نام در کلاس رقص باشد. احتمالاً حتی اگر از انجام این کارها لذت هم نبرده باشید، اما باز هم برای اینکه جرأت کردید چیز تازه‌ای را امتحان کنید احساسی خوبی داشته‌اید. آن طور که مشخص شده، خوب است گاه‌و‌بیگاه به سراغ تجربه‌های جدید برویم و کارهایی را امتحان کنیم که قبلاً تجربه انجامشان را نداشته‌ایم. دلیل این موضوع این است که افرادی که نسبت به تجربه‌های جدید پذیرش و اشتیاق بیشتری دارند در مجموع نسبت به سایرین زندگی شادتری خواهند داشت.

شاید بپرسید علت این موضوع چیست؟ معمولاً افرادی که در برابر تجربه‌های تازه پذیرا هستند نسبت به سایرین کنجکاوترند. حس زیباشناسی در این افراد قوی است و توجه ویژه‌ای به هنر نشان می‌دهند. علاوه بر این آن‌ها نسبت به عواطف خودشان آگاه‌ترند و ممکن است گاهی اوقات سبک رفتار و افکار آن‌ها با اکثریت جامعه همخوانی و تناسب نداشته باشد. در مجموع به منظور یافتن شادمانی و خوشحالی به سراغ تجربه‌های جدید می‌روند.

حقیقت این است که رفتن به سراغ تجربه‌های جدید برای همه ما خوب و مفید است. اما پذیرا بودن نسبت به تجربه‌های جدید لزوماً به معنی انجام دادن کارهای خطرناک و نامعقول نیست. طبیعتاً راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در عین حال که فعالیت‌های جدیدی را تجربه می‌کنید، سلامت و امنیت خودتان را هم حفظ کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
فصل اول: ریشه‌های هویت و شخصیت
43 دقیقه
فصل دوم: پنج صفت اصلی شخصیت (مدل پنج عاملی شخصیت)
35 دقیقه
فصل سوم:‌ مایرز، بریگز و کِرسی
31 دقیقه
فصل چهارم: اثرات ناخودآگاه تربیت
24 دقیقه
فصل پنجم: سرشت یا محیط؟
24 دقیقه
فصل ششم: داستان‌هایی که خودمان می‌سازیم
24 دقیقه
فصل هفتم: سوالات خودآگاه ‌کننده
31 دقیقه
فصل هشتم: تغییر اثربخش
37 دقیقه
فصل نهم: مدل‌های دیگر خودشناسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر و علم خودشناسی
نویسنده
مترجمآرسام هورداد
راویآرسام هورداد
ناشر صوتی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی

بهنام به روزی
۱۳۹۸/۱۱/۲۷
به شدت، به شدت و به شدت کتابه عالی هستش... الآن که این نظر رو مینویسم فصل پنجم کتاب هستم... اما انقدر این کتاب رو دوست داشتم و ازش تاثیر گرفتم دوست داشتم دررابطه با اون نظر بدم و رضایتمو پیشاپیش (قبل تموم کردن کتاب) اعلام کنم.: ) مترجم کتاب (جناب هورداد) هم به خوبی مطلب رو در ترجمه برگردونده و هم و اینکه به خوبی در قالب کتاب صوتی بیان کرده. تشکر فراوان بابت ترجمه این اثر خوب همچنین بیان خوبه آقای هورداد در ارائه این مجموعه و همچنین تشکر ویژژه از کتابراه بابت عرضه این مجموعه. مخلص کلام: ما که راضیم: )
مجتبی م
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
این کتاب برای کسانی که علاقمند به شناخت کلی تیپهای شخصیتی و مدلهای معرفی شده توسط روانشناسان مختلف هستند جالب و کاربری هست. من قبلا کتاب های خانم کارن هورنای را گوش کرده بودم که بسیار برایم جالب بود. ایشان بر روی افراد عصبی تمرکز کرده بودند که البته بسیار جامع و عالی بود اما این کتاب به جوانب دیگری از شخصیت افراد هم اشاره میکنه. نگاهی کوتاه به نظرات بقراط، فروید، یونگ، آدلر، دیوید کرسی و جولین روتر و... درباره شخصیت شناسی داره. به نظرم این کتاب میتواند مقدمه‌ای برای تحقیق بیشتر درباره تستهای شخصیت شناسی باشه که افراد عادی ازش مطلع نیستند. راستی برای شناخت شخصیت همسر آینده و خانواده شان میتواند استفاده شود
fateme forughy
۱۳۹۹/۱/۱
نسخه الکترونیکی نظر گذاشتم برای کسانی که دوست دارن توی ماشین هم یاد بگیرند توصیه میکنم بزنند کنار بعد گوش کنند چون خودشناسی تمرکز بالا میخاد اگر واقعا نتیجه میخاید بگیرید و هم زمان که میشنوید تحلیل هم میکنید توصیه میکنم در حال رانندگی نباشید تا بهتر بتونید استفاده کنید
hasan vafaee
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
کتاب بدی نبود ولی کاش حرفه‌ای تر ضبط میشد.
مشخصه که هیچ تدوین و ویرایشی نشده و یکسره خونده شده که البته این قدرت گوینده رو میرسونه که بدون تپق تونسته روخوانی کنه ولی با ویرایش و حذف سکوت‌های گاها طولانی و افکت‌گذاری میشد که بهتر هم بشه
Arioo Parsa
۱۴۰۰/۴/۱۶
کتاب خوب و مفیدی هست برای کسانی که اولین بار میخوان در مورد خودشناسی بخونن. مدل‌های مختلفی که توی این زمینه مطرح شدن رو توضیح میده. و برای استارت خودشناسی واقعا خوبه. البته یکی دو تا از فصل هاش چنگی به دل نزدن. ولی در کل کتاب خوبیه
Roya Zangooei
۱۳۹۹/۸/۱۵
من کتابای زیادی رو در رابطه با خوشناسی مطالعه کردم وبهترین پیشنهادمن همین کتاب هستش منکه واقعا لذت بردم به شما هم‌حتما پیشنهادمیدم بخونین تاثیر شگفتی داره. ممنون از اپلیکیشن کتابراه.
مروا هستم ✌️
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
یعنی اگر‌ کتابم ۴تا حرف خوب میتونست داشته باشه، راوی خرابش کرد!!! تند تند تند انگار با گوشی موبایل ضبط شده، وسطش کاغذو ورق میزد و گلویی تازه میکرد هم صداش بود😄
Mohsen Nazari Nazari
۱۳۹۹/۶/۵
خوب بود من بیشتر فصل تغیر اثر بخش رو دوست داشتم و در کل از مجموعه کتاب راه و این افرادی که کتابها رو میخونن و به صورت صوتی ارائه میدن تشکر میکنم
قاسم نعمتی
۱۳۹۷/۶/۱۶
اگر میخواین تغییر رو ایجاد کنین انگیزه خوبیه
abbas masjedian
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
کتاب بسیار بسیار خوبیه.. باید با دقت گوش کرد و تامل کرد..... و نکته برداری کرد..... در اصلاح معایب شخصیتی بسیار تاثیر گذاره
عادل آتشین
۱۴۰۱/۴/۱۷
شناختن خود مستلزم ایجاد این خواسته و نیز پیروی از الگوها و استانداردهای مووجوده،، و میتوان در کنار این مهم به خداشناسی و هستی شناسی رسید
زهرا ارغنده
۱۳۹۹/۲/۱۸
من این کتاب رو دوست داشتم کمک میکنه با خصوصیات خودمون بشتر دقت کنیم و آگاهان تر فکر کنیم
Fara🙇‍♀️ Mmm
۱۴۰۰/۱/۵
خوندن این کتاب به کسانی که دنبال شناخت کافی از خودشون هستند رو پیشنهاد می‌کنم👍🏻
Leyla Amirpour
۱۳۹۹/۸/۱۳
خیلی خیلی کتاب مفیدی هست پیشنهاد میکنم که حتما خرید کنید
سعید کبیریائی
۱۳۹۸/۶/۶
بسیار مفید هست. از دست ندید
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی

برای دریافت کتاب صوتی هنر و علم خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.