معرفی و دانلود کتاب هوش هیجانی

عکس جلد کتاب هوش هیجانی
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش هیجانی

کتاب هوش هیجانی نوشته‌ی شان مک فیت، شما را در شناخت و کشف هوش هیجانی حقیقی‌تان یاری می‌دهد و به شما می‌آموزد که چگونه با درک هیجانات خود و دیگران، می‌توانید مهارت‌های رهبری و مدیریت خود را به سطح بالاتری هدایت کنید.

درباره‌ی کتاب هوش هیجانی:

همه‌ی شما فردی را می‌شناسید که به ‌طرز باورنکردنی باهوش است ولی همچنان نمی‌تواند زندگی خود را مدیریت کند. دانش‌آموز باهوشی که به خاطر نمرات بد از دانشگاه اخراج می‌شود، یا کارگر با ذکاوتی که نمی‌تواند در شرکت محل کارش ارتقا گیرد. بر اساس شناختی که از آن‌ها دارید می‌دانید که آن‌ها از یک سطح هوشی خوب تا عالی برخوردارند، اما به نظر می‌آید تنها هوش برای موفقیت کافی نیست؛ در عین‌حال، احتمالاً می‌توانید به شکلی توصیف کنید که چرا احساس می‌کنید این افراد موفق نبوده‌اند. توصیفات شما شامل ویژگی‌ها یا رفتارهای خاصی می‌شود که هیچ ربطی به هوش و ذکاوت ندارد.

در طول زمان، دانشمندان این موضوع را مورد مطالعه قرار داده‌اند که چرا هوش استاندارد برای پیش‌بینی عملکرد یک فرد کافی نیست. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که یک نوع دیگر از هوش وجود دارد که به هوش شناختی استاندارد مربوط نمی‌شود، این نوع دیگر هوش هیجانی نامیده می‌شود.

هوش هیجانی یک موضوع مطالعاتی تقریباً جدید است، هر چند ریشه آن به زمان داروین برمی‌گردد. او اظهار داشت که ابراز هیجانات برای حیات ضروری است. اما وقتی صحبت در مورد هوش هیجانی می‌شود منظور چیست؟ حقیقت این است که شیوه‌های متعددی برای تعریف هوش هیجانی وجود دارد؛ هوش هیجانی توانایی آگاه بودن از هیجانات خود و دیگران و سپس استفاده از آن دانش برای کمک به مدیریت ابراز هیجانات است.

آن‌هایی که از سطوح بالای هوش هیجانی، یا به‌طور خلاصه (EI) برخوردارند، قادر هستند تأثیر فیزیکی، روانی و اجتماعی را که هیجانات منفی بر جسم، ذهن، روابط و توانایی دنبال کردن و رسیدن به اهداف دارند، درک کنند. سپس قادر هستند هیجانات خود را تعدیل سازند تا این هیجانات از فعالیت‌هایشان حمایت کرده و کیفیت زندگی‌شان را بالا برند. هوش هیجانی شامل چند فاکتور است که به فرد اجازه می‌دهند تا از هیجانات خودآگاه بوده، آن‌ها را درک کرده و کنترل نماید، هیجانات دیگران را بشناسد و درک کند و از این دانش برای پرورش موفقیت خود و دیگران بهره برد.

کتاب هوش هیجانی (Emotional Intelligence) به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

برای کیفیت زندگی و شادی عمومی خود، بهتر است یاد بگیرید هوش هیجانی خود را توسعه دهید. با خواندن این اثر، می‌توانید با برخی آموزه‌های اساسی، شیوه تجربه هیجانات خود و نحوه عکس‌العمل خودتان به آن‌ها را در هر موقعیتی تغییر دهید و خیلی سریع‌تر در زندگیتان پیشرفت کرده و قله‌های موفقیت را طی کنید.

شان مک فیت (Sean McPheat) را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده، مؤسس، مدیر ارشد و از متخصصین توسعه مدیریت و آموزش (MTD) است. مک فیت در سی ان ان، بی‌بی‌سی، ‌ای تی وی و در پایگاه‌های رادیویی متعدد حضور داشته و با بسیاری از روزنامه‌ها مشارکت کرده است. او در بیش از 250 انتشارات مختلف به ‌عنوان رهبر فکری در زمینه صنعت آموزش و توسعه مدیریت فعالیت داشته است.

در بخشی از کتاب هوش هیجانی می‌خوانیم:

وقتی از احساسات خود و دلایل آن‌ها آگاه نیستیم، داشتن یک زندگی شاد و مولد، دشوار و یا حتی غیرممکن است. به‌طور حتم، ممکن است علائم بیرونی موفقیت وجود داشته باشد، مثل پول، اعتبار، یا موفقیت شغلی؛ اما برای اینکه بتوانیم حقیقتاً شاد باشیم، باید بتوانیم درک کنیم که چه چیز در ما احساس خوب به وجود می‌آورد. درعین‌حال، باید قادر باشیم تعیین کنیم که چه زمان چیزی در ما احساس بد به وجود می‌آورد. سپس باید از این دانش برای اطلاع از اعمال خود بهره بریم. نمی‌توانیم شاد و مولد باشیم، مگر اینکه از احساسات خود و دلایل به وجود آمدن آن‌ها آگاهی پیدا کنیم.

این به نظر آسان می‌آید، اما در کمال تعجب باید بدانید که تنها تعداد کمی از افراد حقیقتاً قادر هستند احساسات خود را تشخیص دهند. آگاهی کامل از احساسات فقط نیازمند تصدیق آن‌ها نیست، بلکه به شناخت آن‌ها و نهایتاً پذیرفتن پیامی که سعی دارند به ما ابلاغ کنند، نیاز است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. مروری بر هوش هیجانی
1.1 مقدمه
1.2 نظریه‌های هوش چندگانه
1.3 اهمیت هوش‌ها
1.4 هیجانات و مغز
2. چرا هوش هیجانی در محل کار اهمیت دارد؟
2.1 مقدمه
2.2 نمونه‌های مطالعه موردی
3. مدل‌های هوش هیجانی
3.1 مقدمه
3.2 مدل مبتنی بر توانایی
3.3 مدل خصوصیت هوش هیجانی
3.4 مدل‌های ترکیبی هوش هیجانی
4.1 مقدمه
4.2 خودآگاهی هیجانی
5. خود‌مدیریتی
5.1 مقدمه
5.2 کنترل فردی
5.3 قابلیت اعتماد
5.4 درستکاری
5.5 قابلیت انطباق
5.6 جهت‌گیری دستاورد
5.7 پیشگامی
6. آگاهی اجتماعی
6.1 مقدمه
6.2 همدلی
6.3 آگاهی سازمانی
6.4 جهت‌گیری خدمات
7. مهارت‌های اجتماعی
7.1 مقدمه
7.2 اثرگذاری
7.3 رهبری
7.4 توسعه دیگران
7.5 برقراری ارتباط
7.6 تغییر کنش یار
7.7 مدیریت تعارض
7.8 ایجاد پیوند
7.9 کار تیمی و همکاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش هیجانی
نویسنده
مترجمطوبی مردانی
ناشر چاپیانتشارات اردوی سوره
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-7465-03-7
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش هیجانی

مهدی صفری
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
من دنبال یه کتاب خلاصه و مفید در مورد هوش هیجانی بودم، خیلی تخصصی نباشه و سداه توضیح داده باشه و البته بیشتر توی محیط کار، تا این کتاب رو پیدا کردم.
مصطفی بهیادی
۱۴۰۱/۹/۲۰
کتاب مفید و بسیار کارامد هست و به همه پیشنهاد میدم حتما اگر دوست دارن کتاب هوش هیجانی خریدار کنن
مهدیه فرجی
۱۴۰۰/۷/۱۳
خوب بود البته هنوز کتابو کامل نخوندم اما تا همین جایی هم ک خوندم خوب بوده
Morteza m
۱۴۰۱/۴/۲۹
بسیار موثر و عالی
حتما به توصیه‌های کتاب دقت و عمل کنید
Hossein Bahador
۱۴۰۰/۵/۱
با این که کمه اما پر بار و مفیده و همه مطالب تازگی دارن
vahid jazayeri
۱۴۰۰/۲/۲۳
ترجمه و ویرایش چندان مناسب نیستند.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب هوش هیجانی

برای دریافت کتاب هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.