معرفی و دانلود کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد

عکس جلد کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد
قیمت:
100000 تومان - 10.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد

کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد، نوشته حمید حسام، به شرح زندگی سردار شهید علی خوش‌لفظ با صدای مهرداد عشقیان می‌پردازد. روایتی عینی از یک واقعه‌ی تاریخی که موجب شد سرنوشت وسیعی از مردمان ایران تغییر کند.

کتاب وقتی مهتاب گم شد پیش از آنکه خاطرات علی خوش لفظ باشد یک کتاب تاریخی است که وقایعی سرنوشت ساز و تاثیر گذار در تاریخ جنگ را نقل می‌کند.

وقتی مهتاب گم شد قصه نیست. داستان‌پردازی و اسطوره‌سازی هم نیست، بلکه واقعیتی است شبیه اساطیر. واقعیت زندگی و رزم مردی که «خود واقعی‌اش» را در «شبی که مهتاب گم شد»، پیدا کرد.

وقتی مهتاب گم شد از دیاری چون جزیره مجنون سخن می‌گوید؛ که جایی برای دیوانه‌هاست. دیوانه‌هایی که عاشق‌اند. عاشقانی که می‌خواهند از راه میان‌بر به خدا برسند. این کتاب، روایت خاطرات علی  خوش لفظ در قالب تاریخ شفاهی است؛ واقعی، صادقانه، متکی بر اسناد و بی‌نیاز از نازک‌اندیشی خیال، حتی در آن شبِ شوکرانی.

علی خوش لفظ یک قهرمان ملی است. این را زخم‌های نشمرده‌ای که از او «علی خوش زخم» ساخته گواهی می‌دهد. علی خوش زخم، نیازی به مدال ملی شجاعت ندارد. بچه بازیگوش محله «شتر گلوی همدان» که روزگاری از دیوار راست‌بالا می‌رفت، پس از یازده بار مجروحیت با تیر و ترکش و موج و شیمیایی، حالا نمی‌تواند روی تخت بیمارستان بنشیند. تیر کالیبر تانک در آوردگاه شلمچه و کربلای 5، پس از 26 سال، همسایه نخاع اوست.

سردار شهید علی خوش لفظ پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت و صبر در برابر دوری یاران و دوستان، 29 آذر ماه سال 1396 آسمانی شد و به کاروان عظیم شهدا پیوست. او به تعبیر هم‌رزمانش «علی خوش رفیق» بود.

در قسمتی از کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد می‌شنویم:

دوباره سر وقت شناسنامه رفتم. فکری به کله ام خطور کرد که اصلاً شناسنامه و تاریخ تولد را جوری خیس کنم که روز و ماه و سال در آن گم شود. چند قطره آب روی محل تولد و تاریخ تولد چکاندم. وقتی آب روی شناسنامه افتاد، جوهر کاتب، تمام بالا و پایین شناسنامه ام را گرفت. ناشی گری کار دستم داد، اما پروا نکردم و گفتم شانسم را امتحان کنم. رفتم پیش مسئول آموزش نیروهای بسیجی که نامش حسن مرادیان بود. وقتی شناسنامه  مرا دید، درست مثل آن مسئول اعزام قبلی، خنده اش گرفت. فراموش نمی کنم وقتی می خندید یکی از دندان های وسطی او که افتاده بود هویدا می شد. از خنده او من هم خنده ام گرفت. ابرو بالا انداخت و گفت:
«پسر جان، ما خودمان اوستای این کارهاییم. چشممان از این دستکاری ها پر شده، اما این فقره خیلی ناشیانه دستکاری شده است. این جور می خواهی شناسنامه عراقی ها را باطل کنی؟»
بی پاسخ و درمانده بودم. نمی دانم شاید او به زیرکی فهمیده بود که در آرزوی رفتن به جبهه می سوزم و لذا به من فرصتی برای امتحان داد.
«اشکال ندارد. اسم تو را در لیست نیروهای آموزشی برای جبهه می نویسم، اما برای رفتن به جبهه هیچ قولی نمی دهم تا بعد.»
هم شاد شدم و هم غمگین، اما این وضعیت بهتر از شرایط قبل و ناامیدی مطلق بود. آموزش در پادگانی در کوهپایۀ همدان، به نام پادگان قدس، شروع شد. پنجاه نفر بودیم که من کم سن ترین نیروی آموزشی بودم. از همان ابتدا عزم خود را جزم کردم که هیچ‌گاه کم نیاورم و برای جلب نظر آقای مرادیان از هر بخش از آموزش، سربلند بیرون بیایم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
مقدمه
28 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
27 دقیقه
بخش سوم
27 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
26 دقیقه
بخش ششم
24 دقیقه
بخش هفتم
24 دقیقه
بخش هشتم
23 دقیقه
بخش نهم
25 دقیقه
بخش دهم
23 دقیقه
بخش یازدهم
28 دقیقه
بخش دوازدهم
26 دقیقه
بخش سیزدهم
29 دقیقه
بخش چهاردهم
27 دقیقه
بخش پانزدهم
28 دقیقه
بخش شانزدهم
27 دقیقه
بخش هفدهم
26 دقیقه
بخش هجدهم
26 دقیقه
بخش نوزدهم
23 دقیقه
بخش بیستم
27 دقیقه
بخش بیست و یکم
27 دقیقه
بخش بیست و دوم
29 دقیقه
بخش بیست و سوم
27 دقیقه
بخش بیست و چهارم
27 دقیقه
بخش بیست و پنجم
24 دقیقه
بخش بیست و ششم
23 دقیقه
بخش بیست و هفتم
27 دقیقه
بخش بیست و هشتم
25 دقیقه
بخش بیست و نهم
21 دقیقه
بخش سی‌ام
26 دقیقه
بخش سی و یکم
26 دقیقه
بخش سی و دوم
25 دقیقه
بخش سی و سوم
29 دقیقه
بخش سی و چهارم
27 دقیقه
بخش سی و پنجم
24 دقیقه
بخش سی و ششم
24 دقیقه
بخش سی و هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد
نویسنده
راویمهرداد عشقیان
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
100000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد

فاطمه رحیمی
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
درود خدا بر برادران به معراج رفته‌ام بویژه علی خوش لفظ او که با جبهه طوری عجین بود که در تمام عملیات‌ها حضور داشت و رنج شهادت همرزمان وبرادرش را کشید وبا کوله باری از درد شهید شدبسیار شنیدنی بود وبه همگان شنیدن یا خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم خاطرات صحنه‌های جنگ تحمیلی بصورت عریان اگرچه که قلب مچاله می‌شود از شهادت برادران به معراج رفته اما به تاریخ که می‌نگرم در جنگ‌های تحمیلی به کشورمان تاخت وتاز بیگانگان جان ومال وملک ونوامیس وعرض وآبرو به تاراج می‌رفت وذلت شکست چون استخوان درگلو می‌ماند اما این مقاومت جانانه کشور مارا بیمه کرد دشمن لجوج که پشتوانه عده وعده قدرتمندان دنیا و منطقه را داشت واز طرف دشمن داخلی حمایت میشد آمده بود سه روزه تهران را فتح کند لذا در صحنه وسیعی به کشور حمله کرد اما این سلحشوری‌های خالصانه وشهادت طلبانه او را زمین گیر که نه تا لانه‌اش تعقیب وکلافه‌اش کرد وبه همه فهماند دیگر ایران بیشه شیران محل تاخت و تاز شغالان نیست در شنیدن داستان دنبال امدادهای غیبی نگشتم چه این که حضور همگانی وصف نشدنی هموطنان خود امداد غیبی بود به نظرم این جنگ یک خودشناسی ودشمن شناسی عمیق ایجاد کرد کشور ما که تا سال ۵۷ ژاندارم منطقه بود فهمید تا حالا فریب خورده است آن‌ها که ادعا می‌کردند پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در دست داریم با پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها تانک‌ها موشک‌ها وماهواره‌های جاسوسی وحتی بمب‌های شیمیایی مقابل ما ایستادند که یکی‌اش در اختیار ما نبود وجنگ بشدت نا برابر بوددر حالیکه فقط یک سال ونیم از پیروزی انقلاب می‌گذشت متشکرم
مبین فرهمند
۱۳۹۹/۹/۲۳
از بسیاری جهات این کتاب دل آدمی را می‌برد. اول اینکه راوی روایت خود تقریبا تمام وقایع و روزهای سخت اما روحانی جنگ را با پوست و خون درک کرده و با ظرافت و جزئیات قابل درک بیان می‌کند. دیگر آنکه سبک روایی این حماسه بهترین راه انتقال تجربیات مادی و معنوی دفاع مقدس است. هستند کتابهایی که بیشتر به ذکر در خاطرات شهیدان می‌پردازند، اما این سبک آدمی همپایی راوی عزیز داستان از ابتدا تا انتهای حماسه می‌رود، با او می‌خندد و گریه می‌کند و در پایان غمی که وی در دل دارد را در عمق جان احساس می‌کند. خداوند ان شاء الله علاوه بر اعطای اجر شهادت برای راوی داستان یعنی شهید علی آقای خوش لفظ، اجر زنده نگاه داشتن یاد شهدا را هم برای ایشان منظور فرماید.
کاربر A
۱۳۹۸/۳/۱۸
این کتاب فوق العاده است
من کتاب در این زمینه زیاد خوندم ولی این کتاب متفاوته
چون خود راوی از لحظه لحظه عملیات و حال و هواشون و... مطلعتون میکنه
کتابهای سایر شهدا... بیشتر مدح و بیان خاطرات از زبان دوستان و همسران شهداس
ولی این کتاب شدیدا توصیه میشه.... دید خیلی خوبی از دفاع مقدس و مظلومیت و حال و و
هوای اون روزها میده
هر وقت دلم میگیره... میام باز قسمتی از کتاب را گوش میدم
صدای راوی و بیان عالی اون... باعث میشه توصیه کنم‌.... صوتی گوش بدین و خود کتابم بخرین تا در کتابخانه باشه.... شهید علی خوش لفظ را همیشه یادم میمونه
zinat .m3
۱۳۹۷/۷/۱۹
شب شهادت امام جوادع بود خواب دیدم نامه‌ای برایم آوردن، نوشته نامه آنقدر ریز بود که نتونستم بخونم فقط نام کسی که نامه رو برام نوشته بود بزرگ دیده شد محمدعلی محمدی. ازخواب که بیدار شدم سرچ کردم با این شهید طلبه بزرگوار وکتاب مهتاب من گم شد آشنا شدم. توصیه میکنم به همگان مخصوصا کسانی که عاشق راه شهدا هستن این کتاب روهمچنین صوتی آن رو گوش بدن ومطالعه کنن.
عالی
خداوند همه شهدا رو با ائمه اطهار محشور بفرمایدما روهم با آنان
mahdi vhd
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
خاطرات خوبی بود ولی خوب نوشته نشده بود. نویسنده هیچگونه پردازشی نکرده بود و داستان به صورت خام روایت شده بود، این میتونه هم نقطه قوت کتاب باشه هم نقطه منفی.
صدای راوی و موزیکها به اندازه و خوب بود اما راوی اصلا حس و حال جنگی نداشت، بعضی جاها هم حس میشد داره روزنامه میخونه
اما به طور کلی خواندن/شنیدن این کتاب رو توصیه میکنم.
حتما بخونید داستانهای بکر و دسته اولی داره.
اصغر کاظمی
۱۴۰۰/۷/۲۵
کتاب بسیاربینظیری است ما از شهیدان فقط نام آن‌ها وجزییات خیلی کمی از راه و روش آن‌ها رو می‌دونیم ولی با شنیدن این کتابها میفهمیم اینها چه انسانهای والا مقام و بدون مدعایی بوده که فقط به فکر رضای خدا و انجام وظیفه در راه دین خدمت میکردند به راستی الان چقدر دیدگاهها در بین جامعه تغییر کرده‌ای کاش الان مردم فقط یک درصد از اخلاص این عزیزان را داشتند
Habib drikvand
۱۳۹۹/۳/۲۸
فوق العاده عالی
من چند روزی با این کتاب زندگی کردم و احساس میکنم در بین همه شهدا ذکر شده زندگی میکنم
شروع داستان خیلی عادی می‌باشد ولی هرچه به پایان نزدیک میشود جذابتر میشود و در پایان اندوهی سخت بر دل خواننده میگذارد اندوهی از جنس حسرت شهادت شاید هم اندوه شهید خوش لفظ که در روح داستان نهفته است
ولی هر چه بود داستان عشق بود و عشق
طیبه محمودی
۱۴۰۱/۹/۲۳
کتاب بدی نبود.
اما اینقدر با ریز جزئیات بیان شده بود بدون ماجرایی حوصله آدم سر میرفت.
گوینده هم خیلی با احساس کتاب را بیان نمیکرد و به یک روخوانی ساده بسنده کرده بود.
و اما آخر کتاب واقعا قلبم گرفت و خودم رو جای آن فرد تصور کردم، دلگیر بود.
محمد حیدری
۱۳۹۹/۱۱/۱۹
سلام.
خیلی لذت بردم.
اینجانب خودم از رزمندگان و جانبازان جنگ میباشم.
اما همواره مدیون شهدا و خانواده معزز شهدا هستم.
از خداوند متعال میخواهم مرا با شهدا محشور نماید.
شادی ارواح طیبه شهدا صلوات.
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Hatam Hoseini
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
من خواندن خاطرات جبهه را به تمام ایرانیان جوان ومسن و.. پیشنهاد می‌کنم. که زحمت‌ها ورنج‌های رزمندگانی که با تمام توان و عشق امام حسین (ع) وآزادی میهن اسلامی مردانه دفاع کردند وافتخار آفریدند.
قنبرعلی دادخواه
۱۳۹۸/۵/۱۸
از خوانندگان عزیزالتماس دعا دارم
کتابهای دفاع مقدس بسیار عالی هستند
من تقریبا همه شان را مطالعه کرده‌ام خدا اجرتان دهد
واقعا اینان اسطوره بوده‌اند.
افتخار میکنیم که اینچنین انسانهایی از ما وآرمانهایمان دفاع کرده‌اند.
مهدی خندان
۱۳۹۸/۴/۲
من مجدد این کتاب صوتی را در سفری که داشتم در ماشین به همراه همسفرانم (همسر و دو دخترم) گوش کردم کتاب فوق العاده و تاثیرگذاری هست- خدا علی خوش لفظ را بیامرزه و ان شاالله عاقبت ما هم ختم به شهادت باشه
علی صلواتیان
۱۴۰۰/۹/۲۰
علی آقای خوش لفظ
حبیب مظاهری
شهیدان حاج بابائی
شهید علی محمدی
شهید علی چیت ساز
شهید مصیب مجیدی
شهید مجید صلواتیان
تومان شهدای انصار الحسین همدان یادشان گرامی
راه‌تان ادامه دارد...
Behdad Zare
۱۳۹۸/۱۱/۱۸
توی بیمارستان المان با هم‌اشنا شدیم خیلی‌زود‌شیفته ایشون شدم یک ایرانی با غیرت که جونش گذاشته واسه کشورش یک انسان بی‌ادعا. واقعا دوست داشت زودی‌شهید‌بشه و بره پیش همرزماش. روحش شاد
هاجر عباسی
۱۳۹۷/۱۰/۱
سردار شهید علی خوش لفظ زندگی نامه بسیار جالبی داشتن جناب حمید حسام هم خیلی خوب به زندگی ایشون پرذاختن عالی بود
مشاهده همه نظرات 53

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد

برای دریافت کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.