معرفی و دانلود کتاب صوتی کتاب ویران

عکس جلد کتاب صوتی کتاب ویران
قیمت:
۷۵۰۰۰ 52500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتاب ویران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتاب ویران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کتاب ویران

کتاب صوتی کتاب ویران نوشته ابوتراب خسروی اثری پست مدرن است که به مسائلی چون عشق، مرگ، زندگی و تداوم نسل می‌پردازد.

کتاب ویران سومین مجموعه داستان و ششمین اثر ابوتراب خسروی است. این کتاب شامل 8 داستان کوتاه است که با شکل و فرمی تازه بیان شده و می‌تواند تحولی در زمینه شکل‌گیری داستان‌های تازه در ادبیات معاصر ایران باشد.

داستان اول این مجموعه که تفریق خاک نام گذاری شده است، ماجرای پدر و پسری را روایت می‌کند. پدری که صاحب مال و مکنت فراوانی است، از پسر خود می‌خواهد که از اموال و املاک وی به خوبی مراقبت کند. از روایت داستان کمی که می‌گذرد، ‌شنونده متوجه می‌شود که هنوز هیچ پسری به دنیا نیامده است و همین موضوع باعث کشش دو چندان داستان برای خواننده می‌شود.

داستان دوم، ‌داستان پیک نیک است. داستانی که در باغی بسیار بزرگ روایت می‌شود. باغی شلوغ و پر رفت و آمد. داستان با مرگ مشکوک پدر و کشف جنازه‌اش توسط یکی از عمو زاده‌ها آغاز می‌شود داستان با ظن اهالی آن باغ بزرگ به فرزند مقتول ادامه می‌یابد. در ادامه شنونده متوجه شمایل‌هایی از مقتول می‌شود که در باغ حضور دارند، شمایل‌هایی از مقاطع زمانی مختلف وی که هر کدام مطابق با عادت‌های زمانی مقتول رفتارهایی می‌کنند. پسر مقتول معتقد است قتل کار یکی از همین شمایل‌هاست.

داستان بعدی همان داستان سوم، ‌مرثیه باد است که داستانی بسیار دلنشین و ملموسی است. نویسنده داستان سربازی به نام منصور را بازگو می‌کند که در دوران سربازی همسرش اشرف به ملاقاتش می‌آید و با یکدیگر گفت و گو می‌کنند. از یک زمانی به بعد، یعنی از وقتی که منصور در خلال دوره سربازی‌اش به منطقه اعزام می‌شود باز خواننده شاهد ملاقات‌ها و گفت و گوهای آن دو با یکدیگر نیز است. منصور اشرف را در قاب پنجره‌ای می‌بیند که با او صحبت می‌کند. اشرف روزی به او می‌گوید که صاحب فرزندی شده است. شنونده با شنیدن این داستان به ادامه یافتن زندگی در ذهن منصور پی می‌برد. سربازی که خیال زندگی با همسرش را از راه دور را در سر دارد.

داستان چهارم، داستان قاصد است. داستان دختری بیست ساله که کیف و کتابش را برداشته، از خانه بیرون زده و دیگر هیچ وقت باز نگشته است. حالا که داستان روایت می‌شود بیست سال از گم شدن ناهید گذشته است اما مادر قصه همچنان به هر دری می‌زند تا از دخترش خبری بگیرد. راوی داستان یکی از برادرهای ناهید است که در جای جای قصه به شرح اوضاع خانواده‌اش و چگونگی عادت کردنشان به نبود ناهید در سال‌های دوری او می‌پردازد. این داستان به خوبی به مفهوم امید پرداخته است. مادر ناهید امیدوار است که می‌تواند از ناهید خبری بگیرد به همین خاطر پیش فال گیری به نام بلقیس می‌رود تا از طریق وی از اوضاع و احوال دخترش با خبر شود.

یک داستان عاشقانه، پنجمین داستان این مجموعه شنیدنی است. راوی داستان ماجرای عشق عمویش داوود و دختر عمه‌اش زهره را به خواست داوود می‌نویسد. راوی هیچ وقت عمویش را ندیده است و تنها در مراسم تدفین و وقتی جنازه‌اش داوود به ایران می‌رسد، در واقع جسد او را می‌بیند. هرچه راوی نوشته است، تمام چیزی است که از اهالی خانواده‌اش در خصوص رابطه زهره و داوود شنیده است.

بهترین داستان این مجموعه، ‌داستان رویا یا کابوس است. داستان به شرح زندگی مامور اجرای حکم اعدامی می‌پردازد که ماهی چند بار برای اجرای حکم و بردنش به قرارگاه به دنبالش می‌آیند. او از زن و بچه‌اش که بسیار به هم وابسته‌اند جدا می‌شود و به محل اجرای حکم می‌رود. در قرارگاه در اتاق خود منتظر می‌ماند تا برای اجرای حکم صدایش کنند. در یک شبی او قبل از اجرای حکم دوش می‌گیرد و وقتی از حمام بیرون می‌آید قصه شکل دیگری به خودش می‌گرد. شنونده با داستانی دیگری مواجهه می‌شود که در آن مامور به ماموریت در شهر دیگری اعزام شده است. در خلال داستان متوجه می‌شویم که او در خانه‌ای اقامت داده شده است و باید با زنی که او نیز مامور است به عنوان زن و شوهر با هم زندگی کنند و تمام حرکات و سکناتشان به زندگی زناشویی یک زوج مطابق باشد. خرده روایت‌ها و ماجراهایی که این دو از خود برای یکدیگر تعریف می‌کنند به داستان جذابیت بسیار زیادی بخشیده است.

داستان هفتم این مجموعه داستان آموزگار است. راوی داستان آموزگاری است که به جایی به نام رمشگ رفته تا حالات انسانی را به اهالی آن جا آموزش دهد. رمشگ جایی ناشناخته است که هیچ کس آن جا را نمی‌شناسد با این اوصاف آموزگار خود را به آن جا می‌رساند.

داستان ویران، آخرین داستان این مجموعه است. داستان آخر به خوبی یک فرا داستان را برای شنونده می‌سازد. داستانی درباره داستان. به نظر من درآوردن و خلق این نوع داستان کار بسیار سختی است که ابوتراب خسروی به خوبی از پس آن بر آمده است.

ابوتراب خسروی داستان نویسی را از کلاس‌های درس معلم دوران دبیرستانش آغاز کرد. اولین کار وی مجموعه داستان «هاویه» بود و سپس مجموعه داستان «دیوان سومنات»، رمان «اسفار کاتبان» و رمان «رود راوی» را منتشر کرد. او برنده جایزه‌ی مهرگان ادب برای رمان «اسفار کاتبان»، برنده جایزه بنیاد گلشیری برای رمان «رود راوی» و برنده‌ی جایزه‌ی بهترین مجموعه داستان سال‌های 89-1388 برای مجموعه داستان کتاب ویران از بنیاد گلشیری بوده است.

در بخشی از کتاب صوتی کتاب ویران می‌شنویم:

با یک جاده می‌توان هزاران سفر کرد. نیاز به نوشتن جاده‌ی دیگر نیست، ولی وقتی همه چیز ویران می‌شود، جاده را هم باید ویران کرد و دوباره نوشت و جاده‌ها همیشه به یک شکل نوشته می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
31 دقیقه
فصل اول: تفریق خاک
26 دقیقه
فصل دوم: پیک نیک - بخش اول
26 دقیقه
فصل دوم: پیک نیک - بخش دوم
26 دقیقه
فصل دوم: پیک نیک - بخش سوم
19 دقیقه
فصل سوم: مرثیه باد
17 دقیقه
فصل چهارم: قاصد
27 دقیقه
فصل پنجم: یک داستان عاشقانه - بخش اول
22 دقیقه
فصل پنجم: یک داستان عاشقانه - بخش دوم
27 دقیقه
فصل ششم: رویا یا کابوس - بخش اول
25 دقیقه
فصل ششم: رویا یا کابوس - بخش دوم
21 دقیقه
فصل ششم: رویا یا کابوس - بخش سوم
22 دقیقه
فصل هفتم: آموزگار - بخش اول
22 دقیقه
فصل هفتم: آموزگار - بخش دوم
20 دقیقه
فصل هشتم: داستان ویران - بخش اول
18 دقیقه
فصل هشتم: داستان ویران - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کتاب ویران
نویسنده
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۷۵۰۰۰ 52500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کتاب ویران

مریم مرشدی
۱۳۹۸/۴/۱۰
برای منی که خواننده تقریبا حرفه‌ای هستم و درداستان به دنبال تکنیک و ساختار و محتوا هستم داستانهای این مجموعه در بعضی جاها با ساختار شکنی اعجاب آوری پیشتاز بود وسبک خاصی داشت. بااجرای خوب داستان وموسیقی هماهنگ بارها وبارها این کتاب صوتی راشنیدم ولذت بردم و آموختم برای نوشتن. زنده باد ابوتراب خسروی عزیز
somayeh tohidlou
۱۳۹۹/۶/۲۱
مجذوب هشت داستان کتاب ویران شدم. شخصیت‌هایی که هریک به نوعی غایبند ولی به میان داستان کشیده می‌شوند. ساخته می‌شوند و تو با آن‌ها ارتباط می‌گیری، حتی اگر مرده باشند، یا در رویا بوده و حتی نوشته نشده باشند. تعلیق کتاب و فراداستان اخرش عالی بود.
Fer Elh
۱۴۰۰/۹/۲۰
ابوترب خسروی باعث افتخار شهر من است. لذت بردم. ممنون از کتابراه.
محمد پولادی
۱۳۹۷/۵/۲۶
فک نمیکردم صوتی این کتاب کلا کار شده باشه. به کارم میاد. ممنون
arash kavosi
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
چرا در فصل چهارم (قاصدک)، قصه نیمه تمام ماند؟
F Bayat
۱۳۹۷/۴/۴
یکی از بهترین اثار ادبیات فارسی امروز
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کتاب ویران

برای دریافت کتاب صوتی کتاب ویران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.