معرفی و دانلود کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی

عکس جلد کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی

کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی نوشته نصیر صاحب خلق، گزارشی است تاریخی و مستند از ناگفته‌های تاریخ قرون میانه و جدید اروپا، تاریخ ناگفته‌ای‌ است که در فرآیند تلاش‌های یهود، افکار عمومی از بازشناسی و توجه بدان بازمانده است.

پروتستانتیزم (نهضت اصلاح دینی قرن 16 اروپا) با هدایت مردانی چون «مارتین لوتر و کالوین» موجب ویرانی نظام اروپایی تحت اقتدار کلیسای کاتولیک شد و با تقدیس نظام فکری سکولار پیشاهنگ حرکتی شد که حیات دنیوی را به اساسی‌ترین هدف انسان بدل ساخت چنان که در پی آن دین از مسئولیت «ایجاد و تأسیس نظام» مخصوص خود منفک و تابعی از نظام سکولار شد.

چندی بعد پروتستانتیزم در هیأت انقلاب «پیوریتان‌ها» در اولین سال‌های کشف قاره آمریکا از انگلستان جدا و در آن سرزمین جدید مبدل به ادب و فرهنگ مهاجرانی شد که انگلستان را در هوای «سرزمین موعود» و دسترسی به ثروت و آمال دور و دراز خود ترک کرده بودند.

تأثیرپذیری بنیان‌گزاران «پروتستانتیزم» از معتقدات و لاهوت عهد قدیم بنی‌اسراییل و بسط آن آموزه‌ها در «پیوریتانیسم» در خود و با خود نطفه جریانی را داشت که طی چهارصد سال، همپا با نضج سیاسی و اجتماعی آمریکا پرورش یافت تا آنکه در هیأت جریانی سیاسی و مذهبی با عنوان «مسیحیت صهیونیستی» نمودار شد.

«مسیحیت صهیونیستی»، متأثر از عهد قدیم و اخبار آخرالزمانی سایر منابع مرتبط با عهدین، زمینه‌‌سازی ظهور دوم حضرت مسیح (ع) و حمایت از «صهیونیسم» را در وظیفه خویش وارد ساخت تا از همه توانایی‌ها و از جمله قدرت نظامی و اقتصادی آمریکای قرن 21 جهت سرکوب مخالفان، سلطه بر سرزمین‌های اسلامی و تسلط بر بیت‌المقدس به عنوان تختگاه حضرت عیسی (ع) استفاده نماید. این اثر به نحوی محققانه و همراه با مطالعه ژرف درباره جریان مغفول سابق‌الذکر گفت‌وگو می‌کند.

کارکردهای ایدئولوژی قومی یهود، که بنیان آن «برتری قومی یهود» را شکل داده و خاستگاهی توراتی دارد، در تغییر هویت تمدنی غرب مسیحی و یهودیزه نمودن آن نقشی بی‌چون و چرا داشته است. نقشی که تاکنون درباره آن یا سخنی بیان نشده و یا کمتر به آن پرداخته شده است. آموزه‌های تاریخی اجتماعی اروپا عموما (به غلط) بیانگر تضییع حقوق همه‌ جانبه این قوم است. اما این که این امر چقدر با واقعیت تطبیق دارد خود موضوع پژوهش و تحقیقی جدی و عمیق است. یهودیزه کردن باورها و اعتقادات مسیحیت در قرون میانه بنیان‌ها و شالوده‌های کاتولیکی نظام اروپایی را ویران ساخت و باورها، اعتقادات، ارزش‌ها و هنجارهای اخلاقی مسیحیت را دگرگون نمود. فرآیند این همه سر برداشتن پروتستانتیزم در اروپا بود. پروتستانتیزم در جهان‌بینی خود نگاهی کاملا عهد عتیقی (توراتی) و رویکردی کاملا دنیایی داشته و از منابع یهودی به شدت تأثیر پذیرفته است. در سایه پروتستانتیزم بود که نه تنها گناه بزرگ پیامبرکشی آن‌ها (به صلیب کشیده شدن مسیح پیامبر به زعم مسیحیت کاتولیک) بخشوده شد، بلکه مقام و مرتبت یهود به مقام و مرتبت «قوم برگزیده» ارتقا یافت. نقش‌آفرینی یهود در دیگر تحولات اجتماعی اروپای قرون وسطی که با پروتستانتیزم آغاز شده بود در نوزایی جریان روشنگری نیز ادامه یافت.

«قوم برگزیده» با ویران ساختن شالوده‌های مسیحی تمدن اروپا و غرب به گرفتن انتقامی تاریخی از آن دست زد، و به جای آن تمدنی یهودی شبه مسیحی‌ای را بنا نهاد، که رویکردی کاملا دنیایی، پوزیتویستی و مادی داشت. تمدنی که بنیان و اساس آن بر «برترانگاری» برگرفته از تئوری توراتی «قوم برگزیده» استوار بود. تمدنی که پایه و اساس مادی آن بر قتل‌ عام دیگر نژادها و اقوام، استعمار، استثمار، تعدی، تجاوز، توسعه‌ طلبی و امپریالیزم قرار داشت. این همه ناشی از سلطه جهان‌بینی یهودی و تلمودی بر اندیشه و روان تمدن غرب بود.

تمامی مستندات این گزارش عموما متکی به منابع یهودی و یا منابع غربی است. این گزارش در دو بخش سامان داده شده است:

بخش اول آن با عنوان «پروتستانتیزم، روشنگری میستی سیزم (نهانگرایی) عبرانی»، به بررسی وقوع رخدادهای بزرگ تاریخ اروپا در قرون میانه اختصاص یافته و طی آن از چگونگی پیدایی پروتستانتیزم و نقش منابع یهودی از جمله عهد عتیق (تورات) و «کابالا» در سر برداشتن پروتستانتیزم، اهداف این جریان مسیحی یهودی و تأثیر آن بر نظام اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اروپا سخن به میان آمده است. در این بخش بسیاری از ناگفته‌های مربوط به اقدامات و تلاش‌های «قوم یهود» در تغییر هویت تئولوژیک و تمدنی اروپا و غرب بیان شده است که مطالعه آن یقینا در نحوه نگرش تاریخی خوانندگان تأثیرگذار خواهد بود. در بخش دوم نیز که تحت عنوان «مسیحیت صهیونیستی، پیدایش و ظهور تاریخی آن» به نگارش در آمده است، تلاش شده تا چگونگی پیدایش این جریان، روند تکاملی و تبدیل صهیونیزم دینی به صهیونیزم سیاسی، ساختارها، سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای مربوط به آن تبیین و تحلیل شود.

در بخشی از کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی می‌خوانید:

همان‌ گونه که پیشتر نیز اشاره شد مسیحیت صهیونیستی در میان پروتستان‌ها پدیدار شد و از جانب آنان تلاش زیادی برای بازگردانیدن یهودیان به سرزمین‌های مقدس انجام پذیرفت. به زعم بعضی منابع، از جمله منابع یهودی حرکت پروتستانتیزم و آغازگر آن مارتین لوتر حرکتی یهودی‌ گرایانه توسط فردی یهودی بود. یهودیانی مثل آبراهام فاریسول نیز لوتر را یهودی پنهان‌کار و متجددی معرفی می‌نمود که تلاش داشت تا حقیقت دین و عدالت را استوار سازد و نوآوری‌های او را اقدامی در راستای بازگشت به یهودیت اعلام می‌کرد. به همین جهت نیز حرکت اصلاحی آغاز شده توسط لوتر از سوی یهودیان خدمتی در راستای تئولوژی دینی یهود مبنی بر آماده‌سازی زمینه تحقق بهشت زمینی که لازمه آمدن مسیح بود تلقی گردیده و او نیز فردی انگاشته شد که ضمن متمایل نمودن مسیحیان به ترک اندیشه‌های (به اصطلاح) غلط خویش آن‌ها را نجات داده و در راستای آمدن مسیح اقدام به پیراستن راه می‌نمود.

ضربه ویرانگری که توسط لوتر به کلیسای کاتولیک وارد شد از سوی یهودیان مورد حمایت قرار گرفت. چرا که بنا به گفته خاخام کابالائیست آبراهام. ب الیزرها لوی لوتر در پنهان یهودیی بود که تلاش می‌کرد تا آرام آرام مسیحیان را به انعطاف وا دارد و این تلقیات بود که موجب شد تا مارتین لوتر از سوی کلیسای کاتولیک فردی نیمه یهودی اعلام شود.

پروتستان‌ها با وابستگی به عهد عتیق (تورات)، اعتقاد به بازگشت مسیح و حق حکومت یهودیان بر دنیا را پذیرفتند. بر اساس اعتقاد پروتستانی، پس از تحقق شروط پیش‌بینی شده در کتاب مقدس یعنی تشکیل دولت یهود در سرزمین‌های مقدس و در اختیارگیری قدس و ساخت معبد مقدس، مسیح موعود باز خواهد گشت و این بار یهودیان به وی ایمان خواهند آورد و تحت رهبری عیسی مسیح از قدس بر جهان و دیگر ملت‌ها حکومت خواهند نمود و در اثنای حکومت یهودیان بر دنیا پروتستان‌ها نیز مورد مهر و محبت قرار خواهند گرفت و به ثروت‌های چشم‌گیری دست خواهند یافت؛ اما واقعیت امر این بود که مسیح مورد نظر یهودیان با مسیح مسیحیان متفاوت بود. آن‌ها به حضرت عیسی (موعود مسیحیان) باور نداشتند و به همین جهت نیز اقدام به قتل او نمودند و بر این باور خود نیز باقی بوده و هستند. علی‌رغم این واقعیت آن‌ها (یهودیان) و شخصیت‌های سرشناس آن‌ها به‌ طور ضمنی این اعتقاد مسیحیان را پذیرفته و هیچ عکس‌العملی در خصوص این باور و اعتقاد پروتستان‌ها که خلاف نظر و اعتقاد یهودیان است از خود نشان ندادند و با خوشحالی و شعف نظاره‌گر حمایت پروتستان‌ها از طرح و نظریه بازگشت مسیح شدند.

اندیشه بازگشت یهودیان به سرزمین‌های مقدس (ارض موعود) نیز بر مبنای پیش‌گویی‌های کتاب مقدس (عهد عتیق) در دوران پسین اصلاحات از سوی دین‌ مداران پروتستان و خصوصا پیوریتان‌های انگلیسی مقبولیت قابل توجهی یافت. این تلقی از بازگشت، از قرن 16 از انگلستان به سایر نقاط اروپا نیز تسری پیدا کرد و به ویژه پس از قرن 17 در آمریکا بسیار قدرتمند شد.

کسانی که در رأس این سلفی‌گری مسیحی بودند خواستار اقدامات سیاسی رؤسای دولت‌ها در خصوص بازگشت یهودیان به سرزمین‌های مقدس شدند. البته این اقدامات تا قرن 19 هیچ نتیجه علمی‌ای به‌ بار نیاورد اما در این سده در ساختار این حرکت تغییراتی به‌ وجود آمد و فعالیت و تحرکات مسیحیان یاد شده در ارتباط با بازگشت یهودیان به سرزمین‌های مقدس بیش از پیش افزایش یافت.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه مؤلف
فصل اول: پروتستانتیزم
بخش اول: پروتستانتیزم، روشنگری و نهان‌گرائی (میستی سیزم) عبرانی
رؤیاهای عهد عتیقی لوتر در پروتستانتیزم
بخش دوم: پروتستانتیزم، عهد عتیق و لوتر به عنوان راهگشای مسیح
نیمه یهودی پنهان‌کار
تأثیرپذیری پیوریتان‌های انگلیس و آمریکا از جریان یهودیزه شدن مسیحیت
بخش سوم: پیوریتان‌ها یا یهودیان انگلیس
حامیان صهیونیسم
بخش چهارم: پیوریتان‌ها در آمریکا
پیوریتان‌های وحشت
پیشتازتر از تئودور هرتزل
بخش پنجم: ماسون‌ها و جریان روشنگری
وابستگی اومانیست‌ها به کابالا
جذبه و تأثیر کابالا بر اومانیست‌ها
پیوندهای جریان روشنگری و باطنی‌گری عبرانی
بخش ششم: روشنگری و کابالا
بخش هفتم: بنیاد یهودیگری خداباوری نیست
رنسانس، عقل، جهان‌بینی انسان محور و قرآن
فصل دوم: مسیحیت صهیونیستی پیدایش و ظهور تاریخی آن
بخش اول: مسیحیت صهیونیستی، فرآیند تاریخی دینی پروتستانتیسم
بخش دوم: صهیونیزم مسیحی چیست؟
بنیادهای دین شناختی صهیونیسم مسیحی
بخش سوم: تاریخچه صهیونیسم مسیحی
بخش چهارم: پیوریتان‌ها و صهیونیزم مسیحی
بخش پنجم: پروتستان‌ها و صهیونیزم مسیحی
بخش ششم: مذاهب پروتستان صهیونیست مسیحی
1. مذهب برادری پلیموس
2. ادونتیست‌ها
3. مورمون‌ها
4. کریستا دلفیان
5. طریقت یهودی مسیحی
بخش هفتم: سازمان‌ها و نهادهای صهیونیستی مسیحی
1. سفارت بین‌المللی مسیحیت اورشلیم (قدس)
2. بنیاد معبد مقدس اورشلیم
3. انجمن آمریکایی اتحادیه یهودیان و مسیحیان
4. دوستان مسیحی بنیاد توسعه جامعه اسرائیل
صهیونیست مسیحی‌ها، آمریکا و اسرائیل
الف) اهمیت سیاست‌های جانب‌دارانه و حمایت‌گرایانه آمریکا از اسرائیل
ب) تأثیر مسیحیان بر سیاست‌های جانبدارانه آمریکا از اسرائیل
ج) چرا فاندامنتالیست‌های مسیحی از اسرائیل حمایت می‌کنند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی

سجاد شیرزاد
۱۳۹۹/۸/۳
واقعا کتاب با ارزشیه... ادم با خوندنش به خیلی چیزا پی میبره، تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی

برای دریافت کتاب پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.