معرفی و دانلود کتاب صوتی چاقوی شکاری

عکس جلد کتاب صوتی چاقوی شکاری
قیمت:
60500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چاقوی شکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چاقوی شکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چاقوی شکاری

کتاب صوتی چاقوی شکاری اثر هاروکی موراکامی از مجموعه داستان بید کور و زن خفته انتخاب شده، برخی داستان‌هایش روانکاوانه و بعضی دربردارنده خرق عادت است و از همان فقدان و گم‌گشتگی و جستجوی هویت در آثار دیگر موراکامی حکایت می‌کند.

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) در ایران کمابیش شناخته شده است. موراکامی پرآوازه‌ترین نویسنده ژاپنی معاصر است که حدود ده رمان و چند غیر رمان نوشته و شهرت جهانی کسب کرده است. کافکا در کرانه و پس از تاریکی از مشهورترین آثار این نویسنده‌ی شهیر ژاپنی است. داستان‌های او اغلب نهیلیستی و سوررئالیستی و دارای تم تنهایی و از خودبیگانگی است.

کتاب صوتی چاقوی شکاری (Hunting knife) شامل هفت داستان کوتاه؛ «تهوع 1979»، «فرهنگ عامه‌ای برای نسل من: ما قبل تاریخ مرحله متاخر سرمایه داری»، «چاقوی شکاری»، «آینه»، «داستان عمه فقیر»، «خور هنلی» و «روز تولد» است که همگی تقریباً جزو آثار شاخص موراکامی در بخش داستان کوتاه محسوب می‌شود. البته موراکامی داستان‌های کوتاه دیگری هم دارد که بسیاری از آن‌ها از نظر کیفیت با داستان‌های کتاب حاضر برابری می‌کنند، اما برای خواننده‌ای که در گام نخست آشنایی با آثار هاروکی موراکامی، کتاب «چاقوی شکاری» او را به دست می‌گیرد، داستان‌های این کتاب کدهای موثری برای آشنایی با جهان داستانی این نویسنده ژاپنی ارائه می‌دهد.

داستان‌های هاروکی موراکامی در کتاب صوتی چاقوی شکاری، بیشتر بال و پر دادن به رویاها، دنیاهای خیالی و دور از دسترس است. نویسنده با مهارت فضاهایی را فراهم می‌کند که برای مدت کوتاهی هم که شده شخصیت‌های داستانی به آن دنیاها سفر کنند و تجربه‌ای هر چند انتزاعی از آن دنیاهای رویایی کسب کنند. اغلب شخصیت‌های داستانی هاروکی سفری را در جهان داستانی شروع می‌کنند که برای مخاطب اثر هم وسوسه انگیز است؛ دستیابی به رویاها و آرزوهایی که در شرایط فعلی در جهان معاصر تقریباً ناممکن است اما نویسنده جهانی را خلق می‌کند که آن دنیاها نزدیک و نزدیک تر می‌شوند و حتی در مواردی خواننده خود را در آن جهان احساس می‌کند. درهم تنیدگی خیال و واقعیت در داستان‌های موراکامی به حدی ماهرانه صورت گرفته که خواننده در هنگام مطالعه کمتر متوجه این دو جهان متفاوت، خیال و واقعیت می‌شود. شروع اغلب داستان‌ها با فضا و شخصیت‌های واقعی است اما به مرور فضاهای خیال‌انگیز چنان در بستر قصه رخنه می‌کنند که تشخیص آن برای مخاطب به شدت دشوار است.

داستان اول کتاب (تهوع) درباره مردی است که با افراط کاری در رفتارهای غیر متعارف جامعه، به صورت نمادین به حالت تهوع مبتلا می‌شود و از منظر نویسنده، آن شخص تا زمانی که به آن رفتارهای غیر متعارف ادامه می‌دهد، آن حالت تهوع را هم احساس می‌کند. در پایان داستان، این باور و احساس به خواننده دست می‌دهد که حالت تهوع در ذهن و نگاه آن شخصیت داستانی بود و در جهان بیرون از ذهن او چنین حالتی اصلا وجود خارجی نداشته است. این داستان به نوعی انتقاد از رفتارهای غیر متعارف در جامعه است که از منظر موراکامی، شخص درگیر با آن رفتارها را از درون درگیر و در نهایت منزوی و متلاشی کرده و جهان پیش رو را برای وی تیره و تار می‌کند.

در داستان دوم کتاب (فرهنگ عامه‌ای برای نسل من: ما قبل تاریخ مرحله متاخر سرمایه داری) به نوعی رفتارهای معاصر در جامعه ژاپن مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

در داستان سوم که عنوان کتاب (چاقوی شکاری) هم از آن برگرفته شده است، نویسنده به روح و روان یک جوان معلول آمریکایی رخنه می‌کند تا موقعیت او در جامعه سرمایه‌داری را به چالش بکشد. از منظر نویسنده، افرادی مانند شخصیت جوان و معلول در داستان چاقوی شکاری، نقشی در جامعه مصرف گرای غرب ندارند و بیشتر به عنوان موجودی که تماشاگر زندگی در این شرایط خاص است زندگی می‌گذراند. او انگیزه‌ای برای فعالیت‌های اجتماعی ندارد و برای گذران وقت به گوشه‌ای دنج پناه آورده است. نگاه فرا واقعی و سورئالیستی که این جوان معلول نسبت به جهان پیرامونش دارد، تا حدودی بازتاب دهنده روحیه منزوی و مالیخولیایی اوست. جوان معلول در توصیف تصورات و رویای خود می‌گوید: چاقوی تیزی به نرمه سرم فرو رفته، همان‌جا که خاطرات هستند. تا ته فرو رفته. دردم نمی‌آید، یا رویم سنگینی نمی‌کند، فقط همان جا فرو رفته. و من کناری ایستاده‌ام و چنان به این صحنه نگاه می‌کنم که انگار برای یکی دیگر اتفاق افتاده. می‌خواهم یکی آن را بیرون بکشد، ولی کسی نمی‌داند چاقوی توی کله‌ام فرو رفته. به فکر آنم که خودم درش بیاورم، اما دستم بهش نمی‌رسد. چیز عجیبی است. می‌توانم به خودم چاقو بزنم، اما نمی‌توانم چاقو را بیرون بکشم. بعد همه چیز بنا می‌کند به محو شدن. من هم شروع می‌کنم به محو شدن. فقط چاقو سر جایش هست تا ابد. مثل استخوان جانوری ما قبل تاریخ در ساحل. رویای من این جوری است.

چهارمین داستان کتاب با عنوان (آینه)، اشاره‌ای به وجود من دیگر در کنار شخصیت اصلی داستان است که می‌تواند به دیگر افراد هم تسری پیدا کند و به نوعی یادآور وجود جنبه دیگری از هر شخصیت در کنار شخصیت فعلی وی باشد.

«تنها چیزی که فهمیدم این بود که این تصویر دیگر از من بیزار بود. در آن نفرتی بود که مثل کوه یخی در دریای تیره شناور بود. از آن نفرت‌ها که کسی قادر به کاستن از آن نبود.»

داستان بعدی، (عمه فقیر) به نوعی تصورات موراکامی از عمه فقیری است که او ندارد و حالا دارد در دنیای ذهنی خود آن را خلق می‌کند. این داستان مجالی مناسبی برای توسعه تخیل نویسنده فراهم می‌کند و او عمه فقیر را در موقعیت‌های گوناگون تصور و خلق می‌کند و به نوعی جایگاه چنین شخصیتی را در جامعه امروزی ژاپن به چالش می‌کشد.

داستان ششم، کتاب (خور هنلی) درباره مادری ژاپنی است که به او اطلاع می‌دهند پسرش به هنگام موج سواری در خلیج کوچکی در آمریکا جانش را از دست داده است. مادر برای تحویل جسد فرزندش راهی آن‌جا می‌شود و در مواجه با نشانه‌هایی از فرزند از دست رفته‌اش، با دنیای تازه‌ای رو به رو می‌شود که نگاه او به پیرامون را تا حدودی دچار تغییر می‌کند.

(روز تولد)، عنوان داستان پایانی کتاب، به زندگی دختر جوانی می‌پردازد که فرصتی برای اندیشیدن به رویاهایش پیدا می‌کند. او با آن که رویاهای بی‌شماری در سر دارد، اما سعی می‌کند در این فرصت فراهم شده به رویایی فکر کند که پیش از این حتی به آن فکر هم نکرده و حالا دارد دنیای تازه‌ای را تجربه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
پشت جلد
1 دقیقه
موسیقی
30 دقیقه
تهوع ۱۹۷۹
1 دقیقه
موسیقی
63 دقیقه
فرهنگ عامه‌ای برای نسل من
1 دقیقه
موسیقی
46 دقیقه
چاقوی شکاری
1 دقیقه
موسیقی
16 دقیقه
آینه
1 دقیقه
موسیقی
9 دقیقه
داستان عمه فقیر - بخش اول
22 دقیقه
داستان عمه فقیر - بخش دوم
7 دقیقه
داستان عمه فقیر - بخش سوم
15 دقیقه
داستان عمه فقیر - بخش چهارم
1 دقیقه
موسیقی
62 دقیقه
خور هنلی
1 دقیقه
موسیقی
37 دقیقه
روز تولد
1 دقیقه
موسیقی
2 دقیقه
معرفی کتاب
1 دقیقه
موسیقی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چاقوی شکاری
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات نیکو نشر
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
60500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چاقوی شکاری

نکو نیکو
۱۳۹۹/۱/۲۷
بچه‌ها میخوام از همه شما که کتاب میخونید و باعث افزایش سرانه مطالعه میشید تشکر کنم، خیلی با ارزشید❤

لطفا نظرتون رو نسبت به کتاب بگید. بخونمش؟؟
محمد سرفراز
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
به نظرم خیلی کتاب جالبی نبود، با این که بنده خودم زبان ژاپنی خوندم و با فرهنگ ژاپن در حد زیادی آشنا هستم به نظرم یک کتاب کلاسیک (نه روان شناختی به هیچ وجه) داستان گونه است، که مانند دیگر داستان‌ها و یا فیلم‌های ساخته دست هنرمندان ژاپن، کتاب تنها یک روایت از برشهایی از زندگی است که گاهی نمی‌توان از اون هیچ نتیجه مثبت یا منفی گرفت و در جایی که توقع داری کتاب به سمت اوج یا حتی کمی جالب تر شدن بروند در کمال ناباوری روایت به پایان میرسه! که این میتونه برای کسانی که تا حالا این چنین مطالعاتی نداشتند کمی دل سرد کننده باشه. از خانم گوینده هم سپاسگزارم، خوب بودن، ولی خیلی جا داره تا بهتر از این ها بشن.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
داستان‌های این کتاب هم حال و هوای خاص سایر داستان‌های کوتاهِ هاروکی موراکامی رو داره و به راه و روش خودش در نحوه‌ی روایت و داستان پردازی وفادار مونده؛ ناگفته نماند که بعضی از داستان‌های این کتاب با نام‌هایی متفاوت در سایر کتاب‌های موراکامی موجوده. البته روایت چندان چنگی به دل نمیزنه، راوی کلمه‌ها و رو بخش‌بخش می‌خونه. نمی‌دونم با این خوندن‌ش خودش متوجه می‌شه داستان رو یا نه؛ وگرنه جذابیت، تخیلی بودن شخصیت‌پردازی‌های خارق‌ العاده هاروکی موراکامی رو بطور کامل نمایش میده، اگرچه به پای رمان‌های خارق العاده‌های نویسنده نمیرسه.
میترا برتون
۱۳۹۹/۵/۲۷
محتوای کتاب کاملا معمولی و متوسط بود، نویسنده قلم رسایی نداره و توصیفات ضعیف و (به نظر من) ناقص بودند. لحن راوی و تونیشین صدا کاملا، کاملا یکنواخته و این باعث خسته شدن شنونده میشه. راوی جایی که جای چند نفر صحبت میکنه با یک صدا و لحن یکسان حرف میزنه که این کمی باعث گیجی شنونده میشه. یه نکته جالب در روایت راوی این بود که ایشون واژه “چاقو” رو با تشدید روی حرف”ق” ادا میکنه، چاقققققو، ولی در جایی که چند کلمه انگلیسی وجود داره به شکل بامزه ایی تلاش میکنه اون‌ها رو با لحجه غلیظ انگلیسی بگه😃
علی دوستی
۱۳۹۹/۱/۲۸
کتاب است که باعث تغییر در نگرش ما انسانها می‌شود... دنیای بدون کتاب تاریکی است.... سلام بر کتاب و درود بر کتابخوانها... تشکر از کتابراه
sadaf null
۱۳۹۹/۲/۱۱
ب نظرم کتاب روونی بود منتها بعضی جاها توصیفات زیادی داشت. تمام داستانها در اخرین قسمت هاشون به اوج میرسیدن و تقریبا هدف از داستان در انتها مشخص میشد. سری داستان‌های تقریبا بی‌ارتباط اما نشونه یه رشته افکار بودن. در کل من کتاب رو دوست داشتم. اما گوینده داستان اگر چه رسا و شمرده شمرده میخوند، تقریبا هیچ جا لحن مناسب رو رعایت نکرد. از نظرم شنیدن صوتی ش (حداقل با این گوینده) چندان جالب نیست.
آنیتا ارزانی
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
درود انتظار خاصی از افکار داغون و بیمار گونه موراکامی که نام نویسنده روانشناختی بهش دادن، ندارم.
اثری خلق کرده با سلیقه فردی خودش، و اینکه من نتونستم به دلائل فرهنگی و اجتماعی باهاش همذات پنداری کنم، کارش رو نفی نمیکنه، شنیدم تا بدونم دنیا به چشمش چه شکلی داره، ولی منظره بیرون این پنجره رو نپسندیدم.
از کتابراه سپاسگزارم که جاده آشنایی افکار را هموار میکند.
ساناز جاوید
۱۳۹۹/۱/۲۸
اگر قبلا کتابهای روانشناختی. خوندید و درک کردید. و علاقه دارید حتما این‌کتاب و تهیه کنید یا گوش کنید. اگر همیشه رمان عاشقانه و. خوندید. کلا سراغ این کتاب نرید.
Saeedeh Shabanipour
۱۳۹۹/۱/۳۱
بعد از چند شب گوش دادن متوجه شدم اصلا تو سلیقه من نیست. با اینکه از دوستانم خیلی تعریف نویسنده رو شنیده بودم. نمیدونم شاید به فضای فکری آدمها بستگی داره. نویسنده رو زیر سوال و نقد نمیبرم هرکسی سبک خودش رو داره ولی انرژی مثبتی ازش نمیگیرم ترجیح میدم کتابهای بهتری رو تو این شرایط بخونم
mahan
۱۴۰۰/۸/۱۷
خانم گوینده (خواننده) کتاب چقدر غیر اصولی و غیر حرفه‌ای و با عجله کتاب رو میخونه. شنونده باید با شنیدن تفاوت لحن گوینده در یک گفتگوی دو نفره بین افراد تمایز قائل بشه. حتی یک سوال ساده رو بصورت خبری در ابتدای داستان میخونه. متاسفانه لحن گوینده کتاب رو اصلا دوست نداشتم.
محسن حسینی
۱۳۹۹/۲/۴
تازه شروع کردم به گوش دادن. به نظرم ترجمه خوبی نداره. می‌توست ساده تر باشه. یه ایراد دیگه‌ای که داره گوینده با یه لحن جای دو نفر صحبت می‌کنه طوری که معلوم نیست کی داره حرف می‌زنه. امیدوارم در نهایت خوب باشه...
Miran Da
۱۳۹۹/۱/۲۹
بنظرم کار متفاوتی از موراکامی است. خصوصا گوش کردن به صدای یکنواخت گوینده موجب ساخت تصاویر ذهنی میشود که در این کتاب موراکامی تصاویر ناخوشایندی ترسیم کرده است, شاید گوش سپردن به چنین کتابی از خواندنش چندش آورتر باشد.
Leila Jabari
۱۳۹۹/۲/۷
سلام خدمت پرسنل کتابراه کتاب خوبی بود و اینکه مجموعه داستانهاش براساس روانشناسی نوشته شده بود یعنی باید با دید روانشناسی بهش نگاه کنید و ادم رو ب فکر درمورد جریانات داخل کتاب می‌اندازه و مشکلات اونهارو تو ذهن خودش بررسیشون میکنه
سید حمیدرضا موسوی
۱۳۹۹/۲/۴
این کتاب رو تا نصفه گوش دادم اما ادامه ندادم. به نظر من این کتاب به عنوان رمان جذابیتش کمه و انچنان نکاتی برای یادگیری نداره. یکسری داستان‌های نامربوط به هم و به نسبت معمولی و تهی ولی گوینده کتاب خیلی خوب بود. شمرده و رسا و دلچسب
Mohammad Hadi Sahebi
۱۳۹۹/۱/۳۰
گوینده خوب نمیخونه، خیلی مونوتون از روی متن میخونه. کتابخوانی خودش یک هنر هست و سبک و روش خودش رو داره که این خانم گوینده خیلی ازش بهره نبرده
مشاهده همه نظرات 82

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چاقوی شکاری

برای دریافت کتاب صوتی چاقوی شکاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.