معرفی و دانلود کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی

عکس جلد کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی
قیمت:
۴۸۰۰۰ 24000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی

کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی نوشتۀ ملینا شیرانی، به دلایل و علائم بروز افسردگی می‌پردازد و راهکارهایی برای رهایی از آن ارائه می‌دهد.

افسردگی اختلالی ناتوان کننده است و متأسفانه درجۀ شیوع بالایی دارد و به همین علت به آن سرماخوردگی در روان‌پزشکی گفته می‌شود. به زبان ساده می‌توان گفت افسردگی، غم و اندوهی است که بیش از حد طبیعی به طول انجامیده و انسان را از تعامل فعال با محیط اطرافش بازمی‌دارد تا جایی که زندگی عادی و روزمرۀ فرد مختل می‌شود.

خوشبختانه تاکنون درمان‌های مؤثر و فراوانی برای افسردگی شناخته و به کار گرفته شده که در این میان دارودرمانی و شناخت‌درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. شناخت‌درمانگران نقش باورها، عقاید، نگرش‌ها و ادراکات فرد از دنیای اطرافش را از عوامل مهم ابتلا به افسردگی می‌دانند و معتقدند با تغییر نگرش‌ها و باورهای فرد و تغییر نحوۀ نگریستن او به رویدادها و اتفاقات، نه تنها می‌توان بیماران افسرده را به طور چشمگیری درمان کرد؛ بلکه می‌توان از ایجاد علائم افسردگی در افراد مستعد نیز پیشگیری نمود. بنابراین از آن‌جا که رفتارها، عقاید و باورها و نگرش افراد به خودشان و زندگی می‌تواند نقش مهم و انکارناپذیری در ایجاد و یا شدت یافتن علائم افسردگی داشته باشد. در کتاب حاضر سعی بر آن است که مخاطب از رفتارها، نگرش‌ها و شرایط پرخطر که ریسک ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند آگاه شود و اگر خود را در معرض خطر می‌بیند برای تغییر شرایط موجود اقدام نماید. کتاب حاضر بیش از آنچه یک کتاب تخصصی و حرفه‌ای باشد، مطالبی است برای آگاهی عمومی؛ به طوری که می‌تواند برای تمامی گروه‌های سنی و اقشار جامعه مفید واقع شود.

کتاب از چهار فصل تشکیل شده است. فصل اول به طور خلاصه به تشریح اختلال افسردگی و علل و عواملی که می‌توانند علائم افسردگی را ایجاد نمایند، می‌پردازد. فصل دوم که عنوان کتاب نیز از آن الهام گرفته، از نگرش‌ها و رفتارهایی که ریسک ابتلا به افسردگی را بالا می‌برد، همچنین باعث تداوم این اختلال در افراد مبتلا شده و درمان را با مشکلاتی مواجه می‌کند تحت عنوان چراغ قرمزهای افسردگی نام برده و به توضیح آن‌ها می‌پردازد.

فصل سوم کتاب، به‌طور خلاصه و با زبانی ساده، به توضیح و تشریح درمان‌های مؤثری که برای افسردگی به کار می‌روند، می‌پردازد. در نهایت فصل چهارم که فصل انتهایی کتاب است راهکارهایی ساده، در دسترس و مقرون به صرفه برای برخورداری از زندگی شادتر، تحت عنوان اکسیرهای شادمانی، ارائه می‌نماید.

در بخشی از کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی می‌خوانیم:

یکی از دلایل روشن بودن چراغ قرمز پنجم تا حدودی تحت تأثیر سبک‌های اسنادی قرار می‌گیرد. زمانی که فرد اتفاقات ناگوار و نتایج محکوم به شکست را به ناتوانی خودش در همه‌ی زمینه‌ها و در همه‌ی زمان‌ها نسبت می‌دهد، هر اتفاق ناخوشایند برای او به یک فاجعه‌ی غیر قابل جبران تبدیل خواهد شد. به عبارت دیگر اگر شخص به خاطر مواجه شدن با شکست، خودش را سرزنش کند و خود را لایق پیروزی و خوشبختی در آینده نداند و دست از تلاش بردارد، می‌توان گفت که چراغ قرمز پنجم در زندگی او روشن شده است! افرادی که به خاطر ازدواج ناموفق، پذیرفته نشدن در مصاحبه‌ی شغلی و عدم موفقیت در یک امتحان، زندگی خود را بر باد رفته می‌دانند و آن را یک فاجعه‌ی غیر قابل جبران تلقی می‌کنند، نمی‌توانند آینده‌ای برای خود متصور بوده و از فرصت‌هایی که پیش رو دارند به گونه‌ای مؤثر استفاده نمایند.

یکی از دلایل دیگر فاجعه‌انگاری و توقف پس از شکست این است که بسیاری از افراد این حقیقت را نپذیرفته‌اند که زندگی همیشه آن‌طور که می‌خواهند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند پیش نمی‌رود و قرار هم نیست هر فعالیتی با کامیابی و پیروزی همراه باشد. همه برای رسیدن به هدف خود با امید و آرزو تلاش می‌کنند، اما در واقع همان‌طور که احتمال پیروزی در هر فعالیتی وجود دارد، شکست نیز محتمل است. بنابراین شکست خوردن و اشتباه کردن به هیچ وجه به معنای ناتوانی و بدبختی ابدی افراد نیست؛ بلکه اشتباه و شکست حق طبیعی هر انسان و جزیی از زندگی اوست.

دلیل دیگر، به نوعی کمال‌گرایی افراطی در افراد مربوط می‌شود. چنین افرادی انحراف و تخطی از معیارهای سرسختانه‌ی خود را بر نمی‌تابند و تنها زمانی خود ر ا موفق و خوشبخت تلقی می‌کنند که معیارهایشان برای هر امری در زندگی به صورت تمام و کمال بر آورده شود؛ حتی اگر آن‌ها شرایط لازم برای موفقیت و درخشیدن را کسب نموده باشند، اما معیار‌های شخصی خودشان برآورده نشده باشد آن را شکستی فاجعه‌آمیز می‌دانند.

شاید شما تا کنون داستان شکست‌های پی در پی ادیسون را شنیده‌اید. اگر ادیسون فردی بود که بر اثر معیارهای کمال‌گرایانه‌ی خود انتظار داشت که به زودی و به بهترین شکل، تلاش‌ها و آزمایش‌هایش به نتیجه برسد و هنگام مواجهه با شکست دنیا را تمام شده می‌دانست، اگر این حقیقت را نپذیرفته بود که قرار نیست همه چیز طبق میلش پیش برود و همان‌طوری که احتمال پیروزی برایش هست امکان اینکه هرگز هم به هدفش نرسد هست و یا اگر شکست‌ها را با یک سبک اسنادی بیمارگون به ناتوانایی خودش نسبت می‌داد، اکنون نامی از او در تاریخ علم وجود نداشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: افسردگی، علائم و علل ابتلا به آن
افسردگی چیست؟
علائم هیجانی و انگیزشی
علائم شناختی
علائم رفتاری
علائم فیزیولوژیک
علل ابتلا به افسردگی
تأثیر افسردگی بر زندگی افراد
منظور از چراغ قرمز چیست؟
فصل دوم: چراغ قرمزهای افسردگی
فصل سوم: درمان‌های مؤثر برای افسردگی
درمان‌های بیولوژیک
روان‌کاوی
رفتاردرمانی
شناخت‌درمانی
درمان بین شخصی IPT
فصل چهارم: اکسیرهای شادمانی
از موسیقی غافل نشوید
طبق یک برنامه منظم ورزش کنید
به میزان کافی آب بنوشید و از مصرف بیش از حد نمک پرهیز کنید
حتی‌الامکان از مصرف شکر و قندهای صنعتی اجتناب کنید
از مصرف بیش از حد کافئین اجتناب کنید
مصرف ویتامین C را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان افزایش دهید
وعده‌های غذایی منظم داشته باشید
خواب کافی و منظم داشته باشید
حمام کنید
به موقعیت‌های شادی‌آفرین و لذت‌بخش اطرافتان توجه کنید
از استعمال عطرها و تأثیرات رایحه درمانی غافل نشوید
رنگ‌های مناسب را در چیدمان خانه و برای وسایل گوناگون به کار بگیرید
مراقب ژست‌های چهره و بدنتان باشید
قدرت کلمات را دست کم نگیرید
با احساساتتان در تماس باشید
به خودتان عشق بورزید
از معاشرت با افرادی که هیجان‌های منفی در شما ایجاد می‌کنند بپرهیزید
از لاک خود بیرون بیایید
اجازه ندهید که وسیله به هدف تبدیل شود
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مدید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-600-96572-0-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۰۰۰ 24000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی

دلارام 0074
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
یک کتابی که برای ایرانیا کاملا واجبه بخونن دقیقا همینه روحیه خوبی که داشته باشی با ارامش و شادابی به امور روزمره میرسی. چی بهتر از این؟
مهدی محسنی
۱۴۰۱/۶/۵
عالی بود فقط راه کارها زیاد کاربردی نبود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی

برای دریافت کتاب چراغ قرمزهای افسردگی و اکسیرهای شادمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.