معرفی و دانلود خلاصه کتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم

عکس جلد خلاصه کتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم

میکروکتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم یک دوره فشرده است که به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید سبک زندگی خود را تغییر دهید. تینا سیلیگ در این کتاب با بیان داستان‌هایی جذاب از دنیای واقعی کارآفرینی، اطمینان می‌دهد که همه چیز دست‌یافتنی است و دنیا سرشار از فرصت‌هایی است که منتظرند کشف شوند.

میکروکتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم (What I Wish I Knew When I Was 20) کتابی در زمینه‌ی کارآفرینی و خلاقیت است که مطالبی مفید و ارزشمند را با بیانی جذاب به تصویر می‌کشد. تینا سیلیگ در این کتاب پرفروش ماجرای کامل یک چالش را برای شما شرح داده و سپس نشان می‌دهد چگونه با نگاهی موشکافانه و دقیق، قادر خواهید بود در زندگی روزمره خود مشکلات را به فرصت تبدیل کنید.

تینا سیلیگ هنگام تدریس یکی از درس‌هایش در دانشگاه استنفورد از دانشجویانش سوال کرد که اگر پنج دلار به آن‌ها بدهد و تنها دو ساعت وقت در اختیارشان بگذارد، برای اینکه پول بیش‌تری به دست بیاورند، آن‌ها چه خواهند کرد؟

اگر از شما خواسته می‌شد تا این چالش را انجام دهید چه می‌کردید؟ تینا سیلیگ فصل‌های میکروکتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم را به گونه‌ای طراحی نموده که شما را به چالش بکشند تا خودتان و دنیا را با نگاهی تازه ببینید.

تینا سیلیگ را بیشتر بشناسیم:

تینا سیلیگ (Tina Seelig) استاد دانشگاه و نویسنده، از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد موفق به کسب مدرک دکتری شده. او همچنین در برنامه‌ی سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیزِ فناوریِ استنفورد که به نوعی قطب کارآفرینی در دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه استنفورد محسوب می‌شود، مدیر اجرایی است. علاوه بر این‌ها سیلیگ در دانشگاه استنفورد مشغول تدریس دوره‌های آموزشی در مورد کارآفرینی و نوآوری است.

میکروکتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم برای چه کسانی مناسب است؟

تینا سیلیگ میکروکتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم را برای تمام جوانانی که به تازگی می‌خواهند پا در دنیای اجتماعی بگذارند و وارد دنیای کسب و کار شوند به رشته‌ی تحریر درآورده است.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم می‌خوانیم:

من فقط در روز اول کلاسم و برای توضیح موضوعاتی که در طول ترم ارائه خواهم داد از اسلایدهای پاورپوینت استفاده ‌می‌کنم. آخرین نکته بسیار مهم در ‌این اسلایدها این است: «هرگز هیچ فرصتی را برای افسانه شدن از دست ندهید». به آن‌ها ‌می‌گویم من‌ کار‌ خود را به بهترین شکل انجام ‌می‌دهم و از آن‌ها هم همین انتظار را دارم. آن‌ها هم بیش از آنچه من یا خودشان تصور کنند، تلاش ‌می‌کنند و پی‌ در‌ پی سطح خود را بالاتر ‌می‌برند.

این پیام گیرایی دارد و هر کسی فقط منتظر است ‌این دستورالعمل را بگیرد. اما در بیشتر مواقع، ما تشویق ‌می‌شویم که قانع بمانیم. تشویق‌مان ‌می‌کنند که حداقل ‌کار‌ ممکن را انجام دهیم و صرفا مقتضیات را برآورده کنیم. برای مثال، استادان همیشه مشخص ‌می‌کنند که برای امتحان چه چیزهایی را بخوانیم و سوال کلیشه‌ای و همیشگی دانشجوها از استادها هم ‌این است: «استاد،‌ این هم در امتحان ‌می‌آید؟»

همواره دانشجویان تشویق شده‌اند که‌ کار‌ی را انجام دهند که حداقل نمره را بگیرند. این اتفاق در محل‌ کار‌ هم ‌می‌افتد؛ رئیس، اهداف و معیارهای مشخصی را برای گرفتن پاداش و ترفیع برای ‌کار‌مندان خود تعریف ‌می‌کند. اما اتفاقات جالب زمانی رخ ‌می‌دهند که ‌این سقف انتظارات برداشته شود.

به نظر من محرک برداشتن ‌این سقف در درون همه ما وجود دارد. اشخاصی که محدودیت‌های فرضی را از ‌میان بر‌می‌دارند به نتایج فوق‌العاده‌ای می‌رسند. افسانه‌ای شدن مستلزم آن است که تصمیم بگیریم همیشه فراتر از حد انتظار پیش برویم. استیو گرتی، یکی از دانشجویان سابق و ‌کار‌آفرینان فعلی، به همکار‌انش ‌می‌گوید اگر ‌هر ‌روز انتخاب‌های کوچک خود را عاقلانه انجام دهند، درست مانند‌ این است که ‌هر ‌روز پولی پس‌انداز ‌می‌کنند؛ اثرات ‌این تغییرات کوچک تشدید ‌می‌شود و به مرور زمان نتایج فوق‌العاده‌ای به بار ‌می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: یکی بخر، دوتا ببر
فصل دوم: سیرک وارونه
فصل سوم: یا لباس شنا یا مرگ
فصل چهارم: لطفا کیف پولتان را در بیاورید
فصل پنجم: چاشنی اسرار آ‌میز سیلیکون‌ولی
فصل ششم: تلاطم پیش‌رو
فصل هفتم: به هیچ وجه! مهندسی مال دخترهاست
فصل هشتم: تبدیل لیموناد به هلیکوپتر
فصل نهم: زرنگ هستید یا درستکار‌؟
فصل دهم: هدف را دور تیر نقاشی کنید
فصل یازدهم: این هم در امتحان ‌می‌آید؟
فصل دوازدهم: یافته‌های تجربی
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم
نویسنده
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات178
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم

بهناز شهابی
۱۴۰۰/۱۰/۶
نظر شخصی بنده اینه که هیچ محتوایی با ارزشی نداشت و فقط به خاطر اسمش کنجکاو شدم و خریدم. خیلی سریع ورق زدم و خوندم ولی چیزی تو نبود. خوبیش اینه که باز میکرو کتابه و پول کمی از جیبتون میره و زمان کمی سپری میشه. من که متوجه نشدم حرف حسابش چیه و چی میخاد بهم یاد بده. به هر حال برای شخص من ارزش افزوده‌ای نداشت شاید برای دیگران داشته باشه
محمد طاهر جرجندی
۱۴۰۰/۱/۱
این کتاب رو جز کتاب‌های انگیزشی نیز می‌توان دسته بندی کرد در خصوص تئوری‌ها نیری این کتاب کلیات بسیار خوبی را ارائه کرده است
ولی در مورد حالش‌ها کتاب ضعیف عمل کرده است البته می‌توان با بررسی دیگر آثار این نویسنده آنرا جبران کرد
زهرا اسدی
۱۳۹۹/۵/۱۱
بسیار کتاب آموزنده ایست. جا داره آدم بارها و بارها این کتاب رو بخونه و روی تک تک جمله‌های کتاب فکر و عمل کنه. ممنون از کتابراه بابت گذاشتن همچین کتاب خوبی 👍
رانا
۱۴۰۲/۷/۷
به نظر من کتاب خیلی خوبی بود و ارزش داشت بار‌ها خونده بشه و به تک تک کلماتش ساعت‌ها فک کنیم
حمیده فلاح
۱۳۹۹/۹/۱۱
مطالبی بود که همه میدونیم مطلب جدیدی رو به من یاد نداد...
علی اکبری
۱۳۹۹/۸/۱۸
عالیه.. بخصوص برای دانشجوهای بازرگانی که دنبال ایجاد درآمد و کارافرینی هستن
Mehdi Anvari
۱۳۹۹/۶/۱۹
خوبه واقعا باید قبل از بیست سالگی خوند
محمد وحید اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مختصر و مفید روش‌های خلق ایده و خلاقیت رو توضیح میده
زهره بختیاری
۱۴۰۲/۸/۱۶
کتاب خوبیه و ارزش حداقل یکبار خوندن رو داره
SasaN AndeH
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اصلا حرف نداشت مخصوصا چالش‌های که تعریف میکنه
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۵/۱۳
کتاب مفید و عالی. لازمه همه جوونا بخوننش.
Fateme.sap
۱۴۰۰/۲/۳۰
خیلی دنبال این کتاب بودم و واقعا عالی بود
امیر حسین نجفی
۱۳۹۹/۸/۲۵
پیشنهاد می‌کنم خوانده شود تاثیر خوبی دارد
ریحانه
۱۴۰۳/۱/۲
پسندیدم پشنهاد میکنم بخونید
هانیه زرقامی
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
استفاده را بردم و پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم

برای دریافت خلاصه کتاب کاش وقتی 20 سالم بود ‌می‌دانستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.