معرفی و دانلود کتاب صوتی کمدی الهی: برزخ

عکس جلد کتاب صوتی کمدی الهی: برزخ
قیمت:
72500 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کمدی الهی: برزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کمدی الهی: برزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کمدی الهی: برزخ

کتاب صوتی کمدی الهی: برزخ به روایت سفر خیالی دانته آلیگیری به برزخ می‌پردازد. کمدی الهی، بزرگترین شاهکار ادبیات ایتالیا و بزرگترین محصول ادبی و فکری قرون وسطاست. یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبی تاریخ جهان به شمار آمده است و محصول دوران بیست ساله غربت و دربدری دانته است.

آن‌چه به کتاب کمدی الهی: برزخ (The divine comedy: Inferno) ارزش ادبی می‌بخشد، پندارگَری و تخیل شگفت‌انگیز نویسنده در انگاشتن عالم پس از مرگ است.

دانته آلیگیری (Dante Alighieri) در مجموعه کتاب کمدی الهی از مراحل مختلف دوزخ، برزخ و بهشت می‌گذرد و در این مراحل با شخصیت‌های مختلف تاریخی برخورد می‌کند، تا عاقبت در آخرین مرحله بهشت به دیدار خدا می‌رسد.

در سفر دانته به دنیای پس از مرگ، دو راهنما او را همراهی می‌کنند؛ در دوزخ و برزخ راهنمای او «ویرژیل»، شاعر رومی است که چند قرن پیش از دانته زندگی کرده است. در بهشت راهنمای او بئاتریس پورتیناری، زن رویاهای او بود، زنی معمولی که دانته به او عشق می‌ورزید ولی او را تنها چند بار ملاقات کرده بود و خیلی جوان از دنیا رفت.

در ارتباط با قلمرو بین بهشت و دوزخ، پیشینه‌های بصری، ادبی و پاتریستی از غنایی به مراتب کمتر برخوردار بودند. عالمان الهیات مسیحی از دیرباز ضرورت منطقی وجود مکانی بین عذاب‌های ابدی دوزخ و بهجت ابدی بهشت را بازشناخته بودند. به نظرشان غیرقابل تصور می‌آمد که روح کسی مانند بوئونکونته دامونتفلترو (برزخ، سرود پنجم)، پس از یک عمر سپری شده در گناه، فقط به برکت قطره اشکی که در واپسین لحظه حیات از دیده فشاند، خیلی ساده و آسان به ملکوت صعود کند و آمرزیدگان همنشین و محشور شود، بی‌آنکه قبلا فرآیندی مکمل را برای رسیدن به تنزه طی کرده باشد. چنین شکلی از بهجت آنی، فی‌الواقع، گناهکاران عادی را، که در لحظه مرگ رحمت الهی شامل حالشان شده بود، تا سطح قدیسان و شهدا ارتقا می‌بخشید، یعنی کسانی که روح‌شان مستقیم به ملکوت صعود می‌کرد، زیرا متناسب با کمال معنوی زیسته و جان باخته بودند.

تبعات اخلاقی و روانی آمرزش یکسان نیز به نوبه خود مانعی جدی به شمار می‌آمدند: اگر قدیسان و گناهکاران تائب بی‌تمایز به رستگاری می‌رسیدند، دیگر انگیزه‌ای وجود نمی‌داشت که بندگان را به زیستن مطابق با الزامات زندگانی مسیحی در عالم خاکی ترغیب کند. بهایی بابت یک عمر کژروی پرداخته نمی‌شد؛ یک عمر زندگی با تقوا پاداشی نداشت. عالمان الهیات، برای حل این مشکل، قلمرویی بینابینی را متصور شدند، قلمروی برای پردازش و مبادله، که آنجا ارواح عادی می‌توانند از باقیمانده گناهانشان پاک (منزه) شوند و با شکل‌گیری معنوی دوباره برای پذیرفته شدن مطلوب در بهشت آماگی بیابند. بر این قلمرو، که از نظر محیطی و مکان‌شناسی نامشخص است، برچسب برزخ زدند.

این مجموعه در ابتدا کمدی نام داشت و بعدها جیووانی بوکاچیو (نویسنده هم عصر دانته) واژه‌ی الهی را به آن افزود و نام کمدی الهی برای اولین بار در چاپ ونیز به سال ۱۵۵۵ بر جلد این کتاب ظاهر شد.

دانته آلیگیری شاعر اهل ایتالیا بود و در سیاست زادگاه خود عاملی مؤثر بود. نوشته‌های دانته در ادبیات ایتالیا و سراسر اروپا مؤثر واقع شد. دانته در دوران زندگی خود دست به انتشار کتاب‌های متعددی زد که معروف‌ترین آن‌ها «کمدی الهی»، «زندگانی نو»، «ضیافت»، «سلطنت» و «آهنگ‌ها» است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
1 دقیقه
شناسنامه
15 دقیقه
سرود یکم
14 دقیقه
سرود دوم
13 دقیقه
سرود سوم
13 دقیقه
سرود چهارم
13 دقیقه
سرود پنجم
13 دقیقه
سرود ششم
15 دقیقه
سرود هفتم
15 دقیقه
سرود هشتم
15 دقیقه
سرود نهم
13 دقیقه
سرود دهم
15 دقیقه
سرود یازدهم
15 دقیقه
سرود دوازدهم
13 دقیقه
سرود سیزدهم
13 دقیقه
سرود چهاردهم
12 دقیقه
سرود پانزدهم
12 دقیقه
سرود شانزدهم
10 دقیقه
سرود هفدهم
13 دقیقه
سرود هجدهم
16 دقیقه
سرود نوزدهم
15 دقیقه
سرود بیستم
11 دقیقه
سرود بیست و یکم
13 دقیقه
سرود بیست و دوم
13 دقیقه
سرود بیست و سوم
14 دقیقه
سرود بیست و چهارم
12 دقیقه
سرود بیست و پنجم
13 دقیقه
سرود بیست و ششم
12 دقیقه
سرود بیست و هفتم
14 دقیقه
سرود بیست و هشتم
15 دقیقه
سرود بیست و نهم
13 دقیقه
سرود سی‌ام
12 دقیقه
سرود سی و یکم
14 دقیقه
سرود سی و دوم
13 دقیقه
سرود سی و سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کمدی الهی: برزخ
نویسنده
مترجمکاوه میرعباسی
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی
72500 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کمدی الهی: برزخ

betWeen دامنی
۱۴۰۲/۷/۲۸
عالی به معنای هر چهار واژه‌ی کلمه‌ی عالی این اثر عالی بود و این برگردان نازنین با این صدا که گویی خود نویسنده داستان را با زبان شیرین پارسی به گوشتان میرساند درابتدا که شروع کردم به گوش دادن آن یک سرور یا نصف آن را گوش دادم و بعد منصرف شدم و رهایش کردم و چندماه بعد بطور اتفاقی دوباره شروع کردم به و گوش دادن آن نمیدانم چه تغییر درونم اعمال نفوض کرده بود که گوش دادنش به این شکل مرا آرامش میبخشید! چه نقدی میتوان کرد جز نیکی زیبایی استادی در بیان و این برگردان بینظیر که به اثر زندگی و پویایی خاصی بخشیده و اما خود داستان و دانته سفر بینظیر او به عالم روحانی که در غالب سرودنوشته شده چنان واقعی و پر جزعیات در پرده‌ی ذهن نمود میکند که انگار واقعا به این سفر رفته و شاید هم رفته! و توصیف مستقل او و تعریفش از هفت اقلیم و ارواحی که در شروع با آنان ملاقات میکند و در هر مرحله نوع خاصی از آنان و چ خوبست دنیای دانته که ریا و نیرنگ و تکبر در او جای ندارذ که ارواحند و آنان دانا به این احساسات که زنده‌اند و بر حیاط تاثیر گذار ولی افسوس که بعد از مرگ متوجه آن میشوند و اما عده‌ای در زندگی دنیاییشان! و برخورد آنان با او که زنده بود و تعجب و حیرتشان از او و داعما ذکر و ثنا و حمد پروردگار گفتن که به زیبای نواخته میشد در گوش جان توصیف بی بدیلش از فرشتگان الهی که نتوانست به سیمایشان نگاه کند و همینطور بیان گناهان کبیره‌ی انجیل در هر مرحله از دوزخ که به شکلی نمایان میشدند در نگاهش و نکته مهم که هیچ وحشتی در کار نبودو حتی در مجازات نیز آرامش دیده میشد
eqbal rahimi
۱۴۰۲/۹/۱۹
سه جلدی کمدی الهی دانته را دارم و از هرکدام قسمت‌هایی مطالعه نموده‌ام، اجرای (خوانش برای دیگران) نوشته‌های آقای دانته خصوصا کتاب کمدی الهی دانته خیلی سخت است و حتما باید چندین بار خوانده شود تا روش خواندن نوشته‌ها را پیدا کنیم و درک نوشته‌ها تا حدودی مانند درک نوشته‌های آقای جبران خلیل جبران است. امیدوارم بتوانید با این کتاب ارتباط برقرار کنید.
mhd ghd
۱۳۹۹/۱/۱۹
کتاب بسیارخوبی هست اما حتما خواننده قبل از شروع به خواندن کمدی الهی باید یه مطالعه در رابطه با اساطیر روم باستان و حتی جغرافیا فلاسفه و شعرای ایتالیای آن زمان داشته باشه. چون پر است از اسامی و کلماتی که هر کدام داستانی پشت سر خود دارند
مجیدانصاری
۱۴۰۳/۱/۷
این کتاب و کتاب های این چنین خود به تنهایی مفاهیمی گنگ و قابل تامل دارند لذا بهتر است با نثری شیوا و روان خوانده شوند ادبیات ثقیل و گویش ادبی این کتاب در عین این که زیباست اما برای خوانندگان دشوار است. کاش این کتاب با نثری روان تر خوانده میشد
امیر حسین
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
سلام🌺، چاپ و تکثیر این کتاب اوایل انقلاب ممنوع و غیرمجاز بود و قاچاقی بودن همه نسخش آیا تغیرش دادن که اجازه چاپ و تکثیر دادن بهش یا همون اصلیه س؟؟
Z
۱۴۰۲/۱/۲
این کتاب یه شاهکار ادبی که تقریبا همه باهاش آشنا هستن و به نظرم نیازی به توصیفش نیست ولی قبلش بهتره که در مورد شخصیت‌های داستان یه سرچی انجام بدن که وقتی گوینده درحال بیان هست متوجه اصطلاحات بشن.
رویا خزایی
۱۴۰۰/۶/۱۰
به نظرم برزخ بزرگترین شاهکار این سری کتاب‌ها بود که به راحتی ارتباط برقرار میشد ولی در مورد دو قسمت دیگه احساس میسه دانته فقط میخواسته فقط برزخ و بهشت را هم اضافه و یک مجموعه کامل را بسازد.
Ramin Vakili
۱۳۹۹/۸/۱۱
بسیار عالی و حرفه‌ای واقعا لذت میبرم از خود کتاب و صداش تعجب میکنم کتاب به این قدرت کار انقدر قشنگ کسی میاد میگه موسیقیشو بردار حجم گوشیم پر شد
غزاله بیات
۱۳۹۹/۵/۱۱
من کتاب کمدی الهی دانته را گوش دادم، صدای جناب گوینده و کیفیت صدا و ضبط بسیار عالی است. موسیقی این کار بسیار زیباست. بسیار از خرید کتاب راضی هستم
مریم وطن
۱۳۹۷/۶/۲۴
موسیقیش هیلی زیاده یه عالمه حجم گوشی رو پر میکنه بیشتر از متن موسیقی میشنویم اصلا این کار خوبی نیست که کردید
زینب زمانی
۱۴۰۰/۲/۱۰
صدای گوینده عالی و مناسب شرایط دوزخ بود... البته بعد از صوت هیجانی که در کتاب برزخ دانته شنیدم... اینجا خیلی آرامش داشت
علیرضا خادمی
۱۳۹۸/۷/۱۱
بسیار بسیار عالی و فوق العاده بهترین ترجمه و به طوری که دقیقا مثل اینکه نسخه اصلی ان است ولی ورژن فارسی
بوذر
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
بزرگترین خاصیت این ترجمه اینه که باعث میشه فرد به مطالعه اساطیر یونان وروم رقبت بیشتری پیدا کنه
Masoud Mehrabi
۱۴۰۰/۸/۱۹
خوبه ولی باید توسط یک متخصص یک مقدار نثر آن را روان کنید تا برای کسانی علاقه دارند درکش راحت باشد
alireza asadi
۱۴۰۰/۴/۷
خیلی قلمبه سلمبه داستانو میگه
یه جوری که باید استاد ادبیات باشی تا کامل بفهمی
ولی ال باقی خوبه
مشاهده همه نظرات 38

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کمدی الهی: برزخ

برای دریافت کتاب صوتی کمدی الهی: برزخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.