معرفی و دانلود خلاصه کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار

عکس جلد خلاصه کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار

در کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار نوشته جف هافمن و دیوید فینکل نه تنها راهکارهایی برای گسترش و پیشرفت کسب‌وکار می‌آموزید، بلکه با موانع سر راه‌تان هم به خوبی آشنا شده و راه مقابله با آن‌ها را یاد می‌گیرید.

همچنین می‌آموزید که چطور با 7 قاعده کلی علاوه بر گسترش کارتان، فروش و جریان درآمدی را کنترل و به سمت دلخواه‌تان ببرید. همه فکر می‌کنند وقتی کسب‌وکار خودت را داشته باشی، هر چقدر بیشتر کار کنی درآمد بیشتری خواهی داشت. اما جف هافمن (Jeff Hoffman) و دیوید فینکل (David Finkel) در میکروکتاب گسترش (Scale) می‌گویند که حقیقت دقیقا برعکس است. شما زمانی به موفقیت می‌رسید که بتوانید آن را گسترش دهید و کاری کنید که خودش بدون شما کار کند.

این روزها افراد بسیاری مشغول کارآفرینی هستند و کسب‌وکار خودشان را آغاز کرده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید چنین کاری را آغاز کنید، بسیار عالی است اما اگر به اندازه‌ کافی مراقب نباشید، تمام تلاش‌ها‌یتان تنها به ایجاد یک شغل برای خودتان منتهی شده و نمی‌توانید کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید که به اندازه کافی رشد کرده و موفق شود.

برای اینکه از خویش‌فرما بودن فراتر روید، باید یک کسب‌وکار قابل رشد را به شکلی مناسب پایه‌ریزی کنید. برای انجام این کار باید به شیو‌ه‌ای عمل کنید که کسب‌وکارتان کمترین وابستگی را به شما که مالک آن هستید داشته باشد. رشد یک کسب‌وکار معمولا شامل هفت اصل کلیدی می‌شود که در چهار مرحله‌ مجزا اتفاق می‌افتد:

مرحله‌ 1: ساختن یک بنیان مستحکم برای رشد کسب‌وکارتان:
1. ساختن یک کسب‌وکار، نه یک شغل
2. سیستم‌ها، تیم‌ها و کنترل‌ها
3. شناختن مشتریان

مرحله‌ 2. نقاط کلیدی را برای ایجاد رشد شناسایی کنید:
4. داشتن یک برنامه‌ استراتژیک مستحکم
5. خوب بودن در پیش‌بینی آینده

مرحله‌ 3. غلبه کردن بر قابل‌ پیش‌بینی‌ترین موانع:
6. کنار زدن همه‌ موانع

مرحله‌ 4. یادگیری مدیریت و بهره‌گیری بهتر از زمان:
7. از زمان‌تان به خوبی استفاده کنید

جف هافمن، نویسنده، کارآفرین سریالی و یک سخنران انگیزشی است. او عضو دائم هیئت مشاوره هفته کارآفرینی جهانی است و روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک زیادی تا به حال سرمایه‌گذاری کرده است. جف مشاور کاخ سفید در زمینه کارآفرینی و برنامه‌های اقتصادی هم بوده است. او در سال 2014 از دیدگاه مجله‌های اقتصادی چون بلومبرگ، سی‌ان‌ان، تایمز و بیزینس ویک به عنوان بهترین مشاور و متخصص کارآفرینی معرفی شد. او جوایز زیادی تا به امروز دریافت کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جایزه دستاوردی برای تمام عمر در سال 2012 بوده است.

در بخشی از میکروکتاب گسترش می‌خوانید:

برای اینکه رشد با موفقیت انجام شود، به یک تیم رهبری خوب احتیاج دارید که چشم‌انداز درستی داشته باشد، تصمیمات استراتژیک کلان مناسبی بگیرد و برنامه‌ خوبی برای افزایش ارزش سهام شرکت داشته باشد. ابزار مناسب برای دست‌یابی به این هدف پاسخ‌گویی است. اگر بتوانید همه‌ افراد را وادار کنید که مسئولیت‌شان را به طور کامل برعهده بگیرند، در این صورت شرکت‌تان رشد و توسعه پیدا خواهد کرد.

اما چگونه می‌توانید پاسخ‌گویی را افزایش دهید؟

- هر زمان که جلسه‌ای برگزار شد، در پایان جلسه وظایف افراد را به صورت مکتوب مثلا به وسیله ایمیل به آن‌ها یادآوری کنید.
- همیشه به عقب نگاه کنید و به اعضای تیم‌تان بازخوردهایی بدهید که به پیشرفت‌شان کمک کند.
- یک نمونه‌ عالی برای آن‌ها باشید و تعهدات‌تان را دقیقا سر وقت انجام دهید. اعتبار و پاسخ‌گویی به مرور زمان ایجاد می‌شوند و با سرعت شکل نمی‌گیرند.
- با تحویل چیزی که در برنامه نبوده، موافقت نکنید.
- بررسی کنید که کارها چگونه از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند و پیش می‌روند.
- برای موضوعاتی که بیشترین اهمیت را در عملکرد کسب‌وکار و آموزش افرادتان دارند معیارهایی برای ارزیابی عملکرد در نظر بگیرد. برای شکل دادن به فعالیت‌هایتان از این معیارها استفاده کنید و آن‌ها را در برنامه‌ اجرایی 90 روزه‌تان وارد کنید.
- با اعضای تیم‌تان به طور مرتب (دست کم هفته‌ای یکبار) جلسه داشته باشید. در این جلسه در کمتر از 15 دقیقا درباره‌ موفقیت اخیر شرکت و نتایجی که کسب کرده است صحبت کنید. سپس از هر یک از حاضرین بپرسید در هفته‌ اخیر چه وظیفه‌ای بر عهده‌اش بوده است. برای بررسی نتایج از معیارهایی که برای عملکرد در نظر گرفته‌اید استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که شما به عنوان رهبر وظیفه دارید شرکت را رشد دهید. برای اینکه در رشد شرکت موفق باشید، باید افراد شایسته را در همه‌ بخش‌های شرکت‌ به کار بگیرید. برای توسعه دادن تیم‌ اجرایی‌تان زمان و منابع کافی اختصاص دهید تا به رشدی که مد نظرتان است دست پیدا کنید. این تنها راهی است که به شرکت کمک می‌کند تا دستاوردهای بیشتری داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: مرحله‌ 1
ساختن یک بنیان مستحکم برای رشد کردن کسب‌وکارتان
ساخت یک کسب‌وکار، نه یک شغل
سیستم‌ها، تیم‌ها و کنترل‌ها
شناختن مشتری‌ها
فصل دوم: مرحله‌ 2
نقاط کلیدی را برای ایجاد رشد شناسایی کنید
داشتن یک برنامه‌ استراتژیک مستحکم
آینده را به خوبی پیش‌بینی کنید
فصل سوم: مرحله‌ 3
بر قابل‌ پیش‌بینی‌ترین موانع غلبه کنید
کنار زدن همه‌ موانع
فصل چهارم: مرحله‌ 4
یادگیری مدیریت و بهره‌گیری بهتر از زمان
از زمان به خوبی استفاده کنید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار
نویسنده،
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار

arash rad
۱۴۰۰/۸/۸
کتاب متوسطی بود از دیدگاه من شاید برای یک شخص دیگه کتاب سطح بالایی باشه شایدهم کتاب سطح پایینی باشه برای یک شخص دیگه
طاها محمودی
۱۳۹۷/۱۰/۲۷
کتاب خلاصه و مفیدی. واقعاعالیه. ممنون از کتابراه
رضا رحیمی
۱۴۰۱/۱۱/۲
مفید وعالی میشه ازش خوب استفاده کرد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار

برای دریافت خلاصه کتاب گسترش: 7 اصل ثابت شده برای رشد کسب‌وکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.