معرفی و دانلود کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ

عکس جلد کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ
قیمت:
۴۱۰۰۰ ۲۸,۷۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ

کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ اثر فران ریس، جلدی دیگر از مجموعه شخصیت‌های تأثیرگذار است که به زندگی اولین مخترع ماشین چاپ می‌پردازد. این کتاب توسط سارا هاشمی به فارسی برگردانده شده و با صدای گرم و دل‌نشین میلاد میرزائی روایت شده است.

یوهانس گوتنبرگ (Johann Gutenberg) در ماینتز به دنیا آمد و در ماینتز درگذشت. گوتنبرگ یک آهنگر، زرگر، چاپگر و ناشر آلمانی بود که اولین دستگاه چاپ را اختراع کرد. چاپ گوتنبرگ انقلابی در تولید کتاب‌ ایجاد کرد و آن را تبدیل به صنعتی مقرون‌به‌صرفه کرده و دوره جدیدی در کتاب و ادبیات را در پی داشت.

زندگی در اوایل قرن پانزدهم میلادی با دنیای امروزی ما کاملاً متفاوت بود. یوهانس گوتنبرگ تمام زندگی خود را در دو شهر ماینتس و استراسبورگ آلمان گذراند. در آن ایام امکانات رفاهی اندک بود و راه‌های مسافرت و ایجاد ارتباط پیشرفته نبود. مردم برای آگاهی از حوادث و رویدادها روزنامه و مجله نمی‌خواندند، زیرا هیچ‌یک وجود نداشت. در آن زمان، برای نوشتن مطلبی روی کاغذ راهی جز نوشتن با دست نبود. به همین علت، خبرها دهان‌به‌دهان پخش می‌شد. مسافران و داستان‌سرایان با مردم شهر در مسافرخانه‌ها جمع می‌شدند و رخدادهای دیگر نقاط جهان را برایشان تعریف می‌کردند. باوجود تعداد بسیاری مدارس، شمار کتاب‌ها خیلی کم بود. غالباً فقط معلم نسخه‌ای از کتاب‌های درسی را در اختیار داشت. به کودکان از طریق پرسش و پاسخ درس آموخته می‌شد. آموزگار پرسش را طرح می‌کرد و شاگردان دسته‌جمعی پاسخ می‌دادند. بیشتر کتاب‌ها را با قلم پَر و جوهر می‌نوشتند و سپس در کارگاه‌ها صحافی می‌کردند. در آن زمان، تمایل به دانستن و تحصیل و شناخت جهان به سرعت رو به افزایش بود، از این‌ رو نسخه‌برداری از کتاب‌ها کاری پرمنفعت شد.

نام گوتنبرگ تا ابد با شاهکارش، کتاب مقدس و با اختراع دستگاه چاپ، اختراعی که جهان را دگرگون ساخت، پیوند خورده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
فصل اول: رویارویی با شکست
14 دقیقه
فصل دوم: پرورش یافتن در ماینتس
8 دقیقه
فصل سوم:تبعیدی‌ها
14 دقیقه
فصل چهارم: مرد مرموز
14 دقیقه
فصل پنجم: تکمیل کار
6 دقیقه
فصل ششم: و سرانجام موفقیت
10 دقیقه
فصل هفتم: کتاب مقدس گوتنبرگ
12 دقیقه
فصل هشتم: واپسین سال‌ها
10 دقیقه
فصل نهم: تأثیر بر تاریخ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ
نویسنده
مترجمسارا هاشمی
راویمیلاد میرزائی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ ۲۸,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ

Maisam Asl
۱۳۹۹/۱/۲۴
واقعا زیبا بود و فضای آن زمان را به خوبی تفسیرکرد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ

برای دریافت کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.