معرفی و دانلود کتاب کلکسیونر عطر

عکس جلد کتاب کلکسیونر عطر
قیمت:
67500 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلکسیونر عطر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلکسیونر عطر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلکسیونر عطر

کتاب کلکسیونر عطر نوشته کتلین تسارو، رمانی تاریخی و گیراست که داستان تازه عروسی به نام گریس مونرو که ارثیه غیرمنتظره‌ای از یک فرد ناآشنا دریافت کرده را روایت می‌کند.

کتلین تسارو (Kathleen Tessaro) در اثر خود قصه گریس مونرو تازه‌عروسی را بازگو می‌کند که به نظرش با انتظارات هیچ کدام از افراد سرشناس و معروف لندن در دهه 1950 سازگاری و هم‌خوانی ندارد. او به طور غیرمنتظره‌ای از فردی غریبه به نام مادام اوا دورسی، ارثیه‌ای عجیب دریافت می‌کند. بعد از این اتفاق او تصمیم می‌گیرد هویت حامی‌اش مادام دورسی را کشف کند.

گریس با جست‌وجوی خود، به داستان زنی فوق‌العاده می‌رسد که با گذشت دهه‌ها در پاریس، لندن، مونت کارلو و نیویورک الهام‌بخش یکی از بزرگ‌ترین عطرسازان پاریس بوده و توانسته با سه عطر محبوب و پرفروش جاودانه شود. زندگی دورسی در درون گریس تغییر و تحول فراوانی ایجاد می‌کند و او باید بین شخصیتی که دارد و آنچه که دیگران از او انتظار دارند، یکی را انتخاب کند.

کتاب کلکسیونر عطر (The perfume collector) نامزد بهترین رمان تاریخی سال 2013 از سوی سایت گودریدز شد.

در بخشی از کتاب کلکسیونر عطر می‌خوانیم:

پیراهن قیمت زیادی داشت. بسیار بیشتر از آنچه گریس تابه‌حال برای چیزی در زندگی‌اش خرج کرده بود، اما کدام زن پشتش را به سرنوشت می‌کند؟

شادمان و خسته، دختران به طبقۀ پایین رفتند، از بخش وسایل جانبی گذشتند، از میان کیف‌دستی‌ها و سرانجام در مسیرشان به خروج برای جست‌وجوی تاکسی، به بخش آرایشی رفتند.

گریس جلوی پیشخوان با ردیفی از بطری‌های عطر، مکث کرد. یک بطری به‌طور خاص چشمش را گرفت. گرد بود، پر با مایعی کهربایی تیره و با سرپوشی طلایی تزیین شده بود. بطری‌ای بود که با آن آشنا بود، اما هرگز واقعاً به آن نگاه نکرده بود.

گریس ایستاد و آن را برداشت.

مالوری گفت: «اوه، آن را دوست دارم. گناه من... مادرم عادت داشت آن را بزند.» بازویش را دراز کرد. «اینجا کمی بزن، برای یادآوری روزهای قدیمی... »

گریس کمی روی مچ مالوری اسپری کرد. «قوی است... »

«می‌دانم. مامان همیشه آن را در موقعیت‌های خاص می‌زد.» مچش را بالا برد و بویید. «حالا که به آن فکر می‌کنم، می‌بینم باعث سردردم می‌شد.»

«این یکی از عطرهای مادام زِد است.»

مالوری به او نگاه کرد و تحت‌تأثیر قرار گرفت. «واقعاً؟»

تصویری روی آن بود، ارائه‌شده روی برگه‌ای طلایی روی شیشه؛ تصویری انتزاعی از یک مادر با بازوان باز که خم شده بود تا کودکی را در آغوش بگیرد. زیر تصویر نوشته شده بود: «جین لنوین.» دو پیکر قوس طلایی یکپارچه‌ای از محبت را شکل داده بودند.

فهرست مطالب کتاب

پاریس، زمستان 1954
لندن، بهار 1955
نیویورک 1927
پاریس، بهار 1955
نیویورک 1927
پاریس، بهار 1955
نیویورک 1927
پاریس، بهار 1955
نیویورک 1927
پاریس، بهار 1955
نیویورک 1927
پاریس، بهار 1955
نیویورک 1927
پاریس، بهار 1955
نیویورک 1927
پاریس، بهار 1955
نیویورک 1927
پاریس، بهار 1955
هتل هرمیتاژ، مونت‌کارلو 1932
پاریس، بهار 1955
کروالی، غرب لندن، 1928
پاریس، بهار 1955
چالوی غربی، آکسفوردشایر، انگلیس 1935
پاریس، بهار 1955
پاریس، سپتامبر 1942، در طول اشغال نازی
پاریس، بهار 1955
پاریس، زمستان 1954

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلکسیونر عطر
نویسنده
مترجمفروغ مهرزاد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات456
زبانفارسی
شابک978-600-461-087-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
67500 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلکسیونر عطر

کافینا فاطمی
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
این کتاب داستان قشنگ و جذابی دارد ولی به صورتی گاه مبهم روایت را دنبال می‌کنند و اعث سردرگمی خواننده می‌شود. من از کتاب خیلی خوشم آمد ولی موقع خواندن گاهی گیج می‌شدم که آیین نقل قول مربوط به چه کسی است و از این نظر خواننده دچار ابهام می‌شود. ولی در مجموع کتاب جذابی است
shirin zbouri
۱۳۹۹/۳/۲۹
نویسنده بسیار ماهرانه از مطلبی به مطلب دیگر گریز می‌زند. با وجود اینکه پایانش تا حدودی از جایی به بعد معلوم است، مدام خواننده سورپرایز می‌شود. تبحر نویسنده در بازی با زمان عالی بود. من به شخصه خیلی از رمان خوشم آمد، مطالعه آن را پیشنهاد میکنم.
فرشته طاهرخانی
۱۳۹۹/۶/۲۴
بسیار رمان جذابی بود و نمیتونستی دست ازخوندنش بکشی ولی در ترجمه کمی مشکل داشت و گاهی جمله‌ها روان و قابل فهم نبودند و برای درک کردنشان باید دوباره جمله را میخواندی در کل خواندنش را پیشنهاد میکنم
Nemo
۱۳۹۹/۳/۲۳
کتاب ترجمه‌ی روانی داره، داستانش هم در کل بد نبود، در مورد دو فرد ب اسم اوا و گریس هست که داستانشون رو د سالهای مختلف تعریف می‌کنه، گاهی کسل کننده میشه، مخصوصا وقتی قصه‌ی گریس رو تعریف می‌کنه
Zari Sabet
۱۳۹۹/۱/۱۷
این کتاب رو بسیار پسندیدم. توصیفات نویسنده از مکان‌ها و وقایع به قدری طبیعی و زیبا بود که من رو با خودش به پاریس و لندن و نیویورک برد. ضمنا کلی اطلاعات مربوط به عطر پیدا کردم.
خانم براتی
۱۴۰۲/۶/۲۷
بد نوشته نشده ولی شاهکار نیست من نسخه صوتی روهم داشتم و روی دور تند گذاشتم گوش دادم چون هم قابل حدس بود خیلی جاها هم نکته ریز و ظریفی نداشت
مریم گل اور
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
بسیار زیبا و تاثیر گذار بود، سپاس از نویسنده محترم و مترجم گرامی، واقعا داستانی است که وقتی آن را شروع کردید دیگر دوست ندارید آن را زمین بگذاری.
آیناز تقوی
۱۴۰۰/۴/۱۹
من دوستش داشتم چون بسیار روان و زیبا نوشته شده بود و اینکه گاهی اتفاقات بیرون طوری رو زندگیمون اثر میگذارن که چاره‌ای جز پذیرش نمیمونه، ارزش خوندن رو داره
پری پارسا
۱۴۰۰/۲/۱۸
این کتاب از محدود رمانهای خارجی بود که از همان ابتدا میشد جذبش شد و اصلا کسل کننده نبود. داستانی منحصر به فرد و جذاب، با کاراکترهایی شبیه به واقعیت.
واقعا لذت بردم
عطیه محمدی
۱۳۹۹/۱/۶
عالی بود پیشنهاد میکنم حتما بخونید، از جمله کتابهایی هست که شما رو دنبال خودش میکشونه
شیرین شبانکاره
۱۴۰۲/۶/۲۷
داستان جالبی داره با سبک نوشتاری خاص ایرادهای زیادی به مترجم گرفته بودند که حس میکنم در حق مترجم ظلم شده ترجمه خوبی هست
فهیمه
۱۴۰۲/۴/۲۰
از داستان خیلی خوشم اومدحتی گریز نویسنده با تبحر از جایی به جای دیگه اما کاش آخرش قشنگ تر تمام میشد. در کل زیبا بود🙂🙂🙂
Shahrzad Nooraddini
۱۴۰۱/۱۲/۴
بعضی از صفحات پرش داره و یه دفعه‌ای کات میشه. حس خیلی بدی داره و خواننده همش فکر میکنه یه مطلبی جا مونده. کتاب خودش عالی بود
آیدا گرامی
۱۴۰۱/۳/۲
توصیف‌های کتاب خیلی خوب بود
موضوع داستان جدید نیست ولی فضای داستان خیلی جذاب و پرکشش مخصوصا که در مورد عطر و پاریس😍
پیشنهاد می‌کنم بخونید
فاطمه امیدی
۱۴۰۱/۲/۲۹
کتاب بسیاار زیبایی بود تنها عیبش اینه که بعضی جاهاش معلوم نیس که کی داره کدوم حرفو میگه ولی درکل کتاب خوبی بود دوسش داشتم
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب کلکسیونر عطر

برای دریافت کتاب کلکسیونر عطر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.