معرفی و دانلود کتاب کلیات در دفاع غیرعامل

عکس جلد کتاب کلیات در دفاع غیرعامل
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلیات در دفاع غیرعامل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلیات در دفاع غیرعامل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلیات در دفاع غیرعامل

کتاب کلیات در دفاع غیرعامل، حاصل تلاش سید محمد میرسمیعی است، جهت تجمیع مباحث مختلف مرتبط با پدافند غیرعامل که در یک مجموعه جامع با نام مجموعه کتاب‌های شعله‌های سپید گردآوری شده است. 

با توجه به اقدامات اخیر در جنگ‌ها و پیشرفت‌های فنّاوری، توجه به مسئله پدافند غیرعامل حائز اهمیّت بوده و لازم است به منظور دستیابی به اهداف و اصول پدافند غیرعامل، فرهنگ پدافند غیرعامل در تمام سطوح و بخش‌های مختلف توسعه یابد تا با بهره‌گیری از آن، نیروی‌ انسانی، تأسیسات و تجهیزات حساس و حیاتی در زمان تهدیدات گسترده دشمن حفظ گردد. 

در طول تاریخ چند هزار ساله بشری انسان و جوامع انسانی همواره در تهدید جنگ و خشونت‌های حاصل از آن بوده به‌ طوری که در قرن بیستم بیش از 220 جنگ به‌ وقوع پیوسته که بیش از 200 میلیون تلفات انسانی در بر داشته‌ است و تنها در طی 69 سال یعنی طی سال‌های 1945-2014 در روی کره زمین چند هفته بدون جنگ بوده و جالب اینکه اکثر این جنگ‌ها در خاورمیانه و در همسایگی کشورمان به‌ وقوع پیوسته‌ است. 

مطالعات و بررسی‌های تاریخی از جنگ‌های گذشته که در کتاب کلیات در دفاع غیرعامل آمده است، نشان می‌دهد که کشورهایی که طعم خرابی و خسارات ناشی از جنگ را چشیده‌اند برای حفظ سرمایه‌های ملی و منابع حیاتی خود توجه خاص و ویژه‌ای به پدافند غیرعامل نموده و در راهبرد دفاعی خود جایگاه والایی برای آن قائل شده‌اند. 

توجه به پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات و تقلیل خسارات ناشی از حملات کشورهای مهاجم، امری بسیار مهمّ و ضروری است و باید جهت جلوگیری از آسیب‌پذیری‌های اقتصای، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و امنیّت مراکز حیاتی و مهمّ کشور از قبیل پالاشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، بنادر، مجتمع‌های صنعتی، مراکز اتباطی و مراکز و قرارگاه‌های فرماندهی، به پدافند غیرعامل روی آورد. 

اندیشه تهیه و تدوین یک مجموعه جامع در زمینه دفاع غیرعامل با نام شعله‌های سپید که برگرفته از فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (پدافند غیر عامل باید همچون شعله بلند شود) است، که همواره در راستای ارتقاء دانش دفاعی فرماندهان، مدیران، روساء، اساتید و دانشجویان است. زیرا مؤلف معتقد است که گام‌ اوّلیه، اصلی و زیربنایی که نقش محوری و تعیین کننده در شروع و استمرار و تسهیل اقدامات بعدی خواهد داشت، آموزش، ایجاد فرهنگ، شناخت و باور در فرماند‌هان، مدیران و مسئولان سطوح عالی و میانی و مخاطبان ذیربط سازمان‌های نظامی و غیر‌نظامی کشور است. 

جلد اول این مجموعه با نام کتاب کلیات در دفاع غیرعامل و با 6 فصل در حوزه کلیات در دفاع غیرعامل است. هدف حفاظت مراکز حیاتی و حساس و سرمایه‌های ملّی و استقلال کشور در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل موجود است تا دشمنان را مأیوس نماییم.

 

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: تعاریف و اصطلاحات
فصل دوم: گذری بر اندیشه‌های دفاعی
فصل سوم: اصول، مبانی و مستندات و الزامات قانونی
فصل  چهارم: تاریخچه و سابقه جهانی پدافند غیرعامل
فصل پنجم: طبیعت و پدافند غیرعامل
فصل ششم: ارزش‌های دینی حاکم بر پدافند غیرعامل
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلیات در دفاع غیرعامل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-600-8415-21-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلیات در دفاع غیرعامل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلیات در دفاع غیرعامل

برای دریافت کتاب کلیات در دفاع غیرعامل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.