معرفی و دانلود کتاب کلید ترفندهای Word

عکس جلد کتاب کلید ترفندهای Word
قیمت:
38000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید ترفندهای Word و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید ترفندهای Word و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید ترفندهای Word

کتاب کلید ترفندهای Word به قلم محمدتقی مروج، بخش مهمی از ابزار پیشرفته‌ی موجود در این نرم افزار را در قالب عنوانی جدید به شما معرفی می‌کند.

می‌گویند دانش زیبایی است که پنهان نمی‌ماند. وقتی دانستن با به کارگیری دانسته‌ها همراه شود، به منبعی برای قدرت و توانایی تبدیل می‌شود.

خواندن این کتاب به شما کمک کند تا برای ثبت یک گزارش کار، گزارش علمی یا پایان‌نامه روندی سریع‌تر و دقیق‌تر را طی کنید. زیرا انجام کارهایی مانند درج منابع و فهرست آن‌ها، شماره ‌گذاری عکس‌ها، درج فهرست مطالب و فهرست شکل‌ها و کارهایی از این قبیل وقت زیادی می‌گیرند. به علاوه با استفاده از روش‌هایی که این کتاب به آموزش آن‌ها پرداخته است، می‌توانید یک کتاب یا جزوه را به شکل آراسته‌تری صفحه‌بندی و چاپ کنید.

خیلی‌ها توانایی‌های برنامه‌ی word را نمی‌دانند و تصور می‌کنند تنها کاربرد آن تایپ و صفحه بندی است. به همین دلیل این کتاب ابزار پیشرفته‌ی موجود در این نرم افزار را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این کتاب از تجربه‌ی چندین سال استفاده‌ی گسترده از برنامه‌ی ورد در زمینه‌ی تهیه انواع جزوه، گزارش، مقاله، پایان نامه و همچنین انجام امور اداری استفاده شده تا درس‌های کاملا کاربردی به شما ارائه شود.

ابزار پیشرفته‌ای که در این کتاب به معرفی آن‌ها پرداخته شده در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته اول آن‌هایی هستند که کاربردشان کاملاً واضح روشن است اما روش استفاده‌شان برای کاربران نامعلوم است مانند ابزار تهیه خودکار فهرست. دسته دوم آن‌هایی هستند که کاربردشان در نگاه اول مشخص نیست اما پس از آشنایی با آن‌ها توانایی و کارایی‌شان به وضوح دیده می‌شود مانند ابزار ادغام پستی یا نامه‌نگاری پیشرفته.

در بخشی از کتاب کلید ترفندهای Word می‌خوانیم:

نیم فاصله در واقع یک فاصله‌ی (space) مجازی است. یعنی فاصله‌ای که وجود دارد ولی دیده نمی‌شود. بیشترین کاربرد آن هم در نوشتن فعل‌های زمان حال است مانند «می‌شود.» اگر در نوشتن کلمه می‌شود بعد از «می» کلید فاصله را فشار ندهید، کلمه به شکل «میشود» در می‌آید که اشتباه است.

اما اگر کلید فاصله را فشار دهید «می» جدا نوشته می‌شود. اما این حالت نیز مطلوب نیست، زیرا «می» و «شود» به صورت دو کلمه جدا از هم در می‌آیند. نقطه‌ی اشکال هم در این است که یکی شکل ظاهری کلمه با وجود این فاصله زیبا نیست و دیگر اینکه به دلیل دو کلمه بودن ممکن است هنگام پاراگراف بندی «می» در انتهای خط قرار بگیرد و «شود» به خط بعدی برود. راه حلی که برای پرهیز از این مشکل وجود دارد استفاده از نیم فاصله است. نیم فاصله از نظر ظاهری فاصله‌ای ایجاد نمی‌کند، ولی از نظر عملکرد چرا. برای مثال اگر بعد از «می» از نیم فاصله استفاده شود، کلمه به این شکل در می‌آید: می‌شود (به جای می ‌شود).

برای ایجاد نیم فاصله کلید مستقلی روی صفحه کلید وجود ندارد. در نتیجه باید از کلیدهای ترکیبی برای ایجاد آن استفاده کرد. از جمله‌ی این کلیدها می‌توان به -+Ctrl و یا 4+ Ctrl+ Shift اشاره کرد. البته خودتان نیز می‌توانید این کلید را تعریف کنید. برای نمونه فکر می‌کنم ترکیب کلیدهای Ctrl و Space بهتر از دو ترکیب قبلی باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟
برنامه‌ی آموزشی کتاب
فصل اول: قسمت‌بندی (فصل‌بندی) متن نوشته شده در یک فایل WORD
حذف شماره صفحه و سربرگ از ابتدای هر فصل
سربرگ‌های متفاوت در صفحات زوج و فرد
فصل دوم: استفاده از الگوهای آماده و انجام سریع قالب بندی
تعریف الگوهای مورد نظر
به کارگیری الگوها روی متن
تغییر دادن یک قالب بندی در سر تا سر متن
ساخت یک الگوی جدید
فصل سوم: ابزارهای ویژه برای نامه نگاری
مرحله‌ی اول: ساختن یک دفترچه‌ی آدرس و ثبت فهرست افراد
نوشتن نامه و آماده سازی برای انتشار
کمک گرفتن از اکسل و آسان شدن زندگی
فصل چهارم: درج خودکار شماره شکل، مراجع و تهیه خودکار فهرست
درج خودکار شمارهی شکل
درج مراجع (رفرنس ها)
درج پاورقی (پانوشت)
ایجاد پی نوشت
درج خودکار فهرست مطالب و شکل ها
ایجاد فهرست منابع
فصل پنجم: کار با تصاویر و اجزای گرافیکی
ترتیب نمایش عکس‌ها و شکل‌ها شفاف کردن پس زمینه
چیدمان تصویرها در صفحه
روشن کردن خط‌های راهنما تنظیم محل قرارگیری شکل
فصل ششم: ایجاد نشان و پیوند در متن ایجاد نشان در یک سند Wond
ایجاد یک پیوند
فصل هفتم: چند نکته و ترفند
حرکت آسان بین بخش‌های یک سند در دو حرکت
فارسی کردن اعداد
تعریف واحد اندازه گیری
ایجاد نیم فاصله
حالت پیش فرض برای درج عکس‌ها در صفحه
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید ترفندهای Word
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-600-5656-73-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آفیس
قیمت نسخه الکترونیک
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلید ترفندهای Word

Farhad Hp
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
برای کسانی که درحال نوشتن گزارشات فنی وعلمی هستند راهنمایی کاربری همیشگی هست وساده وار استفاده نرم افزار ورد را آموزش میدهد البته با کتابهای دیگر کلید نیز آشنایی دارم
رضا نخعی
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
سلام! تازه خریدم؛ ولی خلاصه‌ی کتاب رو دیدم، خیلی جالب و آموزنده بود، بعد از مشاهده‌ی بیشتر، باز هم نظرم رو بیان خواهم کرد. سپاسگزارم.
Elaheh
۱۴۰۲/۱۲/۳
کتاب خیلی خوبی بود. با استفاده از نوشته‌های این کتاب نوشات متون علمی مثل پایان نامه خیلی خیلی راحتتر میشه.
sajad b
۱۳۹۹/۴/۱۶
به خوبی نکات اصلی را آموزش میده
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب کلید ترفندهای Word

برای دریافت کتاب کلید ترفندهای Word و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.