معرفی و دانلود کتاب کنت مونت کریستو

عکس جلد کتاب کنت مونت کریستو
قیمت:
82000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنت مونت کریستو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنت مونت کریستو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنت مونت کریستو

کتاب کنت مونت کریستو از جمله پرحادثه‌ترین داستان‌های الکساندر دوما به شمار می‌رود، به طوری‌ که در هر لحظه خواندن کتاب با داستانی تازه رو‌به‌رو می‌شویم. ماجرای کتاب در اواخر دوران سلطنت ناپلئون روی می‌دهد. ملوان جوان 19 ساله‌ای به نام ادموند دانتس، عاشق دختری زیبارو به نام مرسده شده است.

این کتاب یکی از مشهورترین آثار کلاسیک جهان است که در زمان اولین انتشارش در رده پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت. محتوای اصلی کتاب کنت مونت کریستو (The Count of Monte Cristo) نشان دادن تقابل انتقام و بخشش و از سویی قدرت و ضعف است.

ادموند دانتس، دریانوردی زندانی و مسافری مرموز با چندین چهره، می‌خواهد با ثروت‌های افسانه‌وار خود طبقه اشراف پاریس را به هم بریزد. دانتس در 1815، در روز ازدواجش، به اتهام دروغین طرفداری از ناپلئون در بندر مارسی زندانی می‌شود و بر اثر تهمت رقیب عشقی‌اش، فرناند، و رقیب تجاری‌اش، دانگلار، مدت چهارده سال محبوس می‌ماند و این واقعه، در عین حال، به نفع مقاصد سیاسی یک قاضی جوان و جاه‌طلب به نام ویلفور است که در زندانی‌ شدن او دست دارد. در سیاه‌چال پس از چندین سال از زندانی شدنش، متوجه می‌شود که زندانی دیگری مشغول حفاری جهت فرار کردن از زندان است سرانجام او نیز مشغول به کار می‌شود و متوجه می‌شود که او آبه فاریا یک کشیش و دانشمند ایتالیایی است. آبه فاریا نقشه گنج سرشار جزیره مونت کریستو را در اختیار او می‌گذارد.

ولی درست قبل از این که بتوانند نقشه فرار خود را نهایی کنند آبه می‌میرد. دانتس با طرح بسیار ماهرانه‌ای از زندان می‌گریزد، گنج را به دست می‌آورد، به پاریس می‌رود و از سه دشمن خون‌خوار خود انتقام وحشتناکی می‌گیرد. دانتس از حد همه قوانین انسانی و الاهی فراتر می‌رود و مانند تقدیر، بی‌رحم و تزلزل‌ناپذیر می‌شود. این کتاب، به سبب غنای ابداعات عجیب و غریبش و به لطف صفا و صداقت بیانش، هنوز هم می‌تواند برای خوانندگان جالب باشد. عجیب‌ترین ماجراها در این اثر نقل می‌شود. نویسنده پروای حقیقت‌ نمایی ندارد. سبکش روی هم رفته روان و پویاست. با این همه، بسیاری از بخش‌های کتاب با حقیقت روان‌شناختی شخصیت‌ها و امکان وقوع ماجراها مغایرت دارد. شهرت کم نظیر این رمان با نمایشی که خود نویسنده بر اساس آن تنظیم کرد و بر صحنه آورد ادامه یافت.

الکساندر دوما (Alexandre Dumas) که ژنرالی فرانسوی بود بر اساس اسناد بسیاری که به دست آورد رمان‌های ماندگاری خلق کرد که زمینه همه آن‌ها تاریخ فرانسه است. او یکی از پر آوازه‌ترین نویسندگان قرن 19 فرانسه است که به خاطر رمان‌های ماجراجویانه و تاریخی‌اش مانند سه تفنگدار و کنت مونت کریستو به شهرتی به سزا دست پیدا کرد. او «کنت مونت کریستو» را در سال 1844 نوشت. دوما با قدرت قلم خود شخصیت‌های واقعی را در قالب رمانی خواندنی پرداخته است تا رمانی مهیج را به نگارش درآورد. الکساندر دوما در سال 1970 و پس از 68 سال زندگی در فرانسه دار فانی را وداع گفت با این حال حدود 213 فیلم و سریال بر اساس رمان‌های وی ساخته شده است. کنت مونت کریستو نیز بارها دستمایه اقتباس آثار سینمایی و تلویزیونی مختلف بوده است.

در بخشی از کتاب کنت مونت کریستو می‌خوانید:

قاچاقچیان از سرنشینان قایق دیگر که وارد مونت کریستو شده بودند، استقبال کردند. محمولۀ فرش‌های بافت ترکیه را به آن‌ها تحویل دادند و مزد همیشگی خود را دریافت کردند، صد فرانک برای هر نفر. ادموند نیز مانند سایرین مزد کارش را گرفت، اما زیر‌لب لبخندی زد؛ چون کوچک‌ترین جواهری که در دستمالش داشت، ده برابر تمام پولی که خدمه دریافت کرده بودند ارزش داشت.

وقتی آن‌ها بار دیگر در لگهورن لنگر انداختند، ادموند به ناخدا اطلاع داد که خیال ندارد به سفر ادامه دهد. ناخدا دو برابر مزد همیشگی به او پیشنهاد کرد، اما ادموند ضمن تشکر از او، از قبول این درخواست سر باز زد. با دیدن صورت درهم‌ رفتۀ جاکوپو، ادموند او را کناری کشید و گفت: «نجات‌ دهندۀ من. می‌خوام بهت پیشنهادی بکنم. من به کسی مثل تو احتیاج دارم، آدمی که وفادار و راز‌ داره. حاضری با من کار کنی؟»

صورت جاکوپو از هم باز شد: «چی بهتر از این. پس درسته. همون‌طور که حدس زده بودم تو فقط یه ملوان نیستی!»
«من از سفر کردن با این کشتی قاچاق خیلی لذت بردم. ولی من علاوه بر کار‌های دیگه‌ای که بلدم، ملوان هم هستم... حالا وسایلت رو بردار و تو میدون شهر منتظرم باش.»

ادموند به طرف خانۀ دلال جواهرات و سنگ‌های گران‌ قیمت به راه افتاد و چهار قطعه الماس کوچک را برای فروش به او نشان داد. دلال عادت کرده بود در مقابل آنچه به او پیشنهاد می‌شود چهرۀ بی‌تفاوتی داشته باشد، اما با دیدن آن چهار قطعه الماس چشمانش برق زد. هیچ سوالی از ادموند نکرد. حتی اینکه قایق‌ران بی‌چیزی مثل او این جواهرات را از کجا آورده. بلافاصله مبلغ چهل هزار فرانک به ادموند داد و گفت هر وقت جواهری برای فروش داشت به او مراجعه کند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
کشتی بی‌ناخدا
دستگیری
دستیار قاضی
قلعۀ دیف
شمارۀ 34
کندن، کندن و کندن
کشیش دیوانه
گنج مونت کریستو
گورستان قلعۀ دیف
سرانجام بر فراز مونت کریستو
کیدروس همه‌چیز را اعتراف می‌کند
کُنت مونت‌ کریستو
انتقام نهایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنت مونت کریستو
نویسنده
مترجمپروین ادیب
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-600-253-219-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
82000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنت مونت کریستو

Majid Fathi
۱۳۹۸/۴/۱۰
ایکاش این کتاب را هرگز نمیخواندم چون حتی فکرش را هم نمی‌کردم ناشری آنقدر جسور باشد که بزرگترین شاهکار ادبیات فرانسه را که بی‌شک حاصل زحمات ومعجزه بزرگترین رومان نویسی که تا کنون هم نظیرش به جهان نیامده یعنی الکساندر دوما را اینگونه به قتل برساند و به نظر این حقیر جنایت ادبی که این ناشر مرتکب شده از هزاران قتل نفس فاجعه آمیز تر است چون کسانی که اصل کتاب این رومان که سه جلد می‌باشد و توسط استاد ارجمند زبیح الله منصوری ترجمه شده را نخوانده‌اند جایگاه این نویسنده نابغه و اثر جاودانش را نخواهند شناخت کتابی که نه تنها به سینما. تاتر و حتی انیمیشن کودکان راه یافت و جاودانه شدوبه سرکار خانم ادیب هم این توبیخ وارد است که بخود اجازه داده به استاد خود خیانت کند واقعا برای شما متاسفم
ساحل اسکندری
۱۳۹۷/۹/۷
من این کتاب رو وقتی ١٦ سالم بود خواندم و انقدر قشنگ و پر محتوا بود که الان در زندگی شخصیم یکسری اتفاق‌هایی که میافتد بر اساس نشانه‌هایی که از کتاب به خاطرم مونده روش صحیح رو انتخاب میکنم، از سال اولی که نسخه اصلی کتاب که در ٣ جلد قطور بود را خواندم تا امروز ٣ دور کامل کتاب رو خوندم ولی دوباره هم نه دوست دارم بخونمش
تو این کتاب تنها با تاریخ فرانسه اشنا میشیم بلکه خاطرات تجربه عشق، زندان، خیانت و... را هم تجربه میکنیم
haleh m
۱۳۹۸/۱/۱۳
من این کتاب رو خیلی وقته خوندم البته نه این نسخه. نسخه‌ی قدیمی با ترجمه‌ی ذبیح الله منصوری. یکی از کاربرها نوشته بود که این کتاب حرفی برای گفتن نداره. باید عرض کنم این کتاب یکی از شاهکارها ادبیاته. منتها باید کتاب کامل رو بخونید و به زیبایی توصیفات و قلم الکساندر دوما پی ببرید. اونموقع اقرار می‌کنید که این کتاب یک شاهکاره
seyedeh effat alavi
۱۴۰۰/۹/۱۴
کتاب بدی نیست ولی برای نوجوانان خوبه بنظرم و اینکه خیلی تند تند سال‌ها میگذشت و جلو میرفت انگار نویسنده عجله داشت سریع آخر و عاقبت کار و بگه فقط، در صورتی که در میانه داستان و آشنایی شخصیت اصلی با پدر روحانی، خیلی به نظرم میشد پر و بال داد و نقطه عطف زندگی یک نفر رو نشون داد و کلا خیلی نویسنده تند تند از حوادث و رخداد‌ها رد میشد.
Pocker Sahar
۱۳۹۷/۹/۲۸
رمان کلاسیک مورد علاقه‌ی منه. شخصیت اول داستان بخاطر حسودی اطرافیانش سختی‌های زیادی میبینه ولی دنیا همیشه بر وقف مراد بقیه نمیگرده...
چیزی که خیلی منو جذب کرد این بود که همه‌ی اون افراد حسود تو باتلاق کارهای خودشون غرق شدن و کنتِ مونت کریستو فقط یه وسیله برای مجازاتشون بود.
علیرضا علیزاده
۱۳۹۹/۱/۳۱
من قبلا نخوندم اصل این رمان رو، اما خوب خیلی معروف بود وقتی این ترجمه رو خوندم واقعا تعجب کردم یعنی رمان بزرگ کنت مونت کریستو این بود؟!!!!!!! ولی خوب خوشبختانه از کامنتهای بقیه فهمیدم این یک ترجمه ناقص است، بهتره کسی کاری رو انجام نده تا اینکه ناقص انجام بده
م معطر
۱۳۹۹/۱/۱۵
از کتابراه درخواست دارم بهترین ترجمه رو بذاره لطفا، نه فقط تعداد کتابهاشو زیاد کنه ولی با ترجمه‌های افتضاح. چون این باعث میشه همونهایی هم که تصمیم به کتاب خونی گرفتن پشیمون بشن ودیگه سراغ هیچ کتابی نرن
فاطمه یوسفی
۱۴۰۰/۱۱/۹
سلام و عرض ادب
این کتاب خیلی خیلی خوندنی بود تلاشی که ادموند می‌کرد قابل تحسینه خیلی خیلی من این کتاب رو دوست داشتم
بدی‌های این کتاب این بود که خیلی خلاصش کردا بودن ولی در کل مفهوم اصلی رو رسوند حتما این کتابو خریداری کنید
نورا زیرکی
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
داستان خیلی کلیشه‌ای و میشه گفت حدودا برای نوجوان‌ها مناسب تر هست اما این چیزی از جذابیت و زیبایی داستان‌های کلاسیک کم نمیکنه فک کنم همه اون کلیشه‌ها و مود کلاسیک رو دوست داشته باشن.
مُحَمَد رُستمَی
۱۳۹۷/۸/۹
این داستان رو وقتی ده سالم بود خوندم. واقعا زیبا بود. یک انسان در یک لحظه میتونه نابود بشه و با صبر دوباره تبدیل به به یه انسان قدرتمند بشه
Mojtaba K
۱۳۹۹/۶/۲۷
این اولین کتاب غیر درسی بود که خوندم، در طول داستان فراز و نشیب‌هایی وجود داشت که از نظر من بهترین ویژگی کتاب می‌توان در نظر گرفت.
farhad fff
۱۳۹۹/۳/۳۰
کسانی که این رمان را نمیپسندند شاید به دلیل ترجمه کتاب هست وگرنه این رمان یکی از شاهکارهای ادبیات جهان محسوب میشود
Kimia Yousefian
۱۳۹۸/۹/۴
من قبلا این کتاب رو خوندم واقعا داستان قشنگیه ولی متاسفانه ترجمه این نسخه خیلی بد بود
فروزان لطفی
۱۳۹۷/۸/۲۰
خیلی خیلی کتاب خوبیه، من تاحالا دو بار خوندمش، به هرکی هم پیشنهاد کردم، اونم خوشش اومده. حتما پیشنهاد میکنم که بخونیدش
عاطفه مهرابی
۱۴۰۱/۸/۱۶
انتقاد دارم به کتابراه که باید میگفت خلاصه کتاب هست و نباید تحت عنوان کتاب اصلی معرفی بشه
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب کنت مونت کریستو

برای دریافت کتاب کنت مونت کریستو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.