معرفی و دانلود کتاب صوتی کودکی یک رئیس

عکس جلد کتاب صوتی کودکی یک رئیس
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودکی یک رئیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودکی یک رئیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کودکی یک رئیس

کتاب صوتی کودکی یک رئیس نوشته‌ی ژان پل سارتر، درباره‌ی زندگی کودکی است که در خانواده‌ای سرشناس و مرفه متولد شده و کل زندگی‌اش تحت‌ تاثیر همین موضوع قرار می‌گیرد، تا اینکه رشد می‌کند و خود به درک بزرگی از زیستن می‌رسد. داستان این کتاب بسیار تأثیرگذار و گیراست و مثل دیگر کتاب‌های سارتر، ذهن شما را تا مدت‌ها درگیر خود می‌کند.

کتاب صوتی کودکی یک رئیس نوشته‌ی ژان پل سارتر، اولین‌بار در سال 1939 انتشار یافت. این کتاب روایت‌گر چگونگی شکل‌گیری جهان‌بینی در افراد است. شخصیت اصلی این داستان، پسری به نام لوسین فلوریه، فرزند مرد کارخانه‌دار و ثروتمندی‌ است که به دنبال هویت و معنای زندگی‌اش می‌رود تا بفهمد چه اشکالاتی در وجودش دارد و مشکلش چیست. او پس از مدتی با یک شاعر، ارتباط نزدیک و کوتاه مدت برقرار می‌کند و سرانجام، در یک سازمان فاشیستی جوانان، عضو می‌شود و به همراه دیگر اعضای سازمان، یک مرد یهودی را می‌کشند که در حال خواندن روزنامه است و ...

ژان پل سارتر در کتاب‌ کودکی یک رئیس سعی کرده تا هویت یک انسان را با سیری روانشناسانه از دوران کودکی تا جوانی‌اش به نمایش بگذارد. او این کتاب را در ادامه‌‌ی رمان تهوع نوشته است که به بیان تفاوت‌های چیزی می‌پردازد که دیگران می‌خواهند از ما بسازند و چیزی که خود می‌خواهیم از خودمان بسازیم و پریشانی انسانی را برای بدست آوردن هویت حقیقی خویش نمایان می‌کند.

ژان پل سارتر کیست؟

ژان پل سارتر (Jean Paul Sartre) یکی از درخشان‌ترین روشنفکران فرانسه در قرن 20 به شمار می‌آید که در سال 1905 در پاریس چشم به جهان گشود. او علاوه بر نویسنده، فیلسوف، فیلمنامه‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی، منتقد نیز بود. او از کودکی به دنبال دستیابی به شهرت بود؛ به همین دلیل به نویسندگی روی آورد. یکی دیگر از دلایل اهمیت شخصیت سارتر در این است که می‌توان او را یکی از پیشگامان مکتب اگزیستانسیالیسم دانست.

سارتر در کتاب‌های خود سعی کرده به بررسی مفاهیم فلسفی بپردازد و این موضوع حتی در رمان‌ها و نمایشنامه‌های او نیز نمود بسیاری دارد. از بین کتاب‌های مطرح او می‌توان به دست‌های آلوده، تهوع، شیطان و خدا، سن عقل و ... اشاره کرد. سارتر در سال‌های پایانی عمر بینایی خود را از دست داد و در نهایت در سال 1980 درگذشت.

در قسمتی از کتاب صوتی کودکی یک رئیس می‌شنویم:

مدت‌ها خیال کرده بود وجودش اتفاقی است و باری به هر جهت، ولی دلیلش فکر نکردن به اندازه کافی بود. مدت‌ها پیش از این که به دنیا بیاید جایش زیر آفتاب فرول مشخص شده بود. آن موقع خیلی قبل، حتی پیش از ازدواج پدرش چشم به راهش بودند. اگر او به دنیا آمد برای پر کردن این جای خالی بود. فکر کرد: «من وجود دارم، چون حق وجود داشتن دارم» و شاید برای نخستین بار تصویری تابناک و باشکوه از سرنوشتش دید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
بخش اول
21 دقیقه
بخش دوم
32 دقیقه
بخش سوم
28 دقیقه
بخش چهارم
27 دقیقه
بخش پنجم
33 دقیقه
بخش ششم
34 دقیقه
بخش هفتم
24 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کودکی یک رئیس
نویسنده
مترجمحسین سلیمانی نژاد
راویبهادر ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کودکی یک رئیس

سینایی سینایی
۱۴۰۲/۴/۳۱
در مورد محتوای کتاب نظری نمی‌دهم چون سارتر و آراء اگزیستانسیالیستی‌اش کاملاً مشخص است و جملات تاثیرگذاری هم در تیتراژ کتاب آورده شد.
اما در مورد ترجمه:
فعلاً بخش اول کتاب هستم ولی به‌قدری ترجمه نامفهوم است که نتوانستم نظر ندهم، مثلاً در دقیقه ۱۱: ۴۵ آمده: "مامان نقش آدم‌های دلواپس را بازی چون و
می‌کرد انگشترش کم‌خوراک بود"!!!
کم‌خوراک دیگر چیست؟! آیا منظورش کم‌قیراط بوده یا...
البته شکی نیست از همان ابتدای کتاب می‌توان فهمید که مترجم با زبان فرانسه آشناست چرا که به‌درستی و باظرافت تفاوت نام "لوسیَن" و "لوسیِن" را برای جنس مذکر و مونث به‌کار برده یا با فرهنگ و زبان فرانسه باید آشنا باشد که Mardi Gras را به‌درستی به‌کار برد. با این‌حال، ترجمه خیلی روان نیست، اما قضاوت کلی نمی‌توان کرد و بعد از شنیدن کل کتاب قطعاً نظرم را به‌روزرسانی می‌کنم.
با نکته دیگری که در سایر کتاب‌های فلسفی صوتی مواجه شده‌ام و یادم می‌رفت یادداشت کنم، لازم دیدم اینجا بیان کنم و آن، روخوانی و تلفظ اشتباه گوینده یا صداپیشه است. حقیقتاً برای روخوانی کتاب‌های فلسفی به دانش عمومی از فلسفه نیاز است چنان‌چه این امر را در مورد کتاب‌های "واپسین انسان"، "ترس و لرز"، "در ستایش عشق" و... ندیدم! امید که تهیه سایر کتاب‌های صوتی فلسفی بدون ایراد تلفظی باشد.
حتی یادم آمد که تلفظ‌های کتاب "جاودانگی" میلان کوندرا هم خیلی بد بود، چنان‌چه جایی که به مطالب فلسفی اشاره شد و گوینده نام کتاب ارسطو را ادا می‌کرد، انگار پتکی بر سر منِ شنونده اصابت کرد!
Reza Karimi
۱۴۰۰/۶/۲
نویسنده تلاش کرده است که بحران وجودی انسان را در قالب داستان کودکی تا سن ۱۸ سالگی به تصویر بکشد. بحرانهای بودن، انزوا، آزادی و نهایتا معنا بخشی به زندگی. این کتاب قطعا بهترین کتاب ژان پل سارتر نیست
مجید کشاورز
۱۳۹۹/۱/۱۱
خیلی چرت بود حیف پول و وقتی که گذاشتم
نسیم آریان
۱۳۹۸/۱۲/۲۲
بسیار بد بی‌سروته
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کودکی یک رئیس

برای دریافت کتاب صوتی کودکی یک رئیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.