معرفی و دانلود کتاب صوتی کیمیاگر

عکس جلد کتاب صوتی کیمیاگر
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کیمیاگر

کتاب صوتی کیمیاگر، یکی از آثار به یاد ماندنی و بی‌نظیر نویسنده برزیلی، پائولو کوئلیو، داستانی پرکشش و جذاب دارد و یکی از کتاب‌های بسیار پرفروش دهه پایانی قرن بیستم به شمار می‌آید. کیمیاگر روایت روح بی‌قراری است که در جست‌و‌جوی سلوک و رسیدن است.

کیمیاگر (The Alchemist) داستان چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو را روایت می‌کند که زادگاهش را در اندلس ترک می‌کند و به شمال آفریقا می‌رود تا گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر پیدا کند. در این راه، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا می‌شود و عاشق فاطمه، دختر صحرا می‌شود. همهٔ این افراد، سانتیاگو را در مسیر جستجویش هدایت می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌داند این گنج چیست و آیا سانتیاگو می‌تواند بر موانع راهش در صحرا غلبه کند؟

اما چیزی که در آغاز ماجراجویی کودکانی به نظر می‌رسید، سرانجام به جستجوی گنجی مبدل می‌شود که فقط در درون می‌توان آن را یافت. تحقق بخشیدن به افسانه‌ی شخصی یگانه وظیفه‌ آدمیان است. همه چیز تنها یک چیز است و هنگامی که آرزوی چیزی را داری، سراسر کیهان همدست می‌شود تا بتوانی این آرزو را تحقق بخشی…

موضوع اصلی رمان کیمیاگر دعوت به آزاد شدن از تعلقات و وابستگی‌ها و آغاز سفر است که در نهاد بشر وجود دارد. سبک داستانی رمان کیمیاگر شبیه به سبک داستان‌های شرقی است، همچنین جملات قصار جالبی در جای جای این داستان وجود دارد که به نوبه‌ی خود بسیار زیبا و دل‌نشین هستند.

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در این کتاب می‌خواهد با زبان قلم خود به مخاطبان این مفهوم را برساند که اگر هدفی را در زندگی برای خود پررنگ دیدید هیچ‌گاه آن را غیرقابل‌ دسترس نشمارید بلکه برای آن تلاش کنید و هر چه بیشتر ادامه دهید مطمئنا بیشتر مستحق نتیجه‌ای والا خواهید بود. سانتیاگو در طی سفری که برای رسیدن به هدف خود انجام می‌دهد احساساتی از قبیل اشتیاق، ترس، تنهایی، عشق و حتی شکست را تجربه می‌کند اما همچنان مصمم به راه خود ادامه می‌دهد.

بن‌مایه کتاب صوتی کیمیاگر، متکی به‌ نقد از زندگی روزمره و جنگیدن برای رسیدن به اهداف است. در کتاب صوتی کیمیاگر همه‌چیز با تخیل آغاز می‌شود اما در انتها آنچه برای شنونده روشن و مبرهن است تحقق رویا و آرزویی است که محال پنداشته بود. سانتیاگو نمادی از تمامی انسان‌هایی است که می‌خواهند برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند، هرچند دیگران آن را حتی با قوه تخیل خود محال بدانند.

کتاب صوتی کیمیاگر، جهان‌ شمول است چرا که از همان آغاز خلقت هدف و تلاش معنایی مقدس برای انسان و خداوند داشته و تا به اکنون تمامی افراد موفق تنها و تنها با این دو کلمه توانسته‌اند به جایگاه ویژه خود برسند. آنچه ویژگی درونی شما است مسلما جست‌وجوگری و آنچه شما را تعریف می‌کند سخت‌کوشی است.

مأموریت شما رساندن خود به کمال واقعی بوده و این تنها زمانی محقق می‌شود که شما به درون خود رجوع کرده و خودشناسی عمیق را شروع کنید. پایان این کتاب، شاد است چرا که هدف محقق می‌شود و سانتیاگو پسر چوپان داستان ما، به آنچه می‌خواهد هرچند با سختی و تلاش بسیار، اما می‌رسد.

تا قبل از کتاب کیمیاگر پائولو کوئیلو دوران کاری پر دست‌اندازی را سپری کرد اما مصمم بود که نویسندگی را به عنوان یک شغل تمام وقت ادامه دهد. وی ایده اولیه کتاب کیمیاگر را از یکی از داستان‌های هزار و یک شب و همچنین داستان کوتاهی از نویسنده‌ی آرژانتینی، خورخه لوئیس بورخس، به نام داستان دو رویابین گرفت. کیمیاگر در بیش از 150 کشور دنیا انتشار و به بیش از 52 زبان ترجمه شده است.

کتاب‌هایی همچون کیمیاگر، خاطرات یک مغ، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، کوه پنجم، یازده دقیقه، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، شیطان و دوشیزه پریم، زهیر، ساحره پورتبلو، والکیری‌ها، چون رود جاری باش از این نویسنده در ایران به چاپ رسیده‌اند.

جملات برگزیده کتاب کیمیاگر:

- هرکس که باشی یا هر کاری که انجام دهی وقتی واقعاً از صمیم قلب چیزی را بخواهی، آنگاه این خواسته تو از روح جهان سرچشمه می‌گیرد و تو مأمور انجام آن بر روی زمین می‌شوی.
- خداوند برای هرکس در زندگی مسیری قرار داده است که باید آن را طی کند. کافی است نشانه‌هایی را که خداوند بر سر راهت قرار داده، بخوانی.
- همیشه مطمئن بود گوسفندان می‌توانند صحبت‌هایش را بفهمند. به همین خاطر گاهی عادت داشت بخش‌های جالب کتاب را برایشان بخواند.
- مردم جوری حرف می‌زنند که همه‌چیز را می‌دانند، اما اگر جسارت داشته باشی و سؤالی بپرسی آن‌ها هیچ‌چیز نمی‌دانند.
- یکنواختی ایام برای آدم‌ها باعث می‌شود متوجه چیزهای خوبی که هر روز با طلوع خورشید در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد، نشوند.
- آدم‌ها خیلی زود دلیل زندگی خودشان را می‌آموزند. شاید به همین خاطر باشد که خیلی زود هم از آن دست می‌کشند.
- نشانه‌های خدا حقایقی بوده‌اند که منطق ذهنی من به خاطر سادگی‌شان از پذیرفتن آن‌ها سر باز می‌زده است.
- شتاب زمان به اندازه‌ای است که؛ در چند لحظه می‌تواند مردم را از بهشت به دوزخ بفرستد.
- همه‌ی آدم‌ها دنیا را همان جور که می‌خواهند ببینند، می‌بینند، نه آنجوری که هست.
- مهم این نیست که چقدر زندگی می‌کنیم مهم این است که چگونه زندگی می‌کنیم.
- عشق زنجیر محکمی به پای عاشق می‌بندد تا در کنار معشوق خود بماند.
- وقتی عاشق می‌شوی همه‌چیز برایت معنا پیدا می‌کند.
- خوب است بیاموزی که در زندگی هر چیزی بهایی دارد.
- حقیقت همواره همان جایی است که ایمان هست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
بخش اول
11 دقیقه
بخش دوم
5 دقیقه
بخش سوم
6 دقیقه
بخش چهارم
10 دقیقه
بخش پنجم
8 دقیقه
بخش ششم
14 دقیقه
بخش هفتم
18 دقیقه
بخش هشتم
11 دقیقه
بخش نهم
8 دقیقه
بخش دهم
7 دقیقه
بخش یازدهم
9 دقیقه
بخش دوازدهم
13 دقیقه
بخش سیزدهم
8 دقیقه
بخش چهاردهم
9 دقیقه
بخش پانزدهم
5 دقیقه
بخش شانزدهم
9 دقیقه
بخش هفدهم
9 دقیقه
بخش هجدهم
8 دقیقه
بخش نوزدهم
9 دقیقه
بخش بیستم
7 دقیقه
بخش بیست و یکم
7 دقیقه
بخش بیست و دوم
9 دقیقه
بخش بیست و سوم
10 دقیقه
بخش بیست و چهارم
5 دقیقه
بخش بیست و پنجم
8 دقیقه
بخش بیست و ششم
9 دقیقه
بخش بیست و هفتم
11 دقیقه
بخش بیست و هشتم
8 دقیقه
بخش بیست و نهم
11 دقیقه
بخش سی‌ام
10 دقیقه
بخش سی و یکم
10 دقیقه
بخش سی و دوم
8 دقیقه
بخش سی و سوم
10 دقیقه
بخش سی و چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کیمیاگر
نویسنده
مترجمآرش حجازی
راویمحسن نامجو
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کیمیاگر

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 وای که پائولو کوئیلو چقدر قشنگ و خوشمزه می‌نویسه… من که فکر میکنم هر لحظه از خوندن این کتاب مثل خوردن یه چیزکیک خوشمزه ست که لحظه لحظه شو دوست داری و با همه‌ی سلول‌های وجودت ازش لذت می‌بری. حدیث شخصی که توی کتاب اصلی مرتب با نام ‘Personal Legend’ بهش اشاره میشه، به نظر من اون جوهره و دلیل اساسی همه‌ی این اتفاقات بی نظیره. بعد از این کتاب مرتب از خودم می‌پرسم، آیا من حدیث شخصی دارم!؟ اگه دارم اون چیه؟ آیا میرم دنبالش؟! فکر می‌کنم ما همه باید به ذات خودمون رجوع کنیم، حدیث امون رو بشناسیم، و به دنبالش باشیم، حتی اگر شده تا آخر عمر! و این میشه هدف ما در زندگی! به جرات میتونم بگم که Alchemist یا کیمیاگر جز بهترین کتاب‌هایی بود که توی عمرم می‌تونستم بخونم!!! ممنونم کتابراه عزیز که زیست این تجربه‌ی شیرین رو توی زندگیم برای من ممکن کردی. این کتاب واقعا دید منو به زندگی عوض کرد، و افکارم رو خیلی ژرف تر کرد…
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
اکبر غنی
۱۳۹۸/۴/۵
کتاب کیمیاگر که چیزی از یک کیمیاگر برای موفقیت در زندگی‌تان ندارد. برای بار اول خواندن این کتاب بسیار جذاب است، برای بار دوم با آن حال میکنید، برای بار سوم که بخوانید لایه‌های زیرین نوشته‌ها برایتان نمایان میشود، برای بار چهارم که بخوانید شما چیزی جدید در نوشته پیدا نمیکنید اما در خودتان چرا...
Amir Karamat
۱۴۰۱/۸/۲۴
جوان چوپان، ناامید از خانه‌ی آن پیرزن خارج شد و با خود عهد کرد که دیگر هرگز به خواب‌ها اهمیتی ندهد. همچنین به خاطر آورد که باید در طول روز به چند کار برسد؛ به دکان بقالی رفته و مقداری مواد غذایی خریداری کند. کتابش را با یک کتاب قطورتر مبادله کرده و بر روی نیمکتی در میدان اصلی شهر بنشیند تا نوشیدنی تازه‌ای را که خریداری کرده بود، امتحان کند. چرا که روز گرمی بود و او موفق می‌شد کمی بدن خود را خنک کند. گوسفندان در دروازه‌ی ورودی شهر و در اصطبل یکی از دوستان جدیدش بودند. او با مردم بسیاری در آن اطراف آشنا بود و به همین خاطر بود که مسافرت را بسیار دوست داشت.
علی ابوالحسینی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
با احترام به همه سلیقه‌ها و اعتقادات تحلیل خودمو مینویسم...
محتوای کتاب این بود که مهم نیست آرزو یا هدفی که دارید چقدر دور از دسترس و غیر منطقیه فقط کافیه که شما به خدا توکل کنید و به آرزوتون فکر کنید دیگه همه کائنات دست به دست هم میدن و شما رو به خواستتون میرسونن.
در مورد خوانش اگر از آقای گوش
طرفدارهای نامجو نباشید نمیتونید کنید.
در مورد ترجمه چون ترجمه شخص دیگه‌ای رو نخوندم نمیتونم به درستی نظر بدم ولی نثر متوسط رو به خوبی داشت به غیر از چند نکته که مهمترینش انتخاب کلمه چوپون به جای چوپان بود که اصلا جایی در این مطلب نداشت.
ستاره
۱۴۰۲/۶/۱۲
کتابی زیبا از عرفان معنویت خودشناسی و هدف که با موسیقی زبیایی ازجناب نامجو روایت شد. جوان به خاطر گنج از تمام دلبستگیهاش گذشت حتی عشقش و دنبال هدف واقعی رفت و در راه اتفاقات بدی برایش افتاد دزد و بی پولی و حتی مرگ و..... ولی چون به هدفش ایمان داشت و میدانست فقط با یافتن گنج به آرامش میرسدهمچنان با تمام مشکلات روبرو شد و راه خودش را ادامه داد و سرانجام فهمید گنج همان جایی هست که قبلا بوده. چه بسا گنج‌های ما هم همین جایی هست که زندگی میکنیم و فقط باید هدف واقعی داشته باشیم تا به گنج حقیقی برسیم.
mahsa shpa
۱۴۰۰/۲/۳
من این کتاب‌های صوتی رو به تازگی توی مترو گوش میدم و خیلی خوشحالم که میتونم از تلف شدن زمانم جلوگیری کنم. این کتاب نیاز به بیش و از یک بار مطالعه داره و من از شنیدن داستان همراه با موسیقی واقعا لذت بردم. ب شما هم پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو نه یک بار چند بار بخونید😊
برداشت من این بود که برای و
رسیدن به هدف هات باید تلاش کنی سختی بکشی و کیمیا و جادوی اصلی همین روند زندگی و ادم‌های خوب دور و برت هستن
سجاد علیزاده
۱۳۹۹/۴/۱۲
کیمیاگر به لحاظ مولفه‌های داستانی رمان متوسطیه و بیشتر به خاطر همسویی مضمونی با دیدگاه‌های عرفان‌های نوظهور و تا حدی روانشناسی موفقیت عامه پسند انقدر محبوب شده. مثل کتابهای روانشناسی عامه پسند حس خوبی به خواننده میده بدون اینکه عقاید مطرح شده در رمان چفت و بست منطقی مستحکمی داشته باشند. به یک بار و خواندن می‌ارزد البته. اما پیشنهاد میکنم نسخه متنیشو بخوانید چون نامجو جدا خوب اجرا نکرده. صدای قهرمان داستان در همه حال یکنواخت بدون احساس اجرا شده حتی آن زمانی که شدیدترین احوال منفی را تجربه میکند. هیچ حسی برنمی انگیزد
Pedram Rostama
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
کیمیاگر به چند نکته اشاره داره که اول داستان چوپان در کلیسای متروکه‌ای خوابیده و به گنج فکر میکنه و بعد از سفر و کلی اتفاقات متوجه میشه که گنج در همون کلیسا بوده
به معنی اینه که برای به دست اوردن هر چیزی باید در فرایندش قرار بگیریم و هر چیزی در زمان خودش رخ میدهد
و نکته بعدی اینه که با طبیعت هم و
فرکانس میشه یاد میگیره که اول رسالت شخصیش رو پیدا کنه و با تمام وجود براش تلاش کنه.
نکات فوق العاده زیادی در این کتاب هست که در قالب متن نمیگنجد🙏
عَبِد
۱۴۰۱/۱/۲۳
کتابی بسیار فوق العاده که چقدر شبیه زندگی خود من هست. دقیقا گنج زیر سرم بودو ده سال دنبالش گشتم تو این ده سال کلی تجربه‌های مفید کسب کردم بارها شکست خوردم ضرر مالی دیدم، بی پولی کشیدم، و صدای گوینده نامتعارف هست که همین باعث جذابیت میشه. موسیقی که استفاده شده بسیار بسیار عالی هستش فکر کنم سبک موسیقی آندلوسی هست ترکیبی از موسیقی عربی و اسپانیایی که باعث میشه حالو هوای صحرا به آدم دست بده.
bozorgi omid
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
هر چقدر بگم که این کتاب زیبا و دلنشین هست کم گفتم.
داستانی که کاملا شیفته و درگیرت می‌کند و نمیتوانی که نصفه و نیمه آن را رها کنی.
سرشار از نکته‌های آموزنده و بسیار تاثیرگذار.
خیلی از دوستان و کسانی که کتاب را خواندند نظرات مفصل و زیبائی نوشته‌اند.
اما من فقط به همین بسنده می‌کنم که حتما این کتاب را بخوانید و از آن لذت ببرید و بیاموزید.
موفق باشید
MrSamuraiX
۱۴۰۲/۱۰/۵
کتاب فوق العاده زیبا و داستانی دلنشین که راوی گری آقای نامجو فضای زیبایی به داستان بخشیده بود شاید در ابتدا داستانی صرفا جالب به نظر بیاید اما و رای داستان نویسنده پیامی دارد که هرکس خود باید آن را بیابدشاید بی دلیل نیست که نام کتاب کیمیاگر است، چرا که هرکس کیمیاگر زندگی خویش هست امیدوارم شما هم مانند من از کتاب لذت ببرید
Leila Azizzadeh
۱۳۹۸/۶/۱۸
بنظرمن این کار رو باید بعنوان شاهکار پائولو کوئیولو معرفی کرد. واقعا داستان آموزنده، مفید و کاربردی هست در زندگی تک تک ما. این کتاب رو باید ماهانه خوند در هر بار خوندن متوجه پیامهای جدیدی میشید. از کتابراه هم بخاطر ورژن صوتیش تشکر میکنم. فقط موزیکش خیلی زیاد و البته قشنگ هم نیست.
زینب
۱۴۰۱/۶/۲۸
خیلی خوب
با کلی احساس متفاوت
من این کتابو ۵ بار شروع کردم به خوندن و هر باااار نصفه ناتمام میموند این سری عزممو جزم کردم و تا پایان گوش دادم
این کتاب باید بارها گوش داده بشه تا کلی نکته از توش بفهمیم.. من که خودم قصد دارم بازم گوش کنم😄
توصیه میکنم..... به هرکسی که..... زندگی رو جور متفاوتی دیده
و تمام 🙏🏻
rarya k
۱۴۰۱/۱/۲۱
کتاب فوق العاده‌ای که بنظرم همه در سن نوجوانی نیاز دارند باهاش آشنا بشن، میتونه مسیر زندگی خیلیا رو تغییر بده، همین که خیلی هامون ممکنه ندونیم که افسانه شخصی حتی چی هست و بهمون خاطرنشان میکنه که مسیر خودمون روپیدا کنیم عالیه، میتونه کمک کننده باشه به نسلی سردرگم که در این هرج مرج فضای مجازی و حقیقی درحال غرق شدن هستن
فاطمه محبی منفرد
۱۳۹۹/۱/۴
از شنیدن این کتاب بسیار لذت بردم، اما صداهای اضافه و ناهنجار بسیاری در این نسخه صوتی بود که به نظرم جذابیت صدای زیبای راوی را کم میکرد و وقت شنونده را می‌گرفت، در کل کتاب بسیاااار زیبا آموزنده و کاربردی می‌باشد و به نظرم گوش دادن به ندای درون در دنیای ما واقعا گم شده که در این کتاب به زیبایی یادآوری شده است.
مشاهده همه نظرات 217

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کیمیاگر

برای دریافت کتاب صوتی کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.