معرفی و دانلود کتاب گزیده آثار راسل

عکس جلد کتاب گزیده آثار راسل
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گزیده آثار راسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گزیده آثار راسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گزیده آثار راسل

کتاب گزیده آثار راسل نوشتۀ رابرت ادوارد اگنر، جُنگى است از ظرافت‌هاى اندیشگی و زبانى در حوزه‌هاى مختلف روان‌شناسى، سیاست، آموزش، دین، اخلاقیات و امور جنسى. این گزینش‌ها از تعداد زیادى کتاب و مقالات لرد راسل برگرفته شده است.

برتراند راسل (Bertrand Russell)، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، مورخ، جامعه‌شناس، جایزه‌دار نوبل و فعال صلح‌طلب بریتانیایی بود که در قرن بیستم می‌زیست. راسل یکی از پیشتازان فلاسفه در قرن بیستم محسوب می‌شود و "جنبش مخالفت با آرمان‌گرایی" را در اوایل قرن بیستم رهبری می‌کرد. از وی به همراه گوتلوب فرگه و لودویگ ویتگنشتاین، به‌ عنوان بنیان‌گذاران فلسفه‌ی تحلیلی یاد می‌گردد. برتراند راسل یک فعال ضد جنگ و مخالف امپریالیسم بود که به دلیل عقاید صلح‌طلبانه‌اش در طول جنگ جهانی اول، از دانشگاه اخراج شد و به زندان افتاد. او مخالف آدولف هیتلر، منتقد تمامیت‌خواهی استالین، معترض درگیری آمریکا در جنگ ویتنام و همچنین از حامیان خلع سلاح هسته‌ای بود. وی در سال ۱۹۵۰، به پاس "آثار متعدد در حمایت از نوع‌دوستی و آزادی اندیشه"، برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات گردید.

آن چه راسل حداقل در کتاب گزیده آثار راسل (Bertrand Russell's best) بیش از هر موضوع دیگری در پی آن هست، پرهیز از یک سونگری است و اگر سر دعوا با دین دارد، نه گوهر دین که دعوایش با آن بخش از خرافاتی است که به دین راه یافته و آن را از مسیر اصلی خود، یعنی انسان سازی دور گردانیده. بدیهی است که دعوای اصلی راسل با خرافات مسیحی است و وقتی جسورانه بر دین می‌تازد، نه بر اصالت دین که به اندیشه‌هایی می‌تازد که در طول قرون و اعصار توسط کشیشان خشکه‌ مقدس و خرافه‌پرست به نام دین به خورد مردم داده شده است.

در بخشی از کتاب گزیده آثار راسل می‌خوانیم:

شهرت، انگیزه و محرکى است که نیروى بالقوه عظیمى دارد. همه کسانى که با بچه‌ها سر و کار دارند، مى‌دانند آنان چگونه پیوسته به شیوه‌اى غریب رفتار مى‌کنند و مى‌گویند: "به من نگاه کن." «نگاه کن به من»؛ یکى از خواسته‌هاى اساسى قلبى بشر است و این خواسته مى‌تواند شکل و شمایل بسیار متفاوتى به خود بگیرد؛ از دلقک‌بازى و لودگى گرفته تا تلاش براى شهرت بعد از مرگ. کشیشى از یکى از شاهزاده‌هاى عصر رنسانس ایتالیا که در حال احتضار و در بستر مرگ بود، پرسید آیا چیزى وجود دارد که از جهت آن احساس پشیمانى کند و آن شاهزاده پاسخ داد: "آرى. یک چیز وجود دارد. یک بار امپراتور و پاپ هر دو در یک زمان به قصر ما آمدند و من آنان را به فراز برج قصر بردم تا از آن‌جا مناظر پیرامون قصر را تماشا کنند و من قصور ورزیده از این فرصت استفاده نکردم تا هر دوى آنان را از آن بالا به پایین اندازم تا شهرت جاودانه پیدا کنم." تاریخ سکوت مى‌کند که آیا آن کشیش به او رستگارى داده است یا نه. (NPAS)

زمانى با دو دختر استونیایى آشنا شدم که به طرز غریبى از گرسنگى ناشى از قحطى نجات یافته بودند. آنان در خانواده من زندگى مى‌کردند و البته به قدر کفایت خوراکى در اختیارشان بود، اما تمام اوقات فراغت‌شان را در مزارع اطراف مى‌گذراندند و سیب‌زمینى مى‌دزیدند و انبار مى‌کردند. راکفلر که دوران کودکى‌اش را در فقرى هولناک گذرانده بود، زندگى سال‌هاى بعد را نیز به همان صورت در فقرى هولناک گذراند. (NPAS)

انسان‌ها برترى خود را بر حیوانات از طریق داشتن روحیه بى‌حوصلگى نشان مى‌دهند، اگرچه گاه در مطالعه روى میمون‌هاى بى‌دم در باغ وحش به این نتیجه رسیده‌ام که آنان نیز احتمالاً ته مانده‌هایى از احساس بى‌حوصلگى را از خود نشان مى‌دهند، به هر صورتى که باشد تجربه نشان داده گریز از کسالت و یک‌نواختى به واقع یکى از خواست‌هاى قدرتمند همه انسان‌هاست، وقتى سفیدها براى نخستین بار با برخى از نژادهاى ضایع نشده و دست نخورده وحشى‌ها ارتباط برقرار کردند، به آنان خیرات و مبرات بسیارى کردند از پرتو انجیل گرفته تا کیک کدو تنبل. جاى تأسف است که اکثر این وحشیان با بى‌اعتنایى به این‌ها نگریستند. در میان این ره‌آوردها آن‌چه به واقع آنان قدر دانستند عرق سگى مستى‌آورى بود که با اقبال بسیارى مواجه شد و به آنان امکان داد تا براى نخستین بار در زندگى‌شان صورت‌هاى خیال دل‌انگیزى را در ذهن خود بپرورند و براى لحظاتى کوتاه احساس کنند بهتر است زنده باشند تا بمیرند. (NPAS)

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
دیباچه برگزیده آثار راسل
پیش‌گفتارى بر چاپ کتاب آن‌وین
مقدمه
مفاهیم نمادها
فصل اول: روان‌شناسى
فصل دوم: دین
فصل سوم: امور جنسى و ازدواج
فصل چهارم: آموزش
فصل پنجم: سیاست
فصل ششم: اخلاقیات
یادداشت پایانى
تقریر و تقریظ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گزیده آثار راسل
نویسنده
مترجممهدی افشار
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-7436-64-6
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گزیده آثار راسل

Maedre
۱۳۹۸/۶/۲۴
حیف که این کتاب مخاطبی نداشته تو کتابراه، نسخه صوتی اون هم موجوده. مطالعه و شندین اون رو به «همه» توصیه میکنم
Darki Kiani
۱۳۹۸/۶/۲۶
کتاب خوبیست
آشنایی مختصری با کلیت دیدگاه‌های راسل و دریچه‌ای برای بیشتر خوندن ازین بزرگ فیلسوف
Ehsan Sh
۱۴۰۰/۱/۷
راسل واقعا نوشته هاش بی طرف و بی ریاست.. بسیار عمیقانه موضوعات رو بررسی کرده
فرزین تفضلی
۱۳۹۸/۱۰/۳۰
به نظرم کتاب بسیار عالییه. روان و ساده نوشته شده
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب گزیده آثار راسل

برای دریافت کتاب گزیده آثار راسل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.