معرفی و دانلود کتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم)

عکس جلد کتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم)
قیمت:
13000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم)

امیرحسین علیقلی و مهدی شفیعی در کتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم)، دو داستان مشهور و جذاب «هفت خوان رستم» و «رستم و سهراب» فردوسی را به زبانی ساده روایت می‌کنند.

این اثر گزیده‌‌ای از شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی در قالب نثر، جهت مطالعه‌ی آسان علاقمندان شعر و ادب پارسی است، تا هم زمینه‌ی خواندن کل اثر بدیع فردوسی کبیر را فراهم کند و هم مهم‌ترین قسمت‌های شاهنامه را در مجموعه‌ای جداگانه در اختیار دوستداران آن شاهکار قرار دهد. داستان‌ها به تقدم‌شان در کتاب اصلی آمده است تا پس از ارائه‌ی مجموعه‌ی کامل، از نظر ترتیب زمانی وقایع، مشکلی به وجود نیاید.

شاهنامه نگهبان راستین سنت‌های ملی و شناسنامه‌ی قوم ایرانی به حساب می‌آید. شاید بدون وجود این اثر بزرگ بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در طوفان حوادث تاریخی به نابودی می‌رسید. شاهنامه نبرد خوبی و بدی را روایت می‌کند و پهلوانان، جنگجویان این نبرد دائمی در جهان روزگار می‌گذرانند. دیدگاه فردوسی و اندیشه‌ی حاکم بر شاهنامه همیشه طرفدار خوبی‌ها در برا‌بر ستم و تباهی است.

در بخشی از کتاب گزیده‌ای از داستان‌های از شاهنامه؛ زن جادو می‌خوانیم:

پهلوان در ادامه‌ی مسیر خود به تاریکی برخورد، ولی باز هم به راه خود ادامه داد تا آنکه تاریکی را پشت سر نهاد و به روشنایی و به کشتزاری سبز و خرم رسید و چون خسته و از رنج راه کوفته بود، ببربیان و مغفرش را که خیس از عرق بود، از تن جدا و پس از خشک کردن آن‌ها به خوابی عمیق فرو رفت. رخش نیز در کشتزار به چریدن مشغول شد و لختی، به آسودن از راهپیمایی پرداخت.

دشتبان آن منطقه اما، رستم و رخش را مشاهده نمود که بدون اجازه وارد آن کشتزار شده بودند و بابت چریدن رخش در آن زمین، بسیار خشمگین شد. بنابراین، به سوی آن دو تازه‌ وارد رفت و با چوبی بر پای رستم کوبید. چون رستم از خواب بیدار شد، دشتبان بابت رها نمودن رخش در کشتزار مورد شماتتش قرار داد، ولی رستم در پاسخ او هیچ نگفت و در عوض دو گوش وی را از جای کند و بر کف دستش نهاد.

دشتبان نالان و آشفته، رستم را ترک و به سوی اولاد، مرزبان آن ناحیه حرکت نمود. اولاد پهلوان، دشتبان مجروح و نالان را مشاهده کرد و از او شنید که مردی چون دیو سیاه و اسبش را در کشتزار دیدم و برای راندن اسبش به سوی ایشان رفتم، ولی آن مرد از جای برخاست و بدون گفتن هیچ کلامی، گوش‌های مرا از جای کند و دوباره بر جای خفت. اولاد پس از شنیدن سخنان دشتبان به همراه افراد خویش به سوی رستم حرکت نمود تا خود، او را ببیند، ولی ناگهان با پیلتنی تیغ به دست مواجه شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
داستان هفت خوان رستم
خوان اول
خوان دوم
خوان سوم
خوان چهارم
خوان پنجم
خوان ششم
خوان هفتم
داستان رستم و سهراب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مرسل
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-964-972-391-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
13000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم)

Erfan Hashemi
۱۳۹۹/۲/۲۲
عالی من الان شاهنامه 1 را خواندم و الان 43 سه صفحه از این کتاب را خواندم و می‌خواهم تا آخرین جلدش بخوانم. داستان هایش هم آموزنده است و من هم به کتاب‌های شاهنامه خیلی علاقه دارم. ممنون از نویسنده‌ی این کتاب‌های شاهنامه واقعا زیباست. به خاطر همین پنج ستاره میدم ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
محمد
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کتابی که برای سنین جوانو نوجوان خوبه کتاب‌های بهتری هم میشه در این زمینه پیدا کرد
صدیق
۱۴۰۲/۶/۱۸
کتاب با بیانی شیرین و قابل فهم نوشته شده. از خواندنش واقعا لذت میبرم
Hossein Payan
۱۳۹۹/۵/۲۱
کتاب خوب و مفیدی می‌باشد
Pooneh Hasanlou
۱۳۹۷/۹/۱۳
افسانه‌ای خواندنی
ارمیتا فارسی
۱۴۰۲/۹/۲۱
خیلی خوب بود ممنون
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم)

برای دریافت کتاب گزیده‌ای از داستان‌های شاهنامه؛ زن جادو (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.