معرفی و دانلود کتاب صوتی گلستان سعدی

عکس جلد کتاب صوتی گلستان سعدی
قیمت:
44000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گلستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گلستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گلستان سعدی

کتاب صوتی گلستان سعدی اثر شاعر و نویسنده بی‌همتای قرن هفتم هجری سعدی شیرازی است. این کتاب را به عنوان یکی از آثار زیبا و ماندگار ادبیات فارسی و یکی از مهم‌ترین کتب اخلاقی و تعلیمی می‌‌شناسند.

هنرنمایی بی‌نظیر سعدی در بیان مفاهیم اخلاقی چنان حیرت‌‌انگیز است که هر‌کسی را مجذوب خود می‌کند. بیان آموزه‌های اخلاقی در قالبی خارج از نصیحت‌های معمولی و به زبانی هنرمندانه و دل‌نشین، باعث شده این کتاب یکی از کتاب‌های تاثیرگذار نثر در ادبیات فارسی به شمار رود.

گلستان سعدی از یک دیباچه و هشت باب تشکیل شده است که بنا بر شواهد تاریخی سعدی آن را در شش ماه نوشته است. شش ماه برای نوشتن یکی از ماندگارترین کتب ادبی در جهان چیزی شبیه معجزه است.

گلستان سعدی همچون دیگر آثارش سرشار از لغات و تعابیر نغز و دلکش است که تسلط او را نه‌ تنها بر زبان فارسی بلکه بر زبان عربی هم نشان می‌دهد. این شاعر و نثرنویس فارسی نکات آموزنده و اخلاقی زیادی را در این کتاب گنجانده است که خوانش همیشگی آن نه‌ تنها خسته‌ کننده نخواهد بود بلکه هر بار نکته و مطلب تازه‌ای را از زبان فردی حکیم و دانا و طناز می‌شنوید و بی‌شک از آن لذت فراوان خواهید برد.

نثر این کتاب فنی و مسجع است و صد البته او سبک و شیوه نگارشی خود را پیش‌ گرفته است و سبک آن ما بین دو سبک عراقی و خراسانی است. البته بسیاری آن را تنها سبک عراقی خوانده‌اند اما وجود واژگان پهلوی بسیار در این اثر باعث شده تا ویژگی‌های هر دو سبک را دارا باشد.

در زمان سعدی و پیش از او رسم بر این بود که هر چه نگارنده بتواند بیشتر از لغات متکلف و دور از ذهن بیشتری استفاده کند کتاب او ارزشمندتر می‌گردید و سواد نگارنده را به رخ می‌کشید. اما سعدی زبان را از اینگونه لغات و ترکیبات نجات داد و نثری روان، گیرا، شیرین و تأثیرگذار را در نوشته‌هایش به کار بست. این کتاب را می‌توان نتیجه سفرهای سی ساله سعدی به سرزمین‌های مختلف و صحبت و آشنایی با انسان‌هایی از هر قشر دانست.

پس از سعدی کتاب‌های او و شیوه نگارشش تأثیر بسیار زیادی بر شاعران و نویسندگان گذاشت و خیلی از آن‌ها کتاب‌های خود را در قالب نثر مسجع و با محتوای اخلاقی نوشتند، از جمله این کتاب‌ها می‌توان به بهارستان جامی، چهار عنصر بیدل دهلوی، منشآت قائم‌ مقام فراهانی، کاروان فریدون توللی و... اشاره داشت.

سعدی شیرازی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی نامدار ایرانی است. آوازه او بیشتر به‌خاطر نظم و نثر آهنگین، گیرا و قوی اوست. جایگاهش نزد اهل ادب تا بدان‌جاست که به وی لقب استاد سخن، پادشاه سخن، شیخ اجلّ و حتی به‌ طور مطلق، استاد داده‌اند.

ابو محمد مشرف‌الدین مصلح بن عبدالله بن مشرف با تخلص سعدی در اوایل قرن هفتم هجری در شیراز به دنیا آمد. او را شاعر شیرین سخن پارسی نام نهاده‌اند. سعدی را می‌توان استاد علم لغت، کلام، صرف و نحو، حکمت و مسلط بر زبان‌های فارسی و عربی دانست.

او فردی بسیار باهوش و دانا و عالم بود که در طول حیات خود سفرهای بسیاری به نقاط مختلف داشت و در مجالس گوناگون با افرادی از هر پایه و جایگاه اجتماعی هم‌ کلام می‌شد و از سخنان آنان تجارب بسیاری کسب می‌نمود و این تجارب را به کتب خود منتقل می‌ساخت.

دوران زندگی او به لحاظ سیاسی و اجتماعی دورهای پر هرج‌ومرج و پر از خونریزی بود زیرا مصادف با حملات مغول بود. او شاهد زوال مملکت خویش بود. اما سعدی تمام تلاش خود را به کاربست تا خدمات ارزنده‌ای را به ادبیات عرضه دارد. کلیات سعدی شامل گلستان (نثر) بوستان (نظم) که در قالب‌های مثنوی و غزل سروده شده است و دیگر اشعار او در سایر قوالب ادبی هست. سعدی در سال 690 هجری دار فانی را وداع گفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
5 دقیقه
گلستان
15 دقیقه
دیباچه 1
16 دقیقه
دیپاچه 2
21 دقیقه
باب 1-1
21 دقیقه
باب 2-1
12 دقیقه
باب 3-1
24 دقیقه
باب 4-1
21 دقیقه
باب 5-1
12 دقیقه
باب 6-1
14 دقیقه
باب 7-1
21 دقیقه
باب 1-2
17 دقیقه
باب 2-2
26 دقیقه
باب 3-2
16 دقیقه
باب 4-2
21 دقیقه
باب 5-2
20 دقیقه
باب 1-3
21 دقیقه
باب 2-3
27 دقیقه
باب 3-3
21 دقیقه
باب 4
16 دقیقه
باب 1-5
20 دقیقه
باب 2-5
8 دقیقه
باب 3-5
7 دقیقه
باب 4-5
13 دقیقه
باب 5-5
24 دقیقه
باب 6
20 دقیقه
باب 1-7
18 دقیقه
باب 2-7
20 دقیقه
باب 3-7
21 دقیقه
باب 1-8
19 دقیقه
باب 2-8
19 دقیقه
باب 3-8
20 دقیقه
باب 4-8
19 دقیقه
باب 5-8

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گلستان سعدی
نویسنده
راویاحسان چریکی، الهام نامی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
44000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گلستان سعدی

فرهاد شاهسوند
۱۳۹۷/۸/۲۶
در مورد عظمت سعدی و دو کتاب مشهورش بوستان و گلستان نیازی به هیچ سخن و حرف اضافه ایی نیست. و همگان به این موضوع واقفند. بنده هر زمات که نگاهی به گلستان میکنم و حکایتی از آن می‌خوانم حس میکنم که پند و نصیحت نهفته در آن برای زمانه و حال فعلی گفته شده است. و برای بسیاری از گذشتگان و آیندگان نیز همین حس را داشته و خواهد داشت. این کتاب کم حجم ولی پر از مضامین عمیق همیشه معاصر است.
غزال رمضانی
۱۴۰۲/۵/۲۴
با اینکه به هیچ وجه طرفدار کتاب صوتی نیستم آن هم به این دلیل که اکثر ناشران و گویندگان کتب صوتی خوانش کتاب را با اجرای نمایش رادیویی و ادا و اطوار بی جهت اشتباه گرفته اند، اما با شنیدن نمونه آثار جناب چریکی ترغیب به تهیه گلستان بی خزان شیخ اجل سعدی و چند کتاب دیگر با خوانش ایشان شدم. امیدوارم باقی آثار خود را به همین سبک و سیاق بخوانید و از گزند روش‌های تجاری و عامه پسند در این عرصه در امان باشید. انتخاب موسیقی هم بسیار عالی بود. سپاس از تلاش و زحمات تان.
محمود عمادپور
۱۳۹۸/۵/۲۹
شیوه اجرایی و تسلط بر متن بسیار عالی بود فقط قدرت نمایشی اجرا کردن در بعضی حکایت‌ها ضعیف بود که با تمرین می‌توانست بهتر شود... کلیت کار و زحمتی که کشیده شده ارزشمند وقابل تقدیر است دست یکایک شما عزیزان درد نکنه 🙏🙏🙏💐💐💐💐💐
شکیلا جالید
۱۳۹۸/۸/۲۸
من دبیر ادبیات هستم و همیشه اطرافیانم از من میخواهند به انها کتاب معرفی کنم. و من همیشه اولین کتابی که پیشنهاد میکنم گلستان سعدی است.
این کتاب سرشار از حس و حال خوب است
و نکته‌ی قابل توجه اینکه این کتاب لحن بسیار همه فهمی دارد
محمدعلی عرب نژاد
۱۴۰۱/۳/۲۰
سه موضوع هست که هیچ کس از دست آن در امان نمی‌باشد یک بیماری دو پیری سه مرگ
ولی چیزی که جاوید می‌ماند آگاهی و معنویت است که هیچ وقت نمی‌میرد لذا جناب سعدی در قرن هفتم می‌زیسته همانطور که می‌بینیم در واقع آگاهی و معنویت سعدی تا قیامت زنده خواهد بود
سعید امرایی
۱۳۹۸/۱۱/۵
در وصف سعدی و اثر گلستان عاجزم
اما نسخه صوتی کاری بسیار ارزشمند و گرانبها است و خدمت بزرگی به فرهنگ و ادبیات!
من با این نسخه صوتی توانستم کل گلستان را بخوانم و لذت ببرم
بسیار سپاسگزارم
علیرضا علیرضا
۱۳۹۸/۷/۱۰
سلام کتاب که قطعا خوبه دکلمه هم خوبه.! ولی آهنگ و خواننده خیلی لازم نبود باشه. چون فقط برای خوندن و گوش دادن مطلب کتاب این کتاب رو خریدم. آهنگ هم در حد چند ثانیه برای پایان هر مطلب یا فصل کافیه. مگه برای آواز خونی کتاب گرفتیم!
محمد نصری
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
واقعا موسیقی عالی داشت و صدای آقای چریکی و ان خانم و لحن روایی که با ان بایستی گلستان خوانده بشه به نحو احسن به نمایش گذاشتن
صدای خواننده برایم جذاب و دلنشین بود و نوازنده سنتور و تنبک فوق‌العاده بودند.
امین هراتیان
۱۴۰۲/۹/۱۵
در تلاطم زندگی صنعتی و پر تنش امروز، شنیدن صدایی آرامبخش با محتوایی فاخر، نیاز هر انسان فرهنگ دوستی است. فرهنگ غنی و اصیل ایرانی و ادبیات ناب فارسی قطعا در عصر حاضر هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. سپاس بیکران
دامون نوری حصار
۱۳۹۸/۸/۱۷
ممنون و سپاسگزار از بابت این کتاب صوتی زیبا. واقعا زنده میکند تمدن ایران اسلامی با کتابهای دانشمندان ایرانی. کاش بیشتر از کتابها با این قالب زیبا تهیه شود
Zahra Pahlevani
۱۳۹۷/۱۱/۲
صدای خاص و شسته، آکسان گذاری عاااالی و شیرینی متن سبب گیرایی و شیوایی آن شده، سواد ادبی را بالا برده روح و جان را تسخیر کرده، سپاس بیکران
ناصر محمدی
۱۴۰۲/۱۱/۶
فوق العاده عالی و مفید من هر روز یک باب از حکایت صوتی رو گوش میکنم توصیه من به دانش آموزان این که حتما این فایل صوتی رو گوش کنند و بنده به عنوان یک دبیر همیشه به شاگردانم گوش زد
حسین وخشوری
۱۴۰۱/۳/۱۶
باور دارم که چنین کارهایی برای افرادی چون من، یعنی شوریده‌ی ادب پارسی، داده‌ای بس فرخنده است. بادا که پدیدآوردگان این دفتر زیبایی ما را از بخشایش خود بیش از پیش بهره‌مند سازند.
علی عموزادی
۱۳۹۹/۱/۳۰
سلطان سخن سعدی در کلامش تمام نصایح زندگی را جمع آوری و با سخنی مختصر و مفید به مخاطبش میرساند اما الحق و الانصاف صدای گویندگان نیز گیرا و تاثیر گذار بود باتشکر
حسین نعیم آبادی
۱۴۰۱/۷/۲۵
واقعا عالی بود، نسخه سی دی این کتاب رو من سالها پیش از نمایشگاه تهیه کردم و به تعداد زیادی از دوستانم هدیه دادم و‌خودم بارها و‌بارها از گوش دادنش لذت بردم
مشاهده همه نظرات 88

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گلستان سعدی

برای دریافت کتاب صوتی گلستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.