معرفی و دانلود کتاب یابنده‌ی نگهبان

عکس جلد کتاب یابنده‌ی نگهبان
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یابنده‌ی نگهبان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یابنده‌ی نگهبان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یابنده‌ی نگهبان

کتاب یابنده‌ی نگهبان نوشته‌ی استیون کینگ یکی از پرطرفدارترین رمان‌های ژانر وحشت در سال‌های اخیر محسوب می‌شود تا جایی که نیویورک‌ تایمز آن را به عنوان پرفروش‌ترین رمان سال 2016 انتخاب کرد.

استیون کینگ (Stephen King) علاقه‌ی زیادی به قرار دادن نویسنده‌ها در موقیعت‌های خطرناک دارد و در کتاب یابنده‌ی نگهبان (Finders keepers) نیز چنین فضایی را خلق می‌کند. در این داستان با نویسنده‌ی بی‌نظیر و محبوبی به نام جان روتشتاین آشنا می‌شویم که در حرفه‌ی خود در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. او شخصیت معروف و محبوبی به نام جیمی گولد را خلق کرده اما دهه‌ها است که کتاب جدیدی درباره‌ی او منتشر نکرده است.

یکی از طرفداران روتشتاین که موریس بلامی نام دارد، این نویسنده را به قتل می‌رساند و محتویات گاوصندوق او را می‌دزدد. در آن گاوصندوق آثار به چاپ نرسیده‌ای از روتشتاین پیدا می‌شود و در یکی از آن‌ها شخصیت جیمی گولد بار دیگر هم حضور دارد. موریس با وجود این‌که گنجینه‌ی باارزشی پیدا می‌کند و نسبت به این موضوع آگاه است اما فرصت استفاده از آن‌ها را نمی‌یابد چرا که برای جرم دیگری به زندان می‌رود. 35 سال از این جنایت می‌گذرد و پای شخصیت دیگری هم به میان می‌آید و ما بار دیگر شاهد جنایات موریس برای رسیدن به خواسته‌هایش هستیم، مردی که سال‌های زندان او را جانی‌تر از ایام جوانی کرده است.

استیون کینگ را بیشتر بشناسیم:

زمانی که صحبت از کتاب‌های ژانر وحشت می‌کنیم بدون شک نخستین نامی که به ذهن بسیاری از کتاب‌خوان‌های سراسر دنیا می‌رسد، استیون کینگ است. او استاد خلق صحنه‌ها و لحظه‌های وحشتناک و دلهره‌آور محسوب می‌شود و شاید به دلیل همین توصیفات دقیق و مناسب است که در زمره‌ی پراقتباس‌ترین نویسندگان هم قرار می‌گیرد.

استیون کینگ در سپتامبر 1947 در پورتلند آمریکا متولد شد. وی بیش از 200 آثار ادبی تا به امروز منتشر کرده اما نامش بیش از هر چیزی با هالیوود گره خورده است و کارگردانان بزرگ سینما و تلوزیون همواره به دنبال اقتباس از آثار او هستند. از میان این کارگردانان می‌توان به نام‌هایی مانند استنلی کوبریک، برایان دی پالما و فرانک دارابونت و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب یابنده‌ی نگهبان می‌خوانیم:

روتشتاین دلش نمی‌خواست از خواب شیرین بیدار شود. رویای او بس زیبا و دلنشین بود. او خواب همسر اولش را می‌دید، زمانی که هنوز باهم ازدواج نکرده بودند، دختری زیبا و جذاب که فقط هفده سال داشت، او به قدری کامل بود که از نوک سر تا به پا هیچ ایرادی در او پیدا نبود. دختر مجرد و دلربایی بود. روتشتاین هم نوزده ساله بود با ظاهری ژولیده؛ آن قدر که زیرناخن‌هایش پر از چربی و کثیفی بود. اما دخترک اهمیتی به این موضوع نمی‌داد. حداقل آن موقع ظاهر ژولیده او برایش اهمیتی نداشت و ناراحتش نمی‌کرد. چون افکار پسرک پر بود از رویاهای مختلف و این چیزی بود که برای دخترک مهم بود. دخترک به رویاهای او ایمان داشت و حتی رویاهای او را بیش‌از آن چه که او انجام می‌داد باور داشت. در خواب روتشتاین، دخترک می‌خندید و خنده‌های او دل روتشتاین را آب می‌کرد. داشت سعی می‌کرد تا به خواب عمیق‌تری برود و در این رویا بماند اما دستی شانه‌های او را تکان داد و خواب شیرین او را مثل حباب صابون به سادگی ترکاند.

آن وقت‌ها حتی نوزده سال هم نداشت و در آپارتمانی با دو اتاق در نیوجرسی زندگی‌ می‌کرد. اما حالا دیگر خیلی پیر شده بود، تازه شش ماه از تولد هشتاد سالگی‌اش می‌گذشت و به تازگی در مزرعه‌ای در نیوهمشایر ساکن شده بود، جایی که ظاهراً باید آرزوها و رویاهایش را در آن جا مدفون می‌کرد. مردانی نقاب‌پوش در اتاق خواب او بودند. آن‌ها با ماسک‌های اسکی صورت‌هایشان را پوشانده بودند، یکی از آن‌ها ماسک قرمز بر چهره داشت، دیگری ماسک آبی و آن دیگری ماسک زرد قناری. پیرمرد، مردان را می‌دید و سعی می‌کرد به خودش تلقین کند که آن‌ها را هم در خواب می‌بیند – رویای شیرین او به کابوس شبانه بدل شده بود، مثل وقت‌هایی که رویاهایش کابوسی بیش نبودند- اما دوباره همان دست به طرف شانه‌های او رفت، بعد بازوی او را گرفته و او را به زمین پرت کرد. سرش با شدت به زمین خورد و ازشدت درد فریاد زد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یابنده‌ی نگهبان
نویسنده
مترجمسمیه داننده
ناشر چاپیانتشارات ماهابه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات495
زبانفارسی
شابک978-600-5205-98-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یابنده‌ی نگهبان

Yasmin Gh
۱۴۰۱/۲/۳۰
این کتاب ادامه رمان اقای مرسدس هست
نویسنده یه داستان نه کاملا بی ربط به قضیه مرسدس رو شروع میکنه و با زیرکی تمام اون رو حل و فصل میکنه و در آخر برای مخاطب یک مسئله درست میکنه که ترغیب به خوندن جلد سوم بشن
ترجمه به نظرم خوب نبود و غلط املایی هم داشت. هرچند که از ترجمه جلد اول توسط سعید دوج بهتر بود
محمد میلانی راد
۱۴۰۲/۷/۲۲
یک کتاب بی نظیر دیگه از استیون کینگ با تصویر سازی فوق العاده و ترجمه عالی
Hossein V
۱۳۹۹/۱۱/۱۸
بنظرم بابد این مجموعه را کامل خوند تا داستان رو متوجه شد
milad tavaghi
۱۴۰۰/۸/۱۶
استفن کینگ پادشاه این ژانره
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب یابنده‌ی نگهبان

برای دریافت کتاب یابنده‌ی نگهبان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.