معرفی و دانلود کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ

عکس جلد کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ
قیمت:
۷۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ

بن مک اینتایر در کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ، یکی از هولناک‌ترین اسرار قرن گذشته را با جزئیات وا می‌نمایاند. کتاب سرگذشت زندگی کیم فیلبی، جاسوس پرآوازه‌ی سازمان ام‌آی6 بریتانیا است.

کیم فیلبی، مأموری زیرک و کار کشته که پس از طی مراحل و مراتب ارتقا در این آژانس پیچیده و سراسر ترفند، به‌ تدریج درمی‌یابد که نقابش در حال فرو افتادن است.

قرن بیستم یکی از پرحادثه‌ترین اعصار تاریخ حیات بشر بوده است. وقوع دو جنگ جهانی و پیامدهای آن از جمله جنگ سرد، جهان را به جولانگاه مخاطرات و ترفندهای سیاسی بدل ساخت؛ ترفندهایی که اسرار برخی از آن‌ها تا به امروز رمزگشایی نشده است. کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ (A Spy Among Friends: Kim Philby and the Great Betrayal) بازگویی یکی از بزرگ‌ترین اسرار این سده است: برملا شدن راز جاسوسی که، تا سال‌ها نزدیکانش او را نمونه‌ی اعلای یک مأمور وطن‌پرست می‌انگاشتند.

کتاب سراسر بر مبنای حقایق و منابع موثق نگاشته شده ‌است؛ با این‌ حال، بن مک اینتایر (Ben Macintyre) با تبحر و سابقه‌ای که در تألیف رمان‌های جاسوسی دارد، با رویکردی داستان‌گونه و گاه طعنه‌آلود به توصیف ساختار دو آژانس اطلاعاتی بریتانیا (ام‌آی5 و ام‌آی6) و در کل بررسی فضای سیاسی و اجتماعی انگلستان و اروپا در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن پرداخته است. علاوه بر راز بزرگ فیلبی که در طول داستان و با ظرافت قلم نویسنده به‌ تدریج و لایه‌ به‌ لایه افشا می‌شود، صفحاتی از تاریخ معاصر اروپا نیز در خلال این حوادث ورق می‌خورد. دانستن این مطلب خالی‌ از لطف نیست که این اثر، کتابِ محبوب دیوید کامرون، نخست‌ وزیر بریتانیا برای مطالعه در تعطیلات بوده‌ است. بی‌شک خواننده‌ی علاقه‌مند از این دریچه به برخی ناگفته‌های دوران جنگ سرد پی خواهد برد و شاید این اثر فرصتی باشد برای پژوهش و مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخ معاصر.

کتاب یک جاسوس در میان دوستان، زندگینامه‌ی دیگری از کیم فیلبی نیست، بلکه بیشتر تلاشی است برای توصیف و بیان شکلی خاص از دوستی، در قالب روایت داستانی؛ رفاقتی که نقشی پراهمیت در تاریخ بازی کرد. این کتاب بیش از آنچه درباره‌ی سیاست، ایدئولوژی و مسئولیت‌پذیری باشد، با شخصیت، سرشت و رابطه‌ا‌ی به‌ شدت انگلیسی و تاکنون ناکاویده سر و کار دارد. از آنجا که فایل‌های ام‌آی6، سیا و ک. گ. ب. همچنان ناگشوده‌اند، عمده مطالبی که به‌ عنوان منبع استفاده شده‌اند، یعنی شواهد اشخاص ثالث که اغلب بازگویی می‌شوند، منابع دست دوم هستند. جاسوسان مهارت ویژه‌ای در کژیاد سپاری گذشته دارند و همه‌ی شخصیت‌های محوری این داستان کم‌وبیش به‌ جهت تحریف سوابق خود مقصرند. بسیاری از «حقایقِ» پرونده‌ی فیلبی همچنان محل بحث و مشاجره است و نظریه‌ها، اعم از توطئه‌ باور یا غیر از آن فراوان‌اند. در یادداشت‌های پایان کتاب برخی از موضوعات جدل‌انگیز مورد بحث قرار ‌گرفته‌اند. بخش عمده‌ی آنچه درباره‌ی فیلبی نوشته شده است از خاطرات یا مشاهداتی فاقد اسناد و مدارک سرچشمه می‌گیرد؛ بخشی دیگر رنگ‌وبوی تبلیغاتی دارد، و قسمتی هم تخیّل محض است. تا زمانی که پرونده‌های رسمی کامل منتشر نشوند، این حوادث همواره در پرده‌ای از ابهام خواهند بود.

در بخشی از کتاب یک جاسوس در میان دوستان می‌خوانیم:

او مردی لاغر اندام بود که به‌ عنوان یک جاسوس زیرک معروف بود، مردی که نگاه سریع طنزآلودش از پشت عینک گِردش خبر از ذهن کنایه‌آمیزش می‌داد. از نظر رفتار و پوشش، تداعی‌ کننده‌ی رئیس یکی از دانشکده‌های عالی آکسفورد یا کمبریج بود اما با بارقه‌ای از بی‌رحمی دنیاپرستانه که معمولاً در زندگی دانشگاهی قابل‌ مشاهده نیست. خارجی‌ها او را دوست داشتند و خوش‌ خلقی و داستان‌های مستهجنش را می‌پسندیدند. او با آمریکایی‌ها بسیار خوب کنار آمد. تصویر رسمی و بانو منشانه‌ی همسرش در پس‌زمینه این احساس که شعبه‌ی اطلاعات بریتانیا در بیروت را یک جنتلمن اداره می‌کند، تقویت کرد.

الیوت و فیلبی دوباره از هم جدا نشدنی بودند، چه به لحاظ حرفه‌ای و چه اجتماعی. فیلبی ناگهان به روند جمع‌آوری اطلاعات، که تا آن زمان برایش حالت تفریح‌گونه و حتی بی‌علاقه داشت، شتاب داد. الیوت او را به‌ کار می‌گماشت، برایش هدف تعیین می‌کرد، او را به سفر می‌فرستاد و از او گزارش‌هایی را می‌خواست که در قالب مکالمات جمع‌آوری می‌شد.» در طول چهار سال اول در بیروت، فیلبی فقط دو بار از لبنان خارج شد، یک‌ بار به‌ مقصد سوریه و بار دوم برای ملاقات پدرش در عربستان سعودی. به درخواست الیوت، او اکنون در تمام خاورمیانه می‌چرخید؛ مانند عراق، اردن، مصر، کویت و یمن، در ظاهر به‌ عنوان مأموریت روزنامه‌نگاری. این خبرنگار سست و رخوت‌آلود اکنون تبدیل به گردباد خبری شده بود. اما اگر کسی دقت می‌کرد، احتمالاً درمی‌یافت که این خروجی باز هم پایین‌تر از توان تلاش او بود؛ او بیش از آنکه بنویسد، از مکان‌ها و افراد دیدن می‌کرد، دست‌ کم درملأ عام. در نه ماه اولِ سال 1960، او فقط شش مطلب برای آبزرور نوشت. یکی از سردبیران اکونومیست طی دیداری با فیلبی اشاره کرد که به‌ ندرت برای مجله می‌نویسد، و تصادفاً پرسید که آیا برایش «کار با دو کارفرما» دشوار است. فیلبی لحظه‌ای شوکه شد و سکوت کرد، اما بعد دریافت که منظور سردبیر کارفرماهای دو‌ روزنامه است، نه کار جاسوسی او.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیشگفتار
مقدّمه
1- جاسوس نوآموز
2- بخش 5
3- اتو و سانی
4- هو، هو، عزیزم! من یه جاسوسم
5- سه جاسوس جوان
6- پناهنده‌ی آلمانی
7- پناهنده‌ی روس
8- ستاره‌های نوظهور
9- دریاهای طوفانی
10- اودیسه‌ی هومر
11- هلو
12- اشراف چپاولگر
13- مرد سوم
14- مأمور ما در بیروت
15- روباهی که همخانه شد
16- افسری خوشآتیه
17- حدس میزدم خودت باشی
18- چای عصرانه
19- ناپدید شدن
20- سه جاسوس کهنسال
پسگفتار
عکس‌ها
سپاسگزاری‌ها
کتابشناسی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ
نویسنده
مترجمعلی هادی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات448
زبانفارسی
شابک978-600-461-016-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ

ali ghs
۱۳۹۷/۴/۲۹
کتاب خوبی هستش، به خاطر این کامنت خوبم بهم چن امتیاز بدین می‌خوام چن کتاب دیگه بخرم دست شما درد نکنه
Meihen Cruse
۱۳۹۷/۶/۱۷
ترجمه روان و داستان گیرای مبتنی بر واقعیت همچنین پاورقی‌هایی که به همت مترجم درباره موضوعاتی که خواننده با آن آشنا نیست باعث شده که کتابی خوب و سرگرم کننده داشته باشیم البته در این کتاب دنبال هیجان نباشید اگر دنبال گوشه‌ای از وقایع جنگ جهانی دوم هستید این کتاب مناسب شماست
رضوان بابایی
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بسیار عالی
کتاب با رمان‌های جاسوسی فرق داره و حوصله‌ی خواننده‌ی رو با توصیفات اضافی سر نمیبره رویداد‌ها با ریتم تند و سریع پیش میرن طوری که میشه از هر فصلش یه رمان نوشت و تصور اینکه این اتفاقات واقعا اتفاق افتادن به آدم حس هیجان میده
jafariyan jafariyan
۱۳۹۹/۷/۱۳
فکر می‌کنم کمی جانبدارانه است آشکارا علیه فیلبی نگاشته شده ضمنا مطلب ناگفته کتاب هم این استکه نهایتا صهیونیستها فیلبی را لو دادند آن فرد خاص فقط یک وسیله بود برای قانع کردن مطبوعات
مهران راستی
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
جذاب هست ولی در کتاب "خیاط بندزن سرباز جاسوس"اشاره میکنه که فیلبی از جنایات غربی‌ها خسته شده بود ک ب سمت شوروی (بلوک شرق) گرایش پیدا میکنه. ایکاش این کتاب هم به شکل صوتی حتی ارائه میشد
Foad Abdollahpour
۱۳۹۸/۵/۱۱
در بین تمام رمان‌هایی که خوانده‌ام شاید رمانی به این اندازه تکان دهنده نخوانده‌ام شاید به این دلیل که این رمان یک جریان واقعی بوده که در قرن معاصر واقعا رخ داده است
روح اله نیکدل
۱۴۰۰/۳/۲۵
داستان وقعی سر راست و کامل هرچند بصورت خلاصه نویسی است.
پیتر رایت نفر پنجم را جان کرنکراس نمیداند بلکه پنجمین جاسوس کمبریجی را رییس mi6 میداند
Seyed Amin Golestaneh
۱۳۹۷/۷/۱۶
در این کتاب از چندین مدرک و داستانهای نامنظم مجموعه‌ای منظم و جذاب درست شده.
برای علاقه مندان به جاسوسی بسیار جذاب و هیجان انگیز بود
علیرضا مرتضوی
۱۴۰۰/۱/۴
بینظیرر ۴۸ ساعته نخابیدم تا تمومش کردم... عااالی بووود🥺🥺🥺🥺جا داره یک سریال عالی از روش بسازن ب نظر من پرمخاطبم میشه....
آرش اکبری
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
من با این کتاب و موضوعش از طریق پادکست راوکست آشنا شدم که واقعا هم عالی بهش پرداخته بود٫تا فصل ۷ خوندم واقعا کار محشریه
احمد ایرانی
۱۳۹۹/۱/۲۹
لطفا مشکل کتاب رو حل کنید بعضی صفحات در هر سطر فقط یک حرف وجود دارد و قابل خواندن نیست
Meihen Cruse
۱۳۹۷/۷/۷
اون چیزی که میخواستم بود حد اقل منو برا چند لحظه از این دنیا به دنیای خودش برد
Mahnaz Khorram
۱۴۰۳/۱/۴
بی نظیره یک کتاب تاریخی پر محتوا ممنون از کتابراه لطفا این سبک کتابها رو بیشتر کنید.
سارا سوری
۱۴۰۰/۶/۱۶
عالیه این کتاب. اگر به ماجراهای جنگ سرد علاقه دارید پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونید. عالیه عالی
محمد حسین خواجه نژاد
۱۳۹۸/۱۰/۲۰
سرگرم کننده هست ولی اگرهمین داستان را فورسایت نوشته بود خیلی جالب تر و خوانندنی تر بود
مشاهده همه نظرات 32

راهنمای مطالعه کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ

برای دریافت کتاب یک جاسوس در میان دوستان: کیم فیلبی و خیانت بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.