معرفی و دانلود کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

عکس جلد کتاب صوتی یک عاشقانه آرام
قیمت:
۶۸۰۰۰ 47600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک عاشقانه آرام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک عاشقانه آرام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی روایتی شنیدنی از زندگی زوجی عاشق است که گفت‌وگوهای جذابی در بین آن‌ها رخ می‌دهد. این کتاب شما را به فکر وا می‌دارد و متوجه این موضوع می‌کند که نباید به عشق به چشم یک خاطره و عادت نگاه کنید.

کتاب یک عاشقانه آرام سرشار از جملات تاثیرگذار و ناب در باب عشق و عاشقانه زندگی کردن است. داستان روایتی از زندگی گیله‌ مردی معلم‌ مسلک و عاشق‌ پیشه که در سفری به منطقه آذربایجان دل به دختری زیبا می‌بندد که هر دو از جنبه سابقه فعالیت سیاسی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

«یک عاشقانه آرام» در واقع روند و مراحل و برنامه‌ریزی‌های زندگی مبتنی بر عشق دو شخصیت انقلابی و پرشور و حرارت را نشان می‌دهد که یکی اهل گیلان و دیگری از دیار آذربایجان است. نادر ابراهیمی در این کتاب نیز همچون دیگر آثارش در سینما، تلویزیون، شعر و ادبیات، تلفیقی از نگاه فلسفی و ذوق ادبی را با استفاده از تجربیات مختلفی که در عرصه‌های مختلف داشته،‌ کنار هم گذاشته است. او با نشان دادن رابطه‌ای متفاوت میان یک زوج، به دنبال بیان این موضوع بوده است که بزرگترین دشمن عشق، رخوت و عادت است و برای حفظ یک رابطه عاشقانه باید با این دو مبارزه کرد. زندگی عاشقانه، زندگی‌ای است که در آن هیچ چیز به فردا واگذاشته نمی‌شود تا امروز خالی بماند و رنگ کهنگی بگیرد.

شاهکار ابراهیمی در این اثر، بیان این واقعیت است که برای شیرین کردن زندگی نیاز به معجره کردن نیست، فقط کافی است که زندگی را دوست داشته باشیم و آن را با چیزهایی بسیار ساده اما دوست‌ داشتنی پر کنیم.

هنر ابراهیمی در این کتاب، خلق جملاتی برای بیان ناب‌ترین احساسات عاشقانه‌اش است. هر چند که می‌توان موافق تمام آن‌ها نبود، اما بدون شک ابراز آن برای مخاطبش به شدت احترام‌ برانگیز خواهد بود. ابراهیمی در کتاب یک عاشقانه آرام، مخاطب خود را بارها و بارها با چهره‌های متفاوت از عشق روبرو می‌کند، چهره‌هایی که سعی دارد به مخاطبش بفهماند عشق، نوعی گفتن است در عالی‌ترین وجه آن، و به قول نویسنده، قیام پایدار انسان‌های مقتدر در برابر ابتذال.

پیام دهکردی در کتاب حاضر، با بهره‌گیری از تجربه و توانایی خود در اجرای نقش‌های متفاوت در هنر نمایش و فقط با استفاده از صدایش، دو شخصیت حقیقی این داستان را پیش چشمان ما می‌سازد. با وجود اینکه ابراهیمی در متن خود بیش از آنکه در مورد ظواهر زندگی دو شخصیت خود صحبت کند، درباره حس و درون آن‌ها صحبت کرده است، اما هنر پیام دهکری در این میان ساختن تمام‌ قد این دو شخصیت پیش چشمان مخاطب است تا جایی که شنونده این اثر، خود را ناظری آگاه بر روند زندگی عاشقانه دو شخصیت داستان می‌بیند و نه مخاطبی گذرا!

جملات برگزیده کتاب یک عاشقانه آرام:

- پیری در روح است، نه در سال.

- نگفتن همان دروغ گفتن است، قدری کثیف‌تر.

- هیچ چیز همچون اراده به پرواز، پریدن را آسان نمی‌کند.

- مرگ مسئله‌ای نیست. اگر به درستی زندگی کرده باشی.

- در عشق، جایی عظیم برای بداهه نوازی هست، به شرط آنکه نواختن را بدانی.

- عشق، حرکت دو نفر، مشتاقانه، به سوی هم نیست، بلکه حرکت دو نفر در کنار هم است.

- در گذشته‌ها به دنبال لحظه‌های ناب گشتن، آشکارا به معنای آن است که آن لحظه‌ها، اینک وجود ندارند.

- زمان، بدون اراده، بدون هدف، بدون آرزو، بدون تازگی، بدون دگرگونی‌های نامنتظر، یک پیکره‌ی سنگی بیش نیست.

- مقصد، زندگی را معنی می‌کند. هدف، زندگی را عمیق می‌کند. زندگی را، وجود مقصد معنی می‌کند، نه رسیدن به مقصد.

- در میان همه جانوران جهان، فقط انسان‌ها اعدام می‌شوند، به وسیله انسان‌ها. دیگر هیچ جانوری اعدام نمی‌شود و نمی‌کند.

- عاشق شدن مسئله‌ای نیست، عاشق ماندن مسئله‌ی ماست. بقای عشق، نه بروز عشق. عشق به اعتبار مقدار دوامش عشق است، نه شدت ظهورش…

- عشق یک قطار مسافربری نیست تا اگر کمی دیر رسیدی، قطار رفته باشد و تو مانده باشی با چمدان‌های سنگین، با تاسف، با قطره‌های اشکی در چشمان حسرت…

- اگر عشق را از جریان عادی زندگی جدا کنیم، از نان برشته داغ، چای بهاره خوش‌عطر، قوطی کبریت، دستگیره‌های گلدار و ماهی تازه، عشق همان تخیلات باطل گذرا خواهد بود...

- یک بار، یک بار، و فقط یک بار می‌توان عاشق شد. عاشق زن، عاشق مرد، عاشق اندیشه، عاشق وطن، عاشق خدا، عاشق عشق... یک بار، فقط یک بار. بار دوم دیگر خبری از جنس اصل نیست.

- مگذار که عشق به عادت دوست داشتن تبدیل شود. مگذار که حتی آب دادن گل‌های باغچه به عادت آب دادن گل‌های باغچه تبدیل شود! عشق به دوست داشتن و سخت دوست داشتن دیگری نیست. پیوسته نو کردن خواستنی است که خود پیوسته خواهان نو شدن است و دگرگون شدن. تازگی، ذات عشق است، و طراوت، بافت عشق. چگونه می‌شود تازگی و طراوت را از عشق گرفت و عشق همچنان عشق بماند؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
2 دقیقه
بخش اول
11 دقیقه
بخش دوم
14 دقیقه
بخش سوم
11 دقیقه
بخش چهارم
15 دقیقه
بخش پنجم
7 دقیقه
بخش ششم
9 دقیقه
بخش هفتم
11 دقیقه
بخش هشتم
14 دقیقه
بخش نهم
13 دقیقه
بخش دهم
11 دقیقه
بخش یازدهم
10 دقیقه
بخش دوازدهم
7 دقیقه
بخش سیزدهم
11 دقیقه
بخش چهاردهم
12 دقیقه
بخش پانزدهم
10 دقیقه
بخش شانزدهم
9 دقیقه
بخش هفدهم
12 دقیقه
بخش هجدهم
11 دقیقه
بخش نوزدهم
13 دقیقه
بخش بیستم
6 دقیقه
بخش بیست و یکم
12 دقیقه
بخش بیست و دوم
7 دقیقه
بخش بیست و سوم
7 دقیقه
بخش بیست و چهارم
9 دقیقه
بخش بیست و پنجم
13 دقیقه
بخش بیست و ششم
11 دقیقه
بخش بیست و هفتم
9 دقیقه
بخش بیست و هشتم
5 دقیقه
بخش بیست و نهم
7 دقیقه
بخش سی‌ام
11 دقیقه
بخش سی و یکم
6 دقیقه
بخش سی و دوم
9 دقیقه
بخش سی و سوم
7 دقیقه
بخش سی و چهارم
9 دقیقه
بخش سی و پنجم
10 دقیقه
بخش سی و ششم
11 دقیقه
بخش سی و هفتم
14 دقیقه
بخش سی و هشتم
6 دقیقه
بخش سی و نهم
14 دقیقه
بخش چهلم
10 دقیقه
بخش چهل و یکم
7 دقیقه
بخش چهل و دوم
11 دقیقه
بخش چهل و سوم
12 دقیقه
بخش چهل و چهارم
15 دقیقه
بخش چهل و پنجم
10 دقیقه
بخش چهل و ششم
12 دقیقه
بخش چهل و هفتم
4 دقیقه
بخش چهل و هشتم
11 دقیقه
بخش چهل و نهم
10 دقیقه
بخش پنجاه
9 دقیقه
بخش پنجاه و یکم
1 دقیقه
بخش پنجاه و دوم
2 دقیقه
بخش پنجاه و سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک عاشقانه آرام
نویسنده
راویپیام دهکردی
ناشر چاپیانتشارات روزبهان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ 47600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

فرانک نیکوکار
۱۳۹۸/۶/۲۷
واقعا از شنیدن داستانی که بسیار روان هم نقل شده بود لذت بردم توصیه‌های بسیار کاربردی در این کتاب ذکر گردیده که به نظرم بسیار قابل تآمل می‌باشد بهترین آن هوشیاری نسبت به هرچیزی است که میتواند در خطر به عادت تبدیل شدن قرار گیرد اعم از مطالعه به عنوان عملی که رشد از آن انتظار میرود تا عبادت وتمسک به روحانیت که کمال معنوی را میسر می‌سازد ولی به نظرم جالبتر وکاربردی‌ترین نکته علی الخصوص در دنیای امروز ما دقت در عدم عادت در روابط وعلایق ونحوه زندگی زن وشوهر است کتاب بسیار زیرکانه این مهم را تذکر میدهد که حتی عشق بین دو نفر هم اگر از سر عادت باشد دیگر عشق نیست وبه نوعی خواننده را ترغیب میکند که روابط ونوع عملکرد مشترک در زندگی زناشویی نیاز به بررسی وگاه تجدید نظر دارد ورها کردن زندگی با تفکر هرچه پیش آید خوش آید بردن زندگی مشترک بر لبه سقوط ونزول است. ممنون از شما دوستان عزیز که مطالعه این کتاب را میسر نمودید وبی نهایت ممنون از جناب دهکردی عزیز که لذت شنیدن داستان را با لحن مملو از احساسشان چند برابر نمودند
فاطمه رحیمی
۱۴۰۲/۱/۲۷
یک عاشقانه آرام واقعا اسمیست با مسمی رایحه و طعم زندگی در برگ برگ آن احساس می‌شود داستان در سایه جملات و تعابیر بسیار عمیق و زیبا که شایسته یک اثر ادبی است رخ می‌دهد و تفاوت آن با داستانهای دیگر این است که در آن‌ها حرف‌ها در سایه اتفاقات پی در پی داستان گفته می‌شوند و بیشتر اتفاقات به چشم می‌آیند و در اینجا جملات حرف دارند حتما لازم نیست همه آن‌ها را بپذیری ولی نمی‌توانی زیبابی خلاقیت ذهنی آن را نپذیری تضاد‌هایی که اینجا وجود دارد ذهن را به چالش می‌کشد تلاشی که صورت می‌پذیرد تا عشق در تله تکرار عادت زوال نیابد زیباست اگر چه طبیعت و ساعت فیزیولوژی بدن در بستر عادت شکل میگیرد و همین تلاش برای تغییر را سخت میکند ولی این تلاش خودش عین زندگیست و داستان از جایی جذاب میشود که عشق با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم میکند و انتظار میرود مبارزه با تکرار خود به این دام عادت بیفتد و از طرفی نوعی ولنگاری پنهان بوجود بیاورد ولی در انتها بخوبی و زیبایی این شبهه بر طرف می‌شود گویندگی عالی بود
مصطفی شریفی
۱۳۹۸/۸/۱۹
نادر ابراهیمی یک عاشق بوده و به همین خاطر فصل اول رمان، زیبا و بی‌نقص بود. اما از جایی که تاکید بر مسایل سیاسی شده و از اونجایی که من از سیاست متنفرم، خوشم نیومد. هر چی کتاب جلوتر میرفت بدتر میشد. مطرح کردن این قبیل دیدگاه‌های سیاسی، شاید در سال ۷۴ (اولین چاپ کتاب) قابل قبول بوده ولی الان دید همه و فرق کرده.
عنوان کردن اسامی‌ای چون مارکس لنین و همینطور فعالیت حزبی و شاید مسلحانه در کتاب، بنظرم نشان دهنده دیدگاه چپ و توده‌ای آقای نویسنده بوده که در این دیدگاه، "واژگونی نظام سرمایه‌داری از طریق انقلاب کارگران و لغو مالکیت خصوصی بر ابزار تولید و لغو کارمزدی و ایجاد جامعه‌ای بی‌طبقه با مردمی آزاد و برابر» امری اجتناب ناپذیر بوده و حتما باید انقلاب صورت بگیرد تا جامعه‌ای سعادتمند شود. و باید بگم آقای نویسنده کاش الانم بودی و نظرت رو میدونستم.
گذشته از این موارد، در فصل دو و سه پراکندگی مطالب مثل یک دفتر خاطرات روزمره میمونه که آدم کتابش کرده باشه و بخواد انبوهی از مضامین اخلاقی هم، بی‌ربط به هم در اون گنجانده بشه.
خلاصه قسمت عاشقانه کتاب یعنی فصل اول عالی، ولی هر چی جلوتر رفت، خوشم نیومد و آخراش فقط میخواستم کتاب تموم شه. عنوان کتاب گول زننده است. من که گول صدای خوب آقای دهکردی و آهنگسازی فوق العاده کریستف رضاعی رو خوردم 😅
پریسا طالبی
۱۴۰۱/۵/۱۰
خیلی منتظر بودم دیدگاه نویسنده درباره‌ی ۸ سال جنگ و نوع زندگی عاشقانه توی اون دوران رو بشنوم. اما حتی از کنارش رد هم نشد و این مسئله منو آزار داد. اینکه کسایی که خودشون رو سیاسی و دلسوز وطن میدونستن توی دوران جنگ بدون توجه به اون آرام و عاشقانه به زندگی ادامه دادن برام تعجب آور بود. توقع داشتم که و نویسنده از سختی‌های اون دوران بیشتر بگه. توقع داشتم از آرام عاشقانه زندگی کردن در اوج سختی بگه. اما ازش چشم پوشی کرد
بجز این مورد در مجموع کتاب خوبی بود و از گوش دادن بهش لذت بردم
تمثیل‌ها و آموزه‌های بینظیر قشنگی داشت. به خیلی‌ها معرفیش کردم و خیلی چیزا ازش یاد گرفتم. گوش بدید و لذت ببرید
Elham Mehraban
۱۳۹۷/۸/۷
این کتاب را چندسال پیش در یک بعداز ظهر آرام خوندم جالبترین قسمتش برای من این بود که زن به مرد میگه نباید خیلی کتاب خوند باید با اونها درهر لحظه زندگی کرد و قرار میزارند کتابهای مهم را بخونند و به جای بقیه‌اش زندگی کنند. نویسنده این کتاب کلا مخالف عادت کردن است حتی عادت به کتاب خوندن و به نظرش عادت سمی برای عشق در زندگیه
حمیدرضا منصورآبادی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
این داستان شدیدا سلیقه‌ای هست. اگه دنبال هیجانید اگه دوست دارید یه سرنوشت جدید بشنوید اگه به شنیدن یه داستان عاشقانه که روحیاتتون رو طلتیف کنه هستید این داستان مناسب نیست. از ابتدا تا انتهای اتفاقات داستان رو میشه تو یک صحفه خلاصه کرد. هیچ حدف خاصی دنبال نمیشه. تکرار و تکرار رکن اساسی داستان هست. ولی گاهی جملات نابی میشنوی که تکونت میده داستان در واقع یه کلاس زندگی هست که قالب داستان گرفته ولی در حوصله اکثریت افراد نمیگنجه. من یک ماهه که دارم گوش میکنم نه دوست دارم کلا بزارمش کنار نه حوصله دارم تمومش کنم. در واقع داستان نیست مکتب عشق شناسیه
زارعی زارعی
۱۳۹۸/۵/۳۰
مخاطب این کتاب خاص است. برای من حال و هوای سبلان و آذری‌ها و گیله مردان و.... غریبه است و هیچ حس خاصی ایجاد نمی‌کند. حوصله من که سر رفت.
ضمنا به نظرم یک جورایی خواننده را گول زده است. قرار بود کتاب عاشقانه باشد اما این کتاب از تم عاشقانه‌ای که از دل هم بر نیامده بود استفاده کرده است تا حرفهای غیر عاشقانه‌اش را بزند.
تنها آرامش این عاشقانه آرام در صدای گوینده بود، البته باز هم فقط از دید من.
عادله سلیمی
۱۳۹۸/۴/۷
کتاب خوبیه، اما چند نکته:
۱) شنیدن کتاب صوتی تمرکز بالایی میخواد، هرکسی نمیتونه گوش بده، خودم هر قسمتو چندبار گوش میدم.
۲) نمیدونم چرا هربار ک از برنامه خارج و وارد میشم باید دوباره قسمتاشو دان کنم!
چندبار اخه؟
حجم نت ادم بیخود تموم میشه
برای همین ۴تا ستاره دادم.
درکل بدک نیس
خوبه که ادم تجربه یه بار شنیدن کتاب صوتی رو هم داشته باشه!

اما در مورد خود کتاب بگم که واقعا عالیه
من دوسش داشتم💗👌
حسنیه سلطانی
۱۳۹۸/۶/۷
فضا و نثر پیچیده به نظر شخصی من مناسب یک رمان اون هم با این حجم نیست. البته این دیدگاه شخصی منه. چون از فضای رمان انتظار دارم که خواننده رو در خودش غرق کنه و ببره به دنیای زیبای رمان. متن سقیل این رمان مانع از خیال پردازی من میشه برای همین نپسندیدم. ولی اگر با نگاه ادبی ببینیم بسیار متن ادبی زیبایی داره. مثل اینه که یک‌منظومه‌ی زیبای شعر رو میخونیم.
روژینا برزگر
۱۴۰۲/۱/۱۱
من اصلا با کارهای آقای نادر ابراهیمی کنار نمیام، یک خورده به نظرم ریتم کارهاشون تنده من نمی‌تونم خودمو تطبیق بدم ولی این خوب بود یعنی تقریبا میشه گفت عالی بود، فقط یک خورده عاشقانش زیادی غلیظ شد از نیمه دوم کتاب که خب اونم مقتضی ژانر کتابه، ولی میشه گفت خیلی بدم نبود سلیقه ایه، به کسی که ژانر عاشقانه دوست داره پیشنهاد می‌کنم.
Omid Taheri
۱۴۰۰/۲/۳۱
معمولا بعد از هر چیز ناگوار، گوارایی می‌شوید و پی‌برد به قول معروف که خیلی هم دلنشین و خوب است.
اما چاره شسته شدن و برده شدن خوشی ناشی از مطالعه "دال دوست داشتن" توسط این "اوهام (عاشقانه) مالیخولیایی سیاست زده و نا آرام"، باید به چه چیز پناه برد؟ شاید باید نویسنده از موجد اصلی این توهم انبوه، به خواننده هم تعارف کند.
Mahbub Mok
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
داستان کسل کننده هست که ۹۰ درصد جملات تعریفی از عشق هستن. داستان اشنا شدن و ازدواج یک مرد گیلکی و یک زن آذری که سیاسی هستن و چندباری دستگیر شدن و چند بار محل زندگیشان را عوض کردن. خلاصه‌ی داستان این هست و بین همین چند خط داستان پر از گفتگو بین این زوج در مورد عشق. در کل ارزش وقت گذاشتن نداشت
فاطمه براری
۱۴۰۱/۶/۱۵
فن بیان و صدای گوینده زیبایی کتاب رو دو چندان کرد، بسیار لذت بردم از نگاه نویسنده به زندگی و عشق، بسیار عمیق و البته کاربردی..
به نظرم بعضی از دوستان کم لطفی کردن نسبت به این کتاب و احتمالا دنبال یه داستان عاشقانه‌ی تینیجری بودن و صرفا از رو عنوان کتاب رو خریداری کردن
Fateme Pashaniya
۱۳۹۹/۱۱/۷
من زیاد دوستش نداشتم، ‌ نویسنده یه درسی از زندگی رو از اول تا آخر کتاب در قالب موقعیت‌های متفاوت داره بازگو میکنه، و به جز چند جا فراز و نشیب چندانی نداره، دقیقا مثل اسم کتاب، عاشقانه‌ای آرامه آرام
صدای گوینده فقط ترغیبم کرد تا آخر گوش بدم همین،
نگار مطیع
۱۳۹۸/۱۱/۲۰
نادر ابراهیمی با این کتاب دنیایی خلق کرده فراتر از کلمات و قسمتی که ما با خواندن میبینیم. کتابی که هیچ وقت تکراری نمی‌شود و هدفش نه گفتن یک داستان، بلکه انتقال سبکی از تفکر و زندگی است که آدم را در خودش غرق میکند... زیبا، واقعی، تا مغز استخوان سیراب شده از فرهنگ ایرانی اسلامی!
مشاهده همه نظرات 156

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

برای دریافت کتاب صوتی یک عاشقانه آرام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.