معرفی و دانلود کتاب صوتی یکشنبه

عکس جلد کتاب صوتی یکشنبه
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یکشنبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یکشنبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یکشنبه

کتاب صوتی یکشنبه اثر آراز بارسقیان داستان پسر جوانی است به نام آربی آراکلیان که به صورت اول شخص روایت می‌شود و ما از طریق راوی با دنیای پیرامون او و آدم‌های زندگی‌اش آشنا می‌شویم.

این داستان در مدت زمان دو سال روایت می‌شود و چند مورد از وقایع مهم شخصیت راوی را در بر می‌گیرد. یکشنبه، نخستین رمان آراز بارسقیان، تمرکزی‌ بر پوچی و سرخوردگی نسل جوان ایران امروز است.

رمان یکشنبه را باید شخصیت محور دانست. «آربی» شخصیتی است که قرار است بار داستان را به دوش بکشد. رمان یکشنبه ماجرای زندگی جوانی‌‌ است که در نوعی بحران هویت به‌سر می‌برد. او نمی‌داند کیست و کجاست و مهم‌تر اینکه چرا هست. در برهه‌ای دست به‌خودکشی می‌زند و مابقی زندگی‌اش را نیز به ‌فکر‌کردن به این اشتباه تباه می‌کند. او نمی‌داند چرا زنده است و دست به‌خودکشی زده و بعد از این خودکشی ناموفق هر‌چه فکر می‌کند نمی‌داند چرا چنین کاری کرده است.

آراز بارسقیان متولد بهمن 1362 نویسنده و مترجم ایرانی ارمنی تبار است. او در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمده و از سن هجده سالگی با شرکت در کلاس‌های داستان‌نویسی جمال میرصادقی به طور حرفه‌ای کار داستان‌نویسی را آغاز کرد. همچنین وی موفق به کسب جایزه ادبی «صادق هدایت» در سال 1385 شده است.

از جمله مهم‌ترین آثار او می‌توان به رمان «باسگا»، رمان «یکشنبه»، داستان کوتاه «غریبه»، ترجمه فیلم‌نامه «درخشش ابدی ذهن بی‌آلایش» اثر چارلی کافمن و ترجمه «من همسر خودم هستم» اثر داگ رایت اشاره کرد. همچنین او نمایشنامه «گام زدن بر یخ‌های نازک» را به همراه غلامحسین دولت‌آبادی نوشته که در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جزو نمایشنامه‌های برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی است.

در قسمتی از کتاب صوتی یکشنبه می‌شنویم:

و یک بار دیگر برای سرهنگ احترام نظامی می‌گذارم؛ این بار درست. لبخند می‌زند، اما نمی‌خندد. با بالا دادن سینه‌اش غرورش را بیشتر می‌کند و محکم احترام نظامی می‌گذارد. دست دراز می‌کنم ولی هوای سرد زمستان مشتم را پر می‌کند و او خبردار محو و محوتر می‌شود و من نمی‌دانم چه کار کنم و خواننده می‌خواند: «خورشید می‌درخشید ولی من نه، باران نقره‌ای همه چیز را خواهد شست…» و حالا دیگر من مانده‌ام و اتاق خالی. کنار پنجره می‌روم. یک لحظه سر می‌گردانم تا شاید دوباره او را ببینم، ولی کسی نیست.

به کوچه‌ی خلوت و تاریک نگاه می‌کنم. آسمان شب. باد آرامی شاخه‌های خشک درخت‌ها را تکان می‌دهد. ماه نقره‌ای. شبی که تمامی ندارد. و دیگر هرگز نپرسیدم چرا خواند: «شب‌به‌خیر، به هر روز و هر ساعت؛ شب‌به‌خیر به تمام آن‌چه در قلبت جریان دارد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
30 دقیقه
فصل اول
25 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
14 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
14 دقیقه
فصل سوم
30 دقیقه
فصل چهارم
25 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
28 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
20 دقیقه
فصل ششم
10 دقیقه
فصل هفتم
15 دقیقه
فصل هشتم
12 دقیقه
فصل نهم
11 دقیقه
فصل دهم
21 دقیقه
فصل یازدهم
10 دقیقه
فصل دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یکشنبه
نویسنده
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یکشنبه

mary bahonar
۱۳۹۷/۶/۶
گوینده به بهترین نحو ممکن خوند، و باید ازش تشکر کرد. موسیقی‌های متن هم خیلی عالی انتخاب شده بودن. توصیفات و فضاسازی خود نویسنده هم خیلی دوست داشتم. و در کل کتاب خوبی بود. ارزش بیش از یکبار شنیدن یا خوندن رو داره. احتمالا نسخه چاپیش رو هم تهیه کنم چون حس و حالش یادم میمونه و میخوام داشته باشمش
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۰/۱/۱۰
کتاب بدی نبود روند زندگی فردی را به قلم در اورده بود ونگرانیها و مشکلات و طرز تفکر او را نسبت به زندگی به نمایش گذاشته بود.
سام بابایی
۱۳۹۷/۱/۳۰
کتابی زیبا بر پایه فلسفه اگزیستانسیالیسم. خواندنش رو به همه دوستان سفارش می‌کنم
شقایق شفیع پور
۱۴۰۱/۹/۲۸
داستانی بی سر و ته که ریتم کند و کسل کننده‌ای داشت
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یکشنبه

برای دریافت کتاب صوتی یکشنبه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.