معرفی و دانلود کتاب ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻮاد رﺳﺎﻧﻪای اﯾﺮان

برای دانلود قانونی کتاب ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻮاد رﺳﺎﻧﻪای اﯾﺮان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻮاد رﺳﺎﻧﻪای اﯾﺮان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻮاد رﺳﺎﻧﻪای اﯾﺮان

کتاب ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻮاد رﺳﺎﻧﻪای اﯾﺮان به بررسی دستاوردهای اولین سال فعالیت سازمان مردم نهاد سواد رسانه‌ای کشور می‌پردازد.

انجمن سواد رسانه‌ای ایران، سازمانی مردم نهاد و ملی با عضویت فعالان بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی در حوزه‌ی سواد رسانه‌ای است که در زمینه‌های آموزش، پژوهش، برنامه‌سازی رادیویی، تلویزیونی، سینمایی، تولید محتوای فرهنگی، اجتماعی با مضمون سواد رسانه‌ای و رتبه‌بندی مدارس، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور از نظر میزان توجه به موضوع سواد رسانه‌ای فعالیت می‌کند.

این انجمن هم‌چنین نسبت به اهدای نشان سواد رسانه‌ای به چهره‌های ماندگار این عرصه و اهدای نشان مسئولیت اجتماعی به اشخاص حقیقی و حقوقی که امکانات مادی و معنوی خود را در راه افزایش سواد رسانه‌ای جامعه به کار گرفته‌اند، اقدام می‌کند.

اهداف این انجمن عبارتند از: شفافیت اطلاعاتی، مدیریت دانش و افزایش مشارکت اجتماعی از طریق معرفی فرصت‌های مجازی و رسانه‌های نوین؛ افزایش خودآگاهی و خودکنترلی عموم مردم ایران در استفاده از رسانه‌های جمعی و اجتماعی؛ افزایش تفکر انتقادی و قدرت تجزیه و تحلیل پیام و انتخاب سره از ناسره برای مخاطب ایرانی؛ تحقق رژیم مصرف رسانه‌ای در سطح جامعه ایران؛ بازیابی و بازنشر اطلاعات مفید، تولید و استفاده مؤثر از اطلاعات در زندگی روزمره؛ یادگیری مادام‌العمر برای استفاده از فرصت‌های نوظهور فضای مجازی و رسانه‌های نوین و مصونیت‌ از تهدیدهای آن با هدف تحقق فضای مجازی سالم، مفید و ایمن در جامعه شبکه‌ای جهان.

از جمله مهم‌ترین مأموریت‌های این انجمن: افزایش مهارت‌های سواد رسانه‌ای و دروازه‌بانی پیام در فضای مجازی و جامعه شبکه‌ای و انتشار و بازانتشار پیام‌های مفید و عدم انتشار و بازانتشار پیام‌های مخرب؛ تبدیل مخاطب رسانه‌های جمعی، شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به مخاطب فعال؛ افزایش اخلاق حرفه‌ای دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی، شهروند خبرنگاران و عموم مردم با هدف افزایش سرمایه‌های اجتماعی کشور؛ توانمندسازی جامعه در عصر رسانه‌های نوین، شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای؛ معرفی کارکردهای رسانه‌های نوین با هدف استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و مصونیت از تهدیدها؛ برگزاری همایش و جشنواره با هدف قدردانی از تولیدکنندگان محتواهای علمی، فرهنگی، آموزشی و... می‌باشند. 

این انجمن شعار «افزایش سواد رسانه‌ای، مسئولیت اجتماعی ماست» را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده و مهم‌ترین رویکرد آن در زمینه‌ی تعاملات بین‌المللی، جهانی‌سازی نهضت سواد رسانه‌ای در برابر سلطه‌ی روزافزون رسانه بر فکر، اندیشه و تعاملات بشری است. 

انجمن سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی که در تاریخ 4 تیرماه 1396، مجوز فعالیت خود را از وزیر کشور دریافت کرده، در اولین سال فعالیت خود توانست برنامه‌های متنوع و نشست‌های تخصصی کارآمد و مهمی در راستای گفتمان‌سازی سواد رسانه‌ای برگزار کند که در این کتاب به معرفی و تبیین فعالیت‌های یک ساله‌ی این انجمن پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻮاد رﺳﺎﻧﻪای اﯾﺮان می‌خوانیم:

نهضت سواد رسانه‌ای ایران گفت: تمام تلاش ما توانمندسازی مخاطب عام، مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور و آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای به عموم مردم و نخبگان است. در ادامه‌ی این نشست سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت توانمندسازی مخاطبان برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: کاربران باید نسبت به ایمن‌سازی فضای کسب‌وکارشان اقدام کنند. اگر طرح شامد با کمک فعالان کسب‌وکارهای دیجیتال در کشور به طور کامل اجرا شده بود، نیازی به فیلتر تلگرام نبود.

وی با بیان اینکه انجمن سواد رسانه‌ای ایران باید نسبت به ارتقای سواد رسانه‌ای عموم مردم در فضای مجازی اقدام کند، گفت: اگر انجمن سواد رسانه‌ای ایران بخواهد به یک هدف مشخص دست یابد و از تلاش‌های خود سرخورده نشود، تنها مسیر، افزایش سواد رسانه‌ای عموم مردم برای تحقق فضای مجازی سالم، مفید و ایمن است که این امر نیازمند آن است که اولاً نشان شامد را بشناسیم و آن را معرفی کنیم، ثانیاْ راهکارهای افزایش نظارت عمومی بر فضای مجازی را به مردم آموزش دهیم و در نهایت با انجام آینده‌پژوهی دقیق برای تحولات آینده برنامه‌ریزی کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آشنایی با سواد رسانه‌ای ایران
فصل دوم: نگاهی به نشست‌های انجمن در سال 96
تجربه‌نگاری واقعیت مجازی عاشورا
سواد بازی‌های دیجیتال
ترامپ علیه ترامپ
نقد و بررسی برنامه تلویزیونی رسانش
بررسی کمی و کیفی نمایشگاه مطبوعات
نقد و بررسی شیوه‌های آموزش سواد رسانه‌ای
تدوین سند راهبرد آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای
بررسی عملکرد رسانه‌ها و حوادث دی ماه 96
فرصت‌ها و تهدیدهای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی
تجربه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال در ایران
نقد و بررسی تجربه‌نگاری ایران در حوزه فرهنگ و رسانه
اختتامیه نشست‌های عصرانه سواد رسانه‌ای در سال 96
فصل سوم: گردهمایی‌ها و سمینارها
گردهمایی تشکیل رسمی کارگروه‌های تخصصی انجمن سواد رسانه‌ای
چهارمین گردهمایی فعالان سواد رسانه‌ای کشور
سمینار سواد رسانه‌ای؛ زنان و خانواده
گردهمایی مشترک انجمن کتابداران و انجمن سواد رسانه‌ای
سمینار سواد رسانه‌ای و مدیریت بحران (تجربه‌نگاری زلزله کرمانشاه)
فصل چهارم: دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با محور خانواده
مقدمه
نخستین جلسه هیئت علمی همایش
رونمایی از محورهای همایش
نشست خبری دومین همایش بین المللی
بررسی اهداف، ساختار و ویژگی‌های دومین همایش
نگاهی به فعالیت‌های دبیرخانه همایش
فصل پنجم: رویدادهای بین المللی
ارمنستان
مالزی
فصل ششم: رویدادهای استانی
خراسان شمالی
گچساران
فصل هفتم: رونمایی‌ها و تقدیرها
فصل هشتم: تفاهم‌نامه‌ها
فصل نهم: رویدادهای فرهنگی
برنامه تلویزیونی تارگرد
برنامه تلویزیونی برگ سرنوشت
فصل دهم: سواد رسانه‌ای از دیدگاه اساتید و مسئولان
فصل یازدهم: گفت‌وگوها
فصل دوازدهم: ناشر تخصصی دستاوردهای علمی انجمن سواد رسانه‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻮاد رﺳﺎﻧﻪای اﯾﺮان
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-622-6198-30-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻮاد رﺳﺎﻧﻪای اﯾﺮان

برای دریافت کتاب ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻮاد رﺳﺎﻧﻪای اﯾﺮان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.