نقد، بررسی و نظرات کتاب انگلیسی را سرگرم‌کننده بیاموزیم - فیونا کوپر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
خانم کتابخوار
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
این روزها به دنبال یادگیری انگلیسی هستم همه جا سر می‌کشم بلکم از هر جایی چند کلمه، اصطلاح یا جمله‌ی جدید و یا راهی جدید برای سریعتر فرا گرفتن زبان انگلیسی پیدا کنم. طوری که حتی حاضر شدم نقش بچه و معلم رو توامان بازی کنم!
یعنی در نقش معلمی که می‌خواد به شاگرد خردسالش (که خودم باشم) این کتاب رو خریدم و خوندم. کتاب به طور خاص برای معلم زبان انگلیسی که شاگردانش در رده سنی بالای ۵ سال هستن نوشته شده. اوایل کتاب جملاتی دیدم که متعجبم کرد جوری از خدا حرف زده بود که حس می‌کردی یه آدم مذهبی (خداباور) کتاب رو نوشته اینو گفتم که بعد از خرید و خوندن یه وقت شوکه نشین!
اوایل کتاب همه چیز رو خیلی کلی توضیح داده بود به طوری که به قول معروف معلم حساب کار دستش بیاد! در ادامه جزییات هر قسمت بیان شده و شعرهای بامزه‌ای برای یاد دادن به بچه‌ها نوشته شده بود. خب یکی از چیزهایی که در آموزش زبان به بچه‌ها روش تاکید شده بود این بود که باید یاد دادن زبان با استفاده از بازی و مفرح باشه که بچه‌ها خوششون بیاد و شعرهای بامزه هم در راستای همین مفرح کردن آموزش بود. وقتی بچه‌ها از یاد گیری زبان لذت ببرن علاقه شون بیشتر می‌شه و در نتیجه پشتکارشون هم بیشتر می‌شه و بالتبع بیشتر و بهتر هم درس‌ها رو یاد می‌گیرن. چند نمونه بازی هم در کتاب بود که می‌شد به عنوان وسیله آموزش زبان به بچه‌ها ازشون استفاده کرد.