نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی - یوستین گردر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 یه کتاب خوب دیگه از کتابراه…
دنیای سوفی یه کتاب داستانی-فلسفی هستش که تا الان به ۵۳ زبان در دنیا ترجمه شده و بیش از سی میلیون نسخه ازش به فروش رفته! من می‌تونستم همزمان با پیش رفتن داستان، جواب سؤال‌های مطرح شده در کتاب رو توسط سوفی بگیرم!
بی دلیل نیست که یوستین گردر برای این کتاب جایزه‌ی “ادبیات نسل جوان المان” رو گرفته! اون به خوبی تونسته به مسائلی مثل حقوق زنان (با اعدام المپیس در انقلاب کبیر فرانسه، و یا انتخاب سوفی ۱۴ ساله به عنوان شخص اول کتاب) اشاره کنه. اون با آوردن اینه توی داستان میخواد به دنیای موازی و همزاد سوفی (هیلده) اشاره کنه.
تشبیه‌های بی نظیری توی این کتاب وجود داره؛ بهترینش به نظر من این جهان هستش که میگه جهان از داخل کلاه یه خرگوش توسط یه شعبده باز به وجود اومده، و ما همه حشراتی هستیم که از موهای خرگوش آویزون شدیم. حالا اگر آگاه هستیم و تشنه‌ی یادگیری و فراگیری فلسفه، می‌یاییم بالای موها، ولی اگر انسان‌هایی معمولی و بی تفاوتی هستیم و جویای سوال و جواب در این هستی نیستیم، اونهایی هستیم که خود رو در اعماق موهای خرگوش توی تاریکی به خواب زدیم!
و جمله‌ی زیبای کتاب یه جمله بود… “من فکر میکنم، پس هستم! ” من هم اینجا نظرم رو‌ راجع به این کتاب می‌نویسم…
می نویسم؛ پس هستم!!!
ممنون دوست عزیزم کتابراه… ☘️
ابوالفضل قنبری
۱۴۰۲/۱۲/۳
دنیای سوفی، کتابی آموزنده و درعین‌حال بسیار سرگرم‌کننده بود. این کتاب ارزش‌های زیادی همچون آگاهانه تصمیم گرفتن، تفکر انتقادی و توانایی درک شگفتی‌های فلسفه را به من آموخت. این کتاب مرا قادر ساخت تا هم‌زمان در جهان‌های مختلف سرگردان و در جستجو باشم. بیانیه‌ی تاریخچه‌ی فلسفه، آن‌قدر منظم بود که خواننده می‌توانست همه‌چیز آن را درک کند؛ از اول تا آخرش بسیار قاعده‌مند است.
زهرا بهارلویی
۱۴۰۲/۴/۲۴
سلام، من به خاطر سنگین و خواب آور بودن فلسفه اصلا علاقه‌ای نداشتم بهش ولی کتاب دنیای سوفی رو خیلی شنیده بودم که خوبه و به صورت ساده از فلسفه گفته شده، نمی‌تونم دقیق نظر بدم چون تا حالا کتاب فلسفی نخوندم و اطلاعاتی هم ندارم راجع به این موضوع ولی در کل بخوام بگم به نظرم کتاب خوبی بود مخصوصا که صدای خانومی که کتاب رو می‌خوند هم باعث میشد خسته نشم از گوش دادن به کتاب.
علی غلامی
۱۴۰۲/۴/۵
بادرود. کتاب نسبتامتوسطی است. تاریخچه فلسفه دنیارادراین کتاب کوچک گنجانده‌اند. فقط به دردکسانی میخوردکه دنبال منشاء وتاریخی فلسفه هستند. البته دراین تاریخچه ازفیلسوفان بزرگی نام برده نشده است. واینکه درپایان چیزی زیادی به انسان اضافه نمی‌کند. بدرود
لیلا رضایی
۱۴۰۱/۸/۱۹
خلاصه‌ای از کتاب دنیای سوفی بود به نظر بنده خوب بود خصوصا برای افرادی که علاقمند به فلسفه و تاریخ هستند مناسب هست صدای داستان عالی ممنون
Shideh Kamkar
۱۴۰۱/۲/۹
سلام روز و روزگار خوش. دنیای سوفی رو چندین سال پیش خوانده بودم. بسیار شنیدنی روایت شد. ممنون از کتابراه
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
من این کتاب رو چند بار خوندم. آن‌چه به تاریخ فلسفه مربوطه رو متوجه می‌شم ولی داستان خود سوفی رو نفهمیدم.
رجبی
۱۴۰۲/۸/۲۵
برای شروع به یادگیری مبانی اولیه فلسفه کتاب خوبیه و به خصوص برای نوجوانان خیلی مفیده
sajjad naderi
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
این کتاب به صورت خلاصه شده است. عالی بود حاشیه داستان کم شده
مهدیه بهنیازاده
۱۴۰۱/۱۲/۵
اصلا جذبم نکرد
به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم
عالیه میرشرقی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
من حقیقتا نتونستم ارتباط برقرار کنم