نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نور درون - میشل اوباما

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فاطمه خجسته
۱۴۰۲/۱/۱۱
شروع خوبی با روایت داستان کودکیش داشت، اثر گذار بود و دلیل توصیه‌ی یکی از آشنایانم به شنیدن این کتاب، همان اوایل برام روشن شد. صفحات بعدی اما، یکم حالت عصبی پیدا کرده بودم، منی که از یارکشی و تبلیغ به هر شکل و شیوه‌ای بیزارم، احساس می‌کردم مقابل یک کمپ تبلیغات برای این رو انتخاب کنید نه نفر دیگه رو، ایستادم و یکم حالت عصبی داشتم، حس حماقت بهم دسته داده بود که چرا خودم رو مجبور کردم مناظره‌ی کی بهتره کی بدتره، برای هر کجای دنیا که می‌خواد باشه، گوش بدم؟ اما فصل‌های بعد مادرانه و همسرانه‌تر شد، حالت شخصی‌تری پیدا کرد و ارتباط بهتری با متن کتاب پیدا کردم. تجربه‌های تربیت فرزند، نگرانی نسبت به نسل نوجوان، رابطه‌ی میشل با مادرش، مقایسه‌ی نوع برخورد عاطفی در خانواده خودش و باراک، چگونگی تقسیم نیازهای عاطفی در روابط دوستانه و تجربه‌ی چگونگی زندگی احساسی و عاطفی با یک سیاستمدار و چالش‌های ناشی از آن در زندگی شخصی و اجتماعی و... به نظرم با لحن خودمانی که داشت، جالب و شنیدنی بود.
در این کتاب بارها به بارقه‌هایی از تبعیض نژادی اشاره شده بود، مثل اینکه در سال ۱۹۶۱ که والدین اوباما در اویاهو ازدواج کرده بودند، همچنان ازدواج بین نژادی در ۲۲ ایالت ممنوع بوده. اما از اون جالب‌تر جمله‌ای بود که اشاره می‌کرد وقتی میشل اوباما کمتر از ده سال داشته، زنان آمریکایی حق داشتن کارت اعتباری بدون حضور همسرانشون نداشتند.
تکتم اصغری
۱۴۰۱/۱۲/۴
برای کسانی که درمسیر خودشناسی هستند نکته‌های خوبی دارد.
گوینده دربرخی موارد اشتباه خوانشی داشتند اما اونقدرها نیست که سیر مطالب کتاب از دست شنونده خارج بشود. اما بخش‌های کتاب هرکدام روی یکی از بخش‌های درون ما و استعدادهای ذاتی انسان‌ها نکته‌های خوبی بیان می‌کند و به نظرم اگر تازگی‌ها بیشتر به توانایی‌های درونی خودتان و به نور درون خودتان آگاه شده اید حتما این کتاب را گوش کنید. چون شمارا در مسیر خودشناسی و خودباوری محکم تر و مطمئن تر می‌کند.
ندا رضوی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
به نظر میرسه میشل از جایگاه همسر رییس جمهور بودن داره سو استفاده میکنه و در واقع تقریبا حالت دفتر خاطرات بود ولی با همه احوال جذابیت داشت طوریکه تا اخر کتاب رو گوش کردم با صدای خواننده خیلی حال نکردم
وحید
۱۴۰۲/۵/۲۲
کتاب خوبیه. دوست داشتم زندگی این افرادی که تجربه آنرا در کاخ سفید داشتند چگونه است. به آگاهی که از شنیدن این کتاب خواستم عایدم شود به آن رسیدم. در مجموع کتاب خوبیه.
Kiani
۱۴۰۲/۴/۱۶
مثل کتاب میشل شدن خوبه
امااونموقع که اون کتاب رو گوش دادم دوست داشتنی بودن برام اما بعد از حرفها و لطمه‌هایی که از دیدگاهشون کشورها دیدن دوسشون ندارم به زور گوش میکنم
پریسا فرهنگ
۱۴۰۲/۸/۳
ممنون کتابراه. عالی بود