نقد، بررسی و نظرات کتاب افسردگی نهفته - مارگارت رابینسون رادرفورد

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
عزیزی
۱۴۰۲/۴/۱۰
این کتاب عالیه. اگر فرد کمال طلبی هستید و اکثر وقتا بخاطر اینکه میخواید یه کاری رو پرفکت انجام بدید ترجیح میدید هی عقب بندازید و همین کمال طلبیه باعث میشه خیلی از کارهارپ یا شروع نکنید یا نضفه رها کنید حتما این کتاب رو بخونید خیلی خیلی بهتون کمک میکنه یه سری جاها تازه میفهمید علت خیلی از رفتارهاتون چی بوده... کمال طلبی در پسش افسردگی میاد که نویسنده به نام افسردگی نهفته از اون نام میبره افسردگی‌ای که خودمون نمیدونیم ولی بهش مبتلا هستیم فردی که افسردگی رایجی با توجه به علائم شناخته شده داره حداقل خودش و اطرافیانش متوجه این پریشانی و حالت روحیش هستن ولی کسی که دچار افسردگی نهفتست نه خودش میدونه نه اطرافیانش درنتیجه ممکنه مدام از خودش ایراد بگیره و خودشو سرزنش کنه و اطرافیانشم درکش نکنن. این کتاب با راهکارهایی که داده و روشن کردن اینکه افسردگی چیه بهمون کمک میکنه در طول مسیر یه سری رفتارهای غلط رو شناسایی کنیم و به خودمون کمک کنیم یا اگر فردی در اطرافمون وجود داره که دچار کمال طلبیه احتمال این هست که شاید به افسردگی نهفته هم مبتلا باشه یا بشه (امید که اینطور نباشه) ولی میتونه به درک اطرافیانتون هم کمک شایانی کنه‌. و درنهایت سپاس از تیم فوق العاده کتابراه بابت انتخاب همیشه عالیش و هدیه‌ای که واقعا ارزشمند بود. و ممنون از نشر میلکان بابت ترجمه عالیشون. 🙏🏻🌷
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۲/۱۱
خانم درویشی بایستی کتاب را به صورتی ترجمه می‌کردند که در جامعه ما بتوان آن را پیاده کرد. دکترهای مرتبط به موضوع که برای خود بیزنس زرگری راه انداختند. و خود درمانی به این راحتی که در کتاب اشاره شده فکر نمی‌کنم باشد. در جامعه ما مگر می‌توان درد خود را به کسی حتی اعضای خانواده گفت. بایستی قبل از ازدواج جوان‌ها را کامل با مسائل مربوط به زناشویی، صداقت داشتن بدون هیچ قید و بندی به همدیگر، فراز و نشیب‌های ازدواج و مخصوصا مسؤلیت بچه دار شدن آگاه کرد. تا حصول محبت، اعتماد (عشق به هم) بچه را فدای پایبند کردن همدیگر یا حرفهای خاله زنگی فامیل و... به دنیا نیاورند. تا در اثر بی توجهی و غفلت، خواسته یا ناخواسته مشکلی متوجه بچه شود که آینده‌اش را تحت تاثیر قرار دهد. در جامعه‌ای که هنوز ازدواج‌های سنتی بدون شناخت وجود دارد. و یا ازدواج به منظور فرار از خانه پدری صورت می‌گیرد. خواندن این کتاب خاطرات منفی فراموش شده را یادآوری می‌کند. و برای افراد کوتاه فکر نیز بهانه، که در برخورد با شخص افسرده قضاوت کور کورانه بکنند.
setareh pish
۱۴۰۳/۱/۶
کمال طلبی و کمال گرایی، به جرئت یکی از بزرگترین مشکلات و همچنین مولدِ افسردگی هستن کمال گرایی باعث میشه هیچ وقت از نتیجه کار خود راضی نباشید و حس سرخوردگی داشته باشیدوقتی کمال گرا باشید، از ترس شکست حتی شروع هم نمیکنید! دنبال علایقتون نمی رید و کارهای جدید رو امتحان نمیکنیدو تمام اینها دروازه ای میشن برای ورود به افسردگی، چه قدر عنوان کتاب به جا و درست هستش، افسردگی نهفته، واقعا هم کمال گرایی یک افسردگی نهفته هست من مدت ها با این مشکل دست و پنچه نرم میکردم، ظاهراً هیچ مشکلی نداشتم اما میل انجام هیچ کاری رو هم نداشتم و شوقِ رسیدن به اهداف در من از بین رفته بود به خاطر همین کمال طلبی کتاب بسیار مفیدی هست اگر شماهم به خودتون خیلی سخت میگیرید و همیشه طمع بهترین بودن دارید و حاضرید به هر بهایی کار رو به نحوه احسنت انجام بدید و این کار داره بهتون آسیب میزنه، خوندن این کتاب رو پیشنهاد میکنم با تشکر از کتابراه.
majid atamoradi
۱۴۰۲/۱۱/۹
موارد مهم کتاب: ۱. تاثیر درک عمیق از افسردگی:
کتاب به نظر می‌رسد که با عمق فهم و تجربیات رادرفورد در زمینه افسردگی، به خواننده نهایت درک واقعی از این بیماری را ارائه می‌دهد.
۲. ترکیب داستان زندگی و موارد تحقیقی: ادغام داستان زندگی شخصی رادرفورد با اطلاعات علمی و تحقیقات در زمینه افسردگی، ممکن است به خواننده کمک کند تا به نحو بهتری این بیماری را درک کند. ۳. اهمیت تبادل تجربیات: اگر چه هریک از تجربیات افراد ممکن است منحصر به فرد باشد، اما به نظر می‌رسد که رادرفورد با به اشتراک گذاشتن داستان شخصی خود، برخی از اصول عمومی و قابل فهم افسردگی را برای خواننده تجسم می‌کند. ۴‌. آگاه‌سازی اجتماعی: ممکن است این کتاب به عنوان یک آگاه‌سازی اجتماعی در مورد افسردگی مورد توجه قرار گیرد و به افراد کمک کند تا درک بیشتری نسبت به این بیماری پیدا کنند. ۵. مشتمل بر امید و الهام: اگر چه موضوع افسردگی چالش‌های زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند، اما برخی از خوانندگان ممکن است از روایت زندگی رادرفورد و چگونگی مقابله و پیشرفت او الهام بگیرند. با توجه به موارد ذکر شده، این کتاب به نظر می‌رسد که علاوه بر ارتقا دانش علمی در زمینه افسردگی، تلاش دارد تا با داستان زندگی شخصی، انگیزه‌ بخش باشد و اطلاعات بیشتری را در زمینه این بیماری فراهم کند. هرچند نقدها و دیدگاه‌ها می‌توانند بسته به تجربه‌ها و پیش‌زمینه‌های فردی متغیر باشند.
فاطمه تاجیک
۱۴۰۲/۹/۱۳
نویسنده در مورد افسردگی نهفته توضیح داده و معتقده بین افسردگی و کمال طلبی رابطه عمیقی وجود داره
کمال طلبی باعث میشه ادمهای موفق هیچ لذتی از موفقیتهای واقعیشون نبرن چون بندرت پیش میاد در زندگی واقعی به کمال چیزی برسیم در واقع افسردگی زیر نقاب کمال طلبی پنهان شده و این میتونه خطرناک و کشنده باشه این کتاب بما یاد میده که چطور افسردگی رو بشناسیم در خودمون و شرمنده نباشیم ازین که افسرده ایم و با کمال طلبی مقابله کنیم و قبول کنیم که هیچ کس کامل نیست و ما نیز کامل نیستیم و اینو با آغوش باز پذیرا باشیم و با خودمون مهربونتر باشیم.
افرادی که دچار این افسردگی میشن بندرت رنج درونیشون رو نشون میدن و همیشه سعی میکنن خوب به نظر برسن اونا همیشه توقعات نابجایی از خودشون دارن و با خودشون نامهربونن
نویسنده راهکارایی ارائه داده برای درمان این نوع افسردگی و داستانایی از مراجعین خودش که این مشکل رو داشتن شرح داده که هیچ کدوم ظاهرا هیچ مشکلی نداشتن و کاملا زندگی خوبی داشتن از نظر دیگران ولی این ادما از درون احساس پوچی میکردن
خودت ناقصت رو بپذیر جمله قشنگی ازین کتاب بود
نسیم افتخار
۱۴۰۲/۲/۲۶
به نظرم کتاب، محتوای خیلی خوبی داشت. اول اینکه افسردگی نهفته رو کاملا توضیح داد وتفاوتش با افسردگی بالینی رو شرح داد. دوم اینکه، ارتباط تنگاتنگ افسردگی نهفته وکمال طلبی رو مشخص کردومدارای سالم وهمچنین مراحل ۵ گانه شفا ازپذیرش تا درمان رو معرفی کرد و سوم اینکه نویسنده موضوع خیلی جالبی رو توکتاب نوشته واون ترسیم خط سیر زندگی هست.
هرکسی خط سیر زندگی خودش رو داره ونویسنده از مخاطب می‌خواد، با ترسیم خط سیر زندگی، خودش رو از ابتدا تا نقطه‌ای که الان درش وجود داره بررسی کنه، درست مثل اینکه بشینی وبه فیلم زندگی خودت نگاه کنی. قطعا یه جاهایی هم بوده که درکنار اشتباهاتت، افتخاراتی هم داشتی ولی مرور زمان وهمین طور کمال طلبی باعث شده که فراموشش کنی.
درآخر نویسنده میگه باخود ناقصت زندگی کن، بپذیر ودرخود ناقصت شکوفا شو. این جمله آخر برام خیلی تاثیرگزار بود.
ممنون از کتابراه عزیز🌹
hanie.mirzaye
۱۴۰۲/۱/۵
این کتاب میتونه کمک کننده خوبی باشه واسه افرادی که دچار افسردگی نهفته شدن
با خوندن این کتاب فرد میتونه تشخیص بده که افسردگی نهفته داره یا نه
یا اینکه تا چه حدی از افسردگی پیش رفته
این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم که حتما بخونن، چه اون فردی که دچار افسردگی از هر نوعی هست چه اون کسی که دچار این بیماری نیست
چون حداقل اینه که یه اطلاعات مفیدی میتونه از این کتاب بگیره که میتونه و با این بیماری اشنا بشه و از خود و اطرافیانش در برابر این افسردگی محافظت کنه و یا اینکه اگه کسی رو میشناسه که دچار این بیماری شده بتونه در بهبودی و درمانش بهش کمک کنه
کتاب فوق العاده‌ای هست ممنونم از کتابراه🙏🌹
پونه
۱۴۰۲/۷/۱۵
مفهوم افسردگی نهفته که تقریبا همه را درگیر کرده، نظر شخصی منه، خب من با خوندن این علائم احساس کردم که این افسردگی دارم اما به صورت خفیف، یه چیزی که بود من حس کردم دوست دارم باور کم همه ان علائم دارم اما قادر نبودم تشخیص بدم ایا واقعا این علائم دارم یا فقط دارم ادای داشتن درمیارم دچار فریب ذهن شدم یا هر چیز دیگه ای، کلا نتونستم قبولش کنم اما این مفهوم برام جالب بود و خوند کتاب حالم بهتر کرد مثل این که نشستم با یه نفر درد دل کردم، تمریناتش به درستی انجام ندادم و از این بابت ناراحتمحقیقتا انجام تمریناتش انرژی مضاعفی می‌طلبید و انگیزه‌ای که خب من نداشتم، از خوندن کتاب حس خوبی دارم و متشکرم
نوش آفرین سلیمانی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
بسیار عالی و راهگشاست در عین فرد انسان را از خواب عفلت بیدار می‌کند چرا که گاه نگرش غلط و اشتباه فرد را به ورطه هلاکت راهنما خواهد بود و مصیبت بار تر ان که می‌اندیشد درست عمل می‌کند و از صاحب نظران و اهل فن کمک نمی‌خواهد این باعث خواهد شد تا درد و رنج مضاعفی را تحمل کند و توان زیادی از فرد بگیرد و در طول زندگی روی شادی و خوشی را علی رغم تلاش و کوشش زیاد نبیند این کتاب بسیار کاربردی راهگشا و راهنمای عمل عالی می‌باشد که کمک می‌کند تا در عین ارتقا جنبه فردی شخصیت خود بتوانی از مزایای اجتماع و زیستن در کنار دیگر انسانها هم بهره ببری.
سارا محبوب
۱۴۰۲/۱/۱۳
کمال طلبی همیشه اغواکننده بوده و هست حتی واژه اش. شما فکر کنید به جای کمال طلبی می‌گفتیم خودآزاری مستبدانه آنوقت رها کردنش شاید آسانتر بود. کسی که گرفتار این چرخه می‌شود یک آزارگر قوی در دنیای ذهنی‌اش دارد که دایما به او پیام می‌دهد کافی نیست و یا به اندازه‌ی کافی خوب نییت. اگر احساس می‌کنید تنها هستید، از نظر مارگارت رابینسون روان‌شناس بالینی، امکان دارد که شما دچار افسردگی نهفته شده باشید. خوندن این کتاب رو به همه پیشنهاد می‌کنم چون همه به نوعی گرفتارش هستیم.
سعید خانی
۱۴۰۲/۹/۱۱
من خودم فرد به شدت کمالگرایی بودم و هستم ولی از وقتی که این کتاب رو خوندم دارم سعی میکنم به حرفهایی که نویسنده بیان میکنه گوش بدم و تا حالا هم کم و بیش تاثیر داشته. زیباترین جمله کتاب به نظر من اینه «وقتی می‌خواهید برای اولین بار روی چرخ سفالگری گلدانی بسازید، خاک رس مطیع انگشتان شما نیست. درنهایت با دست‌های گل‌آلود و خیس، خراب‌کاری به بار می‌آورید. با تمرین، در کار با خاک رس و در هماهنگی با چرخش چرخ مهارت می‌یابید و می‌توانید وسایلی کاربردی و زیبا بیافرینید» همه چی از تمرین و کسب تجربه به دست میاد.
javidan
۱۴۰۲/۳/۲
کتابهای این چنینی صرفا جهت درمان یا تشخیص نیستن در حقیقت به شما چرایی و چرا‌هایی و یاد میده که نواقص رفتاری و پیدا کنید هیچ کتاب روانشناسی راه درمانی نیست بلکه روشی برای رسیدن به یافتن مشکل نه حل مشکل من به شخصه کمال گرایی که در نهایت به خود رای شدن می‌انجامه از کتاب اموختم و برام جالب بود. اگر ترجمه گر کمی یا دنیای جامعه ما ترجمه را هماهنگ میکرد نکته‌های بیشتری و از مطالعه یاد میگرفتم.
Ensieh Abadi
۱۴۰۲/۱/۶
با خوندن این کتاب تا حدی میتونیم بہ افسردہ بودن یا نبودن خودمون یا اطرافیانمون پی ببریم۔ البتہ کہ افسردگی رو نباید با حال غمگینی کہ بہ خاطر شرایط حاکم بر جامعہ یا زندگی فرد ھست رو اشتباہ گرفت۔ افسردگی رو باید جدی گرفت ۔ خیلی ھا ھستند کہ ظاھر شادی دارند و ھمیشہ در حال خنداندن بقیہ ھستند ولی از داخل رنج میبرند و چون کسی بہ افسردہ بودن آنھا شک نمیکنہ، نمیتونند بھشون کمک کنند۔
فریدون لازر
۱۴۰۲/۱/۵
افسردگی و اضطراب جزو بیماری‌های روانی می‌باشند که ارتباط عمیقی با کمال گرایی و اهمال کاری دارند هرموقع نخواهیم یا نتوانیم که کاری را انجام دهیم برای راحتی خیال خود شروع به دلیل تراشی و استاندارد سازی بالا برای آن می‌کنیم استانداردهایی که هیچگاه قابل دسترسی نیستند به این امر کمال گرایی می‌گویند و چون به هدف خود نرسیده ایم احساس افسردگی عمیقی می‌کنیم پس از ۵ تا ۱ بشمار و کار را انجام بده
.
۱۴۰۳/۲/۲
سلام به کسانی که این نقد را میبینند کتاب خیلی خوبی هست تا حد زیادی می‌تونه باعث آشنا شدن ما با برخی از مشکلات عاطفی مون باشه و کمک کننده است تا بتونیم با آن‌ها رو به رو بشیم و قبولشون کنیم اما همون طور که خود نویسنده هم گفته حتما باید در کنار مطالعه کتاب یک درمانگر هم داشته باشیم تا به ما برای بهبود کمک کنه چون در زمان تغییر مشکلاتی به وجود می‌آید که در کتاب به آن‌ها اشاره نشده
موفق باشید
هادی خداپرست
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
از نیمه‌های کتاب رد شدم صفحه ۱۲۴، خودنگری‌ها و واکاوی‌های پیش رویم نشان دهنده این است که رفتارهای گذشته‌ام عادتی است و سایه‌ای بر زندگی امروزم با شناسایی و به چالش کشیدن این الگو‌های رفتاریم سبک زندگی‌ام به آهستگی تغییر میکند.
پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید و تمرین‌ها رو انجام بدید.
با تشکر از اپلیکیشن کتابراه
آرمو آقاجانیان
۱۴۰۲/۱/۱۲
بنظر من خیلی جالبه که انسان از دیدگاهی که در این کتاب مطرح شده و پاسخ چالشهایی که هر شخص با اون در کلنجار هست رو حتماً یکبار بخونه و از اون آگاه باشه بعنوان داشتن ابزاری برای مهار چالشهای روانشناختی احتمالی آینده، اما خیلی عمیق شدن در این خصوص خود دنیایی از چالش‌ها رو در بر خواهد داشت که بنظرم باید در این خصوص خیلی هوشمندانه عمل کرد.
با تشکر از کتاب راه جهت تهیه و عرضه این کتاب
Mahin Alipour
۱۴۰۲/۱/۵
واقعا کتابی مورد لازم برای کسایی هست که برای خودشون زندگی نمیکنن
من خودم به شخصه خیلی کمال گرا بودم به خودم زجر میدادم که مبادا کاری انجام بدم یا لباسی بپوشم یا حرفی بزنم که کسی ازش خوشش نیاد
درواقع دچار افسردگی بودم ولی اطلاعی نداشتم این کتاب باعث شد دیدم به زندگی عوض بشه
الهه حاجی ملک
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اگر کمالگرا هستید این یک کتاب عالی برای رهایی از این مشکل است
من شخصا کمالگرا بودم و بعد از خواندن این کتاب متوجه شدم چه نوع کمال گرایی‌ای دارم و به صورت ناخودآگاه بعد از خواندن این کتاب سطح کمال گرایی من کاسته شد
الان خیلی بیشتر از زندگی لذت می‌برم و راحت تر کارهای جدید را شروع می‌کنم
اگر درگیر کمال گرایی هستید این کتاب را از دست ندهید
بهمن رضایی بابادی
۱۴۰۲/۱/۱۸
شاید یکی از کتابهای خاص که بخش زیادی از مشکلات پنهان مردم یعنی افسردگی را برای انها نشان و راه درمان را نشان می‌دهد این همه دقت در مشکلات پنهان بخصوص کمال طلب‌ها که هر روز شاهد خودکشی انها هستیم می‌تواند مورد توجه و درمانگر باشد
شاید نیاز باشد در صدا و سیما این تحقیقات و کتاب ومحتوای ان به مردم گفته شود
تحسین برانگیز است
Atefeh Khavari Khavari
۱۴۰۲/۱/۱۱
این کتاب عالی است به نظر من همه ما آدما به خاطر ناآگاهی والدین در کودکی گذشته‌ای داشتیم که در ناخودآگاه ما چیزی رو به وجود آوردن که الان ما نتیجه آن رو میبینیم و گاهی باعث افسردگی نهفته در ما میشه که حتی قبل خواندن این کتاب متوجه اون نیستیم و راهکارهای خیلی خوب ودرون کاوی خوبی دراین کتاب میشه که من واقعا توصیه میکنم که بخونیدش
Message H
۱۴۰۲/۱/۷
از عمق وجود ما سخن می‌گوید فقط یک افسرده حال یک نفر بیمار را می‌فهمد امیدوارم شادی جای همه غم هایمان خانه کند کتاب بسیار عالی و پرباریست و نکته‌هایی که قابل اجرا شدن را دارد صحبت از درد جانگاه دارد که غیر قابل کنترل فرد است امیدوارم روزی برسد که انسانها هم نوعشان را به خاطر بیماری که درآن نقش نداشتند قصاوت نکنند
f.a
۱۴۰۲/۱/۵
کمال طلب باعث می‌شود تا تمام انرژی مون را برای انجام کار به بهترین شکل و کامل‌ترین اون انجام بدیم که این خود بعد از گذشت زمان موجب سردرگمی فرد و پیش رفتن به سوی افسردگی خواهد شد کمال طلبی امکانپذیر نیست زیرا هیچ انسانی صد درصد کامل نخواهد بود و هر فرد نقص‌هایی دارد بر خلاف انچه که امروزه در رسانه‌ها و فضای مجازی نشان میدهند
آناهیتا گورشیان
۱۴۰۲/۷/۶
تا فصل دوم فعلا خوندم و بینظیر بوده، من معمولا کتابهای به این شکل که تمرین هم دارن رو روز اول یا دوم کنار میذارم اما این کتاب رو نشد، نویسنده انگار داره از جون و دل و با یک محبت و اطمینانی بهتون میگه پیش برو پیش برو نزدیکی بهش. من واقعا لذت بردم و کاربردش هم تا همین دو تا فصل تو زندگیم نشون داده
محمدحسین عابدی
۱۴۰۲/۱/۶
سلام
کتاب جالبی بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و شناخت و تحلیل اطرافیان خودمون حتی در بعضی افراد هم که این کتاب رو مطالعه میکنن میتونه کمک فراوانی کنه برای رهایی از افسردگی خاموشی که در نشون پنهان هست و از درون داره نابودشدن میکنه و دنبال راه فراری هستن از اون برزخ تنهایی.
کتاب کاملا مفیدی هست.
بهنام هادی
۱۴۰۳/۱/۴
پنجره نگاه ودرمان و آنچه زحمت روزانه در امور است. مهم است. شایدیک رفتار بنظر نشانی از افسردگی است درنگاه عام ولی شاید عمق تفکر یا سختی احتمالی مسیری درکاری یا انتخابی باشد. کتاب خوبی است. برای درک آنچه افسردگی است. چالش های آن وراههای برخورداری از علوم رفتاری لازم در طول زندگی
P.K
۱۴۰۲/۲/۸
درود بر کتابراه
من این کتاب بی نظیر رو توسط شما دیدم
که به مناسبت عید صدردصد رایگان گذاشته بودید ومن اتفاقی دیدم واسم کتاب من رو جذب این کتاب کردم چند صفحاتی خوندم واحساس وحرف دل من توش بود ‌حتما با انجام تمریناتش وادامه‌ی اون مطمئنم به نتایج عالی میرسم
سپاسگزارم……
سارینا حسینی
۱۴۰۲/۱/۷
تمام کتابای نشر میلکان پیشنهاد میشه، بخصوص کتابای در زمینه روان شناسی. خوندنش برای همه‌ی افراد توصیه میشه حتی کسایی که فکر میکنن هیچ وقت به این دست از بیماری‌ها دچار نمیشن.
اینم یادمون باشه، تنها کسی که میتونه کمک مون کنه بعده خدا، خودمون هستیم، پس در حق خودمون کوتاهی نکنیم
سارا
۱۴۰۲/۱/۶
در مورد موضوع کمال گرایی و افسردگی، یکی از بهترین کتابهاییه که تا حالا دیدم و مهمترین ویژگیش اینه که خیلی سریع شما رو ترغیب به انجام تمرینهاش میکنه که مهمترین قسمت در این نوع درمان شناختی هستش. به نظرم هر شخصی باید این کتاب رو داشته باشه و بارها ازش استفاده بکنه.
مریم کریمی
۱۴۰۲/۱/۳۰
کتاب بینهایت خوبیه مطالبی که در کتاب اشاره شده باعث میشه بار سنگینی از روی دوش همه افراد برداشته بشه چون افسردگی پنهان نوعی کمال طلبی همراه با فرسودگی روح و روانه که این کتاب کاملا شفاف میکنه این مسیله و راه حلها و مثالهایی که میاره خیلی کاربردی و قابل لمسه
ماریا متین
۱۴۰۲/۱/۲۳
این کتاب مخصوصا برای اونایی که توی فضای مجازی سعی میکنن همه چیز رو خیلی عالی نشون بدن خیلی خوبه، همه ما به نوعی دچار این موضوع هستیم چون مخصوصا توی کشور ما همه می‌خوان باصطلاح آبروداری کنن و خودشون خوب نشون بدن، بهتره با خودمون صادق باشیم
مرضیه نصیر
۱۴۰۲/۱/۱۳
سلام این کتاب هماهنگی با خودتون کمک می‌کنه به شناخت بهتر افسردگی نهفته و افکار مزاحم و تفکر احساسات ذهنی کمک زیادی می‌کنه و طیف وسیعی از مسائلی که افسردگی نهفته دارند را برررسی می‌کنه طعم عشق را در زندگی به ارمغان میاره کمک می‌کنه شاد باشید
زهره امیری
۱۴۰۲/۱/۷
می توان گفت با خواندن این کتاب بر بخشی از تفکرات خود در زندگی بینا می‌شویم. خیلی از ماها ممکنه اطلاعی از افسردگیمون نداشته باشیم ولی وقتی متوجه این مفهوم بشیم و درکش کنیم قطعا به دنبال حل مسله درک شده خواهیم رفت. و این کتاب کمک خیلی خوبی در درک مسله است.
حبیب مقتدر
۱۴۰۲/۱/۵
بعد از پر کردن پرسشنامه، متوجه شدم که واقعا چه مشکلی دارم. 19 تا پاسخ بله یعنی...
واقعا خودم هم احساس می‌کردم که حتما مشکلی عدیده‌ای دارم که نمی‌تونم تو کارهام متمرکز بشم.
هنوز دارم ادامه کتاب رو می‌خونم، امید دارم بتونم به نتیجه خوبی برسم....
Akram Feyzi
۱۴۰۲/۱/۷
خوب بود، به همه پیشنهاد میکنم. امیدوارم همه بتونن مطالبی که براشون مفید هست به کار ببرند.
کتاب افسردگی نهفته برای همه نسل‌ها مفید و کاربردی است. ممنونم از کتابراه عزیز برای این فرصتی که برای مطالعه این کتاب در اختیارمان گذاشت. پاینده باشید.
سارینا آزمون
۱۴۰۲/۱/۵
این کتاب دقیقا زمانی بهم هدیه داده شد که حس میکنم بدون اینکه خودم خبر داشته باشم دچار کمال گرایی و افسردگی ناشی از اون بودم..
کتابیه که کمک میکنه خودمونو در بیاریم از این وضعیت.. امیدوارم به دردتون بخوره کتاب خوبیه
طلوع وحیدی
۱۴۰۲/۱/۷
افسردگی دردی جانگاه است که مثل شمع وجود آدمی را آب می‌کند و انسان افسرده برای تسکین خود به یک چیزی چنگ می‌زند تا انکار روح زخم خورده خود را بکند نوعی از آن کمال گرایی است. این کتاب در بیان شرایط چنین انسان‌هایی است
مسعود نجفیان
۱۴۰۲/۱/۵
باسلام باخواندن این کتاب می‌توانیم حقایق شخصی وافسردگی نهفته درونمان را کشف وباتمرین روش‌های کارشناس شده انها را که نوعی بیماری می‌باشد بر طرف ومعالجه کنیم.
این کتاب عالی وخواندن ان برای همه لازم ومثمر ثمر مبباشد.
بهاره
۱۴۰۳/۱/۱۲
این حالت از افسردگی از همه رایج تره و البته خطرناک تر، چه خوب میشه که هرچه سریعتر فرد از این مشکل آگاه بشه تا بتونه در جهت بهبود خودش گامی برداره، مرسی از کتابراه برای این هدیه ارزشمند
saleh mansouri
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
این کتاب شما را به عمق مسائلی می‌برد که یک عمر براساس آن‌ها زندگی می‌کردید و به شما کمک می‌کند ریشه باورها و تفکرات خود را پیدا کرده و راه تغییر باورها را با روش هنرمندانه‌ای برایتان شرح می‌دهد...
یکتا مجیدی
۱۴۰۲/۸/۱۹
این کتاب مرحله به مرحله افسردگی نهفته رو از بین میبره کلی مثال از مراجع کنندگان به نویسنده‌ی کتاب داره و به ما میفهمونه که تنها نیستیم و حتی کمالگرایی هم یه حس طبیعیه که میتونیم کم کم برطرفش کنیم
Giti Nava
۱۴۰۲/۲/۲۳
راستش بنظرم هر چقدر بخونید با اشخاص که راجبشون حرف زده شده اشتراک پیدا میکنید.. و بیشتر میفهمید شما هم واقعا یه نوع افسردگی داره وجودتونو میخوره ک حواستون بهش نیس... و واقعا ممنون از کتابراه🌿
Ehsan Mokhizadeh
۱۴۰۲/۲/۵
توی اصل ماهیت انسان‌ها قطعا افسردگی وجود داره ولی این که ما چجوری هدایت و روانه‌اش میکنیم تو زندگی قسمت مهم داستانه و اولین گام پذیرفتن این موضوع هست که خانم رادرفورد سعی کرده تو این کتاب دستی برسونه
Parastoo
۱۴۰۲/۱/۳۰
کتاب افسردگی نهفته توضیحات کامل و کاربردی درباره افسردگی نهفته که خیلی از انسانها دچارش هستند ولی اطلاعات کافی ندارند تا پی به افسردگی پنهان ببرند را ارائه میدهد و کتاب خوب و کاربردی است
مهدی فلاحتی
۱۴۰۲/۱/۷
همه باید دلیل و نوع افسردگیشان را بدانند تا بتوانند آن را درمان کنند این کتاب به شما کمک می‌کنند تا. دلیل افسردگی‌تان را متوجه شوید و بتوانید آن را درمان کنید.
seyedreza hoseini
۱۴۰۲/۱/۶
با این که هنوز کتابو مطالعه نکردم ولی باید بگم کتابهای نشر میلکان همیشه هم از نظر طراحی جلد کتاب و هم از نظر محتوا کتابهای درجه یکی هستند. 👌
خدا قوت میگم هم به نشر میلکان و هم کتابراه
حسین احمدی
۱۴۰۲/۱/۵
کتاب فوق به اختلال افسردگی را بیان میکند و بیان افسرگی شرایط افسردگی و سنجش آن بر اساس ایتم ‌های سالم آگاهی بخشی و چگونه کی چیره بر افسردگی و انواع افسردگی مراحل درمان ۵ گانه آن میپردازد
مهدی ر
۱۴۰۳/۲/۲۰
کتاب پیش رو از رادرفورد کتابی است در باب در م واقعی از افسردگی، ترکیبی از زندگی واقعی و تحقیق در مورد این مساله و توضیح کمال گرایی و کمال طلبی
ترجمه‌ای به نسبت روان
ahmadr
۱۴۰۳/۱/۱۲
ازعمق وجود ما سخن می‌گوید فقط یک افسرده حال یک نفر بیمار را می‌فهمد امیدوارم شادی جای همه غم هایمان خانه کند کتاب بسیار عالی وپرباریست ونکته‌هایی که قابل اجرا شدن را دارد
Mehdi.M.Sh
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
این کتاب در برنامه کتاباز هم معرفی شده بدون شک کتابی است که میتونه خسلی مفید باشه بخصوص تو زمانی که دنیا با تکنولوژی اتسلنها رو سرگرم کرده و دیگه کسی به معنای ولقعی زندگی نمیکنه
1 2 3 4 >>