نقد، بررسی و نظرات کتاب تعطیلات من در کره شمالی - وندی سیمونز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
م ن
۱۴۰۲/۶/۳
روایت کتاب بد نبود ولی به نظرم زیادی نویسنده نظرات شخصی خودش رو اعمال کرده بود در حالی که کتاب نیم دانگ پیونگ یانگ خیلی بی طرفانه وقایع رو توضیح داده بود. لحن تمسخر نویسنده رو دوست نداشتم چون که در مورد بدبختی انسان‌ها شوخی نکنیم خیلی قشنگتره. بین این دو سفرنامه که خوندم اشتراکات زیادی از نظر توصیفات وجود داشت که بر واقعی بودن اتفاقات و عدم اغراق اون صحه میگذاره. کلا خوندن کتابهایی که در مورد کره شمالی هست رو خیلی دوست دارم و از خداوند براشون آرزوی آزادی و زندگی بهتری رو خواستارم.
اکرم سیانی
۱۴۰۲/۴/۷
درود بر شما
از وجود این کتاب در پست اینستاگرام کتابراه مطلع شدم، از پیشنهاد شما سپاسگزارم.
دیکتاتوری و حکومت خودکامه همیشه در طول تاریخ منفور بوده، اینکه حق زندگی را از افراد جامعه بگیرند و به آن‌ها اینگونه تلقین کنند که بهترین جای دنیا زندگی می‌کنند و قدرت مطلق جهان هستند.
واقعا در هر سطری از کتاب، چهره افسرده و درمانده مردم را به وضوح میتوان مشاهده کرد. کتاب خوبی است که دائم از خواندن مطالبش شگفت زده میشوید.
با سپاس
سیانی
علی مرادی
۱۴۰۲/۲/۹
وقتی دیدم هیچ نظری نیست شکه شدم ولی بخونید این کتاب رو... فقط نویسنده با نوشتن این کتاب جان کسایی که باهاشون در کره ارتباط برقرار کرده رو به خطر انداخته و این شاید به خاطر شهرت و قدرت و معروفیت بوده و شایداصلا جون اون کره ای‌ها ((راهنمای ارشد و مبتدی و راننده و....)) براش مهم نبوده.
Hossein Ghorbani
۱۴۰۲/۱۱/۳
علاقه داشتم از کره شمالی بیشتر بدونم و این کتاب تا حدی کمک کرد. نویسنده هم به جزئیات علی الخصوص رفتار و طرز فکر مردم توجه کرده بود. ولی بهتر بود از احساسات لحظه‌ای و باورهای [فقط] شخصی خودش چشم پوشی می کرد.
نوید احمدی
۱۴۰۲/۵/۳
کتاب‌های زیادی در مورد خاطرات افرادی که به کره شمالی رفتند یا از آن کشور فرار کرده‌اند چاپ شده، این کتاب یکی از کتاب‌های خوبه در مورد این موضوع خاطرات یک آمریکایی جهانگرد تو کره شمالی
میترا ج
۱۴۰۲/۴/۱۵
نویسنده که یک گردشگره حال و هوای بسیار دلگیر کننده و غم انگیز کره شمالی رو توصیف میکنه..
تقریبا همه کره شمالی رو به یک شکل توصیف میکنند و واقعا آدم از خوندنش حتی افسردگی میگیره 😞
سعید هوشنگی
۱۴۰۲/۲/۲۷
دروغ در میان مردم بسیار شایع است و حاکمانش ولع زیادی برای حکم‌رانی دارند
حسین اسمانی
۱۴۰۲/۶/۲۰
عالی واقعا حس و حال عجیب و جذابی بهم دست داد.