نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مطرد - ستاره روشن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فوآد شبانی
۱۴۰۲/۵/۴
خیلی خوب بود، خیلی قشنگ بود؛ ولی از نگاه یک دوقطبی نوع یک با داشتن تجربه بیماری از پانزده سالگی تا حالا، نقدی که به نویسنده محترم دارم و شاید می‌تواند در حکم یک پیشنهاد است این است: اگر ماهیت بودن انسانهایی با بیماریها و اختلالات روحی روانی سیاه و سفید باشد، با توجه به تمرکز بر گزاره‌های تاریک در این کتاب که برگرفته از زیست رنجور این افراد بود؛ سراغ آنهایی هم برود که با وجود مواردی این چنین امروز خوش درخشیده‌اند.
انی که اینگونه می‌گوید بدلیل تجربه شخصی باور دارد، مطابقه آنچه کتاب صادق «انسان در جستجوی معنا» اثر ارزشمند و فاخر ویکتور فرانکل چگونه میتواند با راهبرد لوگوتراپی و گام برداشتن در مسیر خودشناسی و درک معنای حقیقی زندگی و ماهیت اصلی وجودی‌اش نه تنها زندگی ارزشمندی را در کنار انسانها درک و تجربه نماید؛ که در نهایت در مسیری گام بردارد که او را نامیرا سازد. مثل شهید شدن در راه نجات یک ملت و خدا یا خلق اثری که باعث بالا رفتن اگاهی مردم خواهد شد و در حافظه تاریخی کشورش باقی خواهد ماند مثل نویسندگی با خلق کتاب.
در کنار همه موفقیتهایم در زندگی فردی ام، از داشتن همسری مثل پروانه عاشق تا فرزندی مثل ماه تابان، و شغل و دوستانی ارزشمند؛ امروز من بعنوان یک مولف مترجم با خلق حداقل یک اثر ثمره همان باورم که اختلال دوقطبی‌اش را نه تنها عیب که موهبتی از کائنات بر درک متفاوتی از زندگی پذیرفت.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۷/۱۴
داستان‌هایی درباره اختلالات روانی و این بار هم از سوی دانای کل بیان میشد و هم به درون شخصیت‌ها نفوذ می‌کرد و از زبان آن‌ها دلایل اعمالشان را می‌شنیدم و نوشتن چنین داستان‌هایی به نظرم شجاعت می‌خواهد.
داستان اول_ اتاق شماره ۱۳ _ ابتدا از درون و سپس از بیرون شخصیت فردی را که درگیر اختلال هست بررسی می‌کند.
صحبت کردن مرد با گربه بسیار جالب بود. دیالوگ‌های گربه بسیار جذاب بود.
صدای راوی خوب بود و جناب والی زاده به حق بهترین گوینده این کتاب هستند و صدای گربه را به خوبی اجرا کردند.
داستان دوم _ زندگی اسرار آمیز دستیار خانم میم_ واقعا جالب بود و نویسنده به عمد اسم داستان را وارونه انتخاب کرده بود. در این داستان به خوبی ناتوانی فرد را در برقراری ارتباط عادی و داشتن زندگی نرمال نشان داده می‌شود.
روایت‌ها خوب بود.
داستان سوم_ دختری با بال‌های سنجاقک_ این داستان کاملا تکراری بود و نمونه آن را در فیلم‌های هالیوودی بسیار دیده ایم. داستان فرقه‌های عجیب و من درآوردی که عاقبتی جز تباهی ندارند.
روایت خوب بود.
داستان چهارم_ مطرد_ جالب‌ترین و در واقع قصه گوترین بخش کتاب بود که جنایی بودن آن جذاب ترش می‌کرد ولی نحوه پرداختن به نکروفیلیا (مرده خواهی) بسیار جالب بود و از دید فرد نکروفیل به قضیه نگاه کردن نقطه قوت داستان بود.
روایت خوب بود.
داستان پنجم_ مصاحبه جنجالی_
بخشی که کمتر از بقیه قصه‌ها مرا جذب کرد و البته نوع روایت هم بی تاثیر نبود ولی همین داستان هم نکات جالبی داشت.
روایت این داستان اصلا خوب نبود و گوینده با عجله و بسیار تند می‌خواند و البته بسیار بی احساس و درست مثل شاکرد مدرسه‌ای که می‌خواهد سریع روخوانی کند و از دست معلم خلاص شود.
با سپاس از کتابراه
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۴/۳
نویسنده به خوبی تونسته اختلالهای روانی رو در شخصیت‌ها معرفی کنه و نشون داده که چگونه دارندگان این اختلال به خودشون و یا دیگران آسیب می‌زنند اما راه حلی براش ارائه نشده. درسته بعضی اختلالها ممکنه ساده باشند اما برای جلوگیری از اسیب به شخص و دیگران باید حتما درمان یا کنترل شوند. مثلا اختلال دو قطبی که ازش در پیشگفتار به عنوان اختلال ساده یاد شده، باعث به هم خوردن زندگی خیلی از زوج‌ها شده. کاش امکانی ایجاد می‌کردند که در سنین پایین تر امکان تشخیص اختلالها در افراد شد و درمان یا کنترلش کرد و یا مانع انتقال اختلالهای که ریشه ارثی دارن مثل اسکیزوفرنی به نسل‌های بعد شد.
در مورد داستان دختری با بالهای سنجاقکی، سن دختر دوازده سیزده بود بیشتر داستان قابل باور میشد. در داستان مطرد هم جسد بعد چند روز دچار کرم و حشره میشه نه اینکه پوست زیباتر بشه، در هر حال صداگذاری که عالی بود. کتاب هم شاید برای کسانی که به این جور موضوع‌ها علاقمند هستند جذاب باشه، برای بقیه نه.
م مسعودی
۱۴۰۲/۵/۲۴
ممنون از کتابراه برای ارائه کتاب در طیف‌های گسترده قبلا در قالب فیلم با مسئله شخصیت‌های دو قطبی، اسکیزوفرنی و.... آشنا شده بودم ولی باید اعتراف کنم توضیح شخصیت‌ها به صورت متنی آن هم توسط نویسنده‌ای که گویی با این اشخاص زندگی کرده و نسبتاً اطلاعات کاملی ارائه می‌داد جالب تر بود. به نظرم لازمه هر کسی آشنایی هرچند مختصر با این موارد داشته باشه تا از تعامل خوش بینانه مطلق کمی فاصله بگیره و آگاهانه رفتار کنه. هر چند عمومیت نداره خدا را شکر ولی متاسفانه سهل انگاری باعث میشه ضربه پذیر بشیم. داستان‌های ابتدایی کمک می‌کنه گفتگوهای درونی افراد مبتلا را بهتر بشناسیم و دیدگاه آن‌ها به زندگی را درک کنیم. داستان مطرد البته کمی اغراق آمیز و کارآگاهی بود ولی باز هم جذاب بود و تاثیر رفتارهای نادرست با کودکان و حاضر کردنشون در محیط‌هایی که می‌تونه تاثیر بدی در شکل گیری شخصیتشون بذاره را نشون می‌داد همون طور که همراه کردن فرزند در هنگام تدفین در حال که از محبت و عاطفه مادری محرومه به نظرم او را دچار اختلال شخصیت کرده بود. و داستان آخر جامعه‌ای را به تصویر می‌کشید که از بچه داری فقط تولید مثل را بلد بودند و هرگز با فرزندان هم صحبتی و آگاهی دادن وجود نداشت و فرزندان باید شانس می‌آوردند که راه درست را پیدا کنند و در مسیر پیشرفت قدم بگذارند. در هر صورت از گوش کردنش پشیمان نیستم و توصیه می‌کنم حتما بشنوید🙏🙏🌹
Princess
۱۴۰۲/۷/۳۰
از نظر من این کتاب بی نظیر بود. این کتاب به حدی جذاب بود که یک روزه تمامش کردم و بهترین قسمت این کتاب بخش مطرد بود. من با شنیدنش به شدت متاثر شدم حقیقتا تا به امروز کلمه نکروفیلیا رو نشنیده بودم از خانم روشن بسیار متشکرم که این کتاب رو نوشتن با مطالعه‌اش میفهمیم که هیچ مجرمی به انتخاب خودش به این درد مبتلا نشده... بنظرم همه‌ی پدر مادران آینده باید که دست کم ده جلسه با روانشناسان خبره گفتگو داشته باشن. ما پدر مادرا باید بفهمیم که کوچکترین کوتاهی و قصور در امر، تربیتمون اثرات جبران ناپذیری بر روی روح و روان فرزندانمون داره
و در آخر باید بگم که با ناآگاهیمون ممکنه بیماران بسیاری رو در آینده به جامعه هدیه بدیم...
همه‌ی آدما حتی کسانی که اختلالات روحی دارن به محبت و مهربونی اطرافیانشون محتاجن نباید بهشون به چشم یک جزامی نگاه کنیم، ما نمیدونیم درگذشته کجا و چطور زندگی کردن
لطفاً منصف باشیم*
با تشکر از کتابراه
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۴/۱۱
اول از همه از کتابراه برای اقدامات موثر در جهت تسهیل کتابخوانی تشکر می‌کنم. در وهله دوم از خانم ستاره روشن تشکر می‌کنم به دلیل تفاوت اثری که پدید آورده‌اند و تحقیقات و بررسی‌هایی که قطعا انجام داده‌اند.
اینکه در حین مطالعه و پس از مطالعه ذهن مخاطب به شدت درگیر میشه و به انواع مشکلات روحی و روانی سایر انسان‌ها فکر میکنه یکی از نقاط قوت مسلم این کتاب هست. معرفی ویژگی‌های این ناراحتی‌های روانی در هر داستان یکی دیگر از نقاط قوت این کتاب هست.
شخصا داستان خانم میم و دستیارش رو، همچنین مطرد و مصاحبه با یک دیوانه رو بیشتر از دو داستان دیگه دوست داشتم. مطرد واقعا تکان‌دهنده و وحشتناک بود. تا مدتی به یاد داستان میفتادم و حالم واقعا بد میشد؛ حالت تهوع بهم دست می‌داد و این رو ناشی از مهارت مثال‌زدنی خانم روشن میدونم.
راویان داستان‌ها هم بسیار خوب عمل کرده‌اند.
اما به کتاب چهار ستاره دادم چون از واژه‌های رکیک در متن کتاب استفاده شده بود. البته دلیل این امر با محتوای داستان‌ها مرتبط هست اما این ویژگی رو دوست نداشتم.
در کل، خوندن/ گوش دادن به کتاب رو برای افراد بالای ۱۶ سال توصیه میکنم چون افزون بر هیجان و جذابیت، آموزندگی هم داره.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
داستان با روایت‌های واقعی از اختلالات و بیماری‌های بشر، قصه‌سازی می‌کند. نویسنده ستاره روشن، که نام و فامیلش در خور، ادبی و آهنگین و با مضمون است در پیش‌گفتار کتابش، مطرد، از سبک و محتوای کتابش پرده بر می‌دارد که از نگاه افراد اختلال روانی و رفتاری می‌خواهد بنویسد و این کتاب مطرد را بهتر به خواننده‌اش معرفی می‌کند. کتاب مطرد، به خوبی شخصیت‌های چند قطبی را نشان می‌دهد و مخفی بودن این رفتار را از نگاه هر فردی که باهاشون رابطه می‌گیرند را در زندگی نامتعادل و غیر عادی کاراکتر آن، به مخاطب می‌شناساند. احساس گناه انداختن و ایجاد عذاب وجدان در برخورد با نزدیکان خود، از دیگر روش‌های جذب و نامتعادل بودن رفتاری شخصیت‌های مشکل دار و مشکل‌ ساز است.
اختلالاتی که دیگران را آزار می‌دهد اما شخص خودش را سالم و عادی می‌داند و این همه سم را از طرف خودش نمی‌بیند و رفتار باز خوردی دیگران را برای همه دردناک جلوه می‌دهد. افرادی که خود شیفتگی نیز ممکنه داشته باشند و چنان جذاب رفتار کنند که همه بعید از او، آن را خطاکار تلقی کنند و جمله نه، بهش اصلا نمیاد درباره آن‌ها گفته شود. البته تخصص در رفتار مجزا با هر فرد از چالش اختلالات دیگر این افراد است.
محمدعلی کاویانی
۱۴۰۲/۸/۱۹
یکی از ارزشمندترین کتاب‌هایی که تا به حال دیدم، به این دلیل که خیلی کم پیش میاد بشه از زاویه‌ی دید شخص دیگری حقایق رو دید که نویسنده به خوبی تونسته این کار مهم رو انجام بده.
به نظرم بهترین قسمت، داستان اوله که خودش به تنهایی ارزش یک کتاب کامل رو داره، امیدوارم با رشد و موفّقیّت نویسنده‌ی محترم، کتاب‌های بعدی ایشون رو به زودی مطالعه کنیم.
اگرچه کمی شاهد افت پیچیدگی در طول کتاب هستیم، در صورت در نظر گرفتن هدف نویسنده، که به خوبی و کمال در مقدّمه بیان شده، متوجّه میشیم که شاید راه بهتری برای بیان اصل موضوع وجود نداشته.
مواردی هم که دوستان به درستی در مورد موفّقیّت‌های افراد مختلف در چگونگی روبرو شدن با مسائل اینچنینی مطرح کردن، ضمن تبریک به عملکرد فوق‌العاده و پشنکارشون، به نظر میاد هدف کتاب، راه‌های احتمالی برای مواجهه نبوده باشه (البتّه فقط خود نویسنده جواب قطعی رو در اختیار داره).
با تشکّر از همه‌ی دست اندرکاران تهیّه‌ی این کتاب ارزشمند
M R
۱۴۰۲/۶/۵
این کتاب بصورت خلاصه، از زبان افرادی که دچار اختلالات شخصیتی یا مشکلات مشابه هستند و یا از زبان سوم شخص در شرح وقایع اطرافشون روایت میشه. داستان اول علیرغم تلخی و آشفتگی کلام گوینده اتفاقا جملات زیبا و تاثیرگذاری داشت که بعضی ش از زبان گربه روایت میشد. داستان دوم معمولی بود و زیاد به جزئیات یا به سرانجام شخصیت داستان نپرداخت. داستان دختر بال سنجاقکی بیشتر متاثر کننده بود. اما داستان بعدی واقعا هولناک بود، و اگر کسی استرس‌های زیاد داره یا مدتها فکرش درگیر کتابی که خونده یا فیلمی که دیده میمونه توصیه نمیکنه اون رو بخونه. داستان آخر هم معمولی بود. در کل موضوعی که بعد از خوندن کتاب فکر رو درگیر میکنه اینه که چقدر این اختلالات در افراد شناسایی میشه و به خودشون و به محیط اطرافشون کمک میشه که از آسیب در امان بمونن؟؟ عواقب ناشتاخته و درمان نشده ماندن این اختلالات واقعا وخیم و جبران ناپذیر هستند. شاید تلنگری باشه که همه ما به اطرافمون وآدمهای اطرافمون بیشتر دقت کنیم.
لیلی ش
۱۴۰۲/۷/۱۶
هر داستان به نوعی به یک یا چند اختلال روانی و شخصیتی اشاره داشت و به نظرم نکته جالب و قابل تامل در این روایات این بود که اختلالات و بیماری‌ها تا چه حد در جامعه وجود دارند و افرادی که کم و بیش درگیر هستند شاید در همسایگی و حتی در بین نزدیکترین عزیزان ما باشند، که ممکن است باعث آسیب رساندن به خود، خانواده و جامعه شوند. لذا بی شک شناخت این نوع اختلالات و آسیب‌ها به درمان و جلوگیری از روند پیشرفت آن در سنین پایین و به تبع داشتن خانواده و جامعه‌ای سالم کمک شایانی خواهد کرد، به همین دلیل به نظر من کتابهایی که به شیوه این اثر (داستان) به روشن گری میپردازند بهترین روش برای آگاهی از اثرات بسیار مخرب نادیده گرفتن روان کودکان و بی توجهی به بعد روانی انسان است. در انتها به نظرم علاوه بر داستانهای جالب نقطه قوت این کتاب، نسخه شنیداری با صدای بی نظیر صداپیشگان آن بود
هنری جود
۱۴۰۲/۶/۲۱
هیجان داستان زیاد نبود و نویسنده اصلا نتوانسته همون طور که کتاب رو جالب شروع کرده جالب هم ادامه بده. فقط وقتم گرفته شد. من هیچ از موضوعات داستان خوشم نیومد. ببخشید که اینو ولی واقعا داستان‌ها چرت و بدون محتوای اصلی بودند. مخصوصا اون بخش دستیار خانم میم خیلی مسخره بود الان مثلاً به من بگید چه چیز خاصی توی اون بخش داستان بود فقط اومده یه داستان ساده خلق کرده که هر بچه مدرسه‌ای می‌تونه بنویسدش. نویسنده چی رو می‌خواسته به خواننده‌ی کتابش برسونهفقط می‌تونم بگم داستان اولی با بقیه شون یه مقدار فرق داشت تازه همون هم یه سری ایراداتی داشت و یک جاهایی درکش سخت میشد و نمیفهمیدی که نویسنده چه منظوری داشته وسطاش هم که خیلی به هم ریخته شد و دیگه آخرش هم نفهمیدیم چی شدکلا روی اینطور داستانهای تخیلی خیلی باید کار بشه و بعد چاپشون کنیم، وگرنه فقط خواننده رو سرکار گذاشتیم! ☹️☹️
رضا میری
۱۴۰۲/۴/۶
با سلام و درود و تشکر ویژه از کتابراه بابت ارائه این اثر. داستان‌ها که با بیانی از زبان افرادی که هر کدام مشکل روانپزشکی خاصی داشتند از خیلی جهات حائز اهمیت است. اینکه باعث می‌شود گاهی ما هم دنیا را با عینک و دیدگاه آنان نگاه کنیم و این موضوع باعث میشه که از قضاوت‌های ناعادلانه و غیر صحیح در خصوص این افراد تا حد زیادی خودداری کنیم. البته لازم به توضیح است که با سبک زندگی جدید و افزایش فشارهای روحی روانی. نوع تغذیه، مشکلات مالی، عاطفی و... متاسفانه شاهد روند رو به افزایش این نوع بیماری‌ها در جامعه هستیم هر چند ممکن است برخی از افراد دچار بعضی از اختلالات باشند و حتی خودشان هم از این موضوع بی اطلاع باشند. به امید سلامتی، عزت و سربلندی برای همه‌ی عزیزان.
مریم کاوه نژاد
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
داستان‌های جالبی بودند. نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه. ذهن آدم رو درگیر خودش می‌کنه و این که برای کسانی که با چنین افرادی سر و کار دارند خیلی مفیده چون بهتر میتوانند این افراد رو درک کنند. متن داستان‌ها روان بود گویندگی عالی بود. و این که من گاهی دقیق متوجه نوع بیماری فرد نمی‌شدم کاش در آخر داستان یا در ابتدای داستان در حد یکی دو جمله نوع بیماری مشخص می‌شد و یک توضیح کوتاهی درباره اش می دادند. در کل کتاب جالب و گیرایی بود من دوستش داشتم امیدوارم نویسنده باز هم کارهای قشنگی مثل همین کار ارائه بدهند. و بدترین داستان که هنوز یادم می اید حالم رو بد می‌کنه فکر کنم اسمش مطرد بود که به بیماری نکروفیلیا اشاره داشت که من تا پیش از این کتاب آشنایی با آن نداشتم و وقتی در نت سرچ کردم تصاویر وحشتناکی دیدم.
فائقه
۱۴۰۲/۴/۱۰
وای چقدر خوب بود این کتاب آخه راوی‌ها هم خوب بودن چند داستان کوتاه که وقتی از داستانی به داستان دیگه میره کاملا متوجه میشید که داستان با موضوع دیگه شروع شد وحتی اگه حواستون نباشه داستان‌ها رو با هم قاطی نمیکنین داستان تنها اشتراکی که با هم دارن فردی در داستان‌ها وجود داره که مثل یه آدم عادی زندگی میکنه ولی واقعا دیوانه وروان پریش هست من واقعا این داستانها رو دوست داشتم وضمن اینکه تاسف میخردم از داستان هم لذت میبردم توی داستانها افراد دیوانه آسیب‌های وحشتناکی به مردم میزدن که یکی از آن‌ها تجاوز به میت بود با وجود اینکه این اتفاق خیلی تلخ هست ولی نویسنده وراوی تونستن از تلخی داستان کم کنن وقلب شنونده کتاب کمتر در فشار غصه قرار بگیره حتما شنیدن این کتاب توصیه میشه
محمد مهدی مظفری
۱۴۰۲/۴/۳
کتاب در مورد چندین داستان کوتاه حول بیماری‌های روحی روانی روایت میشه و هر داستان به یک بیماری اشاره داره. داستان‌ها خیلی خوب روایت میشه و واقعا به نویسنده به خاطر ساختن همچین داستان‌هایی تبریک میگم به جرات میتونم بگم یکی از بهترین کتاب‌هایی بوده که در این زمینه خوندم و جسارت نویسنده رو ستایش میکنم.
در مورد گوینده‌ها باید بگم کتاب خیلی عالی صوتی شده و کیفیت داستان هم زیاد کرده و نحوه بیان همه گوینده‌ها متناسب با محیط داستان به خوبی تغیر میکنه و به داستان روح میبخشه به تیم گویندگان خسته نباشید میگم.
در آخر این کتاب رو به کسانی که به داستان‌های کوتاه علاقه دارند و کسانی که به زمینه روانشناسی علاقه دارند پیشنهاد میکنم که گوش بدند.
bozorgi omid
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
درود.
کتاب مطرد شامل داستانهائی هست که اختلالات شخصیتی و دو قطبی را شرح می‌دهد.
شاید در اطراف ما اشخاصی باشند که دچار این اختلالات باشند و بسته به درجه بندی و نوع اختلال بعضی بی خطر و شاید بیشتر خودآزار هستند و بعضی خطرناک و دیگر آزار هستند. اما نکته‌ای که شاید در اکثر این افراد مشترک هست اینه که قبول ندارند بیمار هستند و باید درمان شوند و کلا خود را بر حق می‌دانند. و بعضا اشخاصی که به هر ترتیب مورد مداوا و درمان قرار می‌گیرند، بعد از طی کردن مراحلی از درمان، تازه متوجه می‌شوند که بیمار بوده‌اند.
امیدوارم همه انسانها همیشه در سلامت و سعادت بوده و دچار مشکل و تعارض نباشند.
شاهین ف
۱۴۰۲/۴/۳
عجیبه که یادمه یکبار یک نظری نوشتم و گفتم وقتی کتاب رو تموم کردم دوباره مینویسم ولی نظر نیمه کاره م انگار گم شده. نیست. نه زیر این کتاب، نه کتابهای دیگه! شاید جن نظر خوار زیر این کتاب نشسته و نظراتی که خوشش میاد رو میخوره. نمیدونم.
داستان عجیب بود و جالب بود. سالها مطالب کریمینال سایکولوژی خوندم. شخصیتا به قول دوست نویسنده ای، ا روی تیپ ساخته نشده بودن. شخصیت پردازی شده بودن. و من اینو دوست داشتم.
اما ارتباطی بین داستانا ندیدم. نه داستانا و نه شخصیتاشون. نه زماناشون. نه حتی داستاناشون
جناب منوچهر والی زاده هم که از بهترین هم بهترین بود.
عسل مهاجران
۱۴۰۲/۱۲/۲
در این کتاب داستانهایی از اشخاصی که دچار انواع بیماری‌های روحی و روانی هستند ذکر شده است که خوب است که در مورد آن‌ها آگاه باشیم و شناختی هرچند مختصر از آن‌ها داشته باشیم چراکه حتما در جامعه همچین اشخاصی وجود دارند و باید آگاه و مراقب بود.
انتقادی که دارم، البته نظر من است، این است که در آخرین داستان، مرد خیلی بی پروا و بی پرده حرفهایی زده است که مناسب همه نیست یا حداقل مناسب افراد جوان و نسل جدید که در آن زمان نبوده‌اند نیست.
در کل به نظرم این نوع کتابها خیلی عامه پسند نیستند و بیشتر برای افرادی که به این سبک و موضوعات علاقه دارند جذاب است.
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۲/۴/۱۶
مطالبی که در این کتاب عنوان شده تکان دهنده است مخصوصا دو داستان آن که هم غیر قابل باور و هم ناراحت کننده است مثلا همان پدری که از فرزندان و همسرش میخواسته که پرواز کنند یا جوانی که با مرده‌ها رابطه داشته
با این که من خودم فرزند پدری هستم که بیماریه دو قطبی داشته ولی هرگز پدرم ما را آزار نداد و مشکلات خیلی معمولی تری داشتیم
ولی میتوانم درک کنم که زندگی با افرادی که مشکل دارند چقدر میتواند سخت باشد و آرامش را در خانواده به خطر بیندازد. با آرزوی سلامتی برای تمامی افرادی که دچار بیماری روحی و روانی هستن
A.asgari
۱۴۰۲/۴/۲۰
سلام‌و درود خدمت کتابراه عزیز که کتاب‌های خوبی و در اختیار ما قرار میدن
و از خانم ستاره روشن هم تشکر میکنم که به زبان ساده و با داستان توانست اختلال‌های روانی و تویه این کتاب بیان کنه
و این کتاب عجب صدا پیشه‌های عالی داشت خیلی خوب بود
این کتاب درباره‌ی اختلال‌های روانی بود در باره‌ی افرادی که مشکلات روانی داشتن و به دیگران‌اسیب میزدن
گاهی باید این افراد و درک‌کرد و با دید انها به دنیا نگاه کرد و انهارا قضاوت نکرد
امید وارم در جامعه کسی دچار‌ این بیماری‌ها نشه
و همگی سلامت روان داشته باشیم
محمد زمانی
۱۴۰۲/۴/۱۳
داستان شخص مبتلا به نکروفیلیا پتانسیل تبدیل به یک فیلم سینمایی تلخ را داره
من برای بار دوم سراغ این کتاب رفتم و بیشتر درک کردم که یک بیمار اسکیزوفرنی یا دو قطبی و یا دیگر مسائل روانی قبل از بیماری یک انسان است و ابتدا به دید یک انسان باید به او نگریست و اگر مسئله یا گره‌ای نمی‌توان از کارش باز کرد حداقل این است که آزاری هم به او نرسانیم و از اجتماع بخواهیم برای درک و بهبود سلامت روانی اینگونه افراد قدمی برداشته شود تا جامعه سالم تر داشته باشیم، حتی اگر قرار باشد این قدم قبل از تولد شکل بگیرد
Sara kazemi
۱۴۰۲/۴/۱۱
سلام یاران کتابراه. اول از همه از گویندگان این کتاب تشکر می‌کنم و خیلی خوب اجرا می‌کنند که باعث جذابیت بیشتر کتاب می‌شه. خوندنش رو به کسانی که مستعد بیماری‌های روحی و افسردگی هستند و نوجوانان توصیه نمی‌کنم. مشکلات و بیماری‌های روحی و روانی مطرح شده در کتاب بعضی برامون خیلی آشنا و بعضی خوشبختانه نادر و دوره. اینکه این مشکلات رو در کشور خودمون بررسی می‌کنه خیلی خوبه و از نثر کتاب و چگونگی بیان موضوع هم خوشم اومد. به کسانی که به داستانهای روانشناختی علاقه دارند توصیه می‌کنم بخونید.
فرهاد دینکو
۱۴۰۲/۵/۲۹
این کتاب به نظرم عالی بود بنده به شخصه با این بیماری‌ها آشنایی نداشتم و این که شنونده میتونست زندگی رو از نگاه فرد بیمار ببینه خیلی جذاب بود. هم قلم نویسنده قوی بود هم خوانش گوینده ها.. تنها نکته‌ای که میتونم بهش اشاره کنم این بود که شما اگر اشنایی نداشتی با بیماری‌ها نمیتونستی تشخصیش بدی که این چه اختلالیه، یعنی هیچ اسمی ازشون توی متن برده نمیشد بجز توی مقدمه، که اونجا هم به ترتیب داستان‌ها پنج تا اختلال رو نگفتن.. در ضمن این کتاب مناسب همه نیست. با تشکر
مصطفی حیدری
۱۴۰۲/۴/۲۶
سلام کتاب زیبایی است ولی‌ای کاش یک کم واضح تر توضیح داده بود. بسیار زیبا حالات روانی افراد بیمار را توضیح داده است ولی دنیا را در لحظه هم از چشم بیماران وهم از چشم افراد عادی می‌دید افراد عادی این بیماران را بهتر می‌توانستند درک کنند و در ضمن بهتر بود که صحبتهای دکتر این بیماران را هم می‌گنجاند تا مخاطب در لحظه برخورد با بیماران هم بهتر آن‌ها را شناسایی و هم رفتار درستی نشان دهد. بسیار سپاسگذارم از تیم کتابراه کمک شایانی به بالا رفتن سرانه کتاب خوانی دارند.
Mhbb H
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
خییییلی خیییلی این کتاب رو دوست داشتم.
چقدر زیبا بود، اصلا نمیشه کتاب رو زمین بذاری، بس که شیرین و هیجان انگیزه،
من حقیقتا در مورد این اختلالات، دانش خیییلی کمی داشتم،
حتی اسم بعضی از اونها رو حتی یکبارم نشنیده بودم!
اختلالی مثل "نکروفیلیا" که واقعا وقتی شناختمش، مغزم داشت سوت می‌کشید.
چقدر زیبا و هنرمندانه نوشته شده بود،
و صدای گویندگان هم بی نظیر بودددد.
خواهش میکنم همه، این کتاب با ارزش وبی نظیر رو مطالعه کنید‌.
مرسی از کتابراه و عوامل خوب اون💙💙
بهرو بهشادفر
۱۴۰۲/۵/۲۲
این نویسنده رو نمیشناسم اما واقعا کتابشو دوست داشتم. از اون کتابایی بود که دلم نمیخواست تموم شه. یه دنیایی رو برام به تصویر کشید که اصلا چیزی ازش نمیدونستم! هم عجیب و جالب بود هم ناراحت کننده. شیوه پرداختن به حالات و احساسات اون آدمها خیلی خوب بود و مخصوصا بیان خواننده‌ها عالی بود. تک تک داستانها برام خوندنی و جالب بودن و نمیتونم بگم کدوم یکی بهتر بود. واقعا دیدگاهم نسبت به زندگی و آدمهای اطرافم تغییر کرد. من به همه توصیه میکنم این کتاب رو گوش بدن.
الهه سیفی
۱۴۰۲/۷/۲۵
تو داستان "من در اتاق شماره ۱۳" گفت و گوی نقاش و گربه رو خیلی دوست داشتم، چقدرم صدا‌ها رو شخصیت‌ها نشسته بود (درود بر هر دو گوینده). داستان "دختری با بال‌های سنجاقک" به نظرم بهترین داستان کتاب بود. از دید من بهترین پایان برای این داستان همینی بود که نویسنده محترم انتخاب کرده بود با این وجود تا ثانیه‌های آخر این بخش منتظر بودم پرواز کنه و عمیقا متاثر شدم. در کل خدا قوت هم به نویسنده، هم دست اندرکاران صدا و هم تیم کتابراه.
Afsoon
۱۴۰۲/۴/۱۹
شاید به نظر برخی دوستان داستان مطرد اوج داستان باشه ولی به نظر من داستان آخر فوق العاده جذاب بود، اونقد جذاب ک دلم میخواست یه رمان طولانی باشه. همان طور ک دوستان اشاره کردن همه چی عالی بود (کار نویسنده و گوینده ها)، فقط همینقد میگم ک استفاده از کلمه دیوانه (دیو گونه) برای کسانی که اختلال روانی دارن واقعا بی انصافیه، لطفا این کلمه رو به کار نبریم، در آخر ممنون از کتابراه که شرایط استفاده از این کتاب مفید رو برامون فراهم کرد.
معصومه پیروزمند
۱۴۰۲/۴/۱
از کتابراه بخاطر این کتاب رایگان متشکرم. آشنایی با ۵ اختلال روانی. و شناخت افراد روان پریشی که این بیماری‌ها را دارند" اختلالات دوقطبی که امروزه بسیار شایع است. اظطراب‌های اجتماعی. نکروفیلیا مرده خواهی که من هیچ آشنایی با این بیماری نداشتم. اسکیزوفرنی ودر آخر افراطی گری. بخاطر این آگاهی‌های جدید از خانم ستاره روشن و کتابراه ممنونم. صدای گوینده هم خوب بود و باعث تمرکز بیشتر بود. حتما بخوانید یا گوش کنید عالی بود
س س
۱۴۰۲/۴/۱۶
ممنون کتابراه و تشکر از نویسنده عزیز داستان‌ها ناراحت کننده بود در مورد افرادی که بیماری روحی دارند و به بقیه یا حتی اعضای خانواده خودشون آسیب زدند داستان دختری با بال‌های سنجاقک دلم رو به درد آورد چون تو جامعه ما مشابه اون زیاد هست داستان مطرد کشتن دخترها و آزار ان‌ها بعد از پوسیدن جسدها تصور ان هم وحشت به دل آدم میندازه ولی هستند افرادی که دست به این کارهای وحشیانه بزنند این آدم‌ها از حیوانات هم پا فراتر گذاشتند
ابوالفضل عبدلی
۱۴۰۲/۳/۳۱
کتاب را قبلا خونده بودم
جزء بهترین کتابی بود که تا الان خونده بودم
دو تا داستان آخریش خیلی خوب بود
به نظر من داستان مطرد یک جوری بود آدم سنگ کوب میکرد آخه آدم باید چه قدر بیمار باشه که بتونه با یک مرده رابطه داشته باش من فکر میکردم این جور بیماری‌ها توی کشور‌های خارجی باشه و اولین بار میبینم که از این جور بیماری توی کشور خودمون بدون سانسور یا حداقل سانسور پرده برداشته شد.
محمد پوران دوست
۱۴۰۲/۴/۳۰
با سلام. کتاب در مورد مشکلات روانی هست. درک و تجزیه و تحلیل این اشخاص سخته و واقعا نمیشه فهمید که به چی فکر میکننن یا اینکه مغزشون چطور کار میکنه. بحث آدم‌هایی که اختلال دو شخصیتی دارن و این که مغزشون واقعا موضوعات رو می‌تونه دو بار با دو زاویه مختلف بررسی کنه واقعا جالبه و بیشترین میزان جذب رو این قسمت کتاب برای من داشت.
از کتابراه به خاطر این کتاب ممنونمو همچنین گوینده هم بسیار عالی بود.
mohammad jaafaran
۱۴۰۲/۴/۱۸
در مورد کتاب که خب واقعا تا دنبال اینجور بحث‌ها و کتب و مقاله‌ها نباشید بنظرم برای خواننده جذاب نخواهد بود، و دنبال نمیکنه، ولی خب برای روانشناسی و دکترهای این حوزه جالب میاد، و در مورد گویندگان معروف و خوب این اثر هم باید عرض کنم که اگر این سرمایه گذاری در یک کتاب قوی انجام می‌شد چقدر زیبا و جذاب‌تر میشد.. کتاب حرفه‌ای گفته شده، تدوین و اجرا و عرضه شده... ولی در مورد قشر خاص و محدود این حوزه...
سعید خراسانی
۱۴۰۲/۴/۱۴
کتاب جالبی بود، ممنون از کتابراه بابت رایگان کردن همچنین اثرهایی، بیشتر از همه داستان آخری منو جذب خودش کرد و اینکه یه نویسنده زن چقدر خوب میتونه در مورد روحیات مردها بنویسه، من چند بار نام نویسنده رو چک کردم ببینم واقعا خانم یا آقاست، توصیه میکنم حتما داستان آخر را گوش کنید، روایت داستان‌ها هم خیلی خوب بود، با اینکه تمام کتاب توسط یک نفر روایت نمیشه ولی باز هم خوب بود.
رویا
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
مجموعه‌ای از پنج داستان کوتاه است که به بررسى اختلالات روانى از جمله اختلال دوقطبی، اختلال اضطراب اجتماعی، نکروفیلیا (مرده‌خواهی)، اسکیزوفرنی و افراطی‌گری پرداخته و از دید اول و سوم شخص روایت می‌شود. داستان‌ها به صورت واقع‌گرایانه از دید یا زاویه‌دید بیماران به رشته‌ی نگارش درآمده‌اند. معما، هیجان، ترس و گمانه‌زنى، بن‌مایه اصلی این کتاب است.
Kiki
۱۴۰۲/۹/۱۷
این کتاب واقعا به یک هشدار جدی در مقدمه نیاز داره. داستان مطرد، اون انحراف جنسی لعنتی واقعا ترسناک بود، و من دوست داشتم بدون آگاهی از همچین چیزی زندگی کنم و بمیرم. اصلا این کتاب لعنتی چطوری تو کتابخونه من بود چون تا جایی که یادمه نخریده بودمش، شاید هدیه کتابراه بود.
حالم خیلی بده الان دو صبحه و من تازه داستان مطرد رو تموم کردم کاش هیچ وقت نمی‌خوندمش
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۸/۱۲
کتاب بسیار عالی هست اگر ریز به ریز مطالعه بشه و کامل کارها و تمرین‌هایی که در کتاب گفته انجام بدهیم، محتوای این کتاب کاملا درسته وما انسان‌ها در عصر دیجیتال واقعا باید چگونه استفاده کردن از فناوری و دیجیتال به صورتی که کارایی مغز دچار مشکل و تنبلی نشه رو یاد بگیریم، و این کتاب کاملا به ما کمک خواهد کرد که کارایی حقیقی مغزمان را دوباره پیدا کنیم
Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۴
چند داستان در مورد افرادی که دچار مشکلات روحی وروانی شده بودند و به نوعی با مخاطب درد دل میکردند. اکثر ما انسانها از زندگی گذشته خود و رفتار دیگران که چگونه در روح و روان ما تاثیر گذاشته در بزرگسالی به بیماریهای عصبی مبتلا می‌شویم و در نهایت این مشکلات روحی‌ و روانی در زندگی حال و آینده خودمان و افرادی که با ما زندگی‌ میکنند تاثیر بسزایی می‌گذارد.
\=P=/
۱۴۰۲/۷/۲۶
طبق انتظار و صحبت‌های افراد؛ کتابی بود با ماهیت اختلالات روانی و داستان‌هایی درباره افراد دارای ان‌ها. اما نکته ثابل توجه پایان داستان هاست. پایان همه طلخ و بدون راهکار و دید انسانی بود. تقریبا بیشتر داستان درمورد دید افراد بود که نکته خوبیه ولی دید دیگرانو نداشت. در کل کتابی بود که برای افراد زیر هجده سال توصیه نمیشه و پایان‌های تلخی داشت.
Behrouz Por
۱۴۰۲/۴/۱۱
با سلام و احترام
کتاب صوتی مطرد، از لحاظ محتوا بسیار عالیه اما آنجایی که می‌توانست در انتخاب گویندگان دقت بیشتری مینمودید، کیفیت کار بالاتر می‌رفت، آنچه از لحاظ بنده جذابیت این کتاب صوتی کاسته، انتخاب گویندگان کتاب می‌باشد که صدای آنان چنگی به دل نمی‌زنند، شما زحمت کار کشیدید اما متاسفانه با انتخاب ضعیف در صدای گویندگان، کار متوسطی ارایه نمودید. با تشکر
آمنه جلیل زاد
۱۴۰۲/۴/۲۱
داستانهایی در این کتاب آورده شده که در طول زندگی واقعی خودمان روبه‌رو هستیم که ظاهرا شیک و عالند ولی بطن زندگی پر متلاطم و پر تنش و پر از یاس وتاریکی.... هستند که کاملا نگران کننده و پتانسیل انفجار بدی‌ها و زشتی‌ها رو دارند که یا در سرنگون کردن درونی افراد جمع می‌شود و تبعه آن بیماریهای روان و یا تبدیل انسان به یه موجود خطرناک میشود
رها
۱۴۰۲/۴/۱۷
عالی بود. به نظر من این یه کتاب با چندتا داستان نبود بلکه میتونه برای مخاطب یه کتاب آموزشی باشه.
با آشنا شدن افراد جامعه با مشکلات روحی روانی، هم یاد میگیریم چطور با اینگونه افراد رفتار مناسب داشته باشیم و در ضمن اگر توان کنار اومدن با چنین مواردی رو نداریم وارد زندگی این افراد نشیم و باعث ناراحتی‌های بعدیشون نشیم.
ممنونم از راویان عزیز.
daniyal naghibi
۱۴۰۲/۴/۱۶
داستانهاش رو دوست داشتم واصلا نمیدونستم همچین بیماریهایی وجود داره ساید در اطرافیانمون دیدیم و یا خودمون اینجوری باشیم اما نااگاه. خیلی جالب بود در کنار داستان خانی عالی دوستان بسیار هنرمند لذت بردم دستمریزاد به همگی که باخوانش عاالی باعث درک بهتر داستان و صد البته بیماری نهفته به ما شدید ممنونم الهی تمام بیمارها سلامتی پزدا کنند
لیلی ولیزاده
۱۴۰۲/۷/۱۷
گویندگی حرف نداشت، ضعف تو داستان اینه منی که اطلاعی از اسم بیماریها ندارم نتونستم تشخیص بدم هر داستان چه بیماری روانی رو شرح میده، از دوداستان آخر بیشتر خوشم اومد، کتاب مناسب زیر ۱۸سال نیست به نظرم، والا مشابه داستان خانوم میم رو تو زندگی روزمره خیلی میبینم کسی میتونه بگه مشکل ایشون چی بود؟
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۴/۲۳
سلام خیلی ممنون از کتاب صوتی مجرد. این کتاب که بیماری‌های مختلف روانی را در قالب داستان توضیح داده بود بسیار کتاب به درد بخور و خوبی بود چون شنونده به طور مشخص با بیماری و عوارض آن، همچنین رفتارهایی که شخص از خود نشان می‌دهد و همچنین بازخورد بقیه افراد نسبت به این بیماران را به خوبی نشان داده بود.
درسا
۱۴۰۲/۳/۳۱
من داستان‌ها رو بسیار دوست داشتم و حس و صدای گویندگان جذابیت داستان‌ها رو چند برابر کرد
واقعا پیچیدگی داستان‌ها عالی بود برای من که بسیار به ژانر معمایی، جنایی و دارک علاقمندم بسیار زیبا بود
دختری با بالهای سنجاقک واقعا حتی فکر کردن بهش افسرده‌ام میکنه واقعا بعضی‌ها سرنوشتشون حقشون نیست
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
جالب این کتاب، نویسنده مارو در وهوهه جالبی قرار داده، انگار خود مخاطب و خواننده در راس آن هستند، احساس میکنم از وهله روانشناختی آن باعث میشود که مخاطب خود را مرکزیت قرار داده و با این رمان داستانی اونس بگیرد و امیدوارم خواندن این کتاب لذت برده و خواندن آن خالی از لطف نیست.
Arezoohastam
۱۴۰۲/۷/۱۴
این کتاب صوتی مو به تن آدم سیخ میکنه، در مورد چند نوع بیماری روانی که من به شخصه چنتا شو اصلا نشنیده بودم، داستانهای دردناکی که قلب ادمو به درد میاره ممنونم از نویسنده عزیز کتاب بخاطر این آگاهی رسانی، و تشکر ویژه از تیم فوق العاده گوینده‌ها و کتابراه عزیز
بهار هوشیار
۱۴۰۲/۵/۱۸
سبک جالبی بود، اینکه از دید افرادی با اختلالات روانی به دنیا نگاه کنی. حسی ترسناک توام با شگفتی داره. کتابی نیست که بشه به کسی توصیه کرد چون خیلی خاصه و همه کس پسند نیست بستگی به روحیه و علایق خودمون داره منکه واقعا دوست داشتم، تجربه خوبی بود.
غلامرضا فتحی زاده
۱۴۰۲/۴/۴
سلام کتابی است که درهم وبرهم است انسان را خیلی به حاشیه میبرد وتمرکز درمطالعه کردن سخت میشود البته جدای از پاسخ‌هایی که درباره دنیا ومرگ وزندگی دراین کتاب نوشته شده ولی اینجوری برداشت میشود که منظورنویسنده غیر از آشفتگی ذهنی چیز دیگری نبوده است
1 2 3 4 >>