نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفرنامه‌ی اروپا - فئودور داستایوفسکی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۴/۳۱
خوانش راوی عالی بود.
آهنگ‌ ابتدا هر بخش مرتبط و بجا انتخاب شده.
نگاه داستایوفسکی و حس‌ او به اروپا و همچنین تأملات و تفکرات‌ش، طنز تلخ و دقیقی از نظام فکری آن زمان بدست میدهد؛ برای متوجه شدن جزئیات بهتر است زمینه‌ای هر چند مختصر از فرهنگ و تاریخ ادبی و سیاسی روس‌ها داشته باشید.
توجه خاص نویسنده به مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی قابل تحسین است و حتی اگر ندانید نویسنده یک روس است، با فرافکنی‌های ذهنی و مشکوک بودن‌ها و حس و حال داشتن تئوری توطئه، کاملا آگاه و مطمئن می‌شوید!
کتاب ظاهرا یک سفرنامه‌ست، اما در اصل‌چنین نیست؛ نویسنده عقاید خود را از اصول برابری، آزادی و مسائل اینچنینی می‌گوید، از نظام‌های فکری و سیاسی و همانطور که کنار عنوان اصلی نوشته شده: کتاب مجموعه‌ی تاملات و تاثرات اوست.
آیدا رها
۱۴۰۳/۲/۱۲
به نظرم این اثر مناسب عموم مردم نیست و ممکن است از حوصله شنونده خارج باشد، اما در دو حالت حتما کتاب را تهیه کنید، یکی در صورتی که از عاشقان داستایوفسکی هستید و دوست دارید عقاید او را بیشتر و بهتر بشناسید و یا اگر به مطالعه در حوزه بورژووازی و نظام سرمایه داری علاقه دارید. و در نظر بگیرید این کتاب بیش از آنکه سفرنامه باشد، تاملات و تاثرات داستایوفسکی (همان عنوان دوم) را شامل می‌شود.
امیرحسن سزاوار
۱۴۰۲/۷/۲۵
فکر نمیکنم کس دیگه‌ای در تاریخ بتونه در این حد از ساده‌ترین چیز‌ها جذاب‌ترین و فلسفی‌ترین موضوعات رو بیرون بکشه البته اینم که وضعیت اون دوره روسیه تزاری مثل الان ایرانمونم بوده به جذابیتاش اضافه میکنه
رضا اکبری
۱۴۰۲/۲/۳۱
با درود جالب بود از داستایوفسکی همچین کتابی پر از طنز مایه و تعریف سفر به دور اروپا و آشنایی با فضای عامیانه زندگی مردم روسیه و اروپای زمان زندگی این نویسنده بزرگ.
پریسا کاظمی
۱۴۰۲/۴/۱۳
کتابش خوب بود نمیشه گفت عالی، دیدگاه جالب داستایوفسکی از جنبه دیگه به اروپایی‌ها، نوع خواندن گوینده هم عالی
حسین فیض پور
۱۴۰۲/۵/۱۵
جذبش نشدم، انتظارم بیش از این بود، بری بری