نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مینیمالیست شاد - مارک رکلاو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Hoori
۱۴۰۲/۴/۱۷
بریم که یک نقد عالی داشته باشیم. از بین تمام کتابهایی که موضوع مینیمالیستی دارند، این کتاب، کامل تر و دقیق تر و بهتر توضیح داده شده و فصل‌های کتاب خیلی خوب طراحی شده. من تقریبا تمام کتابهای صوتی با موضوع مینیمالیستی از نویسنده‌های مختلف در کتابراه را خریدم و نتیجه نگرفتم اما با این کتاب، تغییر کردم. کلا نویسنده هم برای من خیلی مهمه و بنظرم مارک رکلاو خیلی رهکارهای عملی مفیدی در همه کتابهاش ارائه میده. در این کتاب خیلی خوب، با توضیح معنی مینیمالیست شروع میکنه و از امتیازات مینیمالیست شدن میگه و حتی هدفگذاری درست را هم آموزش میده و بعد یاد میده که چطور باید ذهنیت مینیمالیستی ایجاد کنیم و اصلا چگونه به سبک خودمون مینیمالیسم شویم. تمام این مواردی که گفتم تا اواسط کتاب هست که من گوش کردم و انقدر هیجان گرفتم که شروع به نوشتن کردم و مطمئنم که تا آخر کتاب، کلی سورپرایز خواهم شد.
راوی هم بسیار عالی بیان میکنه و بر متن کاملا مسلط هست
Donya Gholiha
۱۴۰۳/۱/۳۱
بعد از خواندن کتاب" اول عاشق خودت باش " نویسنده تصمیم به خواندن کتابهای دیگر او از جمله" جذاب باش" کردم.
نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که کیفیت بر کمییت ارجحیت دارد. کمتر داشته باشید اما چیزهایی که دوست دارید را داشته باشید، زیرا وسایلی که به آن‌ها نیاز ندارید انرژی شما را تخلیه می‌کند. همچنین، در این دنیای غیرقابل پیش‌بینی، داشتن وسایل کمتر به شما این آزادی را می‌دهد تا هر زمان که بخواهید نقل مکان کنید و در هر جایی که دوست دارید زندگی کنید. فقط چند چمدان ببندید، سفر کنید و به مکان بهتری بروید. نداشتن وابستگی به اشیا احساس سبکی، شادی و انرژی بیشتری به شما خواهد داد. با مینیمالیستی شدن و استفاده از اطلاعاتی که در این کتاب یاد می‌گیرید، در هزینه و زمان خود صرفه جویی خواهید کرد.
آزاده ش
۱۴۰۲/۸/۱۶
مشوق خوبی برای کمتر خریدن کمتر جمع کردن هست. نتیجه این کمینه گرایی به قورت آرامش صرفه جپیی در وقت و تمرکز بیشتر و‌بهتر بر روی پروژه‌های زندگیتونه. برای من خیلی مفسد بود. فقط اغراق کردنش رو قبول ندارم واقعا ممکن نیست همه زندگیت رو توی یه چمدون بتونی جمع کنی و جالب هم نیست…
ابراهیم شاه محمدی
۱۴۰۲/۵/۲۴
خیلی خوب گفته مخصوصا برا افرادی مثل من که برای خرید و خرج کردن همیشه مشکل داریم و بی حساب خرج میکنیم😅
kavosi
۱۴۰۲/۴/۲۸
برای من خیلی مفید نبود، از جایی به بعد همش تکرار کتابهای انگیزشی شد، توضیحات هم در مورد مینیمال خیلی سطحی بود
داود میری
۱۴۰۲/۴/۳۰
کتاب نکته جدیدی واسه گفتن نداشت و به طور کلی یه جمع آوری نکات از سایر کتاب‌ها بود
سمیه کارگر
۱۴۰۳/۲/۹
بهترین کتابی که تاحالا دیدم گوینده هم خیلی عالی بود