نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری - متیو پری

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Sara kazemi
۱۴۰۲/۸/۳۰
درود به همه همراهان و کتابخوانهای فرهیخته.
من این کتاب رو خیلی دوست داشتم و خوندن یاشنیدنش رو پیشنهاد می‌کنم. خیلی صادقانه نوشته شده. اهمیت نقش پدر و مادر در سرنوشت بچه‌ها رو خیلی خوب نشون میده. برای کسانی که تصمیم دارن بچه دار بشن پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو بخونید و بدونید قراره چه مسئولیت سنگینی به عهده بگیرید. قراره جسم و جان و آینده یک انسان در دستان شما باشه. می‌بینیم که متیو پری چقدر به کودک بدون همراه تاکید می‌کنه و به نظرم در همه زندگی با وجود رفاه مالی زیاد تحت تاثیر اون و از درون افسرده هست، بعد از نقش پدر و‌مادر در تعیین خوشبختی فرزند، به نقش سرنوشت ساز پیدا کردن و داشتن یک دوست و همراه واقعی می‌رسیم. نیمه گمشده یا جفت روحی یا همسر خوب یا هر اسم دیگری که روی اون بگذاریم و اینکه چقدر مهم و‌تاثیر گذار هست. در واقع مهمترین هست. اینکه بدون عشق در زندگی، با داشتن میلیونها دلار باز هم احساس خوشبختی نمی‌کنیم. و اینکه در کل مهمترین چیز در زندگی عشق واقعی هست که باعث حس خوشبخت بودن می‌شه. از اینکه چند روز بعد از فوت متیو پری این کتاب رو خوندم غمم گرفت کودک بدون همراه بالاخره از دست رفت... اثر و تجربه‌ای بزرگ و‌ماندگار برامون به جا گذاشت. روحش شاد.
Aynaz Q
۱۴۰۲/۸/۳۰
زندگی و مرگ متیو، تراژدی بزرگی برای من بود. دوس داشتم الان زنده بشه و بگه از پس مرگ هم براومدم...
کتاب اثرگذاری بود و البته فکر میکنم برای کسایی که فن فرندز هستن خیلی جذاب باشه.
به قول خودش "عجیب است در دنیایی زندگی میکنم که خیلی‌ها از مرگم ناراحت میشوند اما غافلگیر نمیشوند. "
ممنونم از هوتن شاطری پور با این روایت بینظیرش🤌
سیدمحمد موسوی
۱۴۰۲/۹/۳
فقط باید این بلاها سرتون اومده باشه و تجربه‌های تلخشو داشته باشید تا بتوانید تک تک جملات رو درک کنید و اونوقته که اشکتون دربیاد... خصوصا بعد از خودکشیه متیو همه چیز دستتون میاد... ۲تا کتاب تونستن انقدر باهاشون اشک بریزم یکی همین یکی هم کلیدر.. هیچوقت فکرنمیکردم با یه امریکاییه ثروتمند انقدر همذات پنداری داشته باشم... روحت شاد چندلربینگ
مهناز هستم
۱۴۰۲/۹/۲۵
چقدر کتاب عالی بود هم نگارش عالی هم ترجمه عالی و هم راوی خیلی عالی سعی کرده احساسات نویسنده را بیان کند عالی و تلخ بود.... ولی متیو جان خدایی از کیانو ریوز، نایس تر مگه داریم تو دنیا؟؟؟؟ داریم خدایی از این بشر، بی آزارتر آخه؟؟؟ چندلر بازی درآوردی‌ها روحت در آرامش
Soniya mohammadali
۱۴۰۲/۱۰/۵
بی نظیر بود واقعاً من توی سریال friend's عاشق کارکتر و شخصیت خودش بودم جالب تر هم شاید خیلی از ما چه تو بچگی و چه در بزرگسالی بهش شباهت داشتیم امیدوارم روحش در آرامش باشه. قطعاً پیشنهاد میکنم گوش کنید برای من خیلی جالب و تأثیر گذار بود
marjan eslami
۱۴۰۲/۹/۲۷
کتابی جذاب با نثری عالی البته مشخصا سانسور داشته. متیو پری شخصیت دوست داشتنی سریال فرزند مرگ غم انگیزی داشت و همین باعث شد ترغیب بشم که زندگینامه‌اش رو گوش بدم.
حتما برای این کتاب وقت بذارید.
صدای راوی هم کاملا روی کتاب نشسته بود.
neda gudarzi
۱۴۰۳/۱/۵
انگار آخرین هدف زندگیش نوشتن این کتاب بوده…نمیدونم چی بگم واقعا دیدن فرندز دیگه لذت قبل رو نداره…ولی خیلی خوشحالم که این کتاب رو داریم. امیدوارم متیو پری عزیز روحش در آرامش باشه💔لذت بردم از گوش دادن این کتاب
فیروزه
۱۴۰۲/۱۲/۸
فوق‌العاده بود. در رده‌ی کتاب های آموزنده. ترجمه‌اش نسبت به یکی دو تا ترجمه‌ی دیگه واقعا بهتر بود. اجرای خوبی داشت. فقط نکته‌ای که باید بگم این هست که برای افرادی که روحیه‌ی حساسی دارن خیلی میتونه ناراحت‌کننده باشه.
پریسا روح الهي
۱۴۰۲/۹/۲
جزو بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم و با داستان و روایت جذابش نوع نگرشم را نسبت به خیلی مسائل تغییر داد. از کتاب بهتر لحن و صدای گوینده که بی نظیر بود و جذابیت کتاب را دو چندان می‌کرد. تدوین و صدا گذاری هم خیلی خوب بود.
Masoomeh Ghasemi
۱۴۰۲/۹/۲۲
اجرا عالی بود، انگار خود چندلر اجرا می‌کرد. ترجمه هم عالی. خود کتاب هم بیوگرافی هست که در عین تلخ بودن، تجربه‌های دست اول یه شخص معتاد رو بیان می‌کنه که دونستنش خیلی مفیده.
مصطفی موسی پور
۱۴۰۲/۸/۲۷
این یک کتاب خود نوشت است. نویسنده از تنهایی خود می‌گوید و چالش‌هایش. اینکه هر کسی در سرزمین خود در حال جنگ است. شنیدن این کتاب می‌تواند به ماپر مشکلات شخصی خود کمک کند.
مژگان خواجوی
۱۴۰۲/۱۰/۶
چقدر سرنوشت متیوپری غم انگیز بود و چقدر با فرندز خندیدم ولی نمی‌دونستم چندلر دوست داشتنی چه زجری میکشیده
مریم سعیدی
۱۴۰۲/۸/۳۰
خیلی خیلی کتاب خوبی بود فکر میکنم همه ادمها بخصوص جوانان بایستی این کتاب رو بخونن
Sheydasaedi
۱۴۰۲/۸/۱۰
خوانش معرکه است، کتاب شرح حال یک زندگی است
ساحل رضایی
۱۴۰۲/۸/۱۲
شخصیتش شبیه شخصیت منه
شهریار ترنج
۱۴۰۲/۱۱/۶
یه زندگی بود، سخت، دردناک
کژال جوانمردی
۱۴۰۲/۸/۲۳
عالی و تاثیر گذار بود
Arefeh afshar
۱۴۰۲/۸/۲۱
خیلی عالی بود بهترین کتابی که شنیدم
عسل خندقی
۱۴۰۲/۸/۱۳
واقعا حس بی نظیری داره این کتاب
Radin
۱۴۰۲/۱۱/۳
کتابی بسیار عالی