نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اگنس - پتر اشتام

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فرنوش محسن
۱۴۰۳/۲/۱
داستانی که می‌توان به راحتی در یک پاراگراف خلاصه کرد با هنرمندی نویسنده تبدیل به اثری قابل توجه شده است. داستان از زبان نویسنده‌ای سوئیسی که مشهور نیست به شرح آشنایی و ارتباط با دختری آمریکایی بسیار جوانتر از خود (در قسمتی از داستان به او می‌گوید می‌توانست جای دخترش باشد) می‌پردازد. شخصیت نویسنده سرد و خودخواه و دختر جوان در ابتدا شاد و حساس نشان داده می‌شود به مرور و با بوجود آمدن گره تغییراتی در شخصیت هردو بوجود می‌آید ولی انتهای داستان باز است و به سرانجامی نمی‌رسد. علت اینکه اگنس با وجود سردی و نچسب بودن نویسنده به او علاقمند می‌شود برای مخاطب جا نمی‌افتد و خارجی بودن نویسنده هم ابزاری برای بیان فاصله بین دختر و نویسنده است. ریتم کند داستان بیشتر شبیه به خاطره نویسی است و گره دیر بوجود می‌آید. مثلث عشقی هم که برای مدتی در داستان ایجاد می‌شوددر ایجاد هیجان تاثیرگذار نیست. صدای راوی اصلی با وجود اجرای خوب شاد و جوان است و با شخصیت نویسنده که میانسال و مغروروسرد است همخوانی ندارد. داستان بیشتر برای کسانی قابل فهم است که تجربه اینگونه روابط غیر معمول را داشته‌اند.
جیل ایرانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اجرای صوتی کتاب خوب بود، به عمد یا غیرعمد رو نمی‌دونم ولی همون حالت سردی متن رو همراهش داشت‌. بیان هر دو گوینده خوب بود مخصوصا راوی. مدل داستان برای ما یک مقدار بیگانه است چون این قدر دغدغه و مسایل داریم که زیاد وقت نداریم خودمون به موضوعاتی که شخصیت‌ها بهش فکر می‌کنن و ازش حرف می‌زنن بپردازیم! داستان هیجان انگیزی نیست و آرومه و پایان خیلی واضحی نداره. با توجه به این‌که کوتاهه، به یک بار خواندن یا گوش دادن می‌ارزه.
مژگان کلانتر
۱۴۰۲/۱۲/۷
کتاب خیلی بی سر‌ و‌‌ ته بود. تمام داستان روزمرگی‌های نویسنده بود و هیچ مورد آموزنده‌ای نداشت. صدا و خوانش گوینده عالی بود.
m salimi
۱۴۰۳/۱/۱۵
خیلی جالب بود حتما یک بار هم شده گوش کنید
زینب طهرانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
از متن داستان خوشم نیومد