نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر به انتهای شب - لویی فردینان سلین

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Mehrdad Sajjad
۱۴۰۳/۱/۱۳
این کتاب مثل یک سیلیِ محکم به صورتِ تمام تصوراتِ قشنگِ تو از دنیاست. یک سفرِ پرماجرا به اعماقِ تاریکیِ وجودِ آدمیزاد. داستانِ یه آدمِ بدبینِ واقع بینتو این کتاب با "باردامو" همراه می شی، یه آدمِ بدبینِ واقع بین که از هیچ چیزِ دنیا خوشش نمی آد. از جنگ و بی عدالتیِ دنیا گرفته تا پوچیِ زندگیِ آدم ها. سفر به سرزمین هایِ وحشی باردامو تو این سفرِ پرماجرا، به سرزمین هایِ وحشیِ آفریقا و اروپا می ره و با آدم هایِ مختلفی آشنا می شه. از قاچاقچی ها و روسپی ها گرفته تا دکترها و سیاستمدارها. طنزِ تلخِ سلیناما یه چیزی که این کتاب رو جذاب می کنه، طنزِ تلخِ سلینِ. سلین با قلمِ تند و تیزِ خودش، به همه چیزِ دنیا طعنه می زنه و پوچیِ زندگیِ آدم ها رو به نمایش میگذاره.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۳/۱/۲۱
سلام. کتاب صوتی سفر به انتهای شب بنظر من بیشتر از اینکه رمان باشه، زندگینامه هستش. داستان پسر جوان فقیری که اول به ارتش برای جنگ و دفاع از وطن میپیونده اما بعداز حضور در جبهه و دیدن واقعیات پشیمون میشه و با تلاش زیاد خودش رو به یکی از مستعمرات فرانسه میرسونه اما اونجا هم به زندگی که فکر میکرده دست پیدا نمیکنه و روزگار سختی رو میگذرونه. در کل کتابی که با علاقه بخوام گوش کنم نبود اما هر کتابی ارزش یک بار خوندن و گوش کردن رو داره قطعا
انسیه عرفان
۱۴۰۳/۲/۱
کتاب سفر به انتهای شب داستان مردیه که در تمام زندگی با نگاهی تلخ به زندگی و جهان نگاه می‌کنه، بنابراین مفاهیم زیادی براش از معنا تهی میشه. کتاب پر از جملاتی که بارها باید خوند یا شنید و بهش فکر کرد. سایه ناامیدی و پوچی در سراسر داستان حاکمه و بسیار قابل تأمله. به نظر من جزو کتابایی که میشه دو یا سه بار شنیدش. اجرا بسیار عالیه و ترجمه هم خوبه. پیشنهاد می‌کنم.
رسول بخشی
۱۴۰۳/۱/۱۸
قطعا کتاب ارشمندیه و یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم ولی زبان تلخ و نگاه بدبین سلین مناسب شرایط روحی و فکری همه نیست. به نظرم اگه در شرایط روحی خوبی قرار ندارید سمت این کتاب نرید. از طرفی اگر به آثار بوکوفسکی علاقمندین (به خصوص کتاب ساندویچ ژامبون) به نظر این کتاب می‌تونه به درک بهتری از اثار بوکوفسکی کمک کنه چراکه بسیار متاثر از سلین بوده.
زهرا عزتی
۱۴۰۳/۲/۱۰
کتاب نثر تلخی دارد قهرمان داستان بدبین و تلخ است به نظر من برای جامعه ما که شهروندان اکثرا خسته از تلاش‌های بی ثمر هستند فقط تشدید احساسات منفی است
داوود نقدی پور
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
بهترین کتابی که خوندم. ولی دوباره دوست داشتم صوتی هم گوش بدم. راوی هم خوب کتاب رو می‌خونه.
Amirtaher Shahri
۱۴۰۳/۱/۱۰
نثر منحصر به فرد و خودمانی و ضد جنگ بودن عقایدش بسیار زیبا بود. حتما توصیه میکنم
Mehdi Nik
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتابی خوب و قابل تامل، ترجمه‌ای خوب و شسته رفته و روایت هم مسلط و گیرا.
ثمین رئوف
۱۴۰۳/۱/۱۲
بیان روای فوق العاده هست.
انکار خود آدم اونجا حضور داره
امیر مرادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بهترین رمانی که طی ۲۰۰۰ سال پیش تصنیف شده است. (به نقل از بوکوفسکی)
Sam.Gh
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
درفصل هفده، راوی محترم
شدت و حدت را اشتباه تلفظ کرده‌اند.
مهتاب یاراحمدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
یک کم نثر داستان خشن است و برای همه مناسب نیست
جواد مدنی پور
۱۴۰۳/۲/۹
کتاب خیلی عالی و بی نظیر بود
hasan.abasnezhad
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کتاب بسیار خوبیه راوی هم عالی خونده