معرفی و دانلود نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز

عکس جلد نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز

فریدریش دورنمات در نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز که یک درام کمدی است، داستان یک نویسنده‌ی مشهور را تعریف می‌کند که طرفداران فراوانی دارد و بابت نوشتن آثار چشمگیرش جوایز زیادی هم دریافت کرده. یک روز او با مهمانی ناخوانده مواجه می‌شود که گرچه بی‌اطلاع آمده، ولی چندان هم آمدنش باعث تعجب نشده است.

درباره‌ی نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز

نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز (Damerung die letzte tage von herbst) یکی از نمایش‌های جذاب و پرکشش فریدریش دورنمات (Friedrich Durrenmatt) محسوب می‌شود که طرفداران فراوانی دارد. حوادث این نمایش صوتی بیشتر حول محور دو شخصیت، یک نویسنده و یک مهمان ناخوانده که بعداً مشخص می‌شود یک کارآگاه خصوصی بازنشسته است، اتفاق می‌افتد.

ماکسیمیلیان کوربس، نویسنده‌ی مشهوری که برنده‌ی چندین جایزه‌ی مختلف از جمله جایزه‌ی ادبی نوبل بوده، مثل همیشه مست و نیمه‌برهنه در گوشه‌ای از اتاق هتل آپارتمان گران‌قیمتش ایستاده و صحنه را تشریح می‌کند: اتاقی بزرگ و مجلل با نمایی از یک دریاچه‌ی آبی که کفش با کاغذپاره‌های مختلف، کتاب‌ها، ته سیگار و لیوان‌های شراب پر شده. روی میز کار این نویسنده، یک ماشین تایپ به چشم می‌خورد که دیدنش در این مکان چندان غیرعادی نیست، به‌هرحال این ابزار کار همه‌ی نویسنده‌هاست، ولی خنجری کوچک و تکه پارچه‌ای که به لباس زیر زنانه شباهت دارد چندان همخوانی‌ای با محیط ندارند. کوربس چاق و هیکلی، با سری بزرگ و تاس و پوستی آفتاب‌سوخته است که خبر از ماجراجویی‌های فراوانش دارد. او به داشتن رفتارهای خشن و زننده شهرت دارد و سرگرمی محبوبش نیز شکار حیوانات است ولی بااین‌همه، آثارش همیشه در صدر جدول برترین کتاب‌ها می‌درخشند و مردم برای خریدن یک جلد از آن‌ها سرودست می‌شکنند.

معرفی و دانلود نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز

مهمانی ناخوانده وارد صحنه می‌شود که ورودش کوربس را شوکه می‌کند. مردی میانسال که برای دیدن کوربس اشتیاق فراوانی دارد، بدون اطلاع قبلی وارد اتاق می‌شود و سیل عظیمی از تحسین و تعریف را به سمت کوربس روانه می‌کند. در ظاهر او یک طرفدار پروپاقرص است که برای دیدن نویسنده‌ی محبوبش چنان بی‌مبالات وارد اتاقش شده، اما بعد از یک مکالمه‌ی کوتاه، مشخص می‌شود که او یک کارآگاه خصوصی و بازنشسته است که از منظر جرم‌شناسی، شیفته‌ی آثار جنایی و معمایی کوربس شده.

مکالمه‌ای پرحرارت میان این دو شکل می‌گیرد و کارآگاه ضمن ستایش آثار کوربس، به نکته‌ای هراس‌انگیز و غیرقابل‌باور اشاره می‌کند که ماجرا را به کل عوض می‌کند؛ ماجرای قتل‌هایی که کوربس در کتاب‌های جنایی‌اش راجع به آن‌ها نوشته و با جزئیات فراوان شرح داده، به شکلی مشکوک درست در زمان انتشار کتاب‌ها به شکلی واقعی و عینی اتفاق افتاده‌اند و شمار این قتل‌ها به بیست‌ودو نفر می‌رسد...

نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز با تلاش حمید سمندریان به فارسی ترجمه شده است. نشر صوتی واوخوان و انتشارات قطره، ناشرین این کتاب هستند.

نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به نمایش‌نامه‌های صوتی از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز می‌شنویم

اما قبلاً باید دو کلمه هم راجع به لباس‌هام توضیح بدم، در این مورد هم مجبورم ازتون عذرخواهی کنم. مخصوصاً از خانوم‌ها باید خیلی عذرخواهی کنم چون من فقط یک پیراهن و شلوار پیژامه تنمه. دکمه‌های پیراهنم بازه و سینه‌ی عریانم که از موهای سفید پوشیده شده تقریباً معلومه. این جزئیات رو نمی‌تونم ناگفته بذارم. یک گیلاس در دست دارم و می‌خوام به طرف بار برم که ناگهان از دیدن یک مهمون که یک دفعه‌ای تو اتاقم سبز شده یکه می‌خورم. اجازه بدید خصوصیات این آدم رو هم به یک چشم به هم زدن براتون تعریف کنم. اون از طبقه‌ی مردم کاملاً عادیه. کوتاه‌قد و لاغره و به یک مأمور بیمه‌ی دوره‌گرد بی‌شباهت نیست. یه کیف دستی هم زیر بغلش داره. چون این آقا بعد از اجرای داستان امروز بر اثر یه حادثه‌ی کاملاً طبیعی و عادی دیگه وجود خارجی نداره بنابراین دلیلی نداره که بیشتر از این درباره‌ی دونستن وضع و حال اون علاقه‌مند و مشتاق باشیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
59 دقیقه
غروب روزهای آخر پاییز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز
نویسنده
مترجمحمید سمندریان
راویمهدی محرمی، سینا ایجادی، محمدجواد تورانی، سروش کشاورز، حورا طالبی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز

برای دریافت نمایش صوتی غروب روزهای آخر پاییز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.